![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een aantal zaken op een rijtje zetten:
1) Homoseksuelen schaden niemand, dus: Who cares? 2) Homoseksualiteit is te verklaren d.m.v. evolutie en heeft dus een functie of minstens een functioneel neveneffect. 3) Homoseksuelen niet mogen laten trouwen is discriminatie want iemand weigeren wegens partnerkeus of seksuele voorkeur is dat precies. Mensen die met conservatieve christelijke waarden of normen komen aanzetten negeer ik, want die normen en waarden evolueren. Namelijk, een huwelijk is een verbintenis voor het leven tussen twee personen. 4) Er zijn veel kinderen die hartstikke blij zouden zijn met ouders, maar dat niet hebben. Kinderen het recht van ouders ontzien omdat twee mensen van hetzelfde geslacht dat kind niet goed zouden kunnen opvoeden is een schande. Elk paar dat een kind van alle middelen kan voorzien om later in het leven te slagen, is een goed ouderpaar. Punt. Als we dit nou accepteren zijn we klaar met deze belachelijke verwijtendiscussie. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 8 januari 2007 om 00:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5183 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5185 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Neem nu het voorbeeld dat Edina aanhaalde van de twee mannelijke homoseksuele flamingo's die als voordeel een groter territorium zouden kunnen beheersen voor de voedselvoorziening bij de opvoeding van jongen die zij van iemand anders pikten. Dat kan inderdaad een voordeel zijn, maar dat is geen functie van homoseksualiteit. Want wat doe je dan bijvoorbeeld met twee vrouwelijk homoseksuele flamingo's die juist een kleiner territorium zouden kunnen beheersen? Je kunt net zo goed zeggen dat homoseksualiteit als voordeel heeft dat je geen voorbehoedsmiddelen hoeft te kopen zodat er meer geld overblijft om andere dingen te financieren in het belang van de relatie. Dat kan best zijn hoor, daar niet van. Maar dat is geen functie van homoseksualiteit. Het is hoogstens een voordeel. Maar zoals ik eerder al zei heeft alles zijn voor en nadelen. Homoseksualiteit is daar geen uitzondering op. Maar dat is nog wat anders dan functioneel zijn, dacht ik. Bovendien is het zeker zo dat de evolutie ook fouten impliceert. Er worden nog steeds mensen met dezelfde gebreken geboren als pakweg in de oudheid bijvoorbeeld. De oorzaak van homoseksualiteit is inderdaad nog niet echt bewezen, maar dat betekent eveneens dat we de piste van een evolutionistisch foutje niet kunnen en niet mogen uitsluiten. Het betekent ook dat we fysisch mankeren niet kunnen uitsluiten. Dat wordt door de meeste geleerden ook niet meer gedaan. Er zijn onderzoeken gaande naar de mate van testoron in de hersenen bij de foetus als mogelijke oorzaak van homoseksualiteit. Citaat:
Ik weet dat deze redenering iets belachelijks inhoud, maar het illustreerd ook heel goed dezelfde belachelijkheid die homo's over zich brengen door hun bewering dat zij zich net zo goed kunnen voortplanten als heteroseksuelen. Ik vind dat daar tegenover eveneens de belachelijke stelling mag staat dat zij eveneens als homoseksuelen het recht hebben om te huwen. Wat wél waar is, is dat de homoseksueel die claimt voor dezelfde rechten te strijden, eigenlijk diezelfde rechten al had. Het gaat om een uitbreiding van het begrip huwelijk. Het huwelijk mag niet langer een verbintenis zijn door mensen van verschillend geslacht, maar moet openstaan voor een wettelijke verbintenis voor mensen van hetzelfde geslacht. Aldus de homoseksuelen. Dat is geen strijd voor hetzelfde recht, maar voor een uitbreiding van het begrip huwelijk. En dat is iets anders. Geheel terzijde uiteraard. Citaat:
Het is dus een lachertje dat deze wetswijziging in het voordeel van de kinderen zou zijn. De holebifederatie lacht dit gegeven weg met het feit dat zij niet verantwoordelijk zijn voor het beleid in het buitenland en zich daardoor ook niet laten chanteren in hun strijd... ...maar dat neemt niet weg dat kinderen globaal gezien meer slachtoffer zijn door deze wetswijziging, dan wel krijgen waar ze recht op hebben. Bovendien is het niet zo dat kinderen zitten te wachten op ouders. Er zijn veel meer ouders die wachten op een kind dan kinderen die adoptabel zijn. De procedure op een kind te adopteren duurt nog altijd één tot zes jaar. Dat zal nu alleen maar nog langer worden. Citaat:
Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5186 | |
|
![]() Citaat:
Ja Paulus, zeker jong, homo's mochten vroeger ook trouwen. MAAR NIET MET DE PARTNER VAN HUN KEUZE, ZIJ HET EEN VRIEND (VOOR HOMO'S) OF HUN VRIENDIN (VOOR DE LESBIENNES). Duidelijk genoeg, of hoe veel psotings achter elkaar zal je doen alsof dit er nooit gestaan heeft?
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 8 januari 2007 om 01:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5187 |
|
![]() doof, dom en blind.
Dé functie bestaat niet Homoseksualiteit heeft wel functies.
![]() |
#5188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees misschien eens de laatste allinea van die post van me, waaruit je citeert. Lijkt me echt iets voor jou. Er is wel een klein beetje ghoede wil voor nodig uiteraard. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 januari 2007 om 01:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na 5000 postings is het mijn recht om dat te weten. Let wel, het moet gaan om functies waaraan heteroseksualiteit geen soelaas kan bieden. Anders praten we over de functies van seksualiteit en niet over de functies van homoseksualiteit. Ik hoop dat je het mag snappen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5190 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() blader es terug ...
Citaat:
leg me dat es uit Citaat:
bestaan er of bestaan er geen ? je lijkt niet erg zeker van je zaak als je je vooraf gaat indekken Citaat:
ik zie nog steeds het problem niet ... Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5191 |
Banneling
|
![]() homo's hebben geen recht op kinderen.
slecht voor de kinderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5192 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik gedaan, geloof me...
Citaat:
Jullie zouden meteen van mijn gezaag af zijn...Zo niet is het niet verwonderlijk dat ik het ook niet geloof, dat het zou bestaan. Citaat:
Ik zei het al eerder. De koning heeft geen kleren aan, ook al zegt iedereen van wel. Citaat:
Maar dat wist je al. Geef je me nu die functie of blijf je rond de pot draaien? Of misschien, heeeel misschien zul je inzien dat er inderdaad geen functie is, en snappen wat ik je zeggen wil. Er is wel een beetje goede wil voor nodig, maar of dit kan is maar zeer de vraag zeker? Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5195 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5196 | |
|
![]() Citaat:
Niemand vraagt je om zomaar alle "dierlijk gedrag te transponeren naar de mens". Maar dat heeft geen bal te maken met de vraag welk gedrag natuurlijk is. Dat is een heel andere kwestie is. Want hoe je het nu nog wil draaien of keren: homoseksualiteit IS natuurlijk. Dat is het enige dat de threadstarter wou aantonen en dat is ondertussen ook overduidelijk gebeurd. En de enige reden daarvoor was om voor eens en altijd komaf te maken met de nog steeds veelgehoorde bewering als zou homoseksualiteit onnatuurlijk zijn (of tegennatuurlijk om het met Paulusiaanse eufemismen te zeggen). Dat niet elk natuurlijk gedrag zomaar aanvaard moet worden bij de mens, is een feit dat niemand ooit betwist heeft. Maar vanaf dat moment zijn elke argumenten die naar de natuur verwijzen niet mee aan de orde. Want vanaf dat moment gaat het over moraal. En het enige zinnige criterium dat je dan kan hanteren, is of een gedrag iemand al dan niet schade berokkent. En aangezien dat bij homoseksualiteit alles behalve het geval is, zijn alle bezwaren ertegen alles behalve gefundeerd. En aangezien dat overduidelijk is, menen sommigen hier (hé Paulus) zich opnieuw te moeten beroepen op de natuur. Wat dus niet langer aan de orde is, maar dat vreemd genoeg om de vijf badzijden net door degenen die zich erop willen beroepen om homoseksualiteit af te keuren, juist wordt verworpen wanneer hen wordt aangetoond dat homoseksualiteit natuurlijk is... Over cirkelredeneringen gesproken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5197 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5198 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als we jou redenering van de functies volgen, in combinatie met je vorige statement, krijgen we wel iets bizars. Aan al de functies van homoseksualiteit kan heteroseksualiteit ook voldoen, volgens jouw. Daarom zijn het functies van "seksualiteit", tout court. Zeg jij , hè ? Maar hier haal je toch twee dingen door elkaar ? We zullen "je liefde uiten" nemen als voorbeeld van functie van homoseksualiteit/seksualiteit. Het is een functie van seksualiteit, maar voor homo's enkel van homoseksualiteit. Zij kunnen hun liefde niet uiten door heteroseksualiteit. Dus is het geen functie van seksualiteit, maar van homoseksualiteit, voor homo's. Snap je ? Ik weet dat het al eerder naar boven is gekomen, maar door jouw stelling, heb je het zelf eigenlijk bewezen. Ik heb alleen maar jouw stelling verder uitgewerkt, ik hoefde er niks bij te zetten... Laatst gewijzigd door Ozymandias : 8 januari 2007 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5199 |
|
![]() Natuurlijk staat helemaal niet synoniem voor "het komt voor", Rundje, en dat weet je volgens mij maar al te best. In geen enkele betekenis van het woor natuurlijk overigens. Natuurlijk betekent door de natuur voortgebracht of gevormd en staat dan tegenover kunstmatig. Of het kan betekenen wat men van de natuur bij zijn geboorte meekrijgt en staat dan tegenover aangeleerd. In geen van beide betekenissen is homofobie natuurlijk. Het komt - met uitzondering van de mens - nergens is het dierenrijk voor. En het is niet aangeboren, maar aangeleerd. En het heeft louter en alleen te maken met maatschappelijke "normen".
Laatst gewijzigd door Edina : 8 januari 2007 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5200 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |