![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Straks zet de wet uw partij buiten de wet, gaat u dan nog zo'n fanatiek aanhanger zijn?
|
|
|
|
|
|
#322 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Trouwens Baarle heeft geschreven : Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#323 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het is heel simpel: we zijn altijd Nederlanders geweest, België heeft dat gevoel er om evidente redenen uitgeklopt en nogal wat Vlaamsnationalisten blijven in die Belgische gedachtengang zitten. Sommigen nogal fanatiek.
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel, u wil bepaalde gemeenten weer erbij omdat ze vroeger tot een Vlaamse provincie hoorden. Wat het belang is om Orroir bijvoorbeeld er weer bij te nemen, heeft u nog steeds niet geduid.
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het moet consequent zijn, het moet algemeen toepasbaar zijn, het moet wettelijk zijn, het moet wederkerig zijn, het moet rechtvaardig zijn en het mag de Franstaligen niet boos maken...
Hoe willen jullie zo ooit een stap vooruit komen? Zien jullie niet hoe je jezelf langs alle kanten klem zet, tot je geen kant meer uit kan (= grosso modo de huidige situatie)? |
|
|
|
|
|
#326 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Indien u mijn bijdragen uit het verleden zou hebben gelezen, weet u dat dit niet op mij toepasbaar is.
|
|
|
|
|
|
#327 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ik heb hier nog nooit Orroir aangehaald. Ik had het over Komen, Moeskroen en Edingen.
|
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heeft u trouwens mijn raad al opgevolgd en uw idee op Vox Latina geplaatst? Interessant toch, want dan kunt u eens zien hoe Franstaligen daarop zullen reageren. |
|
|
|
|
|
|
#329 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Deels niet, maar u verdedigt wel de Belgische wettelijkheid, die niet legitiem is, en u verdedigt ook de vruchten van het Belgisch separatisme, dat niet legitiem was.
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zoals ik zei, ik ben vooral geïnteresseerd in attitudes en minder in instellingen. |
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals reeds gezegd: uw argumentatie lijkt nergens naar; ze is onsamenhangend, onlogisch en zelfs tegenstrijdig. Eigenlijk gaat het gewoon om imperialistisch denken, iets wat in het verleden voor zoveel problemen in Europa heeft gezorgd. |
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Duid die twee elementen even concreet aan de hand van mijn berichten a.u.b. Ik zie immers niet onmiddellijk waar u ze vandaan haalt.
|
|
|
|
|
|
#333 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#334 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#335 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#336 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik ben voorstander van alles wat in het belang van Vlaanderen is, en het interesseert me daarbij maar matig of het wettelijk, consequent of algemeen toepasbaar is. OK? Laatst gewijzigd door baarle : 19 februari 2007 om 21:40. |
|
|
|
|
|
|
#337 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Enne, het separatisme van 1830, moet ik tegenover een Belanger echt gaan aantonen dat dat zelfs een begin van legitimiteit mist? Laatst gewijzigd door baarle : 19 februari 2007 om 21:43. |
|
|
|
|
|
|
#338 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Afgezien daarvan is het niet de vraag of Brussel zonder samenwerking kan overleven, maar of Brussel een onafhankelijke status zou kunnen krijgen. Die laatste mogelijkheid zit er wel degelijk in. |
||
|
|
|
|
|
#339 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#340 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Velen ontvluchten Brussel omwille van: hogere belastingen in het Hoofdstedelijk gewest en meer vreemdelingen. En als puntje bij paaltje komt is dat eerste punt waar velen in de rand wel eens flink zullen bij nadenken. |
|
|
|
|