![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Komt niet onverwacht van voorstanders van het blanco stemmen en/of thuisblijven.
![]()
![]() |
#402 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een partij die van de invoering van de democratie haar hoofdpunt maakt, heeft mijn stem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
|
![]() Citaat:
Dan - om Knuppel even te parafraseren - zal DD er niet komen dank zij , maar ondanks haar voorstanders.
![]() |
![]() |
#404 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ben ik duidelijk genoeg? Laatst gewijzigd door baarle : 30 januari 2007 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op programmatorisch vlak is de lijst De Decker alvast overtuigend. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
|
![]() Tsja, Dedecker kan me nog overtuigen, VB zal dat niet doen... En N-VA al helemaal niet meer.
Maar toch ben ik kritisch, want wie vandaag nog A zegt, zegt morgen misschien B.
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
|
![]() Citaat:
JMDD 's lijst moet nog bewijzen dat het ook nog de niet - reeds overtuigden kan binnenhalen.
![]() |
![]() |
#409 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
|
![]() Dit zegt Dedecker zélf:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof in het Europa der volkeren. Verregaande samenwerking met Nederland lijkt me evident op cultureel- economisch - sociaal en wetenschappelijk vlak. Er is geen taalbarrière en vele van onze economische troeven kunnen gezamelijk worden uitgespeeld. Vlaanderen heeft verdragrechterlijke bevoegdheden en staat los van de bemoeizucht van de Waalse baxter-economen. De Nederlanders hebben een mondiale koopvaartgeest wat hen een resem multinationals opleverde, van Shell tot Philips en ING. Vlaanderen is een KMO-land vol familiebedrijven met een koopmansgeest van doordrijvers. Meer samenwerking tussen de twee kan voor beide partijen voordelig zijn
Dat ziet er gunstig uit!
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 31 januari 2007 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
|
![]() Citaat:
Als ik vlaming was wist ik denk ik nu wel op wie ik zou gaan stemmen. Ik hoop dat hij zijn rug recht houdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het moeilijk om afscheid te nemen van mijn intentie om niet te gaan stemmen. Citaat:
Dat hij niet samen met Coveliers, Demaght en vele anderen één grote Vlaamse liberale partij sticht, stoort me. Lijst De Decker is iets te weinig ambitieus, rekening houdend met de zeer gespannen sfeer en het enorme, al decennia groeiende liberale gat in de markt. Er hangt iets rond JMDD van berekening, afwachten, carrièreplanning... Of zou dat een inductie door de paarse media zijn? Laatst gewijzigd door baarle : 31 januari 2007 om 12:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
|
![]() Citaat:
Dat hij niet met Coveliers e.a. in één partij gaat zitten lijkt me er een logisch gevolg van. Hij wil persé niet samen met het VB, op wat voor manier dan ook. Misschien later, in een coalitie, is het wat anders. Maar in die partij, in de vorm van een kartel, lijstverbinding of 'gemeenschappelijke Forza-lijst lijkt me voorlopig uitgesloten. Hij zou zichzelf ongeloofwaardig maken. Andersom is misschien een betere optie: Coveliers bij Dedecker. Vooralsnog denk ik dat Dedecker meer stemmen trekt dan Coveliers. Hij heeft zichzelf weleens vergeleken met Verdonk. Dat is jammer. Waar Verdonk een populiste pur sang is die het er louter om te doen is, ook d.m.v. machtsmisbruik, haar eigen positie te versterken, is Dedecker weliswaar een populist maar één die dat populisme gebruikt om zijn ideeën te verduidelijken. Een wereld van verschil. Dedecker is veel meer een denker dan soms schijnt. Hij is principieel, prettig koppig en ik denk dat hij veel in zijn mars heeft |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Even ontopic!!! Ligt 10 maart al definitief vast?
![]() |
#416 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zal hem eens goed volgen in de media. Op een Nederlands forum gaat een gerucht dat het VB op zijn gat ligt. Is daar iets van waar?
![]() |
![]() |
#418 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#419 |
|
![]() Nee, dat zal denk ik niet gaan. Ik w�*l namelijk niemand overtuigen. En 'stemadviezen' ben ik al helemaal niet van plan te geven. Daarvoor ben ik te weinig op de hoogte van de ins-en outs van de vlaams-belgische politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() stand.nl
Hier het bericht: Belang in crisis Voorzitterambities Marie-Rose Morel verdelen partij Vlaams Belang worstelt met de zwaarste crisis uit zijn bestaan. Een bijzonder partijbestuur moet vandaag de gemoederen bedaren. Een cocktail van gebeurtenissen deed de zenuwen bij deze extreemrechtse partij doorslaan. Vandaag komt het selecte partijbestuur uitzonderlijk bij elkaar in een poging om de gelederen te sluiten. De kaarten liggen ingewikkelder dan gedacht. De partij wil bijvoorbeeld salonfähiger worden. De drie kopstukken - Gerolf Annemans, Filip Dewinter en Frank Vanhecke - beseffen dat de ouderwetse groei en bijgevolg hun eigen houdbaarheid beperkt zijn. Ze zoeken stilaan naar alternatieve kopstukken die de nieuwe partijaanpak kunnen belichamen. In die zin paste het uitdrukkelijke en herhaalde aanbod aan Jean-Marie Dedecker (ex-VLD, nu LDD) om de senaatslijst te trekken. Daarbovenop komen de ambities van Vlaams parlementslid Marie-Rose Morel. Ook zij wil die senaatslijst trekken. De voormalige toekomstige burgemeester van Schoten ziet dat kopmanschap als een opstapje naar het voorzitterschap van Vlaams Belang. Het mandaat van Vanhecke loopt volgend jaar af. Hij beschouwt Morel als een geschikte plaatsvervanger. Ook zij kan het imago van de partij fundamenteel bijschaven. Niet iedereen schat de ambities van de voormalige N-VA'ster - Morel is nauwelijks twee jaar lid - naar waarde. Ook Anke Van dermeersch wil gerust de senaatslijst trekken. Zij geniet de steun van Filip Dewinter, die haar in 2004 - tot verbijstering van Morel - als running mate voor het Antwerpse stadhuis verkoos. Morel verhuisde prompt naar Schoten en wisselde de alliantie met ,,ontdekker'' Dewinter voor een bondgenootschap met voorzitter Vanhecke. Dewinter en Annemans zien bovendien liever Bruno Valkeniers aan het hoofd van de partij. Verruimer Valkeniers (ex-voorzitter van het Algemeen Nederlands Zangverbond) krijgt een prominente plaats op de Antwerpse kamerlijst en geniet een onbesproken imago. Hij heeft zich nog nooit op een onheuse uitlating over vreemdelingen laten betrappen. Harde lijn Met haar verwijt dat Dewinter wilde terugkeren naar een harde lijn, zette Morel in de eerste plaats haar eigen persoon op het voorplan. Ze oogstte woedende reacties, die de partijtop vooralsnog binnenskamers houdt. Zelf houdt ze de lippen op elkaar. Ondertussen overheerst de omerta . Tijdens de fractievergadering in het Vlaams Parlement verplichtte Dewinter iedereen tot zwijgen, inclusief Jürgen Verstrepen. Niemand van de 31 parlementsleden durfde hem te vragen wat er aan de hand was. (durfde niet?????)