![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Er zijn sommige zaken in onze wereld die bestaan maar je kunt ze niet uitdrukken !
|
|
|
|
#382 | ||
|
|
Citaat:
Wat heb je dan gedaan? Op een dag besloten om moslim te worden "for the hell of it"? Je moet toch op zijn minst kunnen verwoorden waarom deze religie en niet bv Hinduisme? Er moet toch ergens een reden zijn waarom je expliciet dit geloof onderschrijft?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
|
|
|
|
|
#383 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dan ben ik dus moslim. Indien mjin hart niet bereid is nog verdere stappen te zetten of voorwaarden te vervullen, dan hoef ik dat niet te doen. Volg ik je goed? Ben je zeker dat je geen andere voorwaarden vergeten bent? Moet ik bv. de koran niet volledig gelezen hebben? Of moet ik de koran niet regelmatig lezen? Laatst gewijzigd door Dycore : 12 februari 2007 om 21:35. |
|
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
|
Citaat:
Onze voorouders hebben zijn roep gehoord, ze hebben de profeet vijandig bestreden maar hoe meer onze voorouders hem bestreden destemeer hij beroemd wordt en destemeer de mensen hem volgden, totdat onze voorouders inzagen dat hun oorlog onterecht was en hopeloos, beslisten zij de hand van de profeet aan te nemen en hem te volgen, maar ze geloofden nog niet! Nadat ze hem volgden voelden ze zich aangetrokken door een kracht die ze niet kunnen uitdrukken, en tot hun verbazingen besluiten ze "echt" de islaam te aanvaarden als de "ware" religie ! En zo gaven onze voorouders deze godsdienst van generatie tot generatie totdat deze godsdienst ons toekwam en tot heden voelen we nog altijd diezelfde kracht die zij voelden, die nog altijd ons aantrekt ! Ik zeg het , het is een mysterie opzich !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 februari 2007 om 21:48. |
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Toen ik dit las kwam het volgend liedje in mij op : Gek zijn is gezond...lalalala |
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
|
Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 februari 2007 om 21:55. |
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#389 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
Banneling
|
Maar ik volg je dus wel goed? Na de reiniging en de getuigenis, ben ik moslim.
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
|
Om moslim te worden hoef je maar met één zin te spreken, om uit de islaam buiten te komen hoef je maar één zin uit te spreken ! met één zin ga je binnen met één zin ga je buiten !
|
|
|
#392 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#393 | |
|
|
Ik dacht net hetzelfde, en eerlijk gezegd maakt het me er niet geruster in....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
|
#394 | ||
|
|
Citaat:
Ik heb al met veel gelovigen discussie's gevoerd, maar nog nooit hoorde ik zo'n uitspraken, en eerlijk gezegd, het geeft me kippevel
|
||
|
|
|
|
|
#395 |
|
|
"You give me goosebumps"
Idd Amon, wat me echter nog meer rillingen bezorgd is de hiervoor ontvankelijke houding van katholieken en zelfs ongelovigen, die de islam beschouwen als een religie met humanitaire doelstelling en tegelijkertijd niet beseffen dat ze zich hiermee als kakelende kippen overleveren aan de maatschappelijke en individuele 'onderwerping', zoals voorgeschreven in de koran dat een heel andere soort van 'godsdiening' is dan pakweg de westerse, die eerder gebaseerd is op liefde, begrip en medelijden, dan de rigoureuze en agressieve dwangmethode die islam in wezen is. Brrrrr, Laatst gewijzigd door Diego Raga : 13 februari 2007 om 08:26. |
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eénmaal moslim, altijd moslim: op afvalligheid staat de doodstraf volgens de sharia.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat met kinderen die uit moslimouders geboren zijn? Zijn zij automatisch moslim? Of worden ook zij dit pas nadat zij de geloofsbelijdenis uitspreken en de verscheidene "stappekes" doormaken? Kan het dat kinderen van moslims als niet-moslims door het leven gaan? En wat afvalligheid betreft, meende ik te weten dat de islam eigenlijk niet voorziet in "buitengaan". Volgens sommige strenge stromingen staat daar zelfs de doodstraf op; andere zijn liberaler. Maar officieel voorziet geen enkele stroming in apostase; noch soennitische scholen, noch sji'ieten. Maar goed, ik kan me vergissen... |
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Minister
|
Citaat:
Neen, dat weet je niet. En ik wed zelfs dat je het niet wil weten! Grappig dat je de paradox in je eigen tekst niet ziet. Enerzijds verwijt je de katholieken (en anderen) hun "ontvankelijke houding" - een negatief gegeven - maar anderzijds stel je de "westerse godsdiening" - en dat is o.a. het katholicisme toch? - gelijk aan "liefde, begrip en medelijden", dat toch positieve gegevens zijn. Ja ik lach, en tegelijkertijd ben ik vervuld van plaatsvervangende schaamte. Proficiat, faut le faire! |
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Banneling
|
Islam voorziet zeker in "buitengaan". De enige uitweg uit islam is de wetenschap dat elke moslim je zal proberen te vermoorden :
Citaat:
"grijpt hen en doodt hen waar gij hen ook vindt" duidelijk, niet ? |
|
|
|
|
|
|
#400 |
|
Banneling
|
Beste Lincoln,
ik heb nog een vraag; af en toe zie ik op dit forum posts van mensen die de enige waarheid, de islam, proberen te besmeuren en in een negatief daglicht te plaatsen, door middel van verwijzingen naar de koran waarin expleciet tot geweld of moord wordt opgeroepen. Zoals in het berichtje hierboven bv. Nu is mjin vraag: Kan jij mij enkele passages uit de bijbel of de thora aanduiden, die gelijkaardig zijn? Maw, staan er in de bijbel of de thora ook verwijzingen naar geweld, overheersing, moord,...? Als je wil, kan je nu je wraak nemen, en de christenen en joden op dit forum een koekje van eigen deeg geven. Ik ben benieuwd... |
|
|
|