![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#5681 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar over een typisch bokaaltje ...zonder al teveel toeters en bellen dus ( geen pomp, geen plantjes ).. 'k weet niet of dat dat bij jou het geval was indien zo, weet ik alvast als leek dat het belangrijk is die visjes in zo'n bokaal - zeker niet elke dag te voederen ( 1 a 2 dagen tussen te laten ) en dit niet meer dan één keer en zeer weinig : anders spuwen ze dat toch maar terug uit en vervuilt dat het water des te meer - zeer belangrijk is dat dat ding aangepast is aan 't aantal visjes en de grootte ervan : dat kan oa de verklaring zijn dat ze mekaar te lijf gingen - ook zeer belangrijk is dat je toekijkt dat de waterkwaliteit ( zuurstof ) steeds goed is .. dit vereist toch wel dat je om de twee �* drie dagen ( hangt van vorm af ) dat ververst ( geen detergenten ed ) - én ook zeer belangrijk dat je ook nauwlettend toekijkt of die vissen niet aan 'abnormaal' seksueel gedrag gaan doen |
|
|
|
|
|
|
#5682 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
P. zal hoogstwaarschijnlijk ook wel iemand zijn die het niet over zijn hart krijgt, als gyneacoloog of dokter, aan de kersverse dolgelukkige moeder te gaan vertellen dat haar pasgeborene ietwat afwijkt van de gebruikelijke geslachtnorm en haar zodoende zal feliciteren met haar pracht van 'zoon' resp. 'dochter' waar zich een kleine chirugische schoonheidsingreep zich opdringt |
|
|
|
|
|
|
#5683 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
na de onzin die je hier al weken(maanden?)lang uitkraamt ... Laatst gewijzigd door praha : 4 februari 2007 om 03:10. |
|
|
|
|
|
|
#5684 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat is mooi, en belangrijk. ''Afwijking'' heeft nu eenmaal een negatieve connotatie die voor sommigen aanleiding zou kunnen zijn voor het nemen van politieke beslissingen.
Dat doe ik ook. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelf ben ik van mening dat homoseksualiteit een bredere maatschappelijke functie heeft. Waar heterokoppels primair gericht zijn op directe voortplanting en opvoeden van hun kroost, kunnen homo's zich meer richten op het welzijn van de maatschappij als geheel. Vergeet niet dat door onze huidige welvaart veel evolutionaire eigenschappen eigenlijk overbodig zijn geworden. Door anticonceptie krijgen wij gemiddeld 2 kinderen per gezin in plaats van 18 kinderen en drie miskramen. Een 32-urige werkweek was ook lang ondenkbaar. Vroeger waren hetero's veel meer met hun gezin dan met de maatschappij bezig. Nog even over die kleurenblinde apen. Als door een natuurramp alleen de ''bont-gecamoufleerde'' insecten overblijven, zijn de kleurenblinde apen weldegelijk degenen die als enigen overleven. |
||||
|
|
|
|
|
#5685 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
-Het aquariumpje was goed voor ongeveer 4 vissen en had een verschoner. -Ze begonnen elkaar inderdaad te bespringen... ik heb die criminele vis teruggebracht naar de winkel. |
|
|
|
|
|
|
#5686 | |
|
Minister-President
|
op 28 december 2006 schreef Paulus het volgende: let vooral op het laatste zinnetje wat hijzelf in vet heeft gezet
Citaat:
en wat lees ik gisteren 3 februari ik schreef het volgende Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bartje Wat voor een onzin is me dat nu weer. en wat komt er daar op als antwoord en van wie: Ik dacht dat Paulus me definitief zou negeren... weeral geen woord gehouden dus en ondertussen zitten we ook al aan bijna 5700 postings dat zijn er zo maar eventjes 3700 meer dan die beoogde 2000...
|
|
|
|
#5687 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb trouwens geen enkel bezwaar om ook bij jou op het negeerlijstje te prijken. Enfin, bij deze is dit dan ook weer eens rechtgezet. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#5688 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Nu goed we weten ook al weer dat het woord definitief bij jou ook met een héél grote korrel zout te nemen is.
|
|
|
|
#5689 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#5690 | ||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uw standaard antwoord op alles.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
#5691 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5692 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Precies! En daar is het Paulus ook om te doen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#5693 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#5694 | |||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op alles die niet waar is plus waarom. Voel je uitgedaagd om het te weerleggen. Dan kan ik dat niet meer zeggen.
Citaat:
Bovendien, en dat heb ik nu al een paar keer gezegd, is er geen consensus over de oorzaak van homoseksualiteit. Waarom blijft u uitsluiten dat het om ongelukjes gaat? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar sta me toe niet in het bestaan van kabouters te geloven. De evolutietheorie leert helemaal niet dat alles een functie heeft. En dit is wat u ongefundeerd beweert. Citaat:
Citaat:
Hou er dan eens eindelijk mee op met om de haverklap opnieuw te komen aandraven met veronderstellingen daarover als pseudoargument. Dat is nu al de vierde of de vijfde keer dat ik je dat vraag. Ofwel fundeer je wat je zegt, ofwel luister je eens naar mijn stelling met hun argumentatie. Wees zo eerlijk om toe te geven dat je dat inderdaad niet kunt en stop met rond de pot te draaien. U hebt geen poot om op te staan. Als ik ongelijk heb, confronteer me dan met die poot, waar je op staat. Dan sta ik eindelijk in mijn blootje. Tot zo lang is het iemand anders. Argumenteren doe je met feiten, niet met veronderstellingen. Citaat:
Dat is zowat hetzelfde als het kind dat met een bloedrode suikertong beweert dat hij geen snoep heeft gegeten. Of de dief die het stelen ontkent terwijl de buit uit zijn broekzak wordt gehaald op de plaats van de diefstal. Op dat niveau ben jij nu bezig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat er een verschil is tussen functioneel zijn en een speciale functie hebben. Dat is het punt. Kleurendblindheid heeft misschien wel voordelen in bepaalde omstandigheden, maar toch wil niemand het hebben. Precies omdat het zien van kleuren nog meer voordelen biedt. Citaat:
Citaat:
Maar laten we wel wezen. Boterhammen smeren doe je best met een mes, vorken zijn daarvoor niet gemaakt. Dat is niet de functie van een vork, dan wel van een mes. Je kunt ook op een tafel gaan zitten die dan functioneert als iets om op te zitten. Maar dat maakt het nog niet tot een stoel. Een stoel is gemaakt met de bedoeling erop te zitten, een tafel voor wat anders. Als je dat niet snapt dan snap je niet veel vrees ik. Maar je moet het ook willen snappen natuurlijk. Paulus. |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
#5695 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
'tgeen wat men net van de huidige politiek en vorige generaties kan zeggen dat men beslissingen treft/trof om zelfs 'abnormalen' ( zeg maar minderheidsgroepen ) dezelfde rechten te bedelen en 'tgeen wat men vervolgens die politiek verwijt is dat ze aldus een status verkrijgen of trachten te vrkrijgen van 'normaal' net een beetje het omgekeerde dus van wat jij zegt... de waarheid ligt natuurlijk tussen beiden in het homofilie-verhaaltje |
|
|
|
|
|
|
#5696 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
misschien beter zelf eerst eens z'n eigen veronderstellingen evalueren ( en dat waren er wel behoorlijk wat ) |
|
|
|
|
|
|
#5697 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5698 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Het is een afwijking die (gelukkig maar) door de tijd waarin we leven, de normen en waarden die we hebben "algemeen" wordt aanvaard. Dit "geluk" heeft Pedofilie (gelukkig maar) niet. Een homofiel is niet ziek, een pedofiel ook niet. Beide zijn het afwijkingen, al zeggen we maar al te vaak dat pedofielen zieken zijn. Uiteraard is dit relatief 'cultuurrelativisme' niet altijd even gunstig, want zo plaats je beide op een gelijk voetstuk wat "in principe" niet zo is. |
|
|
|
|
|
|
#5699 | |
|
|
Citaat:
Bij het praktiseren van homoseks mag je ervan uitgaan dat dit plaatsvindt tusen twee gelijkwaardige individuen met wederzijdse instemming. Homoseks schaadt niemand. Dit is niet het geval bij het praktiseren van pedoseks. Dit is zeer onwenselijk omdat de machtsverhoudingen ongelijk zijn. Van wederzijdse instemming kan geen sprake zijn als het kind niet weet waarmee het instemt. Aangezien het kind beschermd moet worden, is pedoseks terecht niet toegestaan. |
|
|
|
|
|
|
#5700 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|