Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2007, 15:53   #61
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ga ik naar spanje gaan wonen dan neem ik de spaanse nationaliteit aan maar ik ben dan een allochtoon en geen vreemdeling meer.
Waarom zou je dat doen in een Europa met vrij verkeer van mensen?
Oud 4 maart 2007, 15:56   #62
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Waarom zou je dat doen in een Europa met vrij verkeer van mensen?
Het was maar als voorbeeldje voor erikske
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 15:58   #63
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je maakt een fout;ik heb het niet over mij.Zie hieronder.
Nogmaals;een turk die hier vandaag word geboren is en blijft een allochtoon.Een vlaamse turk van buitenlandse afkomst,punt.

Mensen die naar hier komen en onze nationaliteit niet hebben zijn vreemdeling maar die dus wel papieren hebben.Mensen die onze nationaliteit hebben/krijgen zijn en blijven allochtonen.
Mensen die naar hier komen zonder papieren zijn illegalen en er zitten er hier heel wat maar het juiste cijfer daarvan?Bestaat dat wel en weet men het wel?Zou ik zelf eens moeten nagaan.

Als ik naar spanje op reis ga dan ben ik een vreemdeling maar uiteraard geen illegaal aangezien ik de vereiste documenten heb.
Ga ik naar spanje gaan wonen dan neem ik de spaanse nationaliteit aan maar ik ben dan een allochtoon en geen vreemdeling meer.
Camus heeft gelijk PUNT
"Nous sommes tous des étrangers" PUNT

Ik ben blij dat je zo graag allochtoon wil zijn PUNT

Want nu geef je toe dat vermits er hier vijf miljoen migranten Belg werden de kans dat je er GEEN bent verwaarloosbaar is PUNT

Je bent geestig DUBBELE UITROEPINGTEKEN

Laatst gewijzigd door ericferemans : 4 maart 2007 om 15:59.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 16:01   #64
ericferemans

Standaard

Citaat:
Ik ga u alsk wat meer tijd heb vanavond of straks wat meer duidelijkheid geven in de defenitie van allochtoon,vreemdeling,illegaal ect...
Want je bent echt niet mee
Brul!

Om in te lijsten en te vereren...
De vreemdelingen filosofie gekelderd...
EEn hele assepot vol Marlboro!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 4 maart 2007 om 16:02.
Oud 4 maart 2007, 16:05   #65
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Camus heeft gelijk PUNT
"Nous sommes tous des étrangers" PUNT

Ik ben blij dat je zo graag allochtoon wil zijn PUNT

Want nu geef je toe dat vermits er hier vijf miljoen migranten Belg werden de kans dat je er GEEN bent verwaarloosbaar is PUNT

Je bent geestig DUBBELE UITROEPINGTEKEN
Met mensen die onze nationaliteit hebben bedoelde ik dus zoals eerder gezegd dat het niet over mij gaat maar dat heb je blijkbaar weer eens niet gelezen,beter lezen maar ik weet dat dit niet uw sterkste kant is.

Je hebt een beetje gelijk;als je naar de voorouders kijkt maa rik zeg nogmaals,who cares?Intresseert mij niet ook al waren in de 13DE EEUW mijn voorouders dus spanjaarden of zelfs moslims.Intresseert mij geen rotten bal en zo kan je bezig blijven.

Ik ben vlaming,punt.
Een marokkaan of andere die hier word geboren of hier onze nationaliteit aanneemt is en blijft een allochtoon.
Oud 4 maart 2007, 16:26   #66
ericferemans

Standaard

Citaat:
Met mensen die onze nationaliteit hebben bedoelde ik dus zoals eerder gezegd dat het niet over mij gaat maar dat heb je blijkbaar weer eens niet gelezen,beter lezen maar ik weet dat dit niet uw sterkste kant is.

Je hebt een beetje gelijk;als je naar de voorouders kijkt maa rik zeg nogmaals,who cares?Intresseert mij niet ook al waren in de 13DE EEUW mijn voorouders dus spanjaarden of zelfs moslims.Intresseert mij geen rotten bal en zo kan je bezig blijven.

Ik ben vlaming,punt.
Een marokkaan of andere die hier word geboren of hier onze nationaliteit aanneemt is en blijft een allochtoon.
tja: ik denk dat er al een hele boel marokkanen zijn die zich evenzeer Vlaming voelen als jij....
Onze Vlaamse Leeuw is dan ook meegepikt vanuit een arabisch land tijdens onze kruistochten: "it 's nice to feel home"

Laatst gewijzigd door ericferemans : 4 maart 2007 om 16:36.
Oud 4 maart 2007, 16:45   #67
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Er moeten geen mensen weg die zich gedragen,de andere daarentegen mogen van mij hun valies pakken.
Als vrede u zo nauw aan het hart ligt zou u dat moeten begrijpen.
Als "ALLE" voormalige buitenlanders en alle vreemdelingen zich zouden gedragen denkt u dan dat er zoveel onbegrip zou zijn?
Alle allochtonen zullen zich nooit voorbeeldig gedragen, net zomin als alle autochtonen dat ooit zullen doen. Daarvoor hebben we in onze maatschappij wetten, regels en politie. Als iemand de wet overtreedt, dan moet die bestraft worden volgens ons rechtsysteem, en dat geldt voor iedereen die in ons land verblijft ongeacht afkomst, kleur of godsdienst.

Wat het VB voorstaat is dat we binnen de groep van criminelen een onderscheid maken op basis van afkomst. En als de crimineel in kwestie dan toevallig van vreemde afkomst is, dan stellen zij voor dat men de strafmaat zou uitbreiden met een deportatie naar het land van herkomst.
Dit is een discriminerende maatregel, want de strafmaat van criminelen moet worden bepaald op basis van de ernst van de feiten en niet op basis van afkomst. Het zou ook niets oplossen. Als het om een recidivist gaat dan zou de Belgische overheid in dat geval gewoon een ander land met het probleem opzadelen.

Citaat:
ik weet evengoed als u dat veralgemenen niet juist is,maar mogen van u de slechten niet gaan vanwaar ze gekomen zijn.
Ik ken geen verschil tussen wit of zwart,maar ik ken wel het verschil tussen goed en kwaad,en als daar niks mag tegen gedaan worden omdat er een kleurtje aanhangt dan staan ons nog slechte dagen te wachten.
Ik hou niet zo van "ja maar" en "mss wel mss niet".
Er is niemand die zegt dat er niets mag gedaan worden tegen criminele daden. Daar moet zelfs iets tegen gedaan worden, en de huidige overheid doet ook al veel zelfs als staat dat niet altijd in de krant.

Het kan wel zijn dat u niet houdt van "ja maar" en "misschien wel misschien niet", maar de realiteit is dat vele problemen complex van aard zijn en niet uit de wereld kunnen worden geholpen met één eenvoudige totaaloplossing. "Ja maar" is daarenboven waarschijnlijk één van de belangrijkste zinnen in een democratie. Als u weigert om genuanceerde uitspraken of maatregelen te aanvaarden, of deze zelfs maar te overwegen, dan resten alleen de "oplossingen" van het VB, die eenduidig, simplistisch en compleet demagogisch zijn. Denkt u echt dat met het buitengooien van alle migranten het probleem van de criminaliteit zal opgelost zijn? U lijkt me nochthans niet zo naief.

Citaat:
Wij hadden die problemen 25 jaar geleden niet,en mss dat VB er te veel de nadruk oplegt en teveel wit/zwart ziet,maar dat de "democratische partijen tevreden zijn dat ze het kunnen afschuiven op het VB,want zelf hebben ze er zelf niets aan gedaan en het gemor van de kiezer zou dan op hun nek terecht gekomen zijn,nu kunnen ze er een draai aangeven dat het allemaal de schuld van het Belang is!
Is het de schuld van allochtonen dat er Belgen zijn die misdaden begaan?
Nee?
Waarom zou het dan de schuld zijn van Belgen dat er misdaden gebeuren door allochtonen?
Voor 25 jaar geleden bestonden exact dezelfde problemen als nu, alleen met andere actoren. Mensen hebben wat dat betreft een kort geheugen.

U moet ook twee dingen goed uit elkaar houden : migratieproblematiek enerzijds en problemen van algemene aard anderzijds (zoals criminaliteit en werkloosheid). Dat er in de nasleep van een migratiegolf problemen optreden die met een verschil in cultuur te maken hebben is een feit, en daar moet elke dag aan gewerkt worden, maar het VB klasseert voor het gemak ook criminaliteit, werkloosheid en andere problemen van algemene aard onder de neveneffecten van migratie.

Citaat:
En waarom zouden we daarover moeten zwijgen?
En waarom zouden we dat moeten goedkeuren?
Waarom hoor ik het laatste jaar niks anders dan dat Vlamingen racisten zijn,en waarom hoor ik vanuit jullie hoek nooit eens dat het langs de andere kant net hetzelfde is!
U hoeft niets goed te keuren of te verzwijgen. Die vrijheid is net wat we met hand en tand moeten verdedigen tegen het VB. Maar u moet ook die kritiek op de Vlamingen begrijpen. Bijna nergens ter wereld is de levensstandaard zo hoog als hier, en wordt er zoveel op een xenofobe partij gestemd. Ik moet toegeven dat dit één van de redenen is waarom ik graag in Brussel woon : hier komen de bruine oproerkraaiers van het VB maar niet van de grond, zelfs al zijn hier dezelfde problemen als in andere steden.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 17:04   #68
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ga je de groei van het aantal allochtonen (die eeuwig allochtoon blijven...) en die van de autochtonen (die nooit gaan veranderen van geboortecijfer!) extrapoleren en kom je tot absrude vergelijkingen.

Mensen die Belg genaturaliseerd zijn blijf je buitenlanders noemen.

Zo kan ik verder gaan: vermits er in Beglie over de periode waarover jij extrapoleert 5.000.000 immigranten zijn die de Belgische nationaliteit verwierven is de kans bijna honder procent dat je een allochtoon bent.
Proficiat!
Ik heb het gevoel dat ik dit allemaal al eens gezegd heb, maar enfin: de site van de overheid 'brandmerkt' die mensen zelf als allochtonen. http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...orteplaats.pdf

Wie zijn wij, bescheiden sympathisanten van het Vlaams Belang, om te twijfelen aan de cijfers van de federale overheid?

Overigens wacht ik nog steeds op uw bekentenis dat uw leugen, nl. er zijn 4% vreemdelingen in België, fout is. In België bevinden er zich 8,17% vreemdelingen (in de strikte zin van het woord). In uw initiële opmerking heb ik u ook niets horen zeggen over 'bruinen' of 'witten'. Of zijn Poolse vreemdelingen ineens geen vreemdelingen meer?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 17:37   #69
Marlboro
Banneling

Standaard

DOKI;fout.
Men heeft er nu al voor gezorgd dat bv vlamingen die bv in marokko komen vast te zitten naar hier worden overgebracht.De hel van tanger is een mooi voorbeeldje dat een mens daar niet wil vastzitten en dus heeft men ervoor gezorgd dat vlamingen en omgekeerde richting ook de vlaming dus hier in de cel mag komen zitten.

Er is helemaal niets discriminerends aan mensen die hier iets mispeuteren terug te sturen naar land van herkomst.Mensen die hier onze nationaliteit hebben gekregen die kunnen dit evenzeer kwijt spelen als ze ernstige misdrijven zouden begaan en terecht.
Ook zou dit deels het gevangenis probleem oplossen.
Oud 4 maart 2007, 18:09   #70
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik heb het gevoel dat ik dit allemaal al eens gezegd heb, maar enfin: de site van de overheid 'brandmerkt' die mensen zelf als allochtonen. http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...orteplaats.pdf

Wie zijn wij, bescheiden sympathisanten van het Vlaams Belang, om te twijfelen aan de cijfers van de federale overheid?

Overigens wacht ik nog steeds op uw bekentenis dat uw leugen, nl. er zijn 4% vreemdelingen in België, fout is. In België bevinden er zich 8,17% vreemdelingen (in de strikte zin van het woord). In uw initiële opmerking heb ik u ook niets horen zeggen over 'bruinen' of 'witten'. Of zijn Poolse vreemdelingen ineens geen vreemdelingen meer?
Ik heb steeds enkel gereageerd op de VB bewering dat we "overspoeld" worden door "allochtonen". Ze hebben het hier duidelijk niet over Nederlanders, Fransen en andere Europeanen maar over "bruinen".

Deze overspoeling is, volgens Dewinter zelf en ook volgens de Koning BOudewijnstichting gelijk te stellen aan 4 procent.
Op allerlei manieren probeert het VB, en haar adepten hier op het podium, tot in het ridicule deze cijfers te ontkenen, er verwarring over te stichten en op de meest onduidelijke wijze te verdoezelen dat het over een zeer kleine groep gaat.

De "dreiging" van het VB bestaat dus over de paranoia, die zij willen stichten rond een zeer kleine bevolkingsgroep.
Daarbij komen ze telkens terug op enkele wijken waar een zeer groot aantaal "bruinen" wonen. Ze blijven die wijken als een algemene stituatie voorstellen, of als een toekomstbeeld voor ons land.

De realiteit is dat er voor één bruine wijk er duizend witte zijn. En dat onze vreemdelingen zich prima integreren in onze maatschappij.

Dat is wat ik van meetafaan beweerde. En nu mag je nog duizend keer twijfel zaaien: ik blijf dat doen.

Zeer duidelijk: mij kan het niet schelen hoeveel vreemdelingen er zijn in dit land: het is het VB dat beweert dat we overspoeld worden door een grote golf niet Europese culturen, voornamelijk uit islamitische landen.
Wat ik stel, en de cijfers bevestigen dit, is dat deze groep slecht héél klein is en dus neer komt op 400.000 mensen.
Niet meer, niet minder.
En dat is geen bedreiging, dat is geen invasie, dat is een scheet in een fleske.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 4 maart 2007 om 18:15.
Oud 4 maart 2007, 18:11   #71
.:E:.
Vreemdeling

.:E:.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelezen op www.filipdeman.be

Een goede zaak! Het Vlaams Belang moet zich inderdaad weer op de hoofdzaak richten, namelijk het beschermen van onze samenleving tegen de immigratie en het waanzinnige multiculturele geloof!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Laten we wel wezen: de vreemdelingenproblematiek is enorm belangrijk en hangt samen met het nationalistisch gevoel, maar het Vlaams Belang zou als partijpolitieke vertegenwoordiger van de Vlaamse Beweging zoals het zichzelf noemt als belangrijkste punt en dus als bron Vlaamse onafhankelijkheid moeten hebben!
Inderdaad, en het Vlaams Belang dankt deze 'koerswijziging' vooral aan Filip Dewinter.
Oud 4 maart 2007, 18:13   #72
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb steeds enkel gereageerd op de VB bewering dat we "overspoeld" worden door "allochtonen". Ze hebben het hier duidelijk niet over Nederlanders, Fransen en andere Europeanen maar over "bruinen".

Deze overspoeling is, volgens Dewinter zelf en ook volgens de Koning BOudewijnstichting gelijk te stellen aan 4 procent.
Op allerlei manieren probeert het VB, en haar adepten hier op het podium, tot in het ridicule deze cijfers te ontkenen, er verwarring over te stichten en op de meest onduidelijke wijze te verdoezelen dat het over een zeer kleine groep gaat.

De "dreiging" van het VB bestaat dus over de paranoia, die zij willen stichten rond een zeer kleine bevolkingsgroep.
Daarbij komen ze telkens terug op enkele wijken waar een zeer groot aantaal "bruinen" wonen. Ze blijven die wijken als een algemene stituatie voorstellen, of als een toekomstbeeld voor ons land.

De realiteit is dat er voor één bruine wijk er duizend witte zijn. En dat onze vreemdelingen zich prima integreren in onze maatschappij.

Dat is wat ik van meetafaan beweerde. En nu mag je nog duizend keer twijfel zaaien: ik blijf dat doen.
Dit zegt genoeg.Tussen 1991 en 2005 is de allochtone bevolking met bijna 28% gegroeid, de autochone Belgische met amper 0,9%. Volgens de studie ‘duurt het in dit tempo 1.000 jaar om de autochtone bevolking van ons land te verdubbelen, terwijl de allochtone bevolking in 35 jaar verdubbeld is’.
Oud 4 maart 2007, 18:18   #73
ericferemans

Standaard

Citaat:
Dit zegt genoeg.Tussen 1991 en 2005 is de allochtone bevolking met bijna 28% gegroeid, de autochone Belgische met amper 0,9%. Volgens de studie ‘duurt het in dit tempo 1.000 jaar om de autochtone bevolking van ons land te verdubbelen, terwijl de allochtone bevolking in 35 jaar verdubbeld is’.
Dan zal Vlaanderen, Brussel én Wallonie verNEDERLNDSEN: de grootste groep inwijkelingen zijn immer Nederlanders...
Nogmaals verwar je allochtonen met bruinen. Je doet dit duidelijk met kwaad opzet.
Oud 4 maart 2007, 18:21   #74
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zal Vlaanderen, Brussel én Wallonie verNEDERLNDSEN: de grootste groep inwijkelingen zijn immer Nederlanders...
Nogmaals verwar je allochtonen met bruinen. Je doet dit duidelijk met kwaad opzet.
Ik verwar helemaal niets.
Het is een feit dat en ik zal maar meteen moslims zeggen kweken als konijnen en veel meer ook dan nederlanders.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 4 maart 2007 om 18:21.
Oud 4 maart 2007, 18:41   #75
ericferemans

Standaard

Citaat:
Ik verwar helemaal niets.
Het is een feit dat en ik zal maar meteen moslims zeggen kweken als konijnen en veel meer ook dan nederlanders.
Ja sigarettenpeukje: het niveau waarop jij demografie bedrijft...
Of is het gewoon platte demagogie?
Waar haal je al die "wijsheid" toch???
Oud 4 maart 2007, 18:43   #76
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja sigarettenpeukje: het niveau waarop jij demografie bedrijft...
Of is het gewoon platte demagogie?
Waar haal je al die "wijsheid" toch???
Het maakt niet uit op welke manier iemand iets verkondigd;feit is dat het de waarheid is.
Oud 4 maart 2007, 18:46   #77
ericferemans

Standaard

Citaat:
Het maakt niet uit op welke manier iemand iets verkondigd;feit is dat het de waarheid is.
Vanuit je assepot zou je toch moeten nadenken of er geen verschil is tussen demagogie en demografie, tussen waarheid en leugen.
Oud 4 maart 2007, 18:48   #78
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Vanuit je assepot zou je toch moeten nadenken of er geen verschil is tussen demagogie en demografie, tussen waarheid en leugen.
Voor mij is het simpel;jij bent een leugenaar eerste klas en ik zeg zoals het is.
Oud 4 maart 2007, 18:58   #79
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De groep van de 121489 Nederlanders is sinds de jaren 1910 met iets meer dan 50 000 gestegen. De groep van de 218388 Marrokanen is sinds de jaren 1960 met bijna 218388 gestegen. Alles wijst erop dat deze trend zal voortgezet worden.
Uw redenering is dus FOUT. De immigratie van 'bruinen', om het in uw taal uit te drukken, blijft voortduren, ook al is het bewezen dat de door u zo geprezen 'integratie' volkomen mislukt is.

En indien u in de toekomst nog eens over 'vreemdelingen' spreekt, vertel er dan bij dat je enkel moslims als echte vreemdelingen beschouwt.

Nu graag terug naar het oorspronkelijke onderwerp.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 4 maart 2007 om 18:59.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 18:59   #80
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
De groep van de 121489 Nederlanders is sinds de jaren 1910 met iets meer dan 50 000 gestegen. De groep van de 218388 Marrokanen is sinds de jaren 1960 met bijna 218388 gestegen. Alles wijst erop dat deze trend zal voortgezet worden.
Uw redenering is dus FOUT. De immigratie van 'bruinen', om het in uw taal uit te drukken, blijft voortduren, ook al is het bewezen dat de door u zo geprezen 'integratie' volkomen mislukt is.
Tja,dat probeer ik die rat al 100 keer duidelijk te maken,het is gewoonweg zo en je kan er niet aan onderuit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be