Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2007, 23:33   #641
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Wanneer er voldoende financiële middelen onder mijn bed liggen om brood op tafel te brengen, ewel dan wil ik wel eens zien wat we tegen die opwarming kunnen doen. Totdan aan alle milieusnobs: Er is genoeg geld op de wereld om gans die toestand in een vingerknip te verhelpen dus ga zagen bij diegenen die er daadwerkelijk iets aan kunnen doen en laat een mens die hier hooguit 50 jaar zal rondlopen met rust!
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 08:15   #642
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Wanneer er voldoende financiële middelen onder mijn bed liggen om brood op tafel te brengen, ewel dan wil ik wel eens zien wat we tegen die opwarming kunnen doen. Totdan aan alle milieusnobs: Er is genoeg geld op de wereld om gans die toestand in een vingerknip te verhelpen dus ga zagen bij diegenen die er daadwerkelijk iets aan kunnen doen en laat een mens die hier hooguit 50 jaar zal rondlopen met rust!
Voor vele dingen die er moeten veranderen of aangepast worden liggen er voldoende financiële middelen onder jou bed.
Dus begin maar al te kijken wat JIJ tegen de vervuiling en opwarming kan doen. Want voor de meeste zaken is er geen geld nodig, maar een simpele gedragsverandering.

Verder is je posting een schoolvoorbeeld van het grootste probleem.
Iedereen die maar wil dat andere de problemen oplossen en zij zelf niets moeten doen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 09:14   #643
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Voor vele dingen die er moeten veranderen of aangepast worden liggen er voldoende financiële middelen onder jou bed.
Dus begin maar al te kijken wat JIJ tegen de vervuiling en opwarming kan doen. Want voor de meeste zaken is er geen geld nodig, maar een simpele gedragsverandering.

Verder is je posting een schoolvoorbeeld van het grootste probleem.
Iedereen die maar wil dat andere de problemen oplossen en zij zelf niets moeten doen.
Inderdaad, en daarenboven is het drogredenering dat milieuzorg iets is voor de rijkeren. 't Zit hem in kleine dingen: spaarlampen in plaats van gloeilampen kopen bijvoorbeeld. Ook de kleine inkomens kunnen dat doen en het loont daarenboven!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 09:39   #644
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, en daarenboven is het drogredenering dat milieuzorg iets is voor de rijkeren. 't Zit hem in kleine dingen: spaarlampen in plaats van gloeilampen kopen bijvoorbeeld. Ook de kleine inkomens kunnen dat doen en het loont daarenboven!
Spaarlampen is slechts één van de zaken en dan nog de duurste uit de reeks.

De meeste zaken kosten zelfs geen geld, maar zijn zelfs besparigen.
Kleiner motor in auto.
Auto gebruik beperken, afstanden onder de 5 kilometer zijn zelfs sneller afgelegd met de fiets.
Aantal teve's in huis verminderen.
Vroeger gaan slapen.
Meer samen in de zelfde kamer doen.
Geen afwasmachine gebruiken.
Minder lang douchen.
Minder zeep en waspoeder gebruiken.
Minder toestellen in standby laten staan, maar echt de stekker uittrekken.
Minder schoonheidsproducten gebruiken, de meeste helpen toch niet.
Minder voorverpakte producten kopen.
Meer gewone sporten doen en minder fitnes, zonnebank of sauna.
Carpoelen.
PC gebruik beperken.
Planten in huis halen.
En dit is slechts het begin van het lijstje.
Maar dit alles kost geen geld, enkel moeite.

Milieuzorg kost dus veel minder dan je denkt, het brengt zelfs geld op.
Oud 3 februari 2007, 10:09   #645
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kleiner motor in auto.
Auto gebruik beperken, afstanden onder de 5 kilometer zijn zelfs sneller afgelegd met de fiets.
Vroeger gaan slapen.
Minder lang douchen.
Carpoelen.
PC gebruik beperken.
Planten in huis halen.

Daar ben ik het volmondig mee eens. Eentje in de reeks: leidingwater drinken in plaats van het dure mineraalwater.
Oud 3 februari 2007, 10:16   #646
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het volmondig mee eens. Eentje in de reeks: leidingwater drinken in plaats van het dure mineraalwater.
Geeft idd minder verpakking en het is toch het zelfde water, alleen geen rommel bij.
Volle wasmachines draaien en droogkas gebruik beperken, door was aan de lijn te laten drogen. Dit kan zelfs in een appartement, in badkamer of met rek door het raam.
Oud 3 februari 2007, 11:04   #647
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Toch zitten ze hier in elke socket.

Citaat:
Citaat:
Kleinere motor in auto
1300 diesel, lijkt me klein genoeg
Citaat:
Woon werk verkeer en lange afstandsritten voor de hobby.

Citaat:
'k heb er gewoon geen.
Citaat:
Vroeger gaan slapen.
moeilijk met nachtwerk.
Citaat:
Mijn werkplaats is in dezelfde kamer als de computerhoek waar Babeth zich ophoud.
Citaat:
Hebben we gewoon niet.
Citaat:
Minder lang douchen.
Doe ik lekker op het werk.
Citaat:
Geen idee, wat is minder?
Citaat:
Leuk voor je diepvries.
Citaat:
In mijn geval lijkt een voorhamer, grasmaaier en wat schuurpapier beter te werken.
Citaat:
'k zou het graag hebben, maar da's moeilijk in deze maatschappij.
Citaat:
Geen fitness, geen zonnebank en heel af en toe een sauna'tje.
Citaat:
Carpoelen.
Zeer moeilijk in veel gevallen. Maar voor de hobby proberen we dat zeker- bespaart op zijn minst in de ferrykost.
Citaat:
PC gebruik beperken.
Goed gek. Ik ga mijn communicatie niet afsluiten.
Citaat:
Planten in huis halen.
Sadist, die arme plantjes overleven het hier echt niet lang.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 11:53   #648
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Kleiner motor in auto.
Vroeger gaan slapen.
Minder lang douchen.
Carpoelen.
PC gebruik beperken.
Planten in huis halen.

“Jantje” geloof je dat nu echt wat u hier neerschrijft, wat u ons in feite wil opleggen en spaar ons Heer, misschien gaan de rooien en groenen en aanhangsels ondemocratische wetten bijbrouwen om de bevolking te gebieden, op straffe van gerechtelijke vervolging, al deze zaken die u hier opsomt uit te voeren onder gerechtelijke druk.

Laten we beginnen met de spaarlampen, wel bij mij komt er geen enkel spaarlamp binnen om de eenvoudige reden, wegens te duur en wegens het feit dat het minstens een 30 �* 40 sec duurt vooraleer deze voldoende licht afgeeft!

Wij hebben 2 auto’s in gebruik en denken er niet aan om er één van weg te doen en aldus comfort te moeten inleveren, omdat de grote schuldigen aan CO² uitstoot, nl vele vervuilende bedrijven er lustig blijven mee doorgaan met deze uitstoot. Wij denken er niet aan! De mens is NIET de grootste vervuiler, wel de industrie!!
Deze 2 auto’s worden regelmatig gebruikt, zelfs als we naar de winkel moeten die ongeveer 1 km van ons huis ligt. Wij gebruiken deze auto’s voor alles en nog wat en denken er niet aan de fiets te gebruiken om de milieusnobs een plezier te doen!!

Wij hebben 4 TV’s bij ons ter beschikking, die alle regelmatig gebruikt worden, waarvan er 2 en soms 3 tegelijkertijd werken.

De afwasmachine wordt bij ons practisch iedere dag gebruikt om het vuil boeltje op te kuisen en zullen dat blijven doen want het is oh zo handig om niet méér manueel te moeten afwassen! En we gaan dit zeker niet laten om het milieu te sparen! Want de industrie vervuilt véél méér op enkele uren op één dag dan ik zal vervuilen op één jaar!!
Waarom zou ik minder lang moeten douchen en minder zeep moeten gebruiken?

Carpoelen, zou ik zeker niet doen en iemand vreemd in mijn auto meenemen nooit méér nadat ik een nare ervaring heb meegemaakt!

Mijn PC staat dagelijks minstens 8 �* 9 uren aan, ik denk er niet aan deze minder te gaan gebruiken om het milieu te verbeteren!

Met 3 puntjes die u aanhaalt ben ik het eens:
1)Minder toestellen in standby laten staan en je hoeft daarvoor de stekker niet uit te trekken.
2)Minder schoonheidsproducten gebruiken, de meeste helpen toch niet.
3)Planten in huis halen.

Voor mij is milieuzorg géén prioriteit, maar wel mijn comfort is mijn prioriteit en ik denk dat dit het geval is bij vele mensen. En dat dit iets meer kost, het zij maar zo!! Dat betaal ik graag om mijn comfort te kunnen behouden en als het enigszins mogelijk is te verbeteren!!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 12:46   #649
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het blijft moeilijk te verkopen aan mensen die zien hoe verkwistend de overheid, bedrijven en handelszaken met energie omspringen.
Bij mij is het binnenshuis donkerder dan op straat en er wordt maar één ruimte verwarmd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 14:21   #650
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Aha, het is daar dus nog warmer dan op straat, terwijl iedereen het er over eens is dat je ons klimaat voldoende hebt opgewarmd. Heb je dan geen dekentje voor op je knieën, geen dynamo op je hometrainer, of is het bij jou nog niet winddicht, misschien?
Onze premier heeft wel al ingezien dat zijn driehonderd gloeilampen verantwoordelijk zijn voor een warmte die we in putje winter niet gewoon zijn.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 14:23   #651
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Maar het zou veel eerlijker zijn en de mensen echt aanzetten tot voorzichtiger omspringen met watervervuiling.

Maar heb net staan praten met een landmeter die hier bezig was.
Men gaat hier 14ha onteigenen voor sociale woningen en riolering aanleggen.
En aan de andere kant van ons gehucht nogeens 25ha. Er komt hier dan gewoon een verdrievoudiging van de bevolking.

Tijd om te verkopen en weg te wezen hier.
Watervervuling als er dan nog water is dat enigszins drinkbaar gemaakt kan worden zonder gigantische kosten en een dito-installatie.
Als we de klimaatverandering bevochten hebben, of niet, zal dit probleem voor onze deur staan ...
Oud 3 februari 2007, 14:40   #652
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch zitten ze hier in elke socket.

1300 diesel, lijkt me klein genoeg
Woon werk verkeer en lange afstandsritten voor de hobby.

'k heb er gewoon geen.
moeilijk met nachtwerk.

Mijn werkplaats is in dezelfde kamer als de computerhoek waar Babeth zich ophoud.
Hebben we gewoon niet.
Doe ik lekker op het werk.
Geen idee, wat is minder?
Leuk voor je diepvries.
In mijn geval lijkt een voorhamer, grasmaaier en wat schuurpapier beter te werken.
'k zou het graag hebben, maar da's moeilijk in deze maatschappij.
Geen fitness, geen zonnebank en heel af en toe een sauna'tje.
Zeer moeilijk in veel gevallen. Maar voor de hobby proberen we dat zeker- bespaart op zijn minst in de ferrykost.
Goed gek. Ik ga mijn communicatie niet afsluiten.
Sadist, die arme plantjes overleven het hier echt niet lang.
Ik vind echt dat jij onnozele opmerkingen maakt hoor...
Oud 3 februari 2007, 14:53   #653
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Laten we beginnen met de spaarlampen, wel bij mij komt er geen enkel spaarlamp binnen om de eenvoudige reden, wegens te duur en wegens het feit dat het minstens een 30 �* 40 sec duurt vooraleer deze voldoende licht afgeeft!
Och, bij de eerste generatie spaarlampen was er een lange opwarmtijd vooraleer je bruikbaar licht kreeg. Ondertussen zijn er evenwel verschillende types ontstaan. Je hebt er met koude en warme start. Dus die wachttijd is al geen argument meer.

Duur? Ja, als je niet verder nadenkt. Een spaarlamp gaat evenwel vele malen langer mee dan een gloei- of halogeenlamp. Reken je het aantal gloei- of halogeenlampen eventjes tegenover die ene spaarlamp, dan komt de spaarlamp goedkoper uit. Daarnaast is de spaarlamp ook in verbruik vele malen goedkoper, waardoor je daar nog eens op bespaart. Kortom, stellen "een spaarlamp is duurder" klopt eigenlijk niet. Helemaal niet zelfs!

Met een spaarlamp boet je niet in op vlak van comfort: er bestaan tegenover allerlei vormen waardoor die overal passen. De tijd van de lelijke, grote, onhandige spaarlamp is definitief en onherroepelijk voorbij.
Oud 3 februari 2007, 15:07   #654
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij hebben 2 auto’s in gebruik en denken er niet aan om er één van weg te doen en aldus comfort te moeten inleveren, omdat de grote schuldigen aan CO² uitstoot, nl vele vervuilende bedrijven er lustig blijven mee doorgaan met deze uitstoot. Wij denken er niet aan! De mens is NIET de grootste vervuiler, wel de industrie!!
Deze 2 auto’s worden regelmatig gebruikt, zelfs als we naar de winkel moeten die ongeveer 1 km van ons huis ligt. Wij gebruiken deze auto’s voor alles en nog wat en denken er niet aan de fiets te gebruiken om de milieusnobs een plezier te doen!!
Durf eens de som te maken: aankoopprijs, belasting op de inbedrijfsstelling, wegenbelasting, onderhoud, brandstofkost, parkeerticket... En dit alles, maal twee dan nog, zorgt voor een flinke houw in jullie gezinsbudget. Natuurlijk staat het jullie vrij terwille van een m.i. verkeerd begrepen comfortgevoel zoveel geld door ramen en vensters te gooien, maar wij achten het beter in ons gezin voor een enkele wagen te kiezen en afspraken te maken. Dat laatste lijkt me ook belangrijk in een maatschappij die steeds individualistischer wordt.

En eerlijk gezegd, zie ik geen enkele reden om de wagen uit te halen voor een of twee kilometer. Dergelijke afstanden doe je nu eenmaal sneller met de fiets, zeker als je in een stadsomgeving woont (en zelfs op het platteland ben je voor zulke afstanden beter af met de fiets).

Dergelijke redenen lijken me trouwens veel motiverend: met wat je aldus uitspaart (en als het gaat om een tweede wagen is dat een pak geld) kan je je als gezin heel wat andere dingen veroorloven die daadwerkelijk het comfort en plezier verhogen.

Een twee wagen omwille van het plezier... Neen, hoogstens door of omwille van beroepsredenen.
Oud 3 februari 2007, 15:10   #655
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij hebben 4 TV’s bij ons ter beschikking, die alle regelmatig gebruikt worden, waarvan er 2 en soms 3 tegelijkertijd werken.
Kijkt u dan naar twee of drie toestellen tegelijkertijd? Een tv in een kinderkamer vind ik trouwens niet kunnen: een kind moet leren dat tv-kijken ook een gezinsgebeuren is.
Oud 3 februari 2007, 15:24   #656
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Och, bij de eerste generatie spaarlampen was er een lange opwarmtijd vooraleer je bruikbaar licht kreeg. Ondertussen zijn er evenwel verschillende types ontstaan. Je hebt er met koude en warme start. Dus die wachttijd is al geen argument meer.

Duur? Ja, als je niet verder nadenkt. Een spaarlamp gaat evenwel vele malen langer mee dan een gloei- of halogeenlamp. Reken je het aantal gloei- of halogeenlampen eventjes tegenover die ene spaarlamp, dan komt de spaarlamp goedkoper uit. Daarnaast is de spaarlamp ook in verbruik vele malen goedkoper, waardoor je daar nog eens op bespaart. Kortom, stellen "een spaarlamp is duurder" klopt eigenlijk niet. Helemaal niet zelfs!

Met een spaarlamp boet je niet in op vlak van comfort: er bestaan tegenover allerlei vormen waardoor die overal passen. De tijd van de lelijke, grote, onhandige spaarlamp is definitief en onherroepelijk voorbij.

De paar spaarlampen die ik gekocht heb, vertonen wel degelijk een ambetant inschakel effect nl na 30 �* 40 sec geven ze maximaal lichtsterkte en voor dit effect alleen al heb ik deze paar spaarlampen in de vuikbak gekieperd
Oud 3 februari 2007, 15:37   #657
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijkt u dan naar twee of drie toestellen tegelijkertijd? Een tv in een kinderkamer vind ik trouwens niet kunnen: een kind moet leren dat tv-kijken ook een gezinsgebeuren is.

Neen ik kijk niet naar 2 of 3 TV's tegelijk. Mijn vrouw kijkt naar de TV in de Keuken, ik kijk naar de 2 de TV in mijn hobby ruimte, mijn dochter kijkt naar de 3 de TV op haar kamer en de 4de TV staat opgesteld in de Living en daar kijken we 's avonds met ons vieren gezellig naar de TV.
En als er iets speciaal te zien is wat ik, mijn vrouw en de 2 volwassen kinderen niet graag zien dan gaat degene die iets anders wil volgen naar de slaapkamer of naar de Keuken of naar mijn hobby ruimte.
Dus Jan bij ons genieten wij van een volledig comfort en dit zowel op televisioneel als op radio gebied en we zouden dat voor niets willen prijsgeven, zeker niet om milieusnobs te plezieren.
De grootste vervuiler is en zal blijven de industrie! De huisgezinnen zijn in deze maar mariginale vervuilers
Oud 3 februari 2007, 16:05   #658
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Durf eens de som te maken: aankoopprijs, belasting op de inbedrijfsstelling, wegenbelasting, onderhoud, brandstofkost, parkeerticket... En dit alles, maal twee dan nog, zorgt voor een flinke houw in jullie gezinsbudget. Natuurlijk staat het jullie vrij terwille van een m.i. verkeerd begrepen comfortgevoel zoveel geld door ramen en vensters te gooien, maar wij achten het beter in ons gezin voor een enkele wagen te kiezen en afspraken te maken. Dat laatste lijkt me ook belangrijk in een maatschappij die steeds individualistischer wordt.

En eerlijk gezegd, zie ik geen enkele reden om de wagen uit te halen voor een of twee kilometer. Dergelijke afstanden doe je nu eenmaal sneller met de fiets, zeker als je in een stadsomgeving woont (en zelfs op het platteland ben je voor zulke afstanden beter af met de fiets).

Dergelijke redenen lijken me trouwens veel motiverend: met wat je aldus uitspaart (en als het gaat om een tweede wagen is dat een pak geld) kan je je als gezin heel wat andere dingen veroorloven die daadwerkelijk het comfort en plezier verhogen.

Een twee wagen omwille van het plezier... Neen, hoogstens door of omwille van beroepsredenen.

Ja Jan wij staan op ons comfort en daarbovenop het is veiliger met de wagen rond te rijden dan met de fiets, waarmee je veel kwestbaarder bent in het verkeer. Ja dit kost ons wat geld, maar we hebben er dat voor over.
Per slot van rekening iedereen doet toch wat hij graag heeft dat er gedaan moet worden en daar hebben derden zich niet mee te moeien! ook de politiekers niet.
Want het is lang niet bewezen dat "de mens" oorzaak is van een opwarming, men veronderstelt maar wat. Tegenwoordig leven we in een warmere periode met een vergrote zonne aktiviteit. Hebt ge de uitspraak nog in het geheugen toen sommigen "wetenschappers" beweerden dat we de ijstijd tegemoet gingen, ongeveer 30 jaar geleden uitgesproken!
De warmere en koudere perioden wisselen elkaar af om de 11 jaren (zonne cyclus) en er zijn klimaat variaties die duizenden jaren nodig hebben om zich te openbaren en nu komen de "wetenschappers" aandraven dat "de mens" oorzaak is van deze warmere periode, als ze nog niet eens harde bewijzen in de hand hebben om hun theorie te ondersteunen.
Gisteren nog een programma op de Duitse TV gevolgd in verband met deze opwarming en daar ook werden twijfels geuit door het feit dat men niet voldoende gegevens zou bezitten om tot zo'n conclusie te kunnen komen, omwille van het feit dat de klimaatwissel vele honderden jaren in beslag neemt. Ook werd er op gedrukt om geen onnodige onrust en angstgevoelens teweeg te brengen door die niet voldoende onderbouwde uitspraken als zou de mens oorzaak zijn van de zgn opwarming!!
Oud 3 februari 2007, 17:23   #659
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De paar spaarlampen die ik gekocht heb, vertonen wel degelijk een ambetant inschakel effect nl na 30 �* 40 sec geven ze maximaal lichtsterkte en voor dit effect alleen al heb ik deze paar spaarlampen in de vuikbak gekieperd
Welja, dat heb ik toch gezegd: je hebt tegenwoordig spaarlampen met een koude start maar ook met een warme start. In het ene geval moet de spaarlamp opwarmen: begint ze dus zwakjes om uiteindelijk pas na enkele seconden de volle lichtsterkte te geven. Daarnaast bestaan er evenwel ook lampen die bijna even snel reageren als de gloeilampen. 't Komt er gewoon op aan bij een goede handelaar te gaan en daar het juiste type lamp te kopen.

Daarenboven moet je een spaarlamp eigenlijk niet hangen in ruimtes waar je slechts door loopt of waar het licht slechts heel kort blijft hangen. Dan laat je ofwel de gloeilamp erin ofwel opteer je voor een LED-lamp. Die laatste is nog een stuk zuiniger dan de spaarlamp.
Oud 3 februari 2007, 17:31   #660
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja Jan wij staan op ons comfort en daarbovenop het is veiliger met de wagen rond te rijden dan met de fiets, waarmee je veel kwestbaarder bent in het verkeer. Ja dit kost ons wat geld, maar we hebben er dat voor over.
Per slot van rekening iedereen doet toch wat hij graag heeft dat er gedaan moet worden en daar hebben derden zich niet mee te moeien! ook de politiekers niet.
Natuurlijk doen jullie wat jullie (graag) willen. Als jullie een flink deel van jullie zuurverdiende centjes aan die tweede wagen willen besteden, dan is dat vanzelfsprekend je goed recht. Alleen staat de investering voor een dergelijke tweede wagen in mijn ogen op geen enkele wijze in verhouding tot het bijkomend comfort dat dit zou moeten genereren. Als gezin maken wij liever afspraken wie en wanneer de wagen gebruikt, om dan het uitgespaarde geld voor andere zaken te gebruiken die wel meer levensvreugde, comfort en plezier geven. Een bijkomende uitstapje, tripje, de jaarlijkse reis naar Zwitserland en Oostenrijk, enzovoort. Wij wensen niet te werken voor een verzameling blikken op vier wielen, maar ja, dat is natuurlijk ieders keuze.

Als doorwinterde fietser kan ik je verzekeren dat fietsen geenszins "onveiliger" is dan de wagen. Dat zijn praatjes voor de vaak. Natuurlijk moet je als fietser je best niet wagen langs de beruchte Belgische "steenwegen" met z'n al even beruchte "zelfmoordstrookjes" die fietspaden zouden moeten voorstellen. Rij je daar, dan is fietsen inderdaad onveiliger. In een plattelands- en stadsomgeving is fietsen evenwel niet onveiliger. Daar wint de fiets het trouwens in zowel snelheid, comfort als gebruiksvriendelijkheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be