![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#681 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is niemand die iets verplicht en er is niemand die zegt dat er geen mensen zijn die reeds al het mogelijke doen. En idd de meeste mensen die zuinig leven, leven vaak ook reeds zeer milieubewust. En van Maddox weten wij dat hij zeer gierig leeft. |
|
|
|
|
|
|
#682 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bedankt Jan. Dit had ik vroeger moeten weten, had namelijk een staanlamp en ik stak daar een spaarlamp in. De staander is eens omvergekieperd en de lamp begon te knipperen bij lage dimmerstand. Heb dus staanlamp weggedaan vermits ik dacht dat het aan die val lag en er een contactje was geraakt! Tweede staanlamp gekocht, zelfde spaarlamp ingestopt: en ja die knipperde dus nog hé! nu lees ik dat je met spaarlampen geen dimmer kan gebruiken! Eer ik die "besparingen" eruitheb zijn we dus wel een eind verder!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 4 februari 2007 om 19:52. |
|
|
|
|
|
|
#683 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En ja ik denk aan het gewicht van mijne geldbeugel, want voorlopig is al wat met nieuwe economie te maken heeft nog altijd duurder dan de produkten uit de oude economie, wat ben je met nieuwe produkten die ecologisch vervaardigd zijn maar niemand koopt omdat ze te duur zijn. |
|
|
|
|
|
|
#684 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een spaarlamp win je echt gauw terug. Maak maar eens de vergelijking... |
|
|
|
|
|
|
#685 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
En die spaarlamp dimde ( lage dimmerstand) voordat ze omviel en begon te knipperen
|
|
|
|
#686 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#687 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja, als iemand reeds zeer milieubewust leeft en dingen die het milieubelasten enkel gebruikt als het niet anders kan, dan mag dat gezegd worden.
Een kreupele mens heeft het recht om zich te verplaatsen. Een blinde om met zijn handen te kijken. Een dove om met zijn ogen te luisteren. Het probleem zit immers bij de kuddelopers die met de grote jongens willen meedoen. |
|
|
|
|
|
#688 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Circe een spaarlamp is niet meer of minder dan een piepkleine TL lamp met een beetje electronica op de voet om die te laten passen in een gewone socket. Ikzelf ken geen TL lampen die gedimmed kunnen worden zonder efficiencie of levensduur in te boeten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#689 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.megaman.nl/producten/?pageid=19&cid=1&sid=13 |
|
|
|
|
|
|
#690 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zijn weldegelijk TL-lampen die gedimmed kunnen worden, maar die zijn vrij duur en worden dus bjna niet gebruikt en verkocht.
|
|
|
|
|
|
#691 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#692 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Die dimmer spaart dan wel energie uit, maar kost uit z'n eigen ook al energie, wat hetgene je zou winnen beperkt. Als je ecologisch wilt leven, vergeet die dimmer
|
|
|
|
#693 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus echt zinloos zijn ze niet, maar mensen die het doen om de sfeer kunnen idd beter met ledjes werken. |
|
|
|
|
|
|
#694 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit heb je evenwel niet bij de dimbare spaarlampen van Megaman die op de gewone netspanning werken en geen transfo nodig hebben. |
|
|
|
|
|
|
#695 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
w8 ffekes aub.
Die dimmer zit bij mij IN de staande lamp. Heeft het dan nog zin om er een dimbare spaarlamp in te steken of niet? ik kan er niet meer aan uit hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#696 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#697 |
|
Lokaal Raadslid
|
Ik gebruik al lang geen spaarlampen meer. Mijn vrouw is veel knapper in 't donker. Lach nie! Die van u ook.
|
|
|
#698 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het zal nu toch eerst de bijgeleverde ordinaire 100W lamp worden hoor! als die kapot zal ik nog eens zo'n speciale dimspaarlamp gaan halen.
Maar tegen dat de dubbele aankoopprijs van die niet-kapotte staande lamp (gegeven aan kringloop moet je weten!!!!!) eruit is, ben ik wel potdood denk ik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#699 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Allee Jan, eerlijk blijven hé. Ge zult met mij moeten toegeven dat fietsen op onze overvolle gebruikte wegen zéér gevaarlijk is en niet méér van deze tijd is! De fiets wint het niet in snelheid op de gewone plattelandswegen. Ik ben akkoord dat dit wel het geval is in de steden met als nadeel dat het gevaar om overreden te worden sterk toeneemt, met minder erge gevolgen dan op de gewestwegen waar dit wel erge gevolgen kan hebben voor de zwakke fietser! |
|
|
|
|
|
|
#700 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij woond dus duidelijke in een verstedelijke gebied. Ik rij dagelijks met de fiets rond hier en mijn kids ook. Ik kan je verzekeren dat hier zeer weinig ongevallen gebeuren met fietsers en dat deze hier veilig rondrijden. en de tijd tussen mijn auto pakken, starten en wegrijden, parking vinden en naar de winkel gaan, is veel langer dan mijn fiets pakken en naar de winkel fietsen. Op veel stukken kan een auto immers toch niet sneller dan 30/40km rijden, omdat er op de wegen ook landbouwvoertuigen en paardenkarren rijden en de fietsers kunnen die zo voorbij, terwijl de auto's er achter kunnen blijven. Ook de snelheidsdrempel zorgen er voor dat de auto's lekker traag moeten rijden, ze zijn hier nogal slecht aangelegd en veroorzaken wel schade aan de snelheidsduivels hun auto's. En de moderne fietsen zijn reeds zogoed ontwikkeld dat men er zonder veel moeite makkelijk een snelheid kan mee halen van 25/30km. |
|
|
|
|