Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2007, 18:27   #941
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Heb je dat gezien in je glazen bol dan?
Nee, Judge Edina Hersay legt haar ware hypocriete aard automatisch zelf bloot. Daarvoor hoeft Online zelfs haar glazen bol niet uit de kast te halen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 18:32   #942
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Onder vreemdelingen versta ik de migranten zonder Belgisch vodje papier. De allochtonen met Belgisch papiertje.

Beiden kunnen je verdelen in aangepaste en niet aangepaste aan onze cultuur.
Ook stamboomvlamen kan je op die manier indelen. Ik ga ervan uit dat u er een bent, en overduidelijk een die niet aan onze cultuur is aangepast. Uw opvattingen liggen veel dichter bij die van Osama Bin Laden.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 18:34   #943
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het een belachelijke reactie van die SPa-er.

Nog iets waarover je mijn mening wenst te kennen verder?
belachelijk net zoals die koppels dat dus belachelijk doen?...
Oud 3 februari 2007, 18:36   #944
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online
Oh maar dan heb je mij verkeerd begrepen.
Ik heb daar helemaal geen probleem mee.
Ik heb enkel een probleem met professionele anti-racisten die aan semantische haarkloverij beginnen doen om daden van discriminatie en onverdraagzaamheid die dezelfde lading dekken als racisme, te minimaliseren en/of te vergoeilijken van zodra die daden gepleegd worden door verrijkende burgers.
Citaat:
Probleem is natuurlijk dat je nog altijd geen enkele quote van mij kan vinden waarin ik dat zou gedaan hebben hé....
Het feit dat je je onmiddellijk aangesproken voelt en je je d'r uit poogt te redden met repetitief quote-gebedel dat ik overigens telkenmale beantwoord heb, is natuurlijk op zich heel veelzeggend.
Oud 3 februari 2007, 19:04   #945
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat stelt zo'n veroordeling voor?
Niets. Het is compleet zinloos.

Toch gebeurt het dagelijks in onze pers, op de VRT in allerlei infotainmentprogramma's, in het parlement, op dit forum...
Oud 3 februari 2007, 19:05   #946
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

In de rand van onverdraagzaamheid en racisme...

Zieke geesten in UITGEEST !

De politie heeft zaterdag in Uitgeest ten minste twaalf leden van de extreemrechtse groepering Blood and Honour Nederland aangehouden. De groep beveiligde een bijeenkomst van de Nationalistische Volks Beweging (NVB) en ging op de vuist met zogenoemde antifascistische demonstranten. Dit heeft een woordvoerder van de politie gezegd.

De NVB vergaderde in verenigingsgebouw De Opmaat aan de Zienlaan. De Anti Fascistische Aktie (AFA) was op de hoogte van de bijeenkomst en demonstreerde met zo'n honderd man. Zodra de 'beveiligers' de demonstranten in de gaten kregen, vielen ze hen aan met ploertendoders, knuppels en flessen.

De Telegraaf * NL
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 20:46   #947
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
In de rand van onverdraagzaamheid en racisme...

Zieke geesten in UITGEEST !

De politie heeft zaterdag in Uitgeest ten minste twaalf leden van de extreemrechtse groepering Blood and Honour Nederland aangehouden. De groep beveiligde een bijeenkomst van de Nationalistische Volks Beweging (NVB) en ging op de vuist met zogenoemde antifascistische demonstranten. Dit heeft een woordvoerder van de politie gezegd.

De NVB vergaderde in verenigingsgebouw De Opmaat aan de Zienlaan. De Anti Fascistische Aktie (AFA) was op de hoogte van de bijeenkomst en demonstreerde met zo'n honderd man. Zodra de 'beveiligers' de demonstranten in de gaten kregen, vielen ze hen aan met ploertendoders, knuppels en flessen.

De Telegraaf * NL
Oei, ik was er al bang voor dat die (net zo) extremen vroeg of laat zouden gaan terugslaan.

Edit: hier vond ik een iets langere versie van het verhaal, waaruit het lijkt dat dit keer niet (zoals o.a herhaaldelijk in Amsterdam vertoond) de linksen aanvallers waren en ook niets in het bericht over bivakmutsen.

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2...treemrech.html

De politie heeft zaterdag in Uitgeest 25 leden van de extreemrechtse groepering Blood and Honour Nederland aangehouden. De groep beveiligde een bijeenkomst van de Nationalistische Volks Beweging (NVB) en ging op de vuist met zogenoemde antifascistische demonstranten. Dit heeft een woordvoerder van de politie gezegd.
De NVB vergaderde in verenigingsgebouw De Opmaat aan de Zienlaan. De Anti Fascistische Aktie (AFA) was op de hoogte van de bijeenkomst en demonstreerde met zo'n honderd man. Zodra de 'beveiligers' de demonstranten in de gaten kregen, vielen ze hen aan met ploertendoders, knuppels en flessen. Enkele AFA-demonstranten liepen lichte verwondingen op.
De politie hield de bijeenkomst in de gaten en kon de groepen snel uit elkaar halen. Omdat duidelijk was dat de vechtersbazen van Blood and Honour waren begonnen, werden geen aanhangers van AFA aangehouden. Wel werden ze op basis van een noodverordening gesommeerd Uitgeest te verlaten. Ook de leden van de NVB werden de gemeente uitgezet.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 3 februari 2007 om 21:11.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 20:54   #948
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Je bevestigt dus de mogelijkheid dat het een moddercampagne was van Yves De smet's rioolkrant.
Gut, met één artikeltje, en naar desmet zijn doen nog vrij correct, kan je moeilijk van een moddercampagne spreken.
Maar de Morgene heeft als systeemkrant -en du rechtse krant- onvoorstelbaar smeirge hetzes georganiseerd tegen de stakers tegen het Generatiepact, Xavier Verboven en de arbeiders van VW-Vorst.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 21:00   #949
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
waar blijft u afkeur van onderstaand feit:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=78567&page=1

????
hier (gepost, vannacht om 2 uur)
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=47
en hier
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=535
(gepost, gisteren om 16h37)
dus zaagt niet.

Laatst gewijzigd door driewerf : 3 februari 2007 om 21:03.
Oud 3 februari 2007, 21:20   #950
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Even wat nuances:

De betrokken wethouder was gisteren bij Pauw & Witteman.

Er hebben zich weldegelijk koppels teruggetrokken om zich te laten huwen door een 'zwarte' wethouder/schepen. Zij hebben hun namen van de rol laten schrappen om juist die reden. De betrokken ambtenaar weet ook wie het zijn maar 'onze' wethouder wil die namen niet weten. Niet relevant zegt hij.

Op de vraag van P&W waar dit dan vandaan komt en of het Vlaams Belang er misschien bij betrokken was, antwoordde de wethouder 'Niet noodzakelijkerwijs Vlaams Belang, daar heb ik geen aanwijzingen voor. Racisten vindt je bij alle partijen, ook in Nederland, in heel Europa..'

Verder is de man niet rancuneus. Klein dagelijks racisme is hij (jammer genoeg) gewoon. Als de mensen alsnog willen trouwen zal hij ze trouwen. Hij zegt: Ze hebben gewoon drie opties: Óf ze willen trouwen, dan zal ik ze trouwen. Als ze niet door mij getrouwd willen worden dan trouwen ze niet of ze verhuizen.

Vervolging vindt hij niet nodig. "Het is juist goed dat er een discussie over bestaat''. Verder was hij erg positief over de vele reacties die hijzelf, zijn vrouw en zijn moeder hebben gekregen.

Zelf heeft hij het niet publiek gemaakt. Hij weet ook niet wie wel. Maar 'aan de toog wordt er veel gepraat'.

Aardige man met een vet vlaams (waes?) accent. Voor een nederlander prima te verstaan als hij zijn woorden eens wat minder zou inslikken.
Op zich zou het incident inderdaad niet zo belangrijk zijn. Het gaat om een duidelijk voorbeeld van racisme, maar er is erger onrecht in de wereld dan dit. Maar een aantal Blokkers (niet allen) weigeren om dit als racisme te zien. En zijn zelfs al begonnen om de hufters als slachtoffers in plaats van als daders te portreteren, zoals hier.
Of worden de schuld op anderen geschoven, zoals hier Er bestaat van deze praktijk nog lagere voorbeelden, maar ik ga er nu niet naar op zoek).Anderen weigeren om elke genaturaliseerde vreemdling als volwaardig Belg met alle bijhorende rechten te zien. Kortom: het legt wel het één en ander bloot.

Laatst gewijzigd door driewerf : 3 februari 2007 om 21:27.
Oud 3 februari 2007, 21:24   #951
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Oh, de regels van de rechtsstaat hoeven niet meer te werken in geval van ruim gemediatiseerde racismevonnissen door zelfverklaarde hearsay judges?
Vreemde invulling van de rechtsstaat heb jij.
aangezien er geen misdrijf is gepleegd is ook gene onderzoek, geen vonnis en ook geen hearsay judges. Zaak gesloten, gezeik over Edina afgelopen.
Oud 3 februari 2007, 21:31   #952
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
aangezien er geen misdrijf is gepleegd is ook gene onderzoek, geen vonnis en ook geen hearsay judges. Zaak gesloten, gezeik over Edina afgelopen.
tiens:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zelfde driewerf
zelfs al begonnen om de hufters als slachtoffers in plaats van als daders te portreteren, zoals hier.
en HIER staat dan weer:
Citaat:
Wat als dit voorval niets anders is dan de start van een smerige bemeuringscampagne zoals we in verkiezingstijd gewoon zijn van de huisgazet van de Spa, De Morgen.
Het is heel gemakkelijk voor die rioolgazet om zaken te insinueren, uit hun verband te rukken of op te blazen. Blijkbaar was het nog gemakkelijker om vooral geen onderzoek te doen naar de trouwlustigen en hun versie van het verhaal te checken.
Dit heet dan volgens DRIEWERF: "de hufters als slachtoffers in plaats van als daders te portreteren"

deze driewerfige logica gaat mijn petje totaal te boven!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 21:35   #953
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tiens:

en HIER staat dan weer:

Dit heet dan volgens DRIEWERF: "de hufters als slachtoffers in plaats van als daders te portreteren"

deze driewerfige logica gaat mijn petje totaal te boven!
Ja, kwam ook op mij al enigszins verwar(ren)d over.
Oud 3 februari 2007, 21:38   #954
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Citaat:
Wat als dit voorval niets anders is dan de start van een smerige bemeuringscampagne zoals we in verkiezingstijd gewoon zijn van de huisgazet van de Spa, De Morgen.
Het is heel gemakkelijk voor die rioolgazet om zaken te insinueren, uit hun verband te rukken of op te blazen. Blijkbaar was het nog gemakkelijker om vooral geen onderzoek te doen naar de trouwlustigen en hun versie van het verhaal te checken.
Komt toch neer op het stellen dat die trouw(on)lustigen eigenlijk maar slachtoffers zijn van de VLD-gazet van Desmet.

(voor Willem1940NL: De Morgen is een bekende krant in Vlaanderen, met Yves Desmet als hoofdredacteur; die -metaforische gesproken- dagelijks Guy Verhofstadt fellationeert)
Oud 3 februari 2007, 21:43   #955
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Mij komt het nogal hypocriet over.
Wat zit hij eigenlijk te zeiken als er geen probleem is. Kan hij zijn liefdesverklaringen voor de queen of hypocrites niet per pb sturen?
Oud 3 februari 2007, 21:46   #956
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Komt toch neer op het stellen dat die trouw(on)lustigen eigenlijk maar slachtoffers zijn van de VLD-gazet van Desmet.

(voor Willem1940NL: De Morgen is een bekende krant in Vlaanderen, met Yves Desmet als hoofdredacteur; die -metaforische gesproken- dagelijks Guy Verhofstadt fellationeert)
Ik lees daar toch hoofdzakelijk een verdenking tegen personen/kranten uit en niets over de wisselend trouwlustige stellen.
Oud 3 februari 2007, 21:51   #957
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar een aantal Blokkers (niet allen) weigeren om dit als racisme te zien.
Bewijzen graag.

Citaat:
Anderen weigeren om elke genaturaliseerde vreemdling als volwaardig Belg met alle bijhorende rechten te zien. Kortom: het legt wel het één en ander bloot.
Zou hij het over zichzelf hebben in geval van tot Belg genaturaliseerde talibanvreemdelingen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
misschien trek jij het je niet aan dat vrouwenbesnijdenis wordt uitgevoerd door juist die achterlijken die de meest archaïsche versie van de Islam aanhangen. Dat ze daarnaast ook de zogenaamde Hudaî-wetten naleven (erecode die ondermeer eremoord toestaat).
Oud 3 februari 2007, 22:03   #958
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Alhoewel ik die knappe gast van een Wouter alle geluk als Sint-niklazenes schepen toewens, vraag ik me toch wel af hoe EERLIJK hij is, als je met droge ogen voor de Nederlandse TV kan gaan vertellen dat je (met je hand op je communiezieltje) NIET weet welke die drie niet-trouwlustige koppels waren..... terwijl je er al tientallen wel hebt kunnen trouwen op die korte termijn dat je schepen bent en terwijl je WEET dat je alle kranten in binnen- en buitenland hebt gehaald.
Met de beste wil ter wereld wens ik niet te geloven dat gelijk wie dan eerst niet naar de bewuste ambtenaar zal stappen en meer uitleg vragen.

SIMPLE THINKING!

Spirit is het wormvormige aanhangsel van Spa.
In Sintniklaas heeft Spa een coalitie gevormd met Groen!
Willockx wil in het nieuws komen gezien de volgende verkiezingen.

Willocks (sintniklaas ho heilig man) heeft Woutertje aangesteld als
"KIJK WIJ DOEN HET BETER ALS PATRICK" WIJ HEBBEN WEL EEN ALLOCHTONE SCHEPEN!

(alleen was Willockx beetje in de war, want een ZWARTE schepen die hier als vlaming is grootgebracht valt nu niet bepaald onder de categorie "allochtoon" volgens de reguliere media, vooral niet omdat VB dit al had voorgedaan).

Het vliegertje van Freddy Willockx ging dus niet op: "zijn allochtoon" haalde dus geen voorpagina nieuws.

Wie wist dat Sint Niklaas een "allochtone" schepen had ? volgens mij niemand.
Iemand gehoord dat Fawzyah géén schepen mocht worden van Patrick? IEDEREEN
Iemand gehoord dat Wouter de eerste "zwarte allochtone schepen was"? GEEN KAT

Wie wéét dat nu? Iedereen en zelfs tot in Nederland (Freddy heeft zijn contacten met het buurland natuurlijk: geen 20km van de grens)

En wie mag zeggen welke koppeltjes niet door Wouter wilden gehuwd worden?

WOUTERTJE zelf!

(en woutertje wéét dat het allochtone koppels waren, dus wouter staat voor schut ---> zoiets zeggen is niet politiek correct. WOUTER MOET DUS ZWIJGEN DAT HIJ ZWART ZIET)
woutertje is dan ook geen SPA (net zomin als Fawzyah) hij is slechts spiritueel aanhangsel van willocqx en mag dienen als reclame bord én als "kijk ik ben zwart en toch ben ik schepen" uithangsel.

EN WIE IS HIER DE GOORSTE OPPORTUNISTISCHE RACIST?

ps: ik dacht dat "Anna List" in feite Anna "List" was.
Ik neem alle domheid voor mijn rekening.
Heb ontdekt dat hij dus "ANALYST" is!
(Niet vandaag - al een tijdje - maar nu blijkt het toch meer dan duidelijk te zijn).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 3 februari 2007 om 22:27.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2007, 23:48   #959
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wie mag zeggen welke koppeltjes niet door Wouter wilden gehuwd worden?

WOUTERTJE zelf!

(en woutertje wéét dat het allochtone koppels waren, dus wouter staat voor schut ---> zoiets zeggen is niet politiek correct. WOUTER MOET DUS ZWIJGEN DAT HIJ ZWART ZIET)
Waren het allochtone koppels die niet door Wouter getrouwd wilden worden?????
Oud 3 februari 2007, 23:59   #960
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waren het allochtone koppels die niet door Wouter getrouwd wilden worden?????
daar klampen een aantal VB'ers zich toch aan vast als aan hun laatste strohalm.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be