![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Dycore : 11 februari 2007 om 14:25. |
|
|
|
|
|
|
#322 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat is een geschenk die ik gekregen heb waarvoor ik dankbaar ben aan mijn heer !
|
|
|
#323 |
|
Banneling
|
Lincoln,
ik heb een vraag: Mag Christus volgens de koran afgebeeld worden? De man is immers ook heilig volgens de koran en niemand kan immers weten hoe hij er precies uitzag, dus elke afbeelding moet een leugen zijn, laster, eerroof; zoals je zelf zegt. |
|
|
|
|
|
#324 | |
|
|
Men hoeft volgens mij geen respect opbrengen voor het geloof van een gelovige, maar sommige gelovigen verdiene wél respect.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
|
Indien je je de moslims wilt benaderen dan denk ik dat u beter zich niet bezighoudt met het provoceren van de moslims,. Maar aan de andere zijde is elke idioot vrij om zijn "idiotisme" te uiten ! Ik denk zelfs dat het moet kunnen, anders worden de moslims toch niet wakker uit hun diepe slaap !
|
|
|
#326 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#327 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#328 |
|
|
Het darwinisme heeft meer schade dan goede toegebracht , ga je het verbieden ? En achterlijke mens of hoe je het ook noemt heeft ook recht om in een maatschappij te leven, zonder idioten in de samenleving zal er nooit nagedacht wordt of geredeneerd, dus laat maar de idioten hun leven leven en als het kan met subsidies laten ondersteunen ! Die zorgen tenminste een werk voor onze denktank !
|
|
|
#329 |
|
|
Vroeger werden de mensen afgebeeld, het staat zelfs in de koran dat de koning david afbeelding gebruikt ! Elke afbeelding heeft zijn motie van zijn bestaan, maar ook een context waar & wanneer hij afgebeeld wordt/werd inclusief de context van de tijd !
|
|
|
#330 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat daar de drijfreden van was/is? |
|
|
|
|
|
|
#331 |
|
|
De traditie om belangerijke mensen af te beelden is van alle culturen een van oudsher (nu ook), alleen wordt die vereering verboden in de monotheistisch godsdiensten op voorwaarde dat die verbeelding en andere motie heeft zoals "verwijzing-naar" ,zoals bv verkeersborden !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 februari 2007 om 15:22. |
|
|
|
|
|
#332 |
|
Banneling
|
Dat vind ik ook. Maar ik vind niet dat men per definitie een vorm van respect dient op te brengen voor iemand, alleen omdat hij zich gelovig noemt.
Laatst gewijzigd door Dycore : 11 februari 2007 om 20:14. |
|
|
|
|
|
#333 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#334 |
|
Banneling
|
Dat is geen antwoord op de vraag. Waarom vinden sommige moslims afbeeldingen van Mohammed provocerend, maar afbeeldingen van Christus niet storend, terwijl beiden heilig zijn volgens de koran?
|
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laat ik je dit misschien nog zeggen: ik heb geen respect voor iemand, enkel en alleen omdat die persoon verklaard akkoord te gaan met het darwinisme. |
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#337 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#338 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar het moet me niettemin van het hart dat hetgeen jij (sommige) gelovigen verwijt - en zeker niet ten onrechte - evengoed opgaat voor (sommige) niet-gelovigen. Het zich-niet-vragen-stellen is niet typisch iets voor gelovigen. |
|
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Minister
|
Citaat:
Me dunkt laten sommigen zich nogal snel overtuigen van de minder goede aspecten van het geloof, terwijl je ze anders veel moeilijker kan overtuigen van de goede aspecten. En dat durft de uitslag van de balans die gemaakt wordt wel eens doen uitvallen in het nadeel van geloof - en bij uitbreiding van de gelovige(n). M.a.w: het heeft veel met perceptie te maken. Ik lees hier al eens kritieken op de katholieke Kerk vanwege forumleden die in hun jeugd slechte herinneringen overhouden aan de geloofspraktijk van hun ouders, en die je bijgevolg er nauwelijks nog van kan overtuigen dat anderen juist zeer positieve ervaringen hebben met diezelfde katholieke Kerk. Eenzelfde verhaal geldt de islam, alleen weegt de balans daar nog veel meer door in het nadeel ervan, én in het nadeel van de moslims zelf. Misschien is er een andere oplossing: nl. dat wij ons bezinnen over de wijze waarop wij de balans opmaken. Want die wijze getuigt niet steeds van correctheid, oprechtheid en/of eerlijkheid, zowel tegenover zichzelf als tegenover anderen. |
|
|
|
|
|
|
#340 | ||
|
|
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|