Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2007, 22:54   #6341
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Beiden, aangezien ze allebei in de natuur voorkomen.
Pedofielen komen ook in de natuur voor, moordenaars ook...

Wat is dat nu voor een krommen redenering?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 23:00   #6342
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Welke wetenschappelijke feiten?

Paulus.
Laat ons al eens beginnen met het wetenschappelijke feit dat homoseksualiteit niet alleen al gedurende de gehele gedocumenteerde geschiedenis van de mens voorkomt (daar zijn bewijzen van), maar minstens even overvloedig in de dierenwereld - en zo komen we uiteindelijk weer bij het begin van de thread uit.

De natuur houdt geen gedrag in stand dat dysfunctioneel is. Mutaties die leiden tot een minder aangepast individu zijn gedoemd om te verdwijnen. Anomalieën maken geen schijn van kans om duizenden jaren lang te overleven, en al helemaal niet over verschillende soorten heen.
Er is een wetenschappelijk concensus dat homoseksualiteit geen anomalie is maar een variatie met een welbepaalde functie. Onder andere aan de KUL loopt er onderzoek naar die functie.

Als je dit soort feiten gewoon negeert dan ben je niet ernstig aan het discussiëren. Eigenlijk ben je dan zelfs helemaal niet aan het discussiëren, maar gewoon je eigen mening aan het scanderen. En ja, dat kan sommige mensen op den duur beginnen irriteren.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 23:19   #6343
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
De natuur houdt geen gedrag in stand dat dysfunctioneel is. Mutaties die leiden tot een minder aangepast individu zijn gedoemd om te verdwijnen. Anomalieën maken geen schijn van kans om duizenden jaren lang te overleven, en al helemaal niet over verschillende soorten heen.
Zoals autisme, mongolisme, hazenlip enz...
Er komen heus wel fouten voor hoor. Ik zie niet in waar om homoseksualiteit geen fout zou kunnen zijn. Omdat het in de natuur voorkomt lijkt me geen doorslaggevend argument.

Citaat:
Er is een wetenschappelijk concensus dat homoseksualiteit geen anomalie is maar een variatie met een welbepaalde functie. Onder andere aan de KUL loopt er onderzoek naar die functie.
Zolang men deze functie niet te pakken heeft weiger ik dat te geloven. Mag ik trouwens een bron van u naar dat onderzoek van de KUL? Want ik twijfel heel sterk aan het waarheidsgehalte van dit gegeven.

Citaat:
Als je dit soort feiten gewoon negeert dan ben je niet ernstig aan het discussiëren. Eigenlijk ben je dan zelfs helemaal niet aan het discussiëren, maar gewoon je eigen mening aan het scanderen. En ja, dat kan sommige mensen op den duur beginnen irriteren.
Volgens mij is het enige wat hier genegeerd wordt het wetenschappelijk feit dat er in de evolutie ook fouten kunnen voorkomen.

Paulus.
Oud 13 februari 2007, 00:15   #6344
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ik wacht nog altijd op een bewijs dat homofilie een afwijking zou zijn...
kijk eens in de spiegel.Mischien gaat er dan een lichtje op
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 00:19   #6345
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
kijk eens in de spiegel.Mischien gaat er dan een lichtje op
Lijkt mij een persoonlijke aanval.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 00:21   #6346
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Zijn wij dan geen dieren?
sommigen onder ons zeker en vast Sommigen gedragen zich erger dan beesten zelfs...
Oud 13 februari 2007, 00:23   #6347
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Tja: hij lijkt soms een bandopnemer die alleen kan afspelen.
Een papegaai die kan lezen (vb blaadjes).
Een syndicalist die tegen het syndicaat is.
Een "gewone jongen" die blijkbaar in hoge vb kringen rondloopt.
Allemaal toeval!
een mislukte politieker die nu op forums zaagt...evenmin zonder succes
Oud 13 februari 2007, 00:27   #6348
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Laat ons al eens beginnen met het wetenschappelijke feit dat homoseksualiteit niet alleen al gedurende de gehele gedocumenteerde geschiedenis van de mens voorkomt (daar zijn bewijzen van), maar minstens even overvloedig in de dierenwereld - en zo komen we uiteindelijk weer bij het begin van de thread uit.

moordenaars, dieven, vernielers en brandstichters...dat bestaat allemaal al zo lang als de mensheid...Is duidelijk negatief gedrag.Toch bestaat het nog steeds, zonder veel hoop om het ooit te zien verdwijnen.Net zoals ...homos.

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 13 februari 2007 om 00:27.
Oud 13 februari 2007, 00:31   #6349
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Lijkt mij een persoonlijke aanval.
Is uw kameraadje niet groot genoeg om zich zelf te verdedigen, of is dat een rol die u plezier doet?Voel je je beter nu?
Oud 13 februari 2007, 00:57   #6350
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moordenaars, dieven, vernielers en brandstichters...dat bestaat allemaal al zo lang als de mensheid...Is duidelijk negatief gedrag.Toch bestaat het nog steeds, zonder veel hoop om het ooit te zien verdwijnen.Net zoals ...homos.
Vanuit welk punt bekijkt u homosexualiteit vanuit een negatief standpunt?
Puur natuur mbt reproductie of de maatschappelijk opgelegde maatstaven?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 01:21   #6351
Dogbert
Lokaal Raadslid

Dogbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder op de provocerende toon te reageren even het argument weerleggen:

- moordenaars hebben hun nut, ze houden de populatie onder controle wanneer ze te groot wordt of te frustrerend (uiteraard niet ethisch verantwoord, andere manier, zie lemmingen)
- dieven: stelen doet iemand uit eigenbelang en kan de soort vooruit helpen. aangezien het de handigheid en intellect van deze persoon kan tonen (idem qua ethiek)
- vernielers: agressie is een uiting van frustratie en de strijd tussen groepen of personen kan de meest succesvolle qua overleven selecteren
- brandstichters : idem hierboven een beetje

Deze karaktertrekken zijn uiteraard niet positief vanuit een individualistisch of ethisch standpunt ... maar vanuit een biologisch, evolutionair zijn ze verklaarbaar.

Nu dat argument van tafel is ... bovenstaande dingen zijn 99% keuzes ... homoseksualiteit is dat niet ... de vergelijking op zich was dus ook niet al te logisch.
Oud 13 februari 2007, 02:42   #6352
MURRAY
Lokaal Raadslid

MURRAY's schermafbeelding

Standaard

We hebben hier duidelijk met een Appeal to nature te maken. In het populaire taalgebruik zal ook vaak verkeerdelijk de term naturalistic fallacy gebruikt worden.
MURRAY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 06:40   #6353
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
315 pagina's gejengel en gekrijs van mensen die nog steeds worstelen met homofilie. En dan komen ze met het schitterende argument " jamaar de dieren doen dat ook, dus is het normaal"

Mijne hond drinkt uit de wc en vreet soms zijn eigen str*nt op. Dat is ook normaal. Ik bedoel maar.... als je zoveel problemen hebt met je afwijking raadpleeg dan eens een zielknijper hé. Het is echt zielig aan het worden.
315 pagina's om vast te stellen dat er *knip*'s zijn die nog niet begrepen hebben wat in de openingspost wordt uitgelegd: het gaat 'em niet om de vraag of we dierengedrag moeten copieren, het gaat em erom dat de moraalriddertjes van deze wereld (zeg maar de Cargustaafs, Paulus, Truders,) etc. zo graag homoseksualiteit als 'tegenatuurlijk' bestempelen, en dat d�*t argument nu degelijk van tafel is geveegd.

1) laatste oprisping van dat soort idiotie zien we hier
Citaat:
Omdat een kind recht heeft op een vader en een moeder zoals de natuur het voor ons beslist heeft.
2) Velen meenden jou type redenering te reeds te moeten aanhalen, en werden vakkundig weersproken. (Tegendraadigaard zelfs tweemaal).
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 06:41   #6354
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Lief Bartje,

Hou politiek aub eens uit deze discussie.
Ikzelf ben een VB stemmer en ben pro holebi's...dus je punt dat je wil maken verdwijnt in het niets.

Liefs x

ben jij pro?
ik niet.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 07:52   #6355
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht

1) laatste oprisping van dat soort idiotie zien we hier

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Omdat een kind recht heeft op een vader en een moeder zoals de natuur het voor ons beslist heeft.
2) Velen meenden jou type redenering te reeds te moeten aanhalen, en werden vakkundig weersproken. (Tegendraadigaard zelfs tweemaal).
Tegengesproken wel, maar weerlegd? Dat is toch nog wat anders hoor.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 13 februari 2007 om 07:54.
Oud 13 februari 2007, 07:57   #6356
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegengesproken wel maar weerlegd? Dat is toch nog wat anders hoor.

Paulus.
Kom op, Paulus. Ik heb zelf drie van die beweringen tegengesproken. Die van Truder al eens, die van Tegendradigaard, en die van Illwill. Tegengesproken en weerlegd. En Driewerf doet het hierboven weer.
En ik had ook al gemerkt dat jij ongeveer dezelfde stelling post, bovenaan deze pagina, maar ik koos ervoor om die te negeren. Maar nu benadruk je die zelf...
De openingspost wil niet bewijzen dat omdat het in de natuur voorkomt, het normaal is. En dat schrijft Truder bijna letterlijk.
De openingspost wil wél zeggen dat omdat het in de natuur voorkomt, je het niet meer tegennatuurlijk kan noemen.
Zo, tegengesproken en weerlegd (door de openingspost zelf).

Laatst gewijzigd door Ozymandias : 13 februari 2007 om 07:57.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 08:04   #6357
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Kom op, Paulus. Ik heb zelf drie van die beweringen tegengesproken. Die van Truder al eens, die van Tegendradigaard, en die van Illwill. Tegengesproken en weerlegd. En Driewerf doet het hierboven weer.
En ik had ook al gemerkt dat jij ongeveer dezelfde stelling post, bovenaan deze pagina, maar ik koos ervoor om die te negeren. Maar nu benadruk je die zelf...
De openingspost wil niet bewijzen dat omdat het in de natuur voorkomt, het normaal is. En dat schrijft Truder bijna letterlijk.
De openingspost wil wél zeggen dat omdat het in de natuur voorkomt, je het niet meer tegennatuurlijk kan noemen.
Zo, tegengesproken en weerlegd (door de openingspost zelf).
Je hebt gelijk. Het is de titel van de thread die velen misleid vrees ik. Vooral omdat het woordje 'doodnormaal' erin voorkomt denken velen dat het voorkomen in de natuur als argument gebruikt wordt om die 'doodnormaal' te ondersteunen.

Ik dacht dat driewerf doelde op deze posting:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus

Toen hij zij dat het weersproken en weerlegd was.

Paulus .
Oud 13 februari 2007, 08:12   #6358
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk. Het is de titel van de thread die velen misleid vrees ik. Vooral omdat het woordje 'doodnormaal' erin voorkomt denken velen dat het voorkomen in de natuur als argument gebruikt wordt om die 'doodnormaal' te ondersteunen.

Ik dacht dat driewerf doelde op deze posting:

Toen hij zij dat het weersproken en weerlegd was.

Paulus .
Dat is het probleem van discussieren over het internet. Het is zo vlug verkeerd op te vatten.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 11:40   #6359
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt u.

Het kan net zo goed een evolutionair foutje zijn.

Paulus.
Dat kan het niet. Dat heb ik u nu al meer dan 300 pagina's gezegd. Je kunt niet eeuwig hetzelfde cassettebandje afspelen, Paulus.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 11:41   #6360
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer zou kunnen voortplanten de norm niet zijn en ja daar vallen onvruchtbaren buiten.

Paulus.
Het is het nooit geweest. Als mensen kunnen we normen vaststellen, dat betekent nog niet, zeker in de natuur, dat dat ook zo is.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be