![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#541 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#542 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens mij is er hier een spraakverwarring ontstaan. De "ambtenaar van de burgerlijke stand" is geen personeelslid van de gemeente, maar wel de schepen (of wethouder) die bevoegd is voor burgerlijke stand. Hij kan dus niet "ontslagen" worden en kan ook niet staken. Ik denk dat jullie het hebben over het personeelslid van de gemeente dat de aktes voorbereid, maar dat is niet de "ambtenaar van de burgerlijke stand". Overigens moet ook dat personeelslid zijn werk neutraal uitvoeren zonder mensen te discrimineren omwille van niet terzake doende principes of geloofsovertuigingen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#543 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk is dat recht toepasbaar op homoseksuelen. Er is geen enkele aannemelijke reden denkbaar om dat instituut exclusief voor te behouden voor man en vrouw.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#544 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het huwelijk is er vanouds met het oog op de opvoeding van kinderen, die enige stabiliteit en ouderlijke consequentie nodig hebben. Gezien homosekuelen geen kinderen kunnen krijgen van elkaar binnen hun relatie, is het ook niet nodig dat zij zouden kunnen huwen. Zo zie je maar dat er weldegelijk aannemelijke redens denkbaar zijn. Ze worden toegepast bijna overal ter wereld en door alle tijden heen. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#545 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#546 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#547 | ||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik zal het nog maar eens met een vergelijking trachten duidelijk te maken, al is de kans groot dat je daar weer een loopje mee neemt : Als ik een bakkerij wil openen, dan wordt er niet van mij verwacht dat ik aan het gemeentebestuur een bewijs lever dat mijn brood niet giftig zal zijn voor de bevolking. De reden daarvoor is dat er absoluut geen reden is om aan te nemen dat ik mijn klanten zou willen vergiftigen. Er wordt gewoon verwacht dat ik aan de basisvereisten voldoe. Homo's voldoen aan de basisvereisten om ouders te zijn : zij zijn in staat om voor een kind te zorgen en het liefde en geborgenheid te geven, en ze kunnen ook verantwoordelijkheid nemen. Citaat:
Citaat:
We lezen dat deze mevrouw tegen elke vorm van adoptierecht is, en in het bijzonder zo lijkt het tegen homoadoptie. Dat leid ik af uit de volgende passage: "Ze twijfelt niet aan de goeie bedoelingen van holebi-koppels. Maar kinderen hebben voor haar nu eenmaal een (biologische) moeder én vader nodig. Een "tweede vader" kan nooit de rol invullen van de moederfiguur. En dat bijvoorbeeld een lesbiënne-koppel de afwezigheid van een vader zou proberen te compenseren door broers, grootvaders of mannelijke peters een belangrijke rol te geven, dat zijn lapmiddelen volgens Stroecken. In de geestelijke ontwikkeling van het jonge kind zijn er twee onmisbare factoren, de vader en de moeder, en je kan zo’n baby nu eenmaal niks wijsmaken. Al die verwarring in de prille kindertijd leidt bij kinderen van holebi-koppels tot ontwikkelingsstoornissen. Kinderen raken in de war over hun eigen identiteit. En hoe liefdevol de opvoeding ook is die holebi-koppels hun kind geven, dat fundamentele gemis kunnen ze nooit compenseren. Stroecken vreest trouwens dat veel holebi’s niet genoeg met zichzelf en hun eigen identiteit in het reine zijn, en dat ze daardoor allerlei verwachtingen gaan projecteren op hun kinderen." Maar het probleem is dat ik nergens een grond voor die uitspraken lees. Waarom hebben kinderen "nu eenmaal" een vader en een moeder nodig? Waarom zijn andere mannelijke figuren maar "lapmiddelen"? Waaruit leidt zij die ontwikkelingsstoornissen af? Waaruit leidt zij af dat veel homo's niet met zichzelf in het reine zijn? Weet jij wat voor gronden zij denkt te hebben voor deze beweringen Paulus? Ik veronderstel dat jij tenminste wel één van haar boekjes zal hebben gelezen? Ook moet ik vaststellen dat alleen al op deze webpagina er twee andere deskundigen haar mening krachtig tegenspreken. Citaat:
De tweede reden waarom je stelling verwerpelijk is, en die ik eigenlijk veel erger vind, is dat je maar al te goed beseft dat de redenering niet klopt, maar er bewust voor kiest om weeskinderen als instrument te gebruiken in je persoonlijke strijd tegen homorechten. Het morele gehalte van zulk een strategie is bijzonder laag. "Hun" zorg voor kinderen, "hun" eigen rechten... groteske veralgemeningen gebaseerd op homofobe gevoelens van persoonlijke aard. Wat je hier eigenlijk zegt is dat homo's als groep geen zorg voor kinderen kunnen opbrengen. Waarop baseer jij je voor zo'n aanval? |
||||
|
|
|
|
|
#548 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is een slechte vergelijking. Het gaat niet over iets dat je wil openen maar iets wat je wil wijzigen. Stel dat je vindt dat men voetbal eigenlijk met twaalf tegen twaalf zou moeten spelen ipv met elf tegen elf, dan zal je daarvoor met gerede redens moeten voor afkomen. Maar je moet niet afkomen met een 'waarom niet?' of met een 'bewijs me maar eens dat...' en dat is wat jij doet. De vorige adoptiewetgeving werd ook democratisch tot stand gebracht, als zij dient te worden gewijzigd, is het aan hen die daarvoor ijveren om de noodzaak daarvan aan te tonen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uit wat ik kon opmaken uit haar betoog, komt het er op neer dat ouders voorbeelden zijn voor kinderen. Dat meisjes van mama spelen en jongetjes van papa. Dat meisjes voor bepaalde zaken te rade gaan bij mama omdat zij aanvoelen dat ze daar moeten zijn voor het antwoord en voor andere zaken, naar de papa. Idemdito voor de jongetjes. Jogens zijn geen meisjes en meisjes zijn geen jongens. Zo ook zijn papa's geen mama's een mama's geen papa, hoe graag ze dat ook zouden willen. Deze diversiteit is ons door de natuur gegeven en het is immoreel om kinderen deze verscheidenheid te ontzeggen voor het recht van homoseksuelen. Kinderen hebben ook hun rechten. Het recht op het beste van wat de maatschappij hen kan bieden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met dat gegeven in het achterhoofd baal ik van homoseksuelen die durven beweren dat ze eigenlijk in het belang van het kind adoptierecht willen. Waarom laten homoseksuelen met een o zo grote kinderwens dat het land er van op zijn kop staat, de honderden pleegkinderen gewoon aan hun lot over? Ik heb daar serieuze vraagtekens bij. Neem me dat niet kwalijk. En ik kan het weten want ik ben werkzaam bij een pleeggezinnendienst. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 maart 2007 om 14:14. |
||||||||
|
|
|
|
|
#549 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Raf.
|
|
|
|
|
|
#550 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De waarheid is dat jij het huwelijk het liefst ziet verdwijnen, wellicht omdat je deze instelling als een gevaar beschouwd voor je eigen identiteit. Het huwelijk heeft alles met het opvoeden van kinderen te maken. Of dacht je soms dat het de wens was van mensen om bezit en erfenissen te juridisch te delen met anderen in ruil voor een potje seks? Neen. Het was (is) de wens een vaste partner te hebben die kon helpen bij het zorgen voor het nageslacht. Vraag maar eens aan het eerste beste bruidsmeisje waarom ze wil trouwen... Ik hoop dat jij dat tenminste kan begrijpen als homoseksueeel, want ik begin er zowaar aan te twijfelen. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#551 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik zou die dus achterwege laten. |
|
|
|
|
|
|
#552 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Mocht dit het enige zijn wat de geschiktheid van ouders bepaalt dan kan je gerust met het voorzichtigheidsprincipe afkomen. Maar dit is dus niet het geval. En twijfelen aan, oneens zijn, van wetenschappers wil vaak gewoon zeggen dat men het niet weet. Dit wijst er in eerste instantie op dat het een ONBELANGRIJK gegeven is. Voorzichtigheid die er voor zorgt dat kinderen rechten verliezen, liefde verliezen, zekerheid verliezen en hen in gestichten houdt of bij heterosexuelen die minder geschikt zijn om deze kinderen op te voeden is gewoon geen voorzichtigheid: het is fanatisme. |
|
|
|
|
|
|
#553 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Raf.
||||
|
|
|
|
|
#554 |
|
Banneling
|
Hoeveel bandbreedte is dat homohuwelijk eigenlijk waard?
|
|
|
|
|
|
#555 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#556 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Raf.
|
|
|
|
|
|
#557 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Romeinen, de Grieken, de Meden, de Perzen, zelf de Egyptenaren, allemaal kenden ze het huwelijk. Ze kenden het zelfs in China en in Japan en als men Amerika ontdekte, zag men dat de indianen ook het huwelijk kenden. Evenzo voor de eskimo's en de negers. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus Laatst gewijzigd door Paulus : 20 maart 2007 om 14:53. |
||||
|
|
|
|
|
#558 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Paulus : 20 maart 2007 om 14:56. |
||
|
|
|
|
|
#559 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, ik zal geloven wat jij hier allemaal komt broebelen...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Raf.
||||
|
|
|
|
|
#560 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hmm.. Huwelijk staat dus nu al gelijk aan adoptie in die vertroebelde geest van je?
|
|
|