![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen? Dan gaat het in dit geval wel degelijk om een hype. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() bovendien verkoop je zoals gewoonlijk weer nonsens : racisme is een strafbaar feit. Je niet willen laten trouwen door een zwarte schepen is in onze rechtstaat en West europese staten even strafbaar als je niet willen laten verbaliseren door een zwarte agent.
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 1 februari 2007 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() De ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente heb je niet te kiezen. Als je bezwaar hebt tegen de persoon die je huwelijk gaat voltrekken, dan zoek je naar een andere oplossing. Er kunnen valabele redenen bestaan; in onze gemeente is het al voorgekomen dat een paar weigerde gehuwd te worden door iemand met wie ze ooit slaande ruzie hebben gehad. Maar de huidskleur is op zich géén acceptabele reden! Het getuigt van een gebrek aan intelligentie en beschaving om op die manier te reageren. In mijn ogen (bemerk de relativiteit) is dit walgelijk in het kwadraat.
MAAR... Het is wél de oprechte mening van het paar in kwestie en �*ls we nog een gremeltje respect hebben voor een aantal fundamentele rechten in onze samenleving, dan heeft dat paar ook het récht om daarvoor uit te komen. MAAR... aan rechten hangen ook verantwoordelijkheden: als je zo'n mening hebt, dan moet je niet te beroerd zijn om die te durven toetsen aan de publieke opinie. M.i. had de ambtenaar die men in de reportage hierover bevroeg, met naam en toenaam het racistische paar mogen identificeren. Hadden die twee meteen in hun onmiddellijke omgeving ondervonden hoe er op dergelijke stompzinnigheden wordt gereageerd. Wedden dat zoiets véél efficiënter werkt dan al het geweld dat het CGKR er tegenaan kan gooien? M.a.w. neen aan een antiracismewet die enkel de hypocrisie in de hand werkt. (als we racisme gaan verbieden, dan weet je niet meer wie de racisten zijn) Ja, voor het responsabiliseren van de burger die maar al te vaak denkt dat hij enkel rechten heeft die hij op volstrekt onverantwoordelijke manier kan uitoefenen. ps. ik dank diegenen die de forumsessie met dhr. De Man (VB) hebben georganiseerd en die in deze draad nog eens duidelijk hebben gemaakt hoe dat beestje mekkert. Als er al ooit twijfel zou rijzen over m'n halsstarrige weigering om het VB als een serieuze partij te beschouwen, dan is die bij deze vakkundig weer van tafel geveegd.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 1 februari 2007 om 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoezo?
Hoe kan zo een kort zinnetje nog onduidelijk zijn? Enfin, als je dan toch wil epureren: als ik met mijn toekomstige voor een zwarte schepen stond, zou ik het leuk vinden als hij Wouter Van Bellingen, Pieter Van Boxel of Aisha Van Zele heette, en me toesprak in Waas of anderssoortig dialect. Alleen als hij Maarksums zou spreken, zou ik protesteren. Laatst gewijzigd door baarle : 1 februari 2007 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind trouwen al een vies begrip,maar los daarvan mag het toch geen rol spelen door wie de trouw wordt voltrokken,of hij of zij nu holebi is,of Chinees,dat maakt mij totaal niet uit,we leven in 2007 he,en de multiculturele samenleving is nu eenmaal een feit hé
![]() |
#90 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
trouwen is toch een speciaal moment ( voor sommige dan ) en als ge op da moment geen ******gespuis in uw geburen wilt hebben is dat uw persoonlijk recht , niks minder of niks meer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel beste Edina, ik zou er een bak Orval durven op verwedden dat Droso dat niet ironisch bedoeld heeft. Wil je het hem eens vragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() er was wel degelijk sprake van de weigering OP BASIS van de huidskleur van de schepen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alleen heropvoeding kan helpen. Persoonlijk zou ik je adviseren te kiezen voor heropvoedingskampen, dat heeft al aangetoond te werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Nee hoor, je vergelijking gaat echt niet op. Het punt is dat racisme jammer genoeg een dagelijkse realiteit is voor kleurlingen. Iets wat in bepaalde hoeken ontkend wordt. En voorbeeldjes als dit maken dat duidelijk. Vandaar de relevantie. Loop eens met een kleurling over straat. Het is zeer leerrijk en tegelijk enorm pijnlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 1 februari 2007 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() ![]() Zoals ik reeds zegde, wij zijn hier niet de marionetten op je partijbestuur die je eender wat oplegt. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 1 februari 2007 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft die bepaalde schepen verkozen,juist het volk,dus moet je er maar niet komen over zagen en klagen achteraf hé