![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, wie bepaalt de normen en waarden van een samenleving? Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Het zal in de meeste gevallen wel een samenspel van cultuur, geschiedenis en zelfs geloof zijn. In onze samenleving zullen de ideeën van de Verlichting allicht een belangrijke invloed hebben. Ook het heersende politieke klimaat speelt ongetwijfeld een rol. Feit is dat in onze hedendaagse, beschaafde samenleving het oproepen tot haat, onverdraagzaamheid en racisme als verwerpelijk wordt beschouwd. Jij, die zo'n voorstander bent van directe democratie, beseft zelf toch ook wel dat je niet op erg veel bijval van "het volk" zal moeten rekenen als het gaat om neo-nazisme? Of geloof je ècht dat een meerderheid dat toelaatbaar vindt? Daarmee wil ik overigens niet gezegd hebben dat de meerderheid per definitie altijd gelijk heeft (voor er iemand het weer eens nodig vindt om een vergelijking met het homohuwelijk te gaan maken).
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar Raf, het is toch ergens wel waar ook hé?!
Als B & H inderdaad zou aangezet hebben tot racisme of haat gepredikt zou hebben, dan moeten ze aangeklaagd worden en voor de rechter komen. Zoiets is strafbaar in ons land. We hebben er zelfs een heus CVGR opgericht. Maar wat doet men er juridisch tegen? Juist niks! Is het niet zo dat poco's nogal vlug mensen gaan beschuldigen van dingen zonder dat ze het juridisch kunnen hard maken, louter omdat het niet bij hun ideeëngoed past? Hoe kun je de non-vervolging anders verklaren? Zeker in België met zijn wetten op maat gemaakt om haatpredikers en racisten te kunnen pakken waar het maar enigsinds mogelijk is. Ik stel dan ook voor dat jij hier om ons forum: 1 ofwel weergeeft met wat en wanneer er haat gepredikt werd of welke de exacte racistische uitlatingen waren, strafbaar in ons land... 2 toegeeft dat je het eigenlijk niet weet en zoals gewoonlijk weer ferm uit je nek aan het kletsen bent en zo zelf schuldig bent aan haatpredikerij ipv een ander. 3 Je afgeeft op mijn persoon ipv het onderwerp of doet alsof je dit niet gelezen hebt, wegens te kleine ballen en/of hersenen Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 maart 2007 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet noodzakelijk. In dit geval wel. Ik deel bijvoorbeeld niet de mening van Vivant (of wat er nog van overblijft) over de invoering van de zogenaamde Flat Tax; maar het zou nooit in mij opkomen om die mening te verbieden. Ik ben niet gewonnen voor de idee van een "onafhankelijk Vlaanderen"; maar geen haar op mijn hoofd zou eraan denken om die mening te verbieden. Vrijheid van meningsuiting is geen zwart-wit aangelegenheid... Een beetje nuanceren helpt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke haatpredikende woorden of racistische uitlatingen zijn gezegd geweest die in aanmerking komen voor een gerechterlijke vervolging, dat je deze vereniging zo fel veroordeelt? Anders dwing je mij en de meelezer te geloven dat jij het bent die haat predikt tegen B & H zonder juridische poot om op te staan. Je weet vast dat zelfkennis één van de beginselen van alle wijsheid is. Je daardoor beledigd voelen, getuigt slechts van een laag zelfbeeld. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 maart 2007 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Burgemeester
|
![]() Eigenlijk de wereld op z'n kop.
Uiterst rechtse "jongeren" die samenkomen en eigenlijk niets verkeerd (vandalisme enz..) hebben gedaan is schandelijk. Maar Uiterst linkse "jongeren" zoals in Kopehagen die de boel kort en klein slaan en de eigendommen van anderen vernietigen das allemaal niets. Straffe maatschappij...
![]() |
#528 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Elke munt heeft twee zijdes. U kijkt enkel naar de zijde die u wilt zien, net zoals de meeste van uw linkse vriendjes. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je mensen opsluit, beknot je hun vrijheid. Mag dat wel, enkel en alleen omdat ze de wet een keertje overtreden hebben ? Natuurlijk. Citaat:
Het wijzigen van waarden en normen om het "eigen volk" te beschermen (voor zover dat al bestaat), benadeelt meer mensen dan dat het bevoordeelt. Een belangrijk verschil. Het een blijft een positieve beweging, en het ander een negatieve, hoe je het ook keert. Geef dat nu gewoon toe, een negatieve oorsprong hoeft niet noodzakelijk slecht te zijn. Dit is geen waardeoordeel. Laatst gewijzigd door Ozymandias : 15 maart 2007 om 14:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nogmaal, je praat de intolerantie van de één goed en overdrijft de intolerantie van de ander. Citaat:
En zoals ik al eerder citeerde : "In a democracy that which is legal is seldom moral, and that which is moral is often illegal." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En anti-racisme promoten is niet schadelijk voor anderen. Ik zeg gewoon dat racisme niet kan. Dat schaadt niemand. Zeggen dat iemand minderwaardig is omdat hij toevallig een ander kleurtje heeft, is wel schadelijk voor die persoon. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ga je dit nog blijven herhalen, zodat we het ooit eens beu worden het te weerleggen, en dan heb je gelijk ? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |||||||
Banneling
|
![]() U praat intolerantie goed tav mensen met politiek incorrecte ideeën, vermits u vindt dat deze ideeën strafbaar dienen te zijn en de houders van die gedachten moeten worden gestraft. Dit is gelijkaardig met stellen dat homosexualiteit strafbaar dient te zijn en zeggen dat homosexuelen als gevolg moeten worden gestraft.
Citaat:
Ik zeg gewoon dat racisme niet kan. Dat schaadt niemand. Citaat:
Verder draait racisme vaak niet rond de minderwaardigheid van bepaalde culturen en volkeren maar eerder rond de incompatibiliteit tussen culturen en volkeren. Dat zijn compleet verschillende begrippen. Bij dat laatste is er bijvoorbeeld geen sprake van een waarde-oordeel. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En je hebt nog altijd niet gezegd wat er positief is aan de grondslag van B&H. Vanuit wat zijn ze onstaan ? Vanuit iets positiefs of vanuit iets negatiefs ? Wat het "negatieve" (als je dat al zo kan noemen) van de homobeweging is slechts een nevenwerking van het positieve doel. Gelijke rechten. Maar het negatieve bij B&H ligt aan de grondslag ervan. Het �*s het doel. Ongelijke rechten. Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist ja. Je hebt dus geen poot om op te staan en je bent bang om weer eens op je bek te krijgen. Zo is het wel duidelijk wie hier haat predikt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 maart 2007 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar oogjes toe voor al wat niet in je kraam past natuurlijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is er een verschil tussen wat jij zegt dat ze doen en wat ze werkelijk gedaan hebben? Dan is het wel duidelijk wie hier haat predikt. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mocht u vinden dat honden wel minderwaardig zijn, dan bent u een speciesist. Ik zie niet in waarom speciecism minder verwerpelijk is dan racisme. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar zijn de gelijke rechten voor pedo-sexuelen? Dat is toch ook maar een andere sexuele geaardheid ![]() Citaat:
![]() |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daar gaat het hier niet om. B&H staat in mijn tekst gewoon symbool voor een groepje mensen dat superioriteit claimt en geweld predikt. Maar dat is zo lang om te typen, niet ? Dat doet niets af aan het debat of sommige groeperingen moeten verboden worden, of niet... |
|
![]() |
![]() |