![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar er is een klein probleem; is de hoofddoek echt wel een islamitisch symbool? Ook niet-moslims kunnen zoiets willen dragen, bv. in de zomer zie je dat dikwijls; maar komt op hetzelfde neer: een (modieus) sjaaltje op het hoofd. En het staat niet in de Koran of zo ook ni. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanaf het weer goed is naar haar zin zal ze die dan ook niet dragen. Bij een hoofddoek is dat een heel andere zaak en ik heb al een aantal zaken opgenoemd maar daar zwijg je vlug over. ps;onze godsdienst ook al intresseert mij deze geen moer heeft niets met de koran te maken,integendeel zelfs. Laatst gewijzigd door Marlboro : 27 maart 2007 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat geldt voor iedereen. Omdat die instituties voor iedereen zijn. Privé -werkgevers, aan hun kant, mogen ook bepaalde kledijcodes voorschrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg alleen maar dat het niet thuis hoort in het straatbeeld. Ga eens naar gent naar de markt. ![]() ![]() Net alsof je in turkije loopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een hoofddoek of ander religieus symbool verhindert dat helemaal niet. Ik verwacht van de personeelsleden dat ze hun werk doen. En of ze dat doen heeft weinig met hun uiterlijke kenmerken te maken... Het probleem is dat sommige mensen niet willen geholpen worden door vrouwen met een hoofddoek. Niet omgekeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar het schijnt willen sommigen evenmin geholpen worden door gemeentepersoneel met een witte puntmuts.
Wat ga je daarmee doen Edina? Ineens die puntmutsdragers maar gewoon buitengooien? Of zeggen dat ze die in het vervolg enkel in hun privéleven mogen dragen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet alleen een subjectief standpunt. Omdat die ruimten van en voor iedereen zijn, worden ze beter vrijgehouden van alles wat maar tegen religieus proselitisme aanleunt. maar er is inderdaad een groot verschil tussen landen met republikeinse tradities zoals Frankrijk en landen met een diepe fundamentalistische aanhang zoals de VS... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kom van Gent. En ik wil wel eens naar Turkije. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil bv niet graag door naturisten in vol ornaat bediend worden... Laatst gewijzigd door eno2 : 27 maart 2007 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een astrolabium op mijn hoofd? Wel wat hinderlijk bij het straatzingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als groen denkt te moeten proberen het hoofddoekverbod opgeheven te krijgen (verkiezingen zijn immers in aantocht en de allochtoon stemt nog voornamelijk SP) dan moeten ze dit vooral niet laten. Elke gemeente of overheidsdienst of bedrijf zou zelf moeten kunnen uitmaken of ze dit toestaat of niet. Als vrouwen een hoofddoek willen dragen dan moeten ze dit doen. Wat niet moet is van iedereen te vragen om dit goed te keuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 27 maart 2007 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |