![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#542 | |
|
Parlementslid
|
Dit gaat nu niet over Groen maar over de huidige regering. Weet je hoe ze vorige week dat probleem met het Arbitragehof over die verpakkingstaks hebben opgelost? Door herbruikbare verpakkingen even zwaar te belasten als niet-herbruikbare
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#543 |
|
Banneling
|
tja cholera of pest
|
|
|
|
|
|
#544 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iemand die vrijwillig de macht van een politicus najaagt is in essensie niet geschikt om die macht te hebben. ************************************************** ***** Maar ik zal mijn simpel, belastingsvrij voorstel in verband met ecologische verpakkingen herhalen. Kost de staat niks, maar het brengt ook niet op. Glas, de keuze moet gemaakt worden voor een uniforme glassoort. Deze soort moet geselecteerd worden op zijn gemakkelijke recyclage. Is die nu groen, bruin of blauw, maakt niet uit, maar uniform in kleur en samenstelling zodanig er geen uitgebreide sortering meer nodig is. Kuststof, van't zelfde, geen 5 of 6 soorten die niet gemengd mogen worden, maar 1 soort. In het kort, selecteer voor elk soort verpakking Glas-Blik-plastic 1 grondstofsoort, die het meest ecologisch en economisch gerecycleerd kan worden. De consument moet geen voorsortering meer doen, wat de meesten toch niet kunnen (wat verwacht je van kiesvee). De industrie, want die kunnen 1 proces meer efficient maken. Ook is het risico op "verontreinigd basismateriaal" quasi uitgesloten, want er is geen ander materiaal meer in omloop dan. En het milieu komt er ook goed uit. Omdat de recyclage veel beter kan gaan. Citaat:
De PS/SPa heeft ook een enorme overeenkomst hoor. De apparatjiks en de bijhorende corruptie. Het Vlaams Belang heeft ook wat mee hoor. Hun totalitaire ideen en achtergrond. Wat je van de Nazi's kon zeggen, de USSR communisten deden hetzelfde maar met een andere naam.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt Laatst gewijzigd door maddox : 27 januari 2007 om 22:38. |
||
|
|
|
|
|
#545 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik kan de posting niet meer vinden, maar ik dacht er een gelezen te hebben mbt het lichten doven op 01/02.Er werd gezegd dat dit de electriciteitcentrales zou destabiliseren.Zou dit kunnen, enkel door 5min alle lichten te doven ?
|
|
|
#546 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb er geen flauw idee van. Ik vermoed dat er alleen een hoop brandstof/energie verspild gaat worden.
Een electriciteitscentrale ontploft ook niet als er een deel van het lokale net uitvalt.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#547 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Nee hoor, probleem is dat ze het niet alleen voor het zeggen hadden hé Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#548 | |||
|
|
Citaat:
Maar de vergelijking met de kampen in Australië gaan echt niet op. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#549 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#550 | |
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 28 januari 2007 om 05:41. |
|
|
|
|
|
|
#551 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#552 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar er is geen enkel wetsvoorstel ooit ingediend geweest om dit te verplichten. En waar zijn de uitgewerkte voorstellen voor een goede economische onwikkelingshulp?.. Het is niet daar hier een opengrenzenbeleid te voeren en enkel jonge schoolverlaters naar ginder te sturen dat je daar de problemen oplost. Daar is een goed plan en zijn ervaren mensen voor nodig. |
|
|
|
|
|
|
#553 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Juist zoals ik nu tracht koning te worden. Maar als al de rijken uit de arme landen hun biezen pakken, dan zal de armoede er nog relatiever worden, denk ik.
|
|
|
|
|
|
#554 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar of het kan lukken ? Als het uitgevoerd word op Europees vlak, als het niet alleen bij licht blijft, maar ook drijfkracht, als de fabrieken meespelen, als het onverwachts gebeurd... dan heeft het wel een kans. |
|
|
|
|
|
|
#555 | |
|
|
Citaat:
Enkel verspilling. Maar t'is de korte termijns gedachte die telt waarschijnlijk. Zoals het sluiten van een kerncentrale misschien sommigen een mentaal schijngroen orgasme zou bezorgen. Maar hoe het dan morgen verder moet.. Dat beslissen ze overmorgen wel.
|
|
|
|
#556 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#557 | |
|
|
Citaat:
Als ik naar het thuisland ga, kom ik terecht in een mono-cultuur. Daar zijn geen "gemeenschappen" of noemenswaardige minderheden. Wel is't zo dat daar ieder huwelijk met minder dan 5 kinderen als ongezond & slecht wordt beschouwt. En armoede is troef, dus als dat uw argument is, dan ga je nog héééél lang hééééél veel mensen onderdak mogen geven in België. Ik ben er zeker van dat voor Vlaamse families die reproductie helemaal anders is, waar men zelfs 2 nazaten al een last beschouwt. In Vlaanderen wonen er ook veel straatarme mensen die misschien nog veel erger af zijn. Want haast niemand in deze associale en individualistische maatschappij geeft zelfs een fuck om z'n bejaarde ouders, laat staan om die Vlaamse armen. Niet voor niets dat hier het zelfmoord-aantal zo hoog ligt (en zelfmoord is gratis Het is dus maar normaal dat als ik in Brussel of Antwerpen kom voor m'n werk, dat ik me in sommige buurten volledig thuis voel. Ik doe zelfs geen moeite meer om nog Nederlands te praten. Enkele woonblokken verder waan ik me in Niger of Mali (geen nood, daar voel ik mij ook niet veilig). En ik heb die gebieden over de periode van 10 jaar haast zien drie of viervoudigen. Dat van die wapens gemakkelijker te vinden dan eten is nonsens. Noord-Afrika/Turkije is geen somalië. De levenswijze is er gewoon anders, en dat is heus niet in negatieve zin. Maar het concept van vrije seks, gratis onderdak en voedsel, gratis basisenergie, temperaturen van +- 20°C, zijn voor velen een motivatie. En in roddels zit daar nog een schepje bovenop Dit land, wat betreft haar voortbestaan als Vlaams/Westerse progressieve identiteit, heeft een fameus probleem. Met de vergrijzing in het achterhoofd, zie ik mijn eigen nakomelingen het Vlaams licht uitdoen
|
|
|
|
#558 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Interne regels die ze onmiddelijk veranderden op het moment dat ze mee mochten graaien. Meer mandaten, en meer mandaten in een opeenvolging van tijd, geen enkel probleem. Zelfs de oprichter van Agalev draaide deze zakkenvullers de rug toe. Waarom denk je dat ze de naam in Groen! hebben veranderd. Om geen gerechterlijke geschillen de te krijgen met de mensen die de naam "Agalev" hadden gecopyright. Citaat:
Citaat:
Hetgeen mijn voorstel is, exporteer kennis, geen goederen. Maar helaas, als voorbeeld haal ik de hoeveelheid Kongolese studenten aan. De meesten blijven hier, in dit racistische koude, druilerige land. Waarom vraag ik me af? Citaat:
Citaat:
Ik woon in een land waar het simpeler is om aan illegale wapens te geraken dan legaal, is dat al geen goeie start? Citaat:
Citaat:
Verhongeren ze de mensen die ze niet willen? Doen ze er medisch onverantwoorde experimenten op? Of duwen ze ze in gaskamers en dan de oven in? Het ergste geval is dat ze eten krijgen en bescherming tegen de elementen. Da's waarschijnlijk beter dan wat ze "thuis" hadden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En diegenen die voorbij een toegewijde grenswacht geraken, dat zijn de meer moedigen en creativen. Helaas zijn het ook diegenen die in de meeste gevallen het makkelijkst succesvol zijn in de criminaliteit.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#559 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een goeie samenvatting en ik volg je volledig daarin. Ik vrees dat je gelijk gaat hebben en dat een autochtoon uit deze streken een vervolgde etnische en religieuze minderheid gaat worden. Maar je haalt Noord Afrika en Turkije aan. Dat zijn momenteel niet de hoofdleveranciers van de grote illegale immigratielijnen. Als een Noord Afrikaan/Turk naar Europa wil komen is er meestal wel een mouw aan te passen. Kost een paar centen, maar een huwelijk- hoeft geen schijn te zijn- of het worden van zoon/dochter van een nieuwe Belg is ook te regelen bij ambetantenaren die willen bijverdienen.
|
|
|
|
|
|
#560 |
|
Parlementslid
|
OK. Maar als je het zo bekijkt, dan bent u een direct een fascist.
|