Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2007, 10:32   #181
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Dat is idd een aspect dat tot nu toe nog niet aan bod gekomen is: de ongelooflijke domheid van die mensen om te denken dat ze een zwangere vrouw kunnen folteren en daar dan zomaar weg mee kunnen komen.
Vandaar dat ik het rare gevoel heb dat het slachtoffer (weliswaar onder druk?) er eerst in had toegestemd om een vruchtafdrijving te ondergaan. (Haar tweede abortus had ze ook "zonder verdoving" laten ondergaan).

Dat er nu niemand niet denkt dat ik deze daden wil vergoelijken aub!

Maar als men uitgaat van het feit dat het slachtoffer in eerste instantie akkoord ging met deze poging tot vruchtafdrijving (zonder te beseffen hoe de boerenfamilie het eens ging klaarspelen!) dan past het verhaal tenminste in mekaar!

Het slachtoffer kan hoogstwaarschijnlijk niet terug naar Marokko! Zeker niet met een kind van een ongelovige en als alleenstaande moeder. De vader wou geen kind (al of niet opgezet door zijn ouders die niet wilden dat hun erfenis naar "de verkeerde" zou gaan). In dit geval had de zwangere vrouw amper de keus dan toe te stemmen met een abortus, want ze kon nergens heen.
Ze heeft bovendien enkel een verblijfsvergunning : me dunkt dat een "samenlevingscontract" niet leidt tot het verwerven van de Belgische nationaliteit.

Het beginverhaal (als zou het slachtoffer plotsklaps door de drie daders gegrepen zijn, waarbij ze haar poogden te aborteren) is ondertussen al onderuit gehaald: het hing met haken en ogen aan mekaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 10:35   #182
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
ASSENDE - De onderzoeksrechter in Gent heeft maandag een koppel uit Assenede en hun zoon aangehouden op verdenking van poging tot vruchtafdrijving, vrijheidsberoving en opzettelijke slagen en verwondingen. Het gezin mishandelde de zwangere vriendin van de zoon urenlang in een poging haar zwangerschap af te breken.
Dat bevestigt de Gentse parketwoordvoerster Annemie Serlippens.

Het koppel verzette zich tegen de zwangerschap van de vriendin, een 29-jarige Marokkaanse. Ze sloten de drie maanden zwangere vrouw op in hun woning in Bassevelde, een deelgemeente van Assenede. Volgens de verklaring van de vrouw werd ze geslagen en geschopt. Ze kreeg ook stroomstoten toegediend met een prikstok voor koeien.

Het slachtoffer kon zondag ontsnappen en de politie waarschuwen. Ze werd opgenomen in het ziekenhuis. De vrouw en de foetus stellen het relatief goed.

De drie verdachten hebben bekentenissen afgelegd. Ze verschijnen vrijdag voor de Gentse raadkamer, die zal beslissen over hun verdere aanhouding.
doet me denken aan Louisiana van 50 jaar geleden
je zal maar Marokkaan zijn in Vlaanderen anno 2007
Oud 2 maart 2007, 10:39   #183
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Ik kom mee lachen!
Ik ben er nog niet uit of ik je er wel bij wil.
Oud 2 maart 2007, 10:41   #184
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Ondertussen blijkt ook dat de vrouw deze keer beslist had het kind te houden nadat ze twee maal door haar vriend gevraagd werd abortus te plegen.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 maart 2007 om 10:45.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 10:42   #185
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom doet dat er ook maar een ons toe?

Als het meisje nu van Zwevezele was en van pakweg arbeiders-komaf, en de ouders gewoon niet wilden dat hun zoon beneden zijn stand moest trouwen, dan was het volgens u minder erg geweest?
Omdat dit klaarblijkelijk het motief was. In jouw hypothetische geval zou het feit dat het meisje beneden "hun stand" was het motief zijn. En dat zou vanzelfsprekend even erg zijn.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 10:43   #186
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Of bij het tijdsklimaat en de belachelijke wetten van dit land?

Nee, toch niet.
Oud 2 maart 2007, 10:44   #187
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dé vraag lijkt me eerder waarom het voor jou niet zo zou mogen zijn dat een blanke liefst met een blanke wil trouwen en een Marokkaan liefst met een Marokaanse.
Het mag voor mij, ik vond het gewoon een eigenaardige redenering.
Oud 2 maart 2007, 10:44   #188
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Omdat dit klaarblijkelijk het motief was. In jouw hypothetische geval zou het feit dat het meisje beneden "hun stand" was het motief zijn. En dat zou vanzelfsprekend even erg zijn.
Even erg maar om mysterieuze redenen niet extra strafbaar zoals een racistisch motief...
Oud 2 maart 2007, 10:46   #189
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het beginverhaal (als zou het slachtoffer plotsklaps door de drie daders gegrepen zijn, waarbij ze haar poogden te aborteren) is ondertussen al onderuit gehaald: het hing met haken en ogen aan mekaar.
Dat beginverhaal zoals je hierboven beschrijft, heb je zelf verzonnen. Ze is naar het huis van haar schoonouders gelokt en daar opgesloten en mishandeld. Je suggestie als zou ze op de hoogte zijn geweest van de plannen is totaal uit de lucht gegrepen. Waarom zat ze voordien in een vluchthuis, denk je?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 10:49   #190
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ondertussen blijkt ook dat de vrouw deze keer beslist had het kind te houden nadat ze twee maal onder druk een abortus had laten plegen.
Jup en van dezelfde .. als je gisterenavond bij koppen wat opgelet hebt. Kijk ik vind het sowieso een spijtige zaak, maar langs de andere kant, als je al 2 keer bij dezelfde jongen een abortus moeten doen hebt onder druk van die ouders, dan stel ik me toch de vraag wat haar motiveerde nog bij die gast te blijven.
Naïviteit of was het gewoon z'n persoonlijk hoertje want iemand die in staat is z'n liefje tot 2 keer toe te overhalen/dwingen tot een abortus gaat er nooit naar omkijken hoor. Een geluk dat er niets met de embryo is.. uiteindelijk is dat kindje een toekomstig slachtoffer van mamma's naiviteit.
Oud 2 maart 2007, 11:01   #191
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat beginverhaal zoals je hierboven beschrijft, heb je zelf verzonnen.
Het beginverhaal waar ik naar verwijs staat op pagina 1 en werd gepost door "enter".

Citaat:
Ze is naar het huis van haar schoonouders gelokt en daar opgesloten en mishandeld. Je suggestie als zou ze op de hoogte zijn geweest van de plannen is totaal uit de lucht gegrepen. Waarom zat ze voordien in een vluchthuis, denk je?
Volgens het krantenartikel is ze naar het vluchthuis gegaan omdat ze door haar vriend werd geslagen. (voor of n�* het afsluiten van dat samenlevingscontract?) Waarom hebben ze een samenlevingscontract afgesloten? om het kind te legitimeren? Dat heeft er totaal niks mee te maken: het samenlevingscontract heeft te maken met geld.

Citaat:
Toen Sana voor de derde keer zwanger bleek, zat het spel helemaal op de wagen.
Het paar vreesde grote moeilijkheden en sloot twee dagen later stiekem een samenlevingscontract in Assenede. Toen een en ander toch aan het licht kwam, waren de ouders in alle staten.
Toen ze niet langer in het vluchthuis kon blijven is ze niet ondergedoken bij haar vriendin, noch teruggekeerd naar Marokko, maar wel terug naar haar vriend gegaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 11:03   #192
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Jup en van dezelfde .. als je gisterenavond bij koppen wat opgelet hebt. Kijk ik vind het sowieso een spijtige zaak, maar langs de andere kant, als je al 2 keer bij dezelfde jongen een abortus moeten doen hebt onder druk van die ouders, dan stel ik me toch de vraag wat haar motiveerde nog bij die gast te blijven.
Naïviteit of was het gewoon z'n persoonlijk hoertje want iemand die in staat is z'n liefje tot 2 keer toe te overhalen/dwingen tot een abortus gaat er nooit naar omkijken hoor. Een geluk dat er niets met de embryo is.. uiteindelijk is dat kindje een toekomstig slachtoffer van mamma's naiviteit.

Ik stel me niet de vraag waarom ze bij hem wilde blijven maar wel de vraag hoe mensen zoiets kunnen doen.
Oud 2 maart 2007, 11:04   #193
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het beginverhaal waar ik naar verwijs staat op pagina 1 en werd gepost door "enter".

Volgens het krantenartikel is ze naar het vluchthuis gegaan omdat ze door haar vriend werd geslagen. (voor of n�* het afsluiten van dat samenlevingscontract?) Waarom hebben ze een samenlevingscontract afgesloten? om het kind te legitimeren? Dat heeft er totaal niks mee te maken: het samenlevingscontract heeft te maken met geld.

Toen ze niet langer in het vluchthuis kon blijven is ze niet ondergedoken bij haar vriendin, noch teruggekeerd naar Marokko, maar wel terug naar haar vriend gegaan.
Ga je haar dat verwijten ofzo? Je moest eens weten hoeveel geslagen vrouwen nog altijd terugkeren naar hun man.
Oud 2 maart 2007, 11:06   #194
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent of erg jong, of misvormd.

Wat je hierboven schrijft is gewoon dom, omdat het zo duidelijk onjuist is.

Sex en liefde hebben, net als vriendschap, niets te maken met politiek of met ras. Wie zijn relaties daardoor laat bepalen, zal nooit liefde of vriendschap kennen (en bijwijlen tegen zichzelf moeten liegen als de paal in zijn broek op het "verkeerde" moment naar boven komt).
Hou het dan maar op misvormd...of misschien psychologisch verder geevolueerd als u.
Of ik op een dun of een dik 'wijf' val heeft ook niks met politiek te maken.
Of ik op blauwe ogen val of op bruine ogen heeft ook niks met politiek te maken.
Of ik op blank val of op bruin/geel/... heeft ook niks met politiek te maken.

Ben jij echt zo simpel gast?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 11:08   #195
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Of ik op blank val of op bruin/geel/... heeft ook niks met politiek te maken.
Waarmee heeft het dan te maken?
Oud 2 maart 2007, 12:45   #196
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarmee heeft het dan te maken?
Ben jij echt zo simpel om daar iets racistisch achter te zoeken
Alles draait toch om uiterlijk zeker...waarom neem jij geen type zoals Margriet Hermans in den tijd? Ook omwille van politieke redenen?
Waarmee heeft het te maken dat een homo op mannen valt? Ook met politiek zeker?

Dus omdat ik blanke meisjes prefereer en mij niet aangetrokken voel tot anders-gekleurden ben ik een racist?
Dan is een homo ook racistisch tov vrouwen, lesbo's tov mannen, a-sexuelen tov alle geslachten,......
Oud 2 maart 2007, 12:48   #197
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ben jij echt zo simpel
JA!

Dat weet je nu toch al, zeg.

Citaat:
Alles draait toch om uiterlijk zeker...
En er bestaan geen mooie Marokkaanse meisjes?
Oud 2 maart 2007, 13:03   #198
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
JA!

Dat weet je nu toch al, zeg.

En er bestaan geen mooie Marokkaanse meisjes?
Dat heb ik niet gezegd...maar voel er mij niet toe aangetrokken.
Oud 2 maart 2007, 13:05   #199
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet gezegd...maar voel er mij niet toe aangetrokken.
Allé kom jong, laten we hier een eind aan maken...
Oud 2 maart 2007, 13:07   #200
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er nog niet uit of ik je er wel bij wil.
Niet erg. Dat kan me toch geen hol schelen.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be