![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() dycore:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hosea : 16 maart 2007 om 03:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Gered van wat? ![]() Gered van het feit dat elke levensvorm op deze planeet maar een beperkte houdbaarheid heeft en dat het 'ik' besef en het behoud van dit 'ik' cruciaal zijn. Omdat die 'ik' denkt dat hij 'mega abnormaal belangrijk' is en zich in stand wil houden. En deze 'ik' dan bang krijgt om te sterven. En sommige mensen hier op een handige manier misbruik hebben van gemaakt door hen een hemel te beloven als ze maar leefden in functie van dat bepaalde geloof met verstrekkende gevolgen. Dit allemaal door een hersenafwijking die velen onder ons treft blijkbaar. Er is niets nadat je gestorven bent...het zal zwart zijn en zwart blijven...en het 'ik' gedoe is niet meer en zal nooit meer zijn. 2. Het ware christendom heeft niet anders gedaan...net zoals andere religies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Banneling
|
![]() So what? Je wijkt af van de discussie. Het gaat erom dat religie, meer bepaald het christendom, tot waanzin kan leiden. Wil je dit ontkennen na vernoemde voorbeelden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze mensen hadden ook een zeer sterk geloof in iets. Hun afwijking was dat ze zelf voor god wilden spelen...dus deze heerschappen hadden een nog grotere afwijking lijkt me. Maar in de toekomst lijkt me dit van de baan te zijn...nog enkele jaren geduld en mits een eenvoudige operatie kan dit onderdrukt worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() jurgen79:
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zo kan je mensen zich echt laten bewust maken van zichzelf ipv de mensen bewust te maken van iets dat niet bestaat en zo trachten gruwelijke dingen te verwezenlijken. Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 03:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Banneling
|
![]() Het bestaan van god is makkelijk te ontkennen. Om te beginnen: De mens is het enige wezen die zich tot een god wendt. Is de mens dan een gepriviligeerde klasse die tot god kan komen? Alle andere levende wezens krijgen die kans niet? Da's gewoon rommel in de ogen van uw god?
Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() dycore:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Banneling
|
![]() Ik val niet graag in herhaling, maar goed: de rkk gelooft toch in christus niet? Dus deel van het christendom niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel, ik maak u kapot en moet mij niet verantwoorden voor mijn daden aan een bepaalde maatschappij of whatever. Denk je dan dat er nog mensen gaan wakkerliggen om iemand niet kapot te maken bij het minste dat er fout loopt? Nu wordt dit geremd door de maatschappij, de cultuur, de overheersende religie, etc etc etc... En religie is heeft ook tot doel een bepaalde samenlevingsvorm te bereiken...en het christelijk geloof heeft hier ook zwaar aan 'gezondigd', net zoals anderen. En dan nog, wat is zonde? Zonde omdat je veroordeeld wordt in een maatschappij, cultuur, het je de hemel zou ontzeggen? En je hierdoor je eigen IK 'beschadigd'?! Is allemaal bullshit...wij zijn al jaren geconditioneerd door bepaalde doctrines die ons trachten te vormen en te misbruiken. Laatst gewijzigd door jurgen79 : 16 maart 2007 om 03:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
You're already dead... Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() dycore:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrouwenverslinder King John VIII, die zich duidelijk uitsprak tegen de paus en de Anglikaanse staatskerk oprichtte, was dat ook deel van de rkk? Anti-semiet Maarten Luther? Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() dycore:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 |
Banneling
|
![]() Desalniettemin bevestigt u onrechtstreeks dat het christendom misvat kan worden of tot waanzin kan leiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() dycore
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien zagen ze zichzelf niet als god, maar als ideale leiders. Leiders zal men steeds aantreffen onder de mensen, alsook oorlog en geweld. Ik maak me geen illusies. Laatst gewijzigd door Dycore : 16 maart 2007 om 03:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel uzelf voor moest de mens van in het begin door had dat er niets was buiten zichzelf en wat om zich heen leefde en stierf. Hoe zou onze geschiedenis en maatschappij er dan uitzien? Tijd dat onze soort terug wat gaat evolueren als je het mij vraagt...en dat gedeelte mooi uitschakelt. En desnoods onderdrukken we het via een chirurgische ingreep ![]() |
|
![]() |
![]() |