![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 maart 2007 om 18:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw antwoord komt in feite neer op de overbodigheid van de bijbel - of dat de bijbel ten hoogste inspirerend kan zijn, vermits je stelt dat in feite je persoonlijke opvatting van goed en kwaad de richtlijn is. De omgekeerde richting dus, dan eeuwenlang gebruikelijk was. Niks op tegen hoor, dachten alle gelovigen maar zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() drosophila
Citaat:
2) simpel ja het OT is Gods woord. Maar je moet het wel samen met het NT zien. 3) Nee ik keur slavernij niet goed. Je moet het ook in de context zien. Slavernij was in die tijd de normaalste zaak van de wereld. Overigens hamerde God er wel op dat de slaven goed behandeld moesten worden.
![]() |
![]() |
#124 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Overigens nogmaals een bewijs dat niet god de mens schiep maar wel dat de mens god maakte.
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is." Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 21 maart 2007 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het feit dat God sommige van zijn schepselen slechts een leven als slaaf toebedeelt is idd uiterst merkwaardig.
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En waren slaven dan geen mensen geschapen naar zijn beeld ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Banneling
|
![]() [
Citaat:
Een terechte opmerking. Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 maart 2007 om 12:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Is dat jou antwoord dat God andere profeten en tot alle volkeren moest aanstellen? Uhm jij met je oogklepjes, Waarom zou ik jou nu moeten vertrouwen dat je vraag niet kwetsen overkomt, het is wel gemakkelijk om dar te zeggen hé. Als je iets wil weten over vertrouwen, dan is het dat ik totaal geen vertrouwen heb in de godelozen en in de valse religie. God heeft deze mensen al dan niet tijdelijk verworpen en deze mensen zijn een werktuig van Satan te meer omdat ze zich bevinden op zulke discussie borden,ze proberen mensen met twijfels te bezaaien.Vertrouwen in God houdt ook een stuk in dat we ons zonder kennis van alle zaken ons toch aan hem toevertrouwen. Maar het enige wat ik jou nu zie doen is juist negatief reageren op alles wat met de getuigen te maken heeft. Mischien moet jij je oogklepjes eens af doen en de bijbel op een hele andere manier bestuderen. Een liefdevolle manier!!!. Wat een luisterrijk slot vormt de Openbaring voor de géinspieerde collectie van zesenzestig boeken waaruit de bijbel bestaat!!! Er is niets weggelaten. Niets is onopgelost gebleven. Nu zien wij duidelijk zowel het begin als het eind. Het laatste deel van de bijbel sluit het verslag af waarmee in het eerste deel een begin is gemaakt. Zoals Genesis 1:1 Gods schepping van de stoffelijke hemelen en aarde beschreef,, laat Openbaring 21:1-4 zien hoe een nieuwe hemel en een nieuwe aarde de mensheid tallozen zegeningen zullen brengen, iets wat ook in Jesaja 65: 17, 18; 66:22 en 2 Petrus 3:13 is voorzegt. Precies zoals de eerste mens werd verteld dat hij stellig zou sterven indien hij ongehoorzaam was, waarborgt God met stelligheid dat voor de gehoorzamen de dood niet meer zal zijn (Gen.2:17; Opb. 21:4.). Toen de slang voor de eerste maal als misleider van de mensheid op het toneel verscheen, voorzie God dat zijn kop vermorzeld zou worden, en in de Openbaring wordt onthuld hoe... de oorspronkelijke slang, die de Duivel en Satan is, ten slotte in de vernietiging wordt geslinger (Gen.3:1-5, 15; Opb.20:2, 10). Terwijl de ongehoorzame mens van de Edense boom des levens werd verdreven, verschijnen er symbolische bomen des levens "tot genezing van de natiën" der gehoorzame mensheid (Gen.3:22-24; Opb.22:2). Zoals er een rivier uit Eden stroomde om de hof van water te voorzien, zo stroomt er volgens het beeld dat Openbaring te zien geeft, een sumbolische levengevende en het leven onderhoudende rivier uit Gods troon. Dit beeld loopd parallel met het vroegere visioen van Ezechiel en het doet ons tevens denken aan Jezus woorden over "een bron van water... dat opborrelt om eeuwig leven te schenken" (Gen.2:10; Opb.22:1-2; Ezech.47:1-12; Joh. 4:13-14). De getrouwen overwinnaars zullen niet, zoals de eerste man en vrouw, uit Gods tegenwoordigheid worden verdreven, maar zij zullen zijn aangezicht zien (Gen. 3:24; Opb.22:4). Hiervoor is geloof nodig hé. Groet Ronny |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() Het woord van God
kwam door de neus. Snot |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als uw god een boodschap heeft voor de mensheid, dat hij die dan aan alle mensen duidelijk geeft. Dat moet toch voor hem geen probleem zijn. Waarom heel die poespas? Eerst een zogenaamde boodschap aan 'zijn uitverkoren volk' de Joden van het Oude Testament, dan via de jood Jezus aan ons. Dat hoeft toch allemaal niet. Beseft u niet hoe ridicuul dat dit is? Waarom spreekt u nu over goddelozen als slechte mensen? U gaat weer dezelfde weg op als de Katholieke Kerk. Moest uw beweging het voor het zeggen hebben dan wenken de brandstapels weer. Over slechte mensen gesproken:wanneer u het bloed niet geeft aan dat kind, dan beweer ik dat u een slecht mens bent. Dat is hulp weigeren aan iemand die in stervensnood is. Dat is pas moreel slecht, een zwaar misdrijf dat een duchtige gevangenisstraf verdient.Ik denk toch ook niet dat uw god zou willen dat het kind sterft, tenminste als het een liefdevollg god is. Wat is me dat nu. Laatst gewijzigd door system : 21 maart 2007 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En euhmmm niet gelovigen geloven ook niet in zoiets als 'satan' of whatever. Satan is ook in het leven geroepen door een paar mensen x aantal eeuwen geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() griffin:
Citaat:
toen God de mens schiep en Adam van de appel at kwam de zonde in de mens. God kan de mens niet besturen en heeft een eigen wil. God gaf de wetten aan zijn volk om zich eraan te houden. Maar er is geen mens dat geen zonde kent. Daarom offerde God zijn zoon om onze zonden te vergeven. Dat je naar de hemel mag is dus gewoon een cadeau van God. Citaat:
Citaat:
puud: Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() [quote=Hosea;2542936]griffin:
Citaat:
Als u correct bent met uw medemens, is dit toch voldoende? Niet? Laatst gewijzigd door system : 21 maart 2007 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() system:
Citaat:
Het enige wat men hoeft te doen is geloven dat Jezus de zoon van God is en dat hij gestorven en herrezen is om onze zonden te vergeven. Als je dat doet zal je in de hemel komen. Het feit dat veel van mijn geestesgenoten zitten te 'zaniken' over Jezus en God is dat ze jullie willen redden. Ze doen het uit liefde.
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 maart 2007 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |