![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 |
|
Gouverneur
|
En ik blijf erbij dat ik toch maar met de auto naar het werk ga gaan en die bussen voor zichzelf ga laten rijd. Een bus 4 keer zo lang laten rijden als een auto via een omweg? En dan nog meer busen laten rijden?
De autostrade heeft geen files om 6uur smorgens voor mij dus dat is geen probleem |
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wetenschappelijk hebt u ongelijk als u stelt dat elk onderzoek “anders kan zijn”, want elk onderzoek in die zin gebruikt dezelfde gegevens die men verkregen heeft na jarenlange metingen en onderzoeken op bepaalde aspecten. Daar ligt nu het gevaar van mis interpretatie v/d gegevens, omdat zoals ik al eerder zei, de klimaat variaties zeer zeer langzaam verlopen en over een zeer grote tijdsperiode gespreid zijn. Ik zou dus haast durven zeggen dat het gissen wordt met de verkregen gegevens, wegens de korte tijdsduur waarin ze verkregen zijn. Daarom vind ik dat men onmogelijk kan spreken van het broeikas-effect. Vele mensen zijn opgejut door pseudo wetenschappers, die ons allerhande ramp scenario’s voorspellen en die ideeën gaan hun eigen leven leiden en op de duur aanvaardt worden als waarheid. Ik schreef het al: rampscenario’s verkopen nu eenmaal beter dan betrouwbare wetenschappelijke gegevens. Trouwens satellietwaarnemingen tonen aan dat de broeikassekte het bij het verkeerde eind heeft. Ik geloof alleen wetenschappelijk technische gegevens ter zake en al het andere is gissen! Het aardse ecosysteem is er een van opbouwen en afbreken, van uitsterven van diersoorten en scheppen van nieuwe gemodificeerde diersoorten. Hetzelfde gebeurd er met de planten. Het is dus een balancering tussen uitsterven en geboren worden, waardoor de natuur een evenwicht tracht te behouden. Natuurlijk, we moeten er voor opletten dat we niet teveel bossen rooien om dit evenwicht instand te houden! Volgens wetenschappers is er op dit ogenblik geen enkel gevaar maar ze hebben wel gewaarschuwd dat dit op een gecontroleerde manier moet gebeuren, hetgeen reeds is ingezet. Tegenwoordig leeft de aarde in het Holoceen-tijdperk, een geologisch tijdvak van 10.000 jaar geleden tot nu. Het is een relatief warme periode, waarin ons landschap in grote mate gevormd werd. De temperatuur ging geleidelijk omhoog waardoor het landijs begon te smelten en de zeespiegel steeg met als gevolg dat de zee steeds meer het land naderde en Nederland zakt hierdoor ettelijke meters ten op zichte van de zeespiegel. Volgens onderzoeken kan de zeespiegel in onze contreien wel zo’n 125 m zijn gestegen. Trouwens dat hangt van de plaatselijke omstandigheden af, want onderzoekingen hebben aangetoond dat bepaalde plaatsen op aarde helemaal niet zijn gezakt. Het is inderdaad zo dat er heden een meer wegsmelten van landijs plaatsvindt, omdat we in een warmere periode leven maar vergeet niet dat deze periode zal afgewisseld worden met een koudere periode, waardoor er terug meer landijs zal gevormd worden en zal de natuur aldus het evenwicht herstellen. In deze huidige periode zal de neerslag toenemen en zal het poolijs toenemen, wat trouwens bevestigd wordt door satellietwaarnemingen! U doet aan doemdenken als u beweert dat de mens veel invloed heeft op de klimaat verandering en de natuur naar de botten aan het helpen is! Er is geen enkel onderzoek die dat kan bevestigen, het is alleen maar een taaltje die angsthazen gebruiken om god weet welke duister doel te kunnen bereiken! Rampscenario’s zoals een botsing van een hemellichaam met de aarde kan zich altijd voordoen, maar hierop heeft de mensheid, natuurschommelingen en temperatuurschommelingen geen enkel effect. Bij zo’n inslag kan het aardig verkeerd lopen met onze planeet, maar helaas we moeten het laten gebeuren wegens geen invloed op dit fenomeen. Maar dit item staat hier niet ter discussie! Dat we drie aardbollen zouden nodig hebben als iedereen op deze aardkloot gaat leven zoals wij hier in het westen doen is ook niet realistisch hé. Ik weet het het is een beeldspraak om het “probleem” te accentueren en belangrijker te doen overkomen. Maar wees gerust de natuur heeft in haar ganse tijdsbestek dat ze bestaat steeds weer zich hersteld en zal dat in de toekomst ook blijven doen en dit zolang de zon zal blijven schijnen! Er is een bepaalde periode geweest dat zelfs de aarde bedekt was met een gigantische ijslaag die tot aan de evenaar uitbreidde en zie de aarde bestaat nog en is zelfs meer bewoonbaarder geworden tot meerder geluk en meerder gezondheid! Groetjes aan U en aan iedere lezer op dit forum en wees ervan overtuigd dat iedereen nog gezond en gelukkig zal kunnen leven en dit gedurende nog duizende jaren! |
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Parlementsvoorzitter
|
...Als de rook om je hoofd is verdwenen... (B.D.G.)
|
|
|
#124 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#125 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jantje
Als je morgen de kerncentrales afzet omdat je beng bent dat het grote radiators zijn, en je gaat diezelfde electriciteit opwekken met gasgestookte centrales, omdat die "milieuvriendelijker" zouden zijn, waar gaat die warmte van de gasverbranding naartoe? In verhouding tot de zonnewarmte die op aarde neerdaalt in de vorm van electromagnetische straling zijn de menselijke warmtemakende activiteiten maar kleinschalig. Ongeveer vergelijkbaar met een dooie amoebe tegenover een atoombom. Ik denk dat je teveel Greenpeace literatuur hebt gelezen met desinformatie.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#126 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En om de kosten te drukken, zullen we er meteen eentje bijbouwen voor Tihange. Citaat:
Afval? Zeker niet. Nu wil ik de plaatselijke alternatievelingen niet op ideeën brengen, maar de gisting die er uit voortvloeit van een hoop bananen op elkaar, kan aangewend worden als energiebron. Maar je moet het maar weten natuurlijk dat dat zo kan aangewend worden. Voor kernafval gaat dit nog veel meer op. We bekomen hier niet een verroeste wagen, of een kapotte kast. Maar nieuwe grondstoffen wiens toepassingen we nu maar beginnen te ontdekken. In extremis, moesten we niets vinden, zou jij dan een brok lood zomaar in de vuilbak smijten als afval? Citaat:
|
|
|
|
#127 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Het is zeker meer dan het naar eigen goeddunken toepassen van enkele willekeurige concepten, zonder de achterliggende theorie door te hebben. Citaat:
Bullshit; warmteopwekking mag dan een bron van vervuiling zijn, warmtewisseling komt in dat plaatje zelfs niet voor. Citaat:
Citaat:
Waarmee je rechtstreeks je stelling als zouden kernreactoren mee instaan voor de opwarming van de aarde, tegen spreekt. Citaat:
Absluut, maar wat jij hier zit te vertellen, is eveneens zever in pakskes. |
|||||
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#129 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een voorbeeld en bewijs dat de warmtewisseling weldegelijk een rol speeld, zijn de temperatuursverschillen tussen steden en platte land. Citaat:
Maar ook de windrichtingen spelen hier een rol in. En ook hier speeld de warmtevervuiling een zeer belangrijke rol in, maar het vormd idd slechts een onderdeel van het totale plaatje van de milieuvervuiling. |
||
|
|
|
|
|
#130 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#131 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jantje
Tegenover de kracht van wat de zon op aarde loslaat is het volledige verbruik van alle fossiele en kernbrandstof op aarde maar een drupje in een enorme oceaan. Je betogen zijn in deze context waardeloos.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik vraag me eigenlijk af hoe Jantje grote hoeveelheden energie denkt op te wekken zonder warmte
Geen enkele ecoloog kan toch mogelijk een stuwdam gaan overwegen zeker? Dan gaat Linkse Vogel z'n vissen nog sneller zien afsterven.
|
|
|
#133 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#134 |
|
Minister
|
ik lees hier juist nog iets wat nogmaals mijn vermoeden doet rijzen dat er iets niet klopt:
http://www.gva.be/nieuws/in_de_rand/...1-3A717E0F4B64} Er was dit januariweekeinde sprake van een heuse lente in New York. In Central Park werden temperaturen gemeten tot 22 graden Celsius. Volgens de New York Times is daarmee de warmste januaridag in 56 jaar bereikt. Op de foto ziet u zonnebaders op Coney Island. Van sneeuw is nog lang geen sprake. De winter laat dit jaar het langst op zich wachten sinds 1878. Toen viel de eerste sneeuw in het noordoosten van de VS pas op 4 januari. In andere delen van de wereld is het dan weer extreem koud. Zo kwamen in Bangladesh al 100 mensen om het leven als gevolg van de vriestemperaturen. De meeste slachtoffers waren oude mensen en kleine kinderen, voornamelijk in de noordelijke regio aan de voet van de Himalaya. Daar werden temperaturen van 6 graden onder nul gemeten, goed voor de koudste winter in jaren. In het zuidoosten van Brazilië stormt het al een hele week hevig. Er kwamen al minstens 31 mensen om. Tienduizend inwoners van Rio de Janeiro zijn dakloos. Bij de doden zijn ook drie kinderen uit eenzelfde familie, wiens huis in de stad Nova Friburgo door modderstromen werd begraven. en ik heb hier al de eerste bloesems aan de bomen gezien, int putteke van de winter |
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom zou men een stuwdam moeten bouwen. Nooit gehoord over traaglopers en overbrengingen. Ja, ik weet het wel. het is gewoon de kortzichtigheid van de mens en zij die daar durven buiten stappen, worden gek en onwetend verklaard. Milieuvriendelijke en economische rendabel werken, vraagd nu eenmaal het lef om buiten de lijnen te durven denken. En het vergd ook de kennis van techniek, fysica en bio-wetenschap. En men moet de problemen anders durven benaderen. Ik vertrek voor mijn opwekking niet vanuit het punt dat ik een bepaald hoeveelheid stroom moet opwekken, maar van het punt dat er een enorme energievoorraad is die ik kan gebruiken en stel de vraag hoe ik die kan omzetten tot een bruikbaar en rendabele stroomwinning. En in tegenstelling tot Groen!, vind ik dat men naar oplossingen en opbouw van alternative energiewinning moet zoeken en dan pas geleidelijk overschakelen van de huidige op de toekomstige energiewinningen. Voor het milieu zorgen, is iets dat we door middel van geleidelijke omschakelingen en aanpassingen moeten doen, en zeker niet door te eisen dat men nu plots stopt met de huidige energiewinning en levenswijze. Ik denk niet dat er ooit een onderzoek naar is gedaan, maar ik vrees zelfs dat een plotse overschakeling wel eens even slecht zou kunnen zijn voor het milieu als blijven verder doen zoals we bezig zijn. M.a.w. nu stoppen met alle omstrede energiegebruik zonder geleidelijke verandering lijkt mij zowel economische als milieukundig gezien, gewoon zelfmoord plegen. Ons milieu is gewend aan onze vervuiling en heeft dus ook een ontwenningskuur nodig. |
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Traaglopers Jantje? Dat doet me denken aan Kromhout motoren uit de jaren stillekes; nu nog gegeeerd als scheepsmotoren wegens hun rustige koppelrijk karakter en quasi onverslijtbaarheid. Maar helaas niet zuinig voor het vermogen. Gelukkig dat dat vermogen laag is, en de motoren uiteindelijk toch redelijk zuinig zijn.
Of bedoel je Stirling motoren? Motoren die van elke warmtebron een roterende beweging kunnen maken? Maar overbrengingen? Elke omzetting van energie brengt verliezen met zich mee, en elke omzetting eindigt uiteindelijk in warmte. Ik zou zou zeggen Jantje, verlicht deze armzalige onmilieuvriendelijke techneut eens in over welke grandioze ideeen onze overbevolkte wereld kunnen redden. ************************************************** ******* Uiteindelijk is het KISS principe wat ik hier in de milieutechnologie zou willen promoten. Keep it simpel stupid. Minder mensen is minder energieverspilling.
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|