Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2007, 21:22   #541
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!? Bekijk bericht
een Groen! ecotax beleid voorziet ook in ecoboni. Voor Groen! moet de invoering van een dergelijk systeem een nuloperatie worden voor de begroting en geen nieuwe melkkoe. Lees er de Groen!e persberichten maar eens op na...
geestig.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 21:23   #542
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Dit gaat nu niet over Groen maar over de huidige regering. Weet je hoe ze vorige week dat probleem met het Arbitragehof over die verpakkingstaks hebben opgelost? Door herbruikbare verpakkingen even zwaar te belasten als niet-herbruikbare

Citaat:
Regering heft ook taks op herbruikbare verpakkingen

(tijd) - Op herbruikbare drankverpakkingen wordt straks een heffing van 1,4 eurocent per liter geheven. Dat staat in een wetsontwerp van federaal minister van Financiën Didier Reynders (MR). De ministerraad keurde het gisteren goed.

De regering reageert op een arrest van het Arbitragehof. Dat had de vorige regeling vernietigd, die ook al twee keer werd gewijzigd. Het Arbitragehof legde in zijn arrest een discriminatie vast tussen herbruikbare drankverpakkingen en niet-herbruikbare verpakkingen. Voor de eerste werd een nulheffing ingevoerd, voor de tweede 10 cent per liter.

De regering besliste gisteren de herbruikbare verpakkingen even zwaar te belasten als de niet-herbruikbare. Maar de regering gaat er wel van uit dat een herbruikbare verpakking zeven keer kan worden hervuld en dus voert ze een tarief (1,4 cent per liter) in dat zeven keer lager is dan de iets verlaagde heffing voor niet-herbruikbare drankverpakkingen (9,8 cent per liter).

De drankensector reageert verbolgen op de beslissing. 'Als alle verpakkingen worden belast, waar is dan nog de milieu-impact?', vraagt Chris Morris van de Federatie van de Voedingsindustrie (Fevia) zich af. 'Dit bewijst dat de regering enkel uit is op de opbrengst van de verpakkingsheffingen, zo'n 320 miljoen euro.'

07:00 - 20/01/2007
Copyright © De TIJD
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 21:26   #543
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Dit gaat nu niet over Groen maar over de huidige regering. Weet je hoe ze vorige week dat probleem met het Arbitragehof over die verpakkingstaks hebben opgelost? Door herbruikbare verpakkingen even zwaar te belasten als niet-herbruikbare
tja cholera of pest
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 22:37   #544
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Kunt gij nu niet is even een beetje redelijk zijn over de andere partijen ja? Natuurlijk is groen geen voorstander van de verpakkingen.
Ik ben in dit geval redelijk. Normaal gezien ben ik voorstander om alle politici tegen een muur te zetten, en persoonlijk een kogel door hun schedel te jagen.

Iemand die vrijwillig de macht van een politicus najaagt is in essensie niet geschikt om die macht te hebben.
Maar ik zal mijn simpel, belastingsvrij voorstel in verband met ecologische verpakkingen herhalen. Kost de staat niks, maar het brengt ook niet op.

Glas, de keuze moet gemaakt worden voor een uniforme glassoort. Deze soort moet geselecteerd worden op zijn gemakkelijke recyclage. Is die nu groen, bruin of blauw, maakt niet uit, maar uniform in kleur en samenstelling zodanig er geen uitgebreide sortering meer nodig is.

Kuststof, van't zelfde, geen 5 of 6 soorten die niet gemengd mogen worden, maar 1 soort.

In het kort, selecteer voor elk soort verpakking Glas-Blik-plastic 1 grondstofsoort, die het meest ecologisch en economisch gerecycleerd kan worden.
De consument moet geen voorsortering meer doen, wat de meesten toch niet kunnen (wat verwacht je van kiesvee).
De industrie, want die kunnen 1 proces meer efficient maken. Ook is het risico op "verontreinigd basismateriaal" quasi uitgesloten, want er is geen ander materiaal meer in omloop dan.
En het milieu komt er ook goed uit. Omdat de recyclage veel beter kan gaan.

Citaat:
Nu is Groen! ook al communistisch. Dan is SP.a en vooral PS ook communistisch hoor... Jij moet het verschil tussel sociaal-solidair en communistisch maar eens leren...
Groen! heeft beangstigend veel overeenkomsten met de USSR doctrine. Ook niet moeilijk als je weet dat in de jaren 70 en 80 de KGB veel middelen doorsluisde naar veel groeperingen die het kapitalistische westen in het nadeel brachten.

De PS/SPa heeft ook een enorme overeenkomst hoor. De apparatjiks en de bijhorende corruptie.

Het Vlaams Belang heeft ook wat mee hoor. Hun totalitaire ideen en achtergrond. Wat je van de Nazi's kon zeggen, de USSR communisten deden hetzelfde maar met een andere naam.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt

Laatst gewijzigd door maddox : 27 januari 2007 om 22:38.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 00:03   #545
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Ik kan de posting niet meer vinden, maar ik dacht er een gelezen te hebben mbt het lichten doven op 01/02.Er werd gezegd dat dit de electriciteitcentrales zou destabiliseren.Zou dit kunnen, enkel door 5min alle lichten te doven ?
Oud 28 januari 2007, 00:42   #546
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb er geen flauw idee van. Ik vermoed dat er alleen een hoop brandstof/energie verspild gaat worden.

Een electriciteitscentrale ontploft ook niet als er een deel van het lokale net uitvalt.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
Oud 28 januari 2007, 05:32   #547
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tuurlijk is Groen! voorstander van verpakkingen. De politieke partij dan toch, want da's geld in kas. ECOTAKS los in de zakken

Nee hoor, probleem is dat ze het niet alleen voor het zeggen hadden hé

Citaat:
Met ze hier op te vangen en te pamperen hier help je ons achteruit en hen niet vooruit.
Noch is hulp op grote schaal blijkbaar nuttig. Dat blijkt na 40 jaar "ontwikkelingssamenwerking"
Natuurlijk werkt de ontwikkelingssamenwerking niet. Zij kunnen niet vooruit zolang wij verder blijven doen zoals nu. Grenzen aan de groei enzovoort, weet je wel...

Citaat:
Eneuh Edina, ik heb wel een idee.

De arme vluchtelingen die voor hun doen een huis en gezinsleden hebben verkocht om de mensensmokkelaars te betalen die hen naar het beloofde land te brengen.
Die willen gewoon ontsnappen uit een zelfgecreerde hel.
Landen waar het makkelijker is een kalashikov te vinden dan een verse maiskolf.

De echt arme sloebers, die geraken nog niet eens een dorp verder.
Natuurlijk geraken de armsten niet hier. Maar armoede is relatief. En ook ik zou proberen weg te komen uit een land waar een wapens gemakkelijker te vinden zijn als eten. Jij ook trouwens.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 05:37   #548
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit eens geweest in gesloten centrum 147 bis?
Ik wel, om een gevandaliseerde hoogtewerker te gaan herstellen.
Tof, hoor, prikkeldraad overal, vlak bij een landingsbaan van de luchthaven.
Waarom dacht je dat ik zei dat het ook hier menselijker zou moeten zijn?
Maar de vergelijking met de kampen in Australië gaan echt niet op.

Citaat:
Na weken zijn de meeste van die bootjes al gezonken daar niet van, of hebben de eigenaars van die boten hun menselijke cargo al lang gedumpt. Of in zee, of gewoon terug meegenomen naar de vertrekhaven.
Geweldig humaan!

Citaat:
Toch wel Edina. En mijn enig antwoord is, kijk naar de lokale geschiedenis. Millenia oorlog, eindelijk hebben we eens een interlude hier in West Europa.

Met jammeren en zeiken kom je er niet, handen uit de mouwen, dat doet het.
Denk je nu echt dat Europa vluchtelingen kan tegenhouden?
Oud 28 januari 2007, 05:38   #549
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Wat Groen wel vergeet is dat glas maar beperkt gerecycleert kan worden en dat de recyclage vervuilender is.
Bovendien zijn bepaalde glazen flessen schadelijker dan brik en plastie voor de gezondheid. (Fruitsap en melk verliezen hun vitaminegehalte in glazen flessen)
Wat een zever. Enige bronnen hiervoor Hellfigger... Guess not!
Oud 28 januari 2007, 05:41   #550
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben in dit geval redelijk. Normaal gezien ben ik voorstander om alle politici tegen een muur te zetten, en persoonlijk een kogel door hun schedel te jagen.
Geweldig . Nog zo van die voorstellen?

Laatst gewijzigd door Edina : 28 januari 2007 om 05:41.
Oud 28 januari 2007, 10:05   #551
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vind met moeite nog niet voorverpakt voedsel. En al helemaal geen voedsel wat niet aangeraakt is met plastic/latex handschoenen.
'Tja ik woon op het platte land en kan hier dus direct op de slachterij en bij de landbouwers gaan kopen.
Maar idd zelfs een simpele suikerwafer is vaak 3 maal verpakt.

Niet overdrijven Jantje, da's alleen in Vlaanderen,met die Vlarem II norm en een Steve Stunt die uiteindelijk het zonebeleid van uit de jaren 70 er eens door ging drukken.
Ik woon dan ook in Vlaanderen. En het zonebeleid is door Groen! herschreven geweest. Het waren zij de de afbraak van zonevreemde gebouwen wilden en het waren zijn die (zonder nadenken) alles wat met de winning van energiedragers te makenhad, tot zware energie bombarderde.
Die Vlarem II norm, die "en passant" een hele hoop kleine initativen dooddrukt. Zelfs middel grote, Distrigas heeft zich er zelfs moeten mee gaan bezighouden om de afbreekgascentrale vanBrecht(st.Leenaerts) geen zonevreemdbedrijf te laten worden.
Zoals herr Flick fijntjes opmerkte, verhuis een paar kilometer zuidelijk, en Vlarem II norm is totaal geen punt meer.
Woon wel ver van de taagrens hoor, meer dan 100km.
Kom maar eens kijken naar de Zenne. Waar staat de waterzuivering die Brussels open riool moet zuiveren? Aan de Boedha Brug, fijntjes in een kleine uitstulîng van Vlaanderen. Natuurlijk betaald de federale overheid mee, maar het Brussels gewest?

De zenne word vervuild door huishoudelijk afvalwater. Een landbouwbedrijf moet zijn afvalwater zelf verwerken, een stad mag het gewoon in een rivier lozen.

Sociaal zwakkeren, wat dragen die toe tot het milieu? het zijn de kapitaalkrachtigen die kunnen investeren in milieu. Zonnepanelen, zelfs met de torenhoge beloftes van subsidies vallen buiten elk budget van de kleine man. Energiezuinige machines. Niet voor een uitkeringstrekker, die doet het wel met een 3de handsmachine van familie, of een opknappertje van een kringwinkel. In het beste geval met de "goedkope" machines uit een of andere electrozaak. Een wasmachine energieklasse D of E.
De meeste armen leven enorm milieu vriendelijk, enkel door de voorverpakkingen van de voedselsector zijn zij vervuilend.(Zij besparen immers op alles en verspillen niet).

Je zou eerder verwachten dat Groen! net de minder kapitaalkrachtigen zou willen wegjagen. Of als ze verder zouden denken, ervoor zorgen dat de economie zo goed draait dat zelfs de armste sloeber alles in de energieklasse A++ kan hebben.
Groen! denkt niet, Groen! wil enkel dat iedereen terug gaat leven zoals in de jaren 1600.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 10:18   #552
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Alsof Groen! voorstander is van verpakkingen!!

Probleem is dat zolang de situatie in de derde wereld niet gevoelig verbetert, er vluchtelingen zullen blijven komen. Dat is gewoon een realiteit waarvoor menselijke oplossingen moeten zijn. De regels nog strenger maken, is geen oplossing, want de mensen zullen gewoon blijven komen, alleen in nog slechtere omstandigheden.
Ald Groen echt tegen verpakkingen is, dan hadden ze de grootwaren huizen de verplichting moeten opleggen om alle producten onverpakt te verkoop aan te bieden.
Maar er is geen enkel wetsvoorstel ooit ingediend geweest om dit te verplichten.

En waar zijn de uitgewerkte voorstellen voor een goede economische onwikkelingshulp?..
Het is niet daar hier een opengrenzenbeleid te voeren en enkel jonge schoolverlaters naar ginder te sturen dat je daar de problemen oplost.
Daar is een goed plan en zijn ervaren mensen voor nodig.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 10:56   #553
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Natuurlijk geraken de armsten niet hier. Maar armoede is relatief. En ook ik zou proberen weg te komen uit een land waar een wapens gemakkelijker te vinden zijn als eten. Jij ook trouwens.
Juist zoals ik nu tracht koning te worden. Maar als al de rijken uit de arme landen hun biezen pakken, dan zal de armoede er nog relatiever worden, denk ik.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 11:02   #554
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
Ik kan de posting niet meer vinden, maar ik dacht er een gelezen te hebben mbt het lichten doven op 01/02.Er werd gezegd dat dit de electriciteitcentrales zou destabiliseren.Zou dit kunnen, enkel door 5min alle lichten te doven ?
Met destabiliseren moet men dan het veroorzaken van een black-out verstaan (maw nadat men, in alle lolligheid het licht 5min heeft gedoofd, zou het wel eens enkele uren kunnen duren vooraleer men het terug kan aansteken - denk dat velen het dan al niet meer zo leuk zullen vinden).
Maar of het kan lukken ? Als het uitgevoerd word op Europees vlak, als het niet alleen bij licht blijft, maar ook drijfkracht, als de fabrieken meespelen, als het onverwachts gebeurd... dan heeft het wel een kans.
Oud 28 januari 2007, 11:08   #555
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Met destabiliseren moet men dan het veroorzaken van een black-out verstaan (maw nadat men, in alle lolligheid het licht 5min heeft gedoofd, zou het wel eens enkele uren kunnen duren vooraleer men het terug kan aansteken - denk dat velen het dan al niet meer zo leuk zullen vinden).
Maar of het kan lukken ? Als het uitgevoerd word op Europees vlak, als het niet alleen bij licht blijft, maar ook drijfkracht, als de fabrieken meespelen, als het onverwachts gebeurd... dan heeft het wel een kans.
Vermits je de energie-centrales niet zomaar even 5 minuten kan stilleggen, is het een maat voor niets.

Enkel verspilling.

Maar t'is de korte termijns gedachte die telt waarschijnlijk. Zoals het sluiten van een kerncentrale misschien sommigen een mentaal schijngroen orgasme zou bezorgen. Maar hoe het dan morgen verder moet.. Dat beslissen ze overmorgen wel.
Oud 28 januari 2007, 11:32   #556
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Vermits je de energie-centrales niet zomaar even 5 minuten kan stilleggen, is het een maat voor niets.

Enkel verspilling.
Zijn waarschijnlijk zo van die ideeen die aan de cafétoog worden gelanceerd.
Oud 28 januari 2007, 12:05   #557
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien een kleine, off topic, opmerking omtrent immigratie.

Als ik naar het thuisland ga, kom ik terecht in een mono-cultuur. Daar zijn geen "gemeenschappen" of noemenswaardige minderheden. Wel is't zo dat daar ieder huwelijk met minder dan 5 kinderen als ongezond & slecht wordt beschouwt. En armoede is troef, dus als dat uw argument is, dan ga je nog héééél lang hééééél veel mensen onderdak mogen geven in België.

Ik ben er zeker van dat voor Vlaamse families die reproductie helemaal anders is, waar men zelfs 2 nazaten al een last beschouwt. In Vlaanderen wonen er ook veel straatarme mensen die misschien nog veel erger af zijn. Want haast niemand in deze associale en individualistische maatschappij geeft zelfs een fuck om z'n bejaarde ouders, laat staan om die Vlaamse armen. Niet voor niets dat hier het zelfmoord-aantal zo hoog ligt (en zelfmoord is gratis )

Het is dus maar normaal dat als ik in Brussel of Antwerpen kom voor m'n werk, dat ik me in sommige buurten volledig thuis voel. Ik doe zelfs geen moeite meer om nog Nederlands te praten. Enkele woonblokken verder waan ik me in Niger of Mali (geen nood, daar voel ik mij ook niet veilig). En ik heb die gebieden over de periode van 10 jaar haast zien drie of viervoudigen.

Dat van die wapens gemakkelijker te vinden dan eten is nonsens. Noord-Afrika/Turkije is geen somalië. De levenswijze is er gewoon anders, en dat is heus niet in negatieve zin. Maar het concept van vrije seks, gratis onderdak en voedsel, gratis basisenergie, temperaturen van +- 20°C, zijn voor velen een motivatie. En in roddels zit daar nog een schepje bovenop . Je moet eens weten wat ze daar wel niet denken van Vlaamse vrouwen. Daarvoor alleen al zou je de oversteek wagen.

Dit land, wat betreft haar voortbestaan als Vlaams/Westerse progressieve identiteit, heeft een fameus probleem. Met de vergrijzing in het achterhoofd, zie ik mijn eigen nakomelingen het Vlaams licht uitdoen
Oud 28 januari 2007, 12:39   #558
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Tuurlijk is Groen! voorstander van verpakkingen. De politieke partij dan toch, want da's geld in kas. ECOTAKS los in de zakken

Citaat:
Nee hoor, probleem is dat ze het niet alleen voor het zeggen hadden hé
Klopt, ze mochten eens mee aan de vetpotten zitten. En ze hebben even goed hun zakken gevuld. De beslissingen die ze er wel doorkregen zijn uiteindelijk een maat voor niks, en alles blijf zowat bij hetzelfde, uitgezonderd dat onze verspilzieke politici extra geld in kas krijgen.
Interne regels die ze onmiddelijk veranderden op het moment dat ze mee mochten graaien. Meer mandaten, en meer mandaten in een opeenvolging van tijd, geen enkel probleem.
Zelfs de oprichter van Agalev draaide deze zakkenvullers de rug toe.
Waarom denk je dat ze de naam in Groen! hebben veranderd. Om geen gerechterlijke geschillen de te krijgen met de mensen die de naam "Agalev" hadden gecopyright.
Citaat:
Met ze hier op te vangen en te pamperen hier help je ons achteruit en hen niet vooruit.
Noch is hulp op grote schaal blijkbaar nuttig. Dat blijkt na 40 jaar "ontwikkelingssamenwerking"
Citaat:
Natuurlijk werkt de ontwikkelingssamenwerking niet. Zij kunnen niet vooruit zolang wij verder blijven doen zoals nu. Grenzen aan de groei enzovoort, weet je wel...
Als we de "derde wereldlanden" laten "groeien" zoals ze nu doen vernietigen we de ecologie en de economie. Dan gaan ze dezelfde fouten maken als het "westen" tijdens de industriele revolutie.
Hetgeen mijn voorstel is, exporteer kennis, geen goederen.
Maar helaas, als voorbeeld haal ik de hoeveelheid Kongolese studenten aan. De meesten blijven hier, in dit racistische koude, druilerige land. Waarom vraag ik me af?

Citaat:
Die willen gewoon ontsnappen uit een zelfgecreerde hel.
Landen waar het makkelijker is een kalashikov te vinden dan een verse maiskolf.

Citaat:
En ook ik zou proberen weg te komen uit een land waar een wapens gemakkelijker te vinden zijn als eten. Jij ook trouwens.
Dat hangt er allemaal van af nietwaar.
Ik woon in een land waar het simpeler is om aan illegale wapens te geraken dan legaal, is dat al geen goeie start?

Citaat:
Ooit eens geweest in gesloten centrum 147 bis?
Citaat:
Waarom dacht je dat ik zei dat het ook hier menselijker zou moeten zijn?
Maar de vergelijking met de kampen in Australië gaan echt niet op.
, je doet alsof de Aussies Auswitch hebben heropend.
Verhongeren ze de mensen die ze niet willen? Doen ze er medisch onverantwoorde experimenten op? Of duwen ze ze in gaskamers en dan de oven in?
Het ergste geval is dat ze eten krijgen en bescherming tegen de elementen. Da's waarschijnlijk beter dan wat ze "thuis" hadden.

Citaat:
Na weken zijn de meeste van die bootjes al gezonken daar niet van, of hebben de eigenaars van die boten hun menselijke cargo al lang gedumpt. Of in zee, of gewoon terug meegenomen naar de vertrekhaven.
Citaat:
Geweldig humaan!
Zeg dat tegen de mensensmokkelaars, die de vluchtelingen kaalplukken om ze naar het beloofde land te brengen. 't is niet alsof ik daar aan mee ga doen. Integendeel.beachhead2000 irl

Citaat:
Denk je nu echt dat Europa vluchtelingen kan tegenhouden?
Zeker wel, althans de grote stromen. Het vergt alleen wat onmenselijkheid. beachhead2000 irl
En diegenen die voorbij een toegewijde grenswacht geraken, dat zijn de meer moedigen en creativen. Helaas zijn het ook diegenen die in de meeste gevallen het makkelijkst succesvol zijn in de criminaliteit.

Oud 28 januari 2007, 12:46   #559
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Misschien een kleine, off topic, opmerking omtrent immigratie.

Als ik naar het thuisland ga, kom ik terecht in een mono-cultuur. Daar zijn geen "gemeenschappen" of noemenswaardige minderheden. Wel is't zo dat daar ieder huwelijk met minder dan 5 kinderen als ongezond & slecht wordt beschouwt. En armoede is troef, dus als dat uw argument is, dan ga je nog héééél lang hééééél veel mensen onderdak mogen geven in België.

Ik ben er zeker van dat voor Vlaamse families die reproductie helemaal anders is, waar men zelfs 2 nazaten al een last beschouwt. In Vlaanderen wonen er ook veel straatarme mensen die misschien nog veel erger af zijn. Want haast niemand in deze associale en individualistische maatschappij geeft zelfs een fuck om z'n bejaarde ouders, laat staan om die Vlaamse armen. Niet voor niets dat hier het zelfmoord-aantal zo hoog ligt (en zelfmoord is gratis )

Het is dus maar normaal dat als ik in Brussel of Antwerpen kom voor m'n werk, dat ik me in sommige buurten volledig thuis voel. Ik doe zelfs geen moeite meer om nog Nederlands te praten. Enkele woonblokken verder waan ik me in Niger of Mali (geen nood, daar voel ik mij ook niet veilig). En ik heb die gebieden over de periode van 10 jaar haast zien drie of viervoudigen.

Dat van die wapens gemakkelijker te vinden dan eten is nonsens. Noord-Afrika/Turkije is geen somalië. De levenswijze is er gewoon anders, en dat is heus niet in negatieve zin. Maar het concept van vrije seks, gratis onderdak en voedsel, gratis basisenergie, temperaturen van +- 20°C, zijn voor velen een motivatie. En in roddels zit daar nog een schepje bovenop . Je moet eens weten wat ze daar wel niet denken van Vlaamse vrouwen. Daarvoor alleen al zou je de oversteek wagen.

Dit land, wat betreft haar voortbestaan als Vlaams/Westerse progressieve identiteit, heeft een fameus probleem. Met de vergrijzing in het achterhoofd, zie ik mijn eigen nakomelingen het Vlaams licht uitdoen
Raven
Een goeie samenvatting en ik volg je volledig daarin.
Ik vrees dat je gelijk gaat hebben en dat een autochtoon uit deze streken een vervolgde etnische en religieuze minderheid gaat worden.

Maar je haalt Noord Afrika en Turkije aan.
Dat zijn momenteel niet de hoofdleveranciers van de grote illegale immigratielijnen.
Als een Noord Afrikaan/Turk naar Europa wil komen is er meestal wel een mouw aan te passen. Kost een paar centen, maar een huwelijk- hoeft geen schijn te zijn- of het worden van zoon/dochter van een nieuwe Belg is ook te regelen bij ambetantenaren die willen bijverdienen.

Oud 28 januari 2007, 15:20   #560
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Sociaal solidair, sociaal blabla, enz..., allemaal andere woordjes voor communisme.
OK. Maar als je het zo bekijkt, dan bent u een direct een fascist.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be