![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#481 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#482 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#483 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#484 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vraag is of je ze ook zou aanvaarden? Citaat:
Paulus. |
||||
|
|
|
|
|
#485 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#486 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Elke wetenschapper die beweert dat een vader en een moeder te verkiezen is voor de opvoeding van kinderen, boven twee mama's of twee papa's, heeft voor jou niet veel te betekenen. Is het niet? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#487 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#488 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De waarheid heeft ook haar rechten. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2007 om 21:41. |
|
|
|
|
|
|
#489 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Noem er eens een stuk of vijf.
Raf.
|
|
|
|
|
#490 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Draai de zaken niet om ajb. Bij een kwestie zoals homoadoptie is het niet aan de voorstanders om te bewijzen dat er géén nadelen zijn. Die voorstanders beroepen zich eenvoudig op het principe van de gelijkheid van alle burgers voor de wet. Het is aan de tegenstanders om te bewijzen dat er wél nadelen zijn.
Ik heb tot nu toe nog geen enkel bewijs van een nadeel gezien. Ijzersterk argument heb je daar. Citaat:
Ik zeg net dat als het ernstige bronnen betreft, ik die ook ernstig zal lezen. Maar dan moet ik ze natuurlijk wel kennen hé. Net als homo's en lesbiennes die een kind willen adopteren. |
|
|
|
|
|
|
#491 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zou het helpen? Neen! Je geeft zelf toe dat je dergelijke wetenschappers als "niet-veel-te-betekenen" beschouwt.
Ken jij er een stuk of vijf die bij hoog en laag beweren dat de gezinssamenstelling geen rol speelt bij de opvoeding van kinderen? Neen. Natuurlijk niet. Geen enkele wetenschapper gaat daar zijn broek aan scheuren. Paulus. |
|
|
|
|
|
#492 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Hoe je het ook wend of keert, het feit dat een kind bij twee homo's wordt geplaatst lijkt mij toch niet normaal en slecht voor het kind zelf, dit omdat een kind bij een uitzonderingsgeval wordt geplaatst waarbij het niet uitgesloten is dat een kind hierdoor een verkeerde opvoeding krijgt. Heteroseksualiteit is immers de norm, terwijl homoseksualiteit een afwijking is. Dat wil niet zeggen dat ik daarom homofoob ben, want u mag van mij gerust samenleven met een andere man als u dat wil, maar homo-adoptie en homohuwelijk zijn beiden gewoon immoreel. Bij homo-adoptie is dat omdat het niet bewezen is dat dit de beste opvoeding voor een kind is ( en met kinderen wordt er niet mee geexperimenteerd ), en bij homohuwelijk is dat omdat dit een traditionele waarde vernietigd of belachelijk maakt. |
|
|
|
|
|
|
#493 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#494 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.telesaurus.be/nachtwacht/NW2uitz19.htm Citaat:
Ook hun afwezigheid in de pleegzorg, waar honderden kinderen wachten op een warm nest en waar nog nooit homoseksuelen geweerd werden, spreekt boekdelen over hun zorg over kinderen, dan wel hun eigen rechten. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 19 maart 2007 om 22:44. |
|||||
|
|
|
|
|
#495 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#496 |
|
Burgemeester
|
En hoe zit het dan met ambtenaren die al ingesteld zijn voor de intreding van die nieuwe wet en hier nu niet aan mee kunnen werken door bv. godsdienstige bezwaren. Mogen die dan wel weigeren ?
Laatst gewijzigd door St Germain Tourist : 19 maart 2007 om 23:10. |
|
|
|
|
|
#497 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, want dan zijn ze niet gekwalificeerd voor hun werk.
|
|
|
|
|
|
#498 |
|
Burgemeester
|
Maar die konden toch niet weten dat het sluiten van homohuwelijken later ook bij hun werk zou horen? Dus als ze zich niet meer kunnen verenigen met hun werk moeten ze volgens u maar ontslag nemen?
|
|
|
|
|
|
#499 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, als iemand in de advertising ineens met computers te maken krijgt (laten we zeggen dat het een wat oud persoon is), en daar weigert of niet mee kan omgaan, dan is die persoon ook niet gekwalificeerd. Tijden veranderen en je moet flexibel zijn. Als je niet kan produceren, ben je (productief) waardeloos.
|
|
|
|
|
|
#500 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Hoezo vrijheid van meningsuiting! |