![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Je bent wel zwaar in de minderheid in Vlaanderen.
In wallonie weet ik het niet. Als ik naar de Vlaamse Rand ga spreek ik altijd over naar de andere kant van het land gaan. Het is de andere kant van Vlaanderen maar het midden van belziek. Als ik de Waalse politici op tv zie of in Wallonie kom voel ik mij op geen enkele manier met hen verbonden. Het gaat niet enkel over de centen bij ons. Maar 10 miljard euro is veel. Laatst gewijzigd door Ive De Beckker : 11 januari 2007 om 02:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter info: moest er een Vlaamse meerderheid voor onafhankelijkheid zijn, dan was dat ondertussen al wel deels in orde denk ik. U stelt zich dus beter even de vraag of u misschien zelf niet in de minderheid bent. Of stelt u zich geen vragen bij het feit dat N-Va zelf openlijk over het halen van de kiesdrempel zonder CD&V twijfelt? 5% halen is toch niet zo moeilijk als je de meerderheid van de Vlaams bevolking achter je hebt staan, niet? Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 11 januari 2007 om 06:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat heb je aan loze kreten, hoe goedbedoeld ze ook mogen zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eerder kan er over praten zelfs niet gedacht worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is het probleem met de stellingen die jij hier permanent opvoert. Er is niet veel tegen in te brengen, en ze dienen absoluut voor niets. Ze zijn een pathetisch tijdverlies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de score van de NVA alles zegt over de steun voor een onafhankelijk Vlaanderen, wat zegt de score van de BUB dan over de steun voor België? ![]() En het zgn. Belgische federalisme van B-Plus is al helemaal nergens te vinden in de verkiezingsresultaten. Allé hup, op zoek naar een beter argument, 't is je vergeven. Laatst gewijzigd door baarle : 11 januari 2007 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
B Plus is geen politieke partij maar we kunnen wel concluderen dat er vele van onze standpunten terug te vinden zijn bij vertegenwoordigers van traditionele partijen zoals bv. vandaag in De Standaard vandaag op p.23 : Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat er je niet van weerhoudt de NVA-strijd met de kiesdrempel in te roepen als bewijs van povere Vlaamsgezindheid van de bevolking... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, mijn stelling was een relativering van een eerdere stelling die ik opperde: Meer dialoog met de PS wil Vlaanderen niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ondanks het feit dat je hierboven zelf stelt, dat je die conclusies niet kan trekken uit een verkiezingsuitslag, doe je het hieronder meteen weer: Citaat:
Onzin dus. Je houdt geen rekening met de koppelverkoop die in ons systeem ingebakken zit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zal de moeite zijn dit bericht nog eens boven te halen als het zo ver is en de Franstaligen weer een stukje Vlaanderen "tweetalig" willen maken door Brussel uit te breiden en weer nieuwe centen willen. Gaan je ogen dan open gaan, Kim?
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn ogen én oren staan altijd open en ik zal m'n conclusies wel zelf trekken Tantist.
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaams Belang is geen partij die louter en alleen voor een onafhankelijk Vlaanderen opkomt. Er zijn genoeg mensen die op het VB stemmen voor het migrantenstandpunt, maar die niet Vlaamsgezind zijn (meestal oudere mensen die zich niet meer veilig voelen in hun stad).
![]() |
#40 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |