Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2007, 10:45   #401
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
nee, de slagen zijn NIET de oorzaak geweest van zijn overlijden volgens de wetsdokter.
Maar daar kan JIJ blijkbaar dan WEL plots over oordelen ZELFS VOOR het onderzoek gebeurd was, en NADIEN spreek je het NOG tegen.

en nu wordt "het onderzoek" of "de andere kant van het verhaal horen" WEL ineens determinerend.
.
Idd, De typische twee maten en gewichten van ...het vb kliekje
mooi geïllustreerd ! kon niet beter
Inderdaad niet! Dienen demoor was zo gecharmeerd door de multicultuur dat hij effekens vergat te asemen!
Oud 2 februari 2007, 10:47   #402
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kan je nu van feiten spreken? Je zegt zelf dat er niet geoordeeld mag worden,
Waar zeg ik dat? Graag een quote.
Oordelen mag.
Er is een verschil tussen een oordeel vellen en zichzelf tot opperrechter uitroepen en het enige, echte politiek correcte vonnis vellen.

Citaat:
behalve in de rechtbank maar hier heb je het zelf al over feiten.
Was je daar misschien?
Jij wel?

Citaat:
Heb jij alle bewijslast gezien?
Nee, je weet het op dezelfde manier als je het weet over de schepen nl via de media.
Typische voor die poco's om racistische gewelddaden van verrijkers te minimaliseren. Je bent al in hetzelfde bedje ziek als Edina. Het feit dat er een dode viel is zeker een lastig bijkomstigheidje?
Het feit dat de onschuldigen dagenlang onderdoken was zeker ook even genant.

Citaat:
Dat heeft er nu niets mee te maken. Je gaat van een schepen die gediscrimineerd wordt naar Guido Demoor om vervolgens over een horde allochtone verrijkers te spreken.
Ik kaart gewoon de selectieve hypocrisie van bepaalde mensen aan.
Zo te zien kwetst de waarheid.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 10:48   #403
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
A/ Het is een "recht" om een schepen te wraken voor een huwelijksinzegening.
B/"Als" de huidskleur de enige reden is om niet door deze man getrouwd te worden vind ik dit een vorm van puur en dom racisme van dezelfde grootteorde als het weigeren van een hand van een vrouwelijke schepen/ambtenaar/beambte en moet aldus op dezelfde wijze verslagen worden.
C/ Ik heb nog geen "onderzoeksjournalistiek" stukje gelezen in het regimeblad? Hoe zou dat komen? Zou het kunnen dat deze mensen in kwestie toevallig geen affiniteit hebben met het VB?

BTW: is er al ergens een "onderzoeksjournalistiek" item gestart naar de kiesintenties van de "jongere" die een mannelijke gynaecoloog heeft aangevallen tijdens het uitoefenen van zijn beroep?
Het is natuurlijk duidelijk dat in dit geval spel wordt gemaakt omdat men weer eens een boom kan opzetten over 'racisme'. Dan kan men evengoed een boom opzetten over 'flaporisme', wanneer men bezwaar maakt tegen een schepen met flaporen, wat blijkbaar ook al gebeurd is in Sint-Niklaas. In werkelijkheid heeft men hier, vermoed ik, gewoon te maken met het soort extreme kleinburgerlijke bekrompenheid, die overal en altijd bij een deel van de bevolking bestaat en die alle mogelijke gedaantes kan aannemen. Ik herinner me nog hoe in mijn jonge tijd voortdurend ambras werd verkocht over lang haar. Van zodra mijn haar langer was dan een centimeter of twee, drie was ik een 'bietel' en moest ik naar de coiffeur. Op de school waar ik middelbaar volgde (jezuïeten in Brussel) pikte pater prefect soms een leerling eruit, die te lang haar had en stante pede naar de coiffeur moest. Dat zoudt ge dan 'haarisme' kunnen noemen. In werkelijkheid is het helemaal niet de moeite om daar aparte namen voor uit te vinden: het gaat gewoon om minkukelige kleinburgerlijke bekrompenheid, die van alle tijden is, en waar niks aan te doen valt.
Oud 2 februari 2007, 10:51   #404
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht

Hoe kan je nu van feiten spreken? Je zegt zelf dat er niet geoordeeld mag worden, behalve in de rechtbank maar hier heb je het zelf al over feiten.
Was je daar misschien? Heb jij alle bewijslast gezien? Nee, je weet het op dezelfde manier als je het weet over de schepen nl via de media.
Je kunt maar moeilijk eerst naar beide partijen luisteren als één van de twee dood is hé?!

Met andere woorden, slaat je vergelijking nergens op.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 februari 2007 om 10:54.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 10:54   #405
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hoor de man net op de radio. Spreekt mooi Woas dialect, heet Wouter Van Bellingen, kortom een gewone Vlaming. Ik zie geen probleem.

http://sites.spirit.be/spirit1/faces...p=sint-niklaas

Ik vind 'em zelfs een stùk, die Wouter! Als ik ooit besluit om te trouwen, verhuis ik naar Sint-Niklaas om me door hem te laten trouwen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 10:56   #406
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit het krantencommentaar van vandaag in HLN:

Citaat:
Gisteren werd er alweer gepleit voor 'praktijktests' om racisten te betrappen. Dat zou in het geval Sint-Niklaas natuurlijk absoluut zinloos zijn. Het gaat hier niet om mensen die racisme verbergen. Ze komen er gewoon openlijk voor uit, er hoeft dus niets aangetoond te worden. Ik geloof ook niet dat je met dat middel racisme kunt uitroeien. Racisme zit in de geest van mensen, het verdwijnt niet met een boete.

http://www.mediargus.be/NL/viewdoc.a...d14233365.html
Het enige dat men met de politiek correcte aanpak van 'racisme' bereikt is dat het niet langer zichtbaar is daar het vervangen wordt door hypocrisie.
Oud 2 februari 2007, 10:57   #407
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Waar zeg ik dat? Graag een quote. .
Hier heb je hem. Zie vorige blz voor een verwijzing

Citaat:
De feiten spraken voor zich.

Citaat:
Oordelen mag.
Er is een verschil tussen een oordeel vellen en zichzelf tot opperrechter uitroepen en het enige, echte politiek correcte vonnis vellen.
Maar blijkbaar maak je zelf dat onderscheid niet en keur je gedrag bij anderen af, gedrag dat je zelf beoefent.

Citaat:
Jij wel?
Neen, was jij bij de familie die de zwarte schepen weigerde?

Citaat:

Typische voor die poco's om racistische gewelddaden van verrijkers te minimaliseren. Je bent al in hetzelfde bedje ziek als Edina.
Grappig, als je eigen hypocrisie bloot wordt gesteld begin je andere mensen onder de noemer poco te plakken.
Terwijl ik mijn mening nog niet heb gegeven over de Moor, maar enkel je eigen hypocrisie aantoonde.
Dus, hieronder mijn mening.

Citaat:
Het feit dat er een dode viel is zeker een lastig bijkomstigheidje?
Het feit dat de onschuldigen dagenlang onderdoken was zeker ook even genant.
Nee, persoonlijk acht ik de daders van die hele gebeurtenis ook schuldig. Maar ik ga andere mensen niet hypocriet noemen als ze zeggen dat hij onschuldig is. En dat is net wat jij wel doet.

Citaat:
Ik kaart gewoon de selectieve hypocrisie van bepaalde mensen aan.
Zo te zien kwetst de waarheid
Ik dacht dat Edina nog niet gereageerd heeft, hoe kan het dan kwetsen.
Grappig hoe je over hypocrisie spreekt terwijl je het zelf beoefent.

Nogmaals uw reactie in het kort

Daders de Moor, nog altijd geen proces: De daders zijn "een paar racistische verrijkers "

Op de reactie van Edina: Zelfverklaard opperrechter en glazen-bol-madame Edina heeft een vonnis geveld and so will it be.

Jij mag blijkbaar wel oordelen, anderen niet als dat oordeel je niet aanstaat.
Dat, mijn beste, is hypocrisie.
Oud 2 februari 2007, 10:57   #408
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik vind 'em zelfs een stùk, die Wouter! Als ik ooit besluit om te trouwen, verhuis ik naar Sint-Niklaas om me door hem te laten trouwen.
Niets dan voordelen! En het huwelijksfeest kan je houden in "De Ster", zwemfestijn inbegrepen!
Oud 2 februari 2007, 10:58   #409
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Als je persé en telkens weer met je seksuele voorkeur te koop wil lopen, bestaan daar volgens mij andere fora voor waar je beter aan je trekken kunt komen.

Misschien heb je er wat aan.

Paulus.
Oud 2 februari 2007, 10:58   #410
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je kunt maar moeilijk eerst naar beide partijen luisteren als één van de twee dood is hé?!

Paulus.

Paulus, het ging over het feit dat online het over rechtbanken had. En om de feiten te reconstrueren zijn daar getuigen toe en om te oordelen zijn daar rechters voor.
Oud 2 februari 2007, 10:59   #411
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.

Mijn vergelijking gaat over de selectieve benadering van racistische gewelddaden al naargelang ze door een aboriginal of door een verrijker gepleegd worden.

Citaat:
Toen bleek dat aan een benzinepomp een zwarte ineengeklopt werd door een andere verrijker en niet door een aboriginal, verstomde het 'racismedebat' alsook de behoefte om het religieus-racisme van de verrijker te linken aan een politieke partij of een etnische groep.
Blijkbaar moet dat volgens de queen of hypocrits enkel bij Vlaams aboriginals die een racistische daad plegen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 11:00   #412
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je persé en telkens weer met je seksuele voorkeur te koop wil lopen, bestaan daar volgens mij andere fora voor waar je beter aan je trekken kunt komen.

Misschien heb je er wat aan.

Paulus.
Hij geeft gewoon een positieve opmerking over het uiterlijk van de man, toen circe hetzelfde deed was je in de verste verte niet te bespeuren met commentaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en moet ik eerlijk zijn... ik zou ook twijfelen om door Wouter in de echt te worden verbonden. Met mijn voorliefde voor Denzelleke Washington en zo een prachtexemplaar voor mn neus zou de bruidegom er wel eens af kunnen vallen...

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 februari 2007 om 11:03.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 11:00   #413
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wase wolf Bekijk bericht
Swat, heb in ieder geval deze middag de grote markt eens gepaseerd en het stond er allemaal: camera's, wagens met schotelantennes, VRT, VTM, andere en een lachende burgemeester die genoot van de aandacht, niet echt een goede houding als 1 van je schepenen een zware mentale tik heeft moeten verduren.
Cirkelen er nog geen Agusta-smeergeldhelicopters boven de grote markt in Sint-Niklaas om alle racisten en corrupten in het oog te houden.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 11:00   #414
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Als het echt om zijn huidskleur te doen is, vind ik het persoonlijk maar zielig.

MAAR.....het is hun volste recht om waar dan ook te trouw, en door wie dan ook...
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 11:01   #415
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus, het ging over het feit dat online het over rechtbanken had. En om de feiten te reconstrueren zijn daar getuigen toe en om te oordelen zijn daar rechters voor.
Je hebt gelijk. Sorry.

Paulus.
Oud 2 februari 2007, 11:02   #416
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog geen "onderzoeksjournalistiek" stukje gelezen in het regimeblad? Hoe zou dat komen? Zou het kunnen dat deze mensen in kwestie toevallig geen affiniteit hebben met het VB?
Hihihihihihihi...
Stel je maar eens voor dat het betreffende koppel familiale banden heeft met de blanke burgemeester....
Oud 2 februari 2007, 11:02   #417
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Inderdaad niet! Dienen demoor was zo gecharmeerd door de multicultuur dat hij effekens vergat te asemen!
QED !

de feiten :
Demoor viel EERST ZELF wat te luidruchtige jongeren aan.
kreeg twee ! kloppen terug , die gastjes bollen het af, demoor is zodanig over zijn toeren dat een adertje springt...

en dan niet echt terzake doende : demoor was helemaal niet de grote antiracist die men hem eerst verkondigde te zijn, HELEMAAL niet

toen had men geen twee kanten nodig om hem vanuit VB hoek meteen heilig te verklaren en de jongeren als het goorste agressieve karpuul te bestempelen. twee maten en gewichten, ja

De onzin die jij uitkraamt wijt ik vooral aan je te beperkte verstandelijke vermogens
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 11:03   #418
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij geeft gewoon een positieve opmerking over het uiterlijk van de man, toen circe hetzelfde deed was je in de verste verte niet te bespeuren met commentaar.
Ik vind het een sexistische opmerking, maar ik kan me vergissen uiteraard.

Paulus.
Oud 2 februari 2007, 11:03   #419
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk. Sorry.

Paulus.

Het is niks

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 februari 2007 om 11:04.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2007, 11:04   #420
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vind het een sexistische opmerking, maar ik kan me vergissen uiteraard.

Paulus.

Ik heb de quote van circe er bijgezet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be