![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#641 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wanneer er voldoende financiële middelen onder mijn bed liggen om brood op tafel te brengen, ewel dan wil ik wel eens zien wat we tegen die opwarming kunnen doen. Totdan aan alle milieusnobs: Er is genoeg geld op de wereld om gans die toestand in een vingerknip te verhelpen dus ga zagen bij diegenen die er daadwerkelijk iets aan kunnen doen en laat een mens die hier hooguit 50 jaar zal rondlopen met rust!
|
|
|
|
|
|
#642 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus begin maar al te kijken wat JIJ tegen de vervuiling en opwarming kan doen. Want voor de meeste zaken is er geen geld nodig, maar een simpele gedragsverandering. Verder is je posting een schoolvoorbeeld van het grootste probleem. Iedereen die maar wil dat andere de problemen oplossen en zij zelf niets moeten doen. |
|
|
|
|
|
|
#643 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#644 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste zaken kosten zelfs geen geld, maar zijn zelfs besparigen. Kleiner motor in auto. Auto gebruik beperken, afstanden onder de 5 kilometer zijn zelfs sneller afgelegd met de fiets. Aantal teve's in huis verminderen. Vroeger gaan slapen. Meer samen in de zelfde kamer doen. Geen afwasmachine gebruiken. Minder lang douchen. Minder zeep en waspoeder gebruiken. Minder toestellen in standby laten staan, maar echt de stekker uittrekken. Minder schoonheidsproducten gebruiken, de meeste helpen toch niet. Minder voorverpakte producten kopen. Meer gewone sporten doen en minder fitnes, zonnebank of sauna. Carpoelen. PC gebruik beperken. Planten in huis halen. En dit is slechts het begin van het lijstje. Maar dit alles kost geen geld, enkel moeite. Milieuzorg kost dus veel minder dan je denkt, het brengt zelfs geld op. |
|
|
|
|
|
|
#645 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#646 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volle wasmachines draaien en droogkas gebruik beperken, door was aan de lijn te laten drogen. Dit kan zelfs in een appartement, in badkamer of met rek door het raam. |
|
|
|
|
|
|
#647 | |||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#648 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
“Jantje” geloof je dat nu echt wat u hier neerschrijft, wat u ons in feite wil opleggen en spaar ons Heer, misschien gaan de rooien en groenen en aanhangsels ondemocratische wetten bijbrouwen om de bevolking te gebieden, op straffe van gerechtelijke vervolging, al deze zaken die u hier opsomt uit te voeren onder gerechtelijke druk. Laten we beginnen met de spaarlampen, wel bij mij komt er geen enkel spaarlamp binnen om de eenvoudige reden, wegens te duur en wegens het feit dat het minstens een 30 �* 40 sec duurt vooraleer deze voldoende licht afgeeft! Wij hebben 2 auto’s in gebruik en denken er niet aan om er één van weg te doen en aldus comfort te moeten inleveren, omdat de grote schuldigen aan CO² uitstoot, nl vele vervuilende bedrijven er lustig blijven mee doorgaan met deze uitstoot. Wij denken er niet aan! De mens is NIET de grootste vervuiler, wel de industrie!! Deze 2 auto’s worden regelmatig gebruikt, zelfs als we naar de winkel moeten die ongeveer 1 km van ons huis ligt. Wij gebruiken deze auto’s voor alles en nog wat en denken er niet aan de fiets te gebruiken om de milieusnobs een plezier te doen!! Wij hebben 4 TV’s bij ons ter beschikking, die alle regelmatig gebruikt worden, waarvan er 2 en soms 3 tegelijkertijd werken. De afwasmachine wordt bij ons practisch iedere dag gebruikt om het vuil boeltje op te kuisen en zullen dat blijven doen want het is oh zo handig om niet méér manueel te moeten afwassen! En we gaan dit zeker niet laten om het milieu te sparen! Want de industrie vervuilt véél méér op enkele uren op één dag dan ik zal vervuilen op één jaar!! Waarom zou ik minder lang moeten douchen en minder zeep moeten gebruiken? Carpoelen, zou ik zeker niet doen en iemand vreemd in mijn auto meenemen nooit méér nadat ik een nare ervaring heb meegemaakt! Mijn PC staat dagelijks minstens 8 �* 9 uren aan, ik denk er niet aan deze minder te gaan gebruiken om het milieu te verbeteren! Met 3 puntjes die u aanhaalt ben ik het eens: 1)Minder toestellen in standby laten staan en je hoeft daarvoor de stekker niet uit te trekken. 2)Minder schoonheidsproducten gebruiken, de meeste helpen toch niet. 3)Planten in huis halen. Voor mij is milieuzorg géén prioriteit, maar wel mijn comfort is mijn prioriteit en ik denk dat dit het geval is bij vele mensen. En dat dit iets meer kost, het zij maar zo!! Dat betaal ik graag om mijn comfort te kunnen behouden en als het enigszins mogelijk is te verbeteren!! |
|
|
|
|
|
|
#649 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij mij is het binnenshuis donkerder dan op straat en er wordt maar één ruimte verwarmd. |
|
|
|
|
|
|
#650 |
|
Staatssecretaris
|
Aha, het is daar dus nog warmer dan op straat, terwijl iedereen het er over eens is dat je ons klimaat voldoende hebt opgewarmd. Heb je dan geen dekentje voor op je knieën, geen dynamo op je hometrainer, of is het bij jou nog niet winddicht, misschien?
Onze premier heeft wel al ingezien dat zijn driehonderd gloeilampen verantwoordelijk zijn voor een warmte die we in putje winter niet gewoon zijn. |
|
|
|
|
|
#651 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als we de klimaatverandering bevochten hebben, of niet, zal dit probleem voor onze deur staan ...
|
|
|
|
|
#652 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#653 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Duur? Ja, als je niet verder nadenkt. Een spaarlamp gaat evenwel vele malen langer mee dan een gloei- of halogeenlamp. Reken je het aantal gloei- of halogeenlampen eventjes tegenover die ene spaarlamp, dan komt de spaarlamp goedkoper uit. Daarnaast is de spaarlamp ook in verbruik vele malen goedkoper, waardoor je daar nog eens op bespaart. Kortom, stellen "een spaarlamp is duurder" klopt eigenlijk niet. Helemaal niet zelfs! Met een spaarlamp boet je niet in op vlak van comfort: er bestaan tegenover allerlei vormen waardoor die overal passen. De tijd van de lelijke, grote, onhandige spaarlamp is definitief en onherroepelijk voorbij. |
|
|
|
|
|
|
#654 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En eerlijk gezegd, zie ik geen enkele reden om de wagen uit te halen voor een of twee kilometer. Dergelijke afstanden doe je nu eenmaal sneller met de fiets, zeker als je in een stadsomgeving woont (en zelfs op het platteland ben je voor zulke afstanden beter af met de fiets). Dergelijke redenen lijken me trouwens veel motiverend: met wat je aldus uitspaart (en als het gaat om een tweede wagen is dat een pak geld) kan je je als gezin heel wat andere dingen veroorloven die daadwerkelijk het comfort en plezier verhogen. Een twee wagen omwille van het plezier... Neen, hoogstens door of omwille van beroepsredenen. |
|
|
|
|
|
|
#655 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijkt u dan naar twee of drie toestellen tegelijkertijd? Een tv in een kinderkamer vind ik trouwens niet kunnen: een kind moet leren dat tv-kijken ook een gezinsgebeuren is.
|
|
|
|
|
|
#656 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
De paar spaarlampen die ik gekocht heb, vertonen wel degelijk een ambetant inschakel effect nl na 30 �* 40 sec geven ze maximaal lichtsterkte en voor dit effect alleen al heb ik deze paar spaarlampen in de vuikbak gekieperd |
|
|
|
|
|
|
#657 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Neen ik kijk niet naar 2 of 3 TV's tegelijk. Mijn vrouw kijkt naar de TV in de Keuken, ik kijk naar de 2 de TV in mijn hobby ruimte, mijn dochter kijkt naar de 3 de TV op haar kamer en de 4de TV staat opgesteld in de Living en daar kijken we 's avonds met ons vieren gezellig naar de TV. En als er iets speciaal te zien is wat ik, mijn vrouw en de 2 volwassen kinderen niet graag zien dan gaat degene die iets anders wil volgen naar de slaapkamer of naar de Keuken of naar mijn hobby ruimte. Dus Jan bij ons genieten wij van een volledig comfort en dit zowel op televisioneel als op radio gebied en we zouden dat voor niets willen prijsgeven, zeker niet om milieusnobs te plezieren. De grootste vervuiler is en zal blijven de industrie! De huisgezinnen zijn in deze maar mariginale vervuilers |
|
|
|
|
|
|
#658 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ja Jan wij staan op ons comfort en daarbovenop het is veiliger met de wagen rond te rijden dan met de fiets, waarmee je veel kwestbaarder bent in het verkeer. Ja dit kost ons wat geld, maar we hebben er dat voor over. Per slot van rekening iedereen doet toch wat hij graag heeft dat er gedaan moet worden en daar hebben derden zich niet mee te moeien! ook de politiekers niet. Want het is lang niet bewezen dat "de mens" oorzaak is van een opwarming, men veronderstelt maar wat. Tegenwoordig leven we in een warmere periode met een vergrote zonne aktiviteit. Hebt ge de uitspraak nog in het geheugen toen sommigen "wetenschappers" beweerden dat we de ijstijd tegemoet gingen, ongeveer 30 jaar geleden uitgesproken! De warmere en koudere perioden wisselen elkaar af om de 11 jaren (zonne cyclus) en er zijn klimaat variaties die duizenden jaren nodig hebben om zich te openbaren en nu komen de "wetenschappers" aandraven dat "de mens" oorzaak is van deze warmere periode, als ze nog niet eens harde bewijzen in de hand hebben om hun theorie te ondersteunen. Gisteren nog een programma op de Duitse TV gevolgd in verband met deze opwarming en daar ook werden twijfels geuit door het feit dat men niet voldoende gegevens zou bezitten om tot zo'n conclusie te kunnen komen, omwille van het feit dat de klimaatwissel vele honderden jaren in beslag neemt. Ook werd er op gedrukt om geen onnodige onrust en angstgevoelens teweeg te brengen door die niet voldoende onderbouwde uitspraken als zou de mens oorzaak zijn van de zgn opwarming!! |
|
|
|
|
|
|
#659 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarenboven moet je een spaarlamp eigenlijk niet hangen in ruimtes waar je slechts door loopt of waar het licht slechts heel kort blijft hangen. Dan laat je ofwel de gloeilamp erin ofwel opteer je voor een LED-lamp. Die laatste is nog een stuk zuiniger dan de spaarlamp. |
|
|
|
|
|
|
#660 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als doorwinterde fietser kan ik je verzekeren dat fietsen geenszins "onveiliger" is dan de wagen. Dat zijn praatjes voor de vaak. Natuurlijk moet je als fietser je best niet wagen langs de beruchte Belgische "steenwegen" met z'n al even beruchte "zelfmoordstrookjes" die fietspaden zouden moeten voorstellen. Rij je daar, dan is fietsen inderdaad onveiliger. In een plattelands- en stadsomgeving is fietsen evenwel niet onveiliger. Daar wint de fiets het trouwens in zowel snelheid, comfort als gebruiksvriendelijkheid. |
|
|
|
|