Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2007, 19:10   #401
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Als je wil, kan je nu je wraak nemen, en de christenen en joden op dit forum een koekje van eigen deeg geven.
Ik ben benieuwd...
Ten eerste zijn het niet alleen christenen en joden die hier de islam aan 't bashen zijn dat het niet meer mooi is. Het zou onrechtvaardig zijn wraak te nemen op alleen de christenen en de joden, en de niet-gelovige bashers ongemoeid te laten.

Ten tweede vind ik de houding van bepaalde forummers die zichzelf als christen profileren erg... onchristelijk. Dat heb ik betrokkenen al privé laten weten, onder vier ogen, conform van wat het evangelie ons vraagt: de broederlijke vermaning.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 19:25   #402
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Dus een sjiiet is een moslim?
En welke reden hebt u om ze niet als moslims te bestempelen ??
Oud 13 februari 2007, 19:28   #403
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wat je volgens mij hier omschrijft is indoctrinatie & oorlogs/machtswellust, geen religie, mystiek of diepgaand geloof.

Ik heb al met veel gelovigen discussie's gevoerd, maar nog nooit hoorde ik zo'n uitspraken, en eerlijk gezegd, het geeft me kippevel
Het zal je meer kippenvel zorgen als je in de geschiedenis van de arabieren zich verdiept ! Zonder de komst van de islaam zouden de arabieren nog in de pre-historie leven !
Oud 13 februari 2007, 19:38   #404
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Lincoln,

Wat met kinderen die uit moslimouders geboren zijn? Zijn zij automatisch moslim? Of worden ook zij dit pas nadat zij de geloofsbelijdenis uitspreken en de verscheidene "stappekes" doormaken?

Kan het dat kinderen van moslims als niet-moslims door het leven gaan?

En wat afvalligheid betreft, meende ik te weten dat de islam eigenlijk niet voorziet in "buitengaan". Volgens sommige strenge stromingen staat daar zelfs de doodstraf op; andere zijn liberaler. Maar officieel voorziet geen enkele stroming in apostase; noch soennitische scholen, noch sji'ieten.

Maar goed, ik kan me vergissen...
In de hadith staat dat een mens geboren wordt in zijn vorm als een witte blad (fitra, fitrata llahi llati fatara nnasa 3alaiha,vert; de natuur waarin de schepper de mensheid in het begin schiep) , en fitra ligt zeer dicht bij de moslim-zijn, wat niet in de hadith voor komt is het woord "moslim" , er is alleen sprake van fitra,. Om een moslim te worden in de zin van de islaam moet je de vijf pilaren in acht nemen ! Dat wil niet zeggen dat de mensen die niet in aanmerking komen met de islaam dat zij niet op "fitra" zijn !

Ivm de doodstraf is dit nu ontoepasbaar !
Oud 13 februari 2007, 19:46   #405
Lincoln

Standaard

Citaat:
Beste Lincoln,

ik heb nog een vraag;

af en toe zie ik op dit forum posts van mensen die de enige waarheid, de islam, proberen te besmeuren en in een negatief daglicht te plaatsen, door middel van verwijzingen naar de koran waarin expleciet tot geweld of moord wordt opgeroepen. Zoals in het berichtje hierboven bv.

Nu is mjin vraag:

Kan jij mij enkele passages uit de bijbel of de thora aanduiden, die gelijkaardig zijn? Maw, staan er in de bijbel of de thora ook verwijzingen naar geweld, overheersing, moord,...?

Als je wil, kan je nu je wraak nemen, en de christenen en joden op dit forum een koekje van eigen deeg geven.
Ik ben benieuwd...
Iedreen is vrij om zijn mening te geven en daarbij waarom zou ik de stijl gebruiken van ; a-voila-het-staat-er-in en daarop mijn conclusies uittrek ?! zo gaat dat niet, ik oordeel op elke individu van wat hij zegt en niet op basis van wat zijn geloof zegt, ieder individu heeft zijn eigen persoonlijke interpretatie en visie over de wereld en daarop baseer ik mijn getuige !

En wraak ?? in de koran staat; "fa i'da lla'di bainaka wa bainaho 3adawatoun ka annahou waliyoun 7amiem",vert; en als een vijand tussen u en hem vijandigheid bestaat (neem hem aan) alsof het je beste vriend is !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 13 februari 2007 om 19:52.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 19:55   #406
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste zijn het niet alleen christenen en joden die hier de islam aan 't bashen zijn dat het niet meer mooi is. Het zou onrechtvaardig zijn wraak te nemen op alleen de christenen en de joden, en de niet-gelovige bashers ongemoeid te laten.

Ten tweede vind ik de houding van bepaalde forummers die zichzelf als christen profileren erg... onchristelijk. Dat heb ik betrokkenen al privé laten weten, onder vier ogen, conform van wat het evangelie ons vraagt: de broederlijke vermaning.
Ik ben niet christelijk, dus je kan me geen onchristelijke houding verwijten.
Voorts zijn het inderdaad niet enkel christenen en joden die op de islam aan het bashen zijn. Wat is je punt?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 20:13   #407
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
En welke reden hebt u om ze niet als moslims te bestempelen ??
...
Oud 13 februari 2007, 20:13   #408
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
De moslims, en Sjiieten zijn geen moslims.

groetjes

Yahya
?
Oud 13 februari 2007, 20:14   #409
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal je meer kippenvel zorgen als je in de geschiedenis van de arabieren zich verdiept ! Zonder de komst van de islaam zouden de arabieren nog in de pre-historie leven !
Zonder de komt van de Westerlingen, leefden de moslims nog in de prehistorie
Oud 13 februari 2007, 20:14   #410
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of net niet... Het is niet echt evident om de evolutie van een volk in te schatten bij het ontbreken van bepaalde invloeden of ontwikkelingen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 20:43   #411
Lincoln

Standaard

Citaat:
Zonder de komst van de westerlingen is de arabische wereld op materialistische niveau achter !
Oud 13 februari 2007, 21:33   #412
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je punt?
Citaat:
Het zou onrechtvaardig zijn wraak te nemen op alleen de christenen en de joden, en de niet-gelovige bashers ongemoeid te laten.
En je hoeft er niet per se gelovig voor te zijn om dit onrechtvaardig te vinden.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 23:32   #413
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
En je hoeft er niet per se gelovig voor te zijn om dit onrechtvaardig te vinden.
OK. Je hebt gelijk. Lincoln, als je wil, kan je ook wraak nemen op de niet-gelovigen. Je kan bv. verwijzen naar atheïsten zoals Hitler of Stalin.

Overigens, had ik een andere reactie van je verwacht, EFL. Je wijst erop dat niet enkel wraak genomen moet worden op de religieuze islam bashers, maar dat ook wraak zou moeten genomen worden op degenen die het geloof verwerpen, omdat het anders onrechtvaardig zou zijn. Zou je er als goed christen niet eerder op moeten wijzen dat wraak an sich verwerpelijk is?

Laatst gewijzigd door Dycore : 13 februari 2007 om 23:49.
Oud 13 februari 2007, 23:40   #414
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK. Je hebt gelijk. Lincoln, als je wil, kan je ook wraak nemen op de niet-gelovigen. Je kan bv. verwijzen naar atheïsten zoals Hitler of Stalin.
'K wil niet muggeziften, maar beweerde Hitler niet christen te zijn?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 23:48   #415
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
'K wil niet muggeziften, maar beweerde Hitler niet christen te zijn?
Voor zover ik weet niet.
Oud 14 februari 2007, 00:11   #416
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet niet.
In zijn jeugd was hij koorknaap en misdienaar bij de RKK.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 02:17   #417
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je wat mij, katholiek, koude rillingen bezorgd?

Neen, dat weet je niet. En ik wed zelfs dat je het niet wil weten!

Grappig dat je de paradox in je eigen tekst niet ziet. Enerzijds verwijt je de katholieken (en anderen) hun "ontvankelijke houding" - een negatief gegeven - maar anderzijds stel je de "westerse godsdiening" - en dat is o.a. het katholicisme toch? - gelijk aan "liefde, begrip en medelijden", dat toch positieve gegevens zijn.

Ja ik lach, en tegelijkertijd ben ik vervuld van plaatsvervangende schaamte.

Proficiat, faut le faire!
Schuif die plaatsvervangende schaamte maar vlug opzij en ontvang in die vrijgekomen ruimte, mijn eindeloze mededogen met jou kromme en naieve voorstelling van zaken.
Weet je EFL, de echte paradox zit in meer in uw ontvankelijke houding tov de islam, nota bene een 'religie', waarvan vrome of gematigde belijders ervan, zoals onze vrienden Yahah & Co, er geen enkel probleem van maken om de belijders van andere islamstromingen te bedenken met de term 'niet-moslim', laat staan anders- of nietgelovigen en keuren gelijk in een ruk alle door moslims gepleegde aanslagen goed, ook die onder hun eigen gelovigen. ...
Een knap staaltje van religieuze uitsluiting zou ik denken, of is onversneden racisme hier niet eerder op z'n plaats ?

Kunt u zich evenvoor de gelegenheid, waar dan ook, een christen voorstellen die ditzelfde ook zou beweren tov van andere christelijke stromingen of kerkgenootschappen ?
Of ook goedkeurend zou instemmen met Europese bommenleggers ea terroristisch ongedierte ?
Ergens eentje ? Ik dacht het dus ook niet.

Vandaar m'n eerder aan u gerichte en nog niet door u beantwoordde 'provocatieve' voorstel, voor een religieus verzorgingsweekendje met Yahyah, dat slechts een manier is om u wat stof te denken te geven over de onverenigbaarheid tussen de fundamentele grondslagen uwer beide religies.
Heeft Jezus ooit een zwaard gehanteerd ter uitbreiding van zijn leer ? Nee
Liefde is hier het sleutelwoord.
Heeft de islamprofeet ooit een zwaard geh...? Euh...!
Onderwerping is hier het sleu...

Ik hoop vanuit m'n bodemloze hart, dat u nog vaak en hard genoeg lacht, dit om de bittere smaak van spijt en wroeging te maskeren, hetgeen is wat u uiteraard pas zal proeven, nadat u het daadwerkelijk heeft aangedurft om een rechtstreeks samenleven met moslims aan te gaan.
Tot dan maakt u zichzelf blaasjes wijs en begrijpt u werkelijk de ballen van volgelingen die bezield zijn van een onderwerpingsideologie, niet gehinderd door enige scheiding van kerk en staat.
Ene zekere Adolf H. had daar ook geen last van, u blijkbaar ook niet.

Idd EFL, zo te zien bezorgen niet alleen moslims me kipkoude rillingen...

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 14 februari 2007 om 02:20.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 10:40   #418
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waren het niet de Perzen die vanalles geleerd hebben aan de Grieken waarop heel onze beschaving eigenlijk gebaseerd is? Ik meen me toch te herinneren dat het land aan de Tigris en de Eufraat toch redelijk veel invloed gehad heeft op de Europese ontwikkeling.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 11:52   #419
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waren het niet de Perzen die vanalles geleerd hebben aan de Grieken waarop heel onze beschaving eigenlijk gebaseerd is? Ik meen me toch te herinneren dat het land aan de Tigris en de Eufraat toch redelijk veel invloed gehad heeft op de Europese ontwikkeling.
Wat hebben de Assyriers en heel de beschaving in Mesopotamië in feite met islamitische arabieren te maken?

Ben jij er ook zo eentje die vindt dat de Egyptische beschaving ook islamitisch was ?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2007, 15:53   #420
tomcpp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat hebben de Assyriers en heel de beschaving in Mesopotamië in feite met islamitische arabieren te maken?

Ben jij er ook zo eentje die vindt dat de Egyptische beschaving ook islamitisch was ?
Wel de arabieren hebben zowel de Perzische, als de Babylonische (Mesopotamie), als de Israelische, als de Egyptische beschaving uitgemoord, uit naam van de Islam.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be