Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2007, 23:47   #401
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Ik heb het al 100 keren gezegd: veel gehuwde mensen, of mensen die willen trouwen gaan zich gekwetst voelen dat men toelaat dat deze instelling op een dergelijke manier belachelijk gemaakt word...
Belachelijk gemaakt? Rechtgezet. Waarom zouden homoseksuelen niet een samenlevingscontract aan mogen gaan precies zoals heteroseksuelen die ook hebben?
Citaat:
Voor mij lijkt het wel of de homos wraak willen nemen op de samenleving voor de afkeer die een groot deel van de bevolking voor hen had in het verleden, en in vele gevallen nog steeds heeft.
Jij moet mensen niet zo wantrouwen.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 18 maart 2007 om 23:47.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 23:47   #402
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in de Grondwet is van homos toch geen sprake! In de tijd dat ze die geschreven hebben , was van dat fenomeen nog geen sprake, in de politiek toch niet.
De grondwet is de laatste decennia regelmatig gewijzigd geweest tijdens de staatshervormingen en zo. Tijdens die laatste decennia was de wens van holebi's om te huwen gekend, en toch hebben de politci in de grondwet gezet dat het homohuwelijk ongrondwettelijk was. Daarbij, alle wetten worden door de Raad van State getoetst aan de grondwet. De grondwet staat boven de wet en een wet die in druist tegen de grondwet wordt nietig verklaard. Aangezien het homohuwelijk niet nietig werd verklaard wil het dus zeggen dat ze niet in gaat tegen de grondwet en dus ook niet ongrondwettelijk kan zijn.

Daarbij, homoseksualiteit was wel al gekend toen de grondwet geschreven werd, homoseksualiteit was ongeveer 30 jaar ervoor uit het strafrecht gehaald, dus de wetgeving was wel degelijk op de hoogte van het fenomeen (om maar te zwijgen van de vermeldingen ervan in de literatuur sinds de oudheid tot nu).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 23:54   #403
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
in de grondwet staat dus niet:homos zijn gelijk aan andere mensen.
Het huwelijk is een kontrakt tussen een man en een vrouw, die mekaar (in principe) liefhebben, met het oog op het stichten van een gezin, dus samen kinderen maken. D�*t staat er in de Grondwet.Onze grondwet, dat is de Cod Napoléon, hé, en ik twijfel er sterk aan dat die vent het voor homohuwelijken had.Dus, ofwel verander je de grondwet, ofwel, zoals nu, ben je in feite illegaal bezig.
Holebi's staan niet expliciet vermeld in de grondwet, maar bij mijn weten Vlaams Belangers, Boeddisten, roodharigen, lange mensen, enz... ook niet. Wil dat zeggen dat elke groep die niet in de grondwet vermeld staat niet gelijk is aan andere mensen? In de grondwet staat wel dat elke Belg voor de wet gelijk zou moeten zijn, als Belg die ik dus beroep op het gelijkheidsbeginsel in die grondwet.

Het homohuwelijk kan niet ongrondwettelijk zijn, omdat wetten die in druisen tegen de grondwet nietig worden verklaard (door de Raad van State of het Arbitragehof, ik ben niet zeker door welk orgaan juist). Dit is niet gebeurd, dus heeft u ongelijk.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 18 maart 2007, 23:55   #404
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Even hoog als het aantal normaal gehuwden. 50% van de huwelijken gaat het eerste jaar al op de klippen.
mischien hebben ze het daarom maar toegelaten voor die rare jongens: omdat het minder en minder waard is...Maar voor de mensen voor wie dit nog iets betekent is het niet eerlijk.Als ze u bvb vragen : "bent u getrouwd?" -"jawel"- "met een vrouw, of een man?".Versta je? Voor een heleboel mensen komt zo een vraag aan als een kaakslag.Een paar jaar geleden kon je voor zo een vraag nog een mep op je muil krijgen...Vandaag vind men dat allemaal gewoon...Zover hebben ze het reeds gekregen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2007, 23:58   #405
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mischien hebben ze het daarom maar toegelaten voor die rare jongens: omdat het minder en minder waard is...Maar voor de mensen voor wie dit nog iets betekent is het niet eerlijk.Als ze u bvb vragen : "bent u getrouwd?" -"jawel"- "met een vrouw, of een man?".Versta je? Voor een heleboel mensen komt zo een vraag aan als een kaakslag.Een paar jaar geleden kon je voor zo een vraag nog een mep op je muil krijgen...Vandaag vind men dat allemaal gewoon...Zover hebben ze het reeds gekregen...
Ik had het over reguliere huwelijken. 50% gaat het eerste jaar op de klippen. En blijkbaar heeft de emancipatiebeweging goed werk gedaan, na aanleiding van wat je nu zegt. Rechtvaardigheid.
Oud 18 maart 2007, 23:58   #406
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Holebi's staan niet expliciet vermeld in de grondwet, maar bij mijn weten Vlaams Belangers, Boeddisten, roodharigen, lange mensen, enz... ook niet. Wil dat zeggen dat elke groep die niet in de grondwet vermeld staat niet gelijk is aan andere mensen? In de grondwet staat wel dat elke Belg voor de wet gelijk zou moeten zijn, als Belg die ik dus beroep op het gelijkheidsbeginsel in die grondwet.

Het homohuwelijk kan niet ongrondwettelijk zijn, omdat wetten die in druisen tegen de grondwet nietig worden verklaard (door de Raad van State of het Arbitragehof, ik ben niet zeker door welk orgaan juist). Dit is niet gebeurd, dus heeft u ongelijk.
mischien worden uw fameuze "huwelijken" één dezer dagen inderdaad nietig verklaard.Dat zou rap kunnen gaan hoor Van het moment er een andere regering aan de macht is...Niets is eeuwig, zeker jullie statuut niet
Oud 19 maart 2007, 00:00   #407
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik had het over reguliere huwelijken. 50% gaat het eerste jaar op de klippen. En blijkbaar heeft de emancipatiebeweging goed werk gedaan, na aanleiding van wat je nu zegt. Rechtvaardigheid.
degeneratie zou ik eerder zeggen.Een reuzesprong in de ravijn, zonder parachute...
Oud 19 maart 2007, 00:02   #408
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het huwelijk, buiten zijn rol als kontrakt tussen een man en een vrouw, heeft een grote symbolische waarde.Toelaten deze instelling te parodiëren, door ze open te stellen aan homos, vernietigd deze symbolische waarde.
Dat homos samenleven, geen probleem, we leven in een vrij land.Willen ze van elkaar erven, zich financiël veilig zetten, daarvoor bestaan notarissen.Dat ze voor de rest de samenleving met rust laten, en ophouden hun afwijking met alle macht te willen legitimeren...
Het is deze ongezonde dorst naar respektabiliteit die velen tegen de borst stuit, niet dat twee mannen of vrouwen samen willen hokken...
Ik geef je helemaal gelijk!
Het feit dat 2 mannen of 2 vrouwen kunnen trouwen slaat nergens op... het is een raar en dwaas verzinsel van de 21ste eeuw die in enkele landen werd ingevoerd, maar ook al noemen ze het ''huwelijk'' het zal voor mij nooit een huwelijk zijn zoals tussen man en vrouw, en ik meen ook dat de meerderheid van de homoseksuelen geen vragende partij zijn voor het homohuwelijk, een onderzoek in Canada toonde aan dat slechts een kleine minderheid van de homo's daar behoeft aan had. De meesten waren al tevreden met een geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract.

En als ze willen trouwen komt ook de eis dat ze kinderen willen adopteren, hetgeen waar ik ook op tegen ben!
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 00:03   #409
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
als ze geen opvolgers heeft wel.En vermits homos geen kinderen kunnen maken gaan ze er aan bijdragen om ons ras te doen uitsterven.
Onderling kunnen we geen kinderen maken, maar ik kan perfect een lesbienne zwanger maken, als we dat alletwee zouden willen. Ik wist niet dat "ons ras" op uitsterven stond? De laatste 100 jaar is de wereldbevolking verdrievoudigd, rare manier van uitsterven...
Zijn er door de openstelling van het huwelijk opvallend minder kinderen geboren?

Of homo's nu kunnen huwen of niet, dat heeft geen enkele invloed op het aantal kinderen dat het hetero-koppels verwekken...
Oud 19 maart 2007, 00:11   #410
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Ik geef je helemaal gelijk!
Het feit dat 2 mannen of 2 vrouwen kunnen trouwen slaat nergens op... het is een raar en dwaas verzinsel van de 21ste eeuw die in enkele landen werd ingevoerd, maar ook al noemen ze het ''huwelijk'' het zal voor mij nooit een huwelijk zijn zoals tussen man en vrouw, en ik meen ook dat de meerderheid van de homoseksuelen geen vragende partij zijn voor het homohuwelijk, een onderzoek in Canada toonde aan dat slechts een kleine minderheid van de homo's daar behoeft aan had. De meesten waren al tevreden met een geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract.

En als ze willen trouwen komt ook de eis dat ze kinderen willen adopteren, hetgeen waar ik ook op tegen ben!
Het huwelijk is überhaupt absurd. Dat homoseksuelen daarvan uitgesloten zouden moeten worden is dat factor 10.
Oud 19 maart 2007, 00:14   #411
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Ik zie vooral een semantisch probleem.
Noem het al wat je wil...
maar het woord 'Huwelijk' is enorm geladen, en staat symbool voor een instituut tussen man en vrouw.

Dus: wees creatief in taal. Maar aan het woord 'Huwelijk' kunnen en mogen holebi's niet raken
Holebi's raken niet aan het woord huwelijk, het zijn uw medehetero's die de wet op de openstelling van het burgerlijk huwelijk hebben gestemd. "Partnerregeling" had voor mij ook best gekund (als het dezelfde wettelijke bescherming zou bieden als het burgerlijk huwelijk), als klinkt "huwelijk" natuurlijk romantischer als partnerregeling.

Het is ook nooit goed, als we enkel aan seks denken en veel wisselende partners zouden hebben, dan zijn we vies en pervers. En als we waarden als liefde, onderlinge steun, hulp en trouw ter harte nemen en dus min of meer dezelfde huwelijkswaarden als hetero's delen, dan ist weer niet goed... Volgens mij hebben conservatieve hetero's een overdreven bezittingsdrang en veel te lange tenen. Het burgerlijk huwelijk is van alle burgers, als burger en belastingsbetaler van die land verwacht ik dat ik dezelfde rechten en plichten heb als alle andere burgers. Het huwelijk is niet enkel van conservatieve hetero's, ook van openminded hetero's die deze instelling wel willen delen en zich niet beledigd voelen als holebi's huwen...
Oud 19 maart 2007, 00:17   #412
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Onderling kunnen we geen kinderen maken, maar ik kan perfect een lesbienne zwanger maken, als we dat alletwee zouden willen. Ik wist niet dat "ons ras" op uitsterven stond? De laatste 100 jaar is de wereldbevolking verdrievoudigd, rare manier van uitsterven...
Zijn er door de openstelling van het huwelijk opvallend minder kinderen geboren?

Of homo's nu kunnen huwen of niet, dat heeft geen enkele invloed op het aantal kinderen dat het hetero-koppels verwekken...
met "ons ras" bedoelde ik het blanke, het enige dat een fenomeen als "homohuwelijken " kent, en dat de laatste vijftig jaar ook het kleinste aantal kinderen maakt, er miljoenen aborteert, en nog eens miljoenen uit andere werelddelen bij hun binnenhaalt.
Verder, een lesbienne zwanger maken? Kunstmatig laten bevruchten, of moet ze zich in man verkleden ofzo?Denk je al eens aan de kinderen die daarvan voortkomen, hoe je hun dat allemaal gaat uitleggen, als ze puber zijn? Veel moed dan, volgens mij ga je flink wat scheldwoorden naar je hoofd geslingerd krijgen
Maar even zonder zich vrolijk te maken nu, want in feite is er niks om mee te lachen! Ik vind dat in hoge mate destabiliserend voor een kind, zulke situaties.Let op m'n woorden, u zult zeker en vast de rekening gepresenteerd krijgen...
Oud 19 maart 2007, 00:19   #413
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
het huwelijk, buiten zijn rol als kontrakt tussen een man en een vrouw, heeft een grote symbolische waarde.Toelaten deze instelling te parodiëren, door ze open te stellen aan homos, vernietigd deze symbolische waarde.
Dat homos samenleven, geen probleem, we leven in een vrij land.Willen ze van elkaar erven, zich financiël veilig zetten, daarvoor bestaan notarissen.Dat ze voor de rest de samenleving met rust laten, en ophouden hun afwijking met alle macht te willen legitimeren...
Het is deze ongezonde dorst naar respektabiliteit die velen tegen de borst stuit, niet dat twee mannen of vrouwen samen willen hokken...
Een huwelijk tussen 2 mannen of 2 vrouwen een parodie noemen is een manifeste uiting van gebrek aan respect. Wat is er zo verkeerd aan dat holebi's de symbolische waarde van het huwelijk (wederzijdse liefde, trouw, bijstand) delen.

Het zijn niet de holebi's die het mooie van het huwelijk vernietigen, het zijn die groep van conservatieve hetero's die dit mooie instituut misbruiken om holebi's de duivel te willen aan doen.
Oud 19 maart 2007, 00:20   #414
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
met "ons ras" bedoelde ik het blanke, het enige dat een fenomeen als "homohuwelijken " kent, en dat de laatste vijftig jaar ook het kleinste aantal kinderen maakt, er miljoenen aborteert, en nog eens miljoenen uit andere werelddelen bij hun binnenhaalt.
Dat heeft te maken met de levenswijze van de mensen. Niets met homoseksualiteit. Men verkiest vaker een carrière boven kinderen. Kijk maar naar Italië. Daar doet men niet aan homohuwelijken (homoseksualiteit is er zelfs taboe) en er is een negatieve bevolkingsgroei, en niet zo'n beetje ook.
Oud 19 maart 2007, 00:21   #415
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb het al 100 keren gezegd: veel gehuwde mensen, of mensen die willen trouwen gaan zich gekwetst voelen dat men toelaat dat deze instelling op een dergelijke manier belachelijk gemaakt word...Voor mij lijkt het wel of de homos wraak willen nemen op de samenleving voor de afkeer die een groot deel van de bevolking voor hen had in het verleden, en in vele gevallen nog steeds heeft.
En veel holebi's die ook willen huwen voelen zich gekwetst dat die conservatieve hetero's zeggen dat hun huwelijk een parodie of belachelijk is. We staan dus gelijk...
Oud 19 maart 2007, 00:27   #416
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
met "ons ras" bedoelde ik het blanke, het enige dat een fenomeen als "homohuwelijken " kent
...
Nog nooit gehoord van Zuid-Afrika? Meerdendeel van de inwoners is niet blank en de gelijkberechtigen van alle burgers in het achterhoofd (staat sinds de afschaffing van de Apartheid in hun grondwet) is daar in nov 2006 het homohuwelijk ingevoerd...
Oud 19 maart 2007, 00:27   #417
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Weet je, ik zou graag een viertal kinderen opvoeden. Dat is een droom om kinderen te zien opgroeien, ze te verwennen, voor hen te zorgen, ze blij te maken, liefde en leed delen.

Ik vind je een gigantische klootzak dat je me dat wil afnemen. Meer ga ik er niet op zeggen, stuk verdriet.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 00:31   #418
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
En veel holebi's die ook willen huwen voelen zich gekwetst dat die conservatieve hetero's zeggen dat hun huwelijk een parodie of belachelijk is. We staan dus gelijk...
het huwelijk is privaat eigendom van de mannen & vrouwen.De homos die "trouwen " plegen in feite een diefstal, en de politiekers die dit toestaan maken zich schuldig aan medeplichtigheid van diefstal.
Dat is mijn idee over de kwestie.En ambtenaren die aan deze smakeloze komedie weigeren mee te doen kunnen op al mijn morele steun rekenen.Daarmee is alles wel gezegd hierover denk ik.Voor mij toch.Ik haak af.
Oud 19 maart 2007, 00:33   #419
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
het huwelijk is privaat eigendom van de mannen & vrouwen.De homos die "trouwen " plegen in feite een diefstal, en de politiekers die dit toestaan maken zich schuldig aan medeplichtigheid van diefstal.
Dat is mijn idee over de kwestie.En ambtenaren die aan deze smakeloze komedie weigeren mee te doen kunnen op al mijn morele steun rekenen.Daarmee is alles wel gezegd hierover denk ik.Voor mij toch.Ik haak af.
Gelieve mij het eigendomscertificaat voor te leggen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 00:36   #420
carlgustaaf
Banneling

Standaard

[quote=Fozzie;2534807]Nog nooit gehoord van Zuid-Afrika? Meerdendeel van de inwoners is niet blank en de gelijkberechtigen van alle burgers in het achterhoofd (staat sinds de afschaffing van de Apartheid in hun grondwet) is daar in nov 2006 het homohuwelijk ingevoerd...[quote
Arm Zuid Afrika, t'gaat daar alle dagen slechter aan toe precies...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be