Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2007, 06:56   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Precies James Bond of moet ik zeggen KGB.

Zeg maar gerust GESTAPO technieken, dit is weer een zoveelste voorstel om de vlamingen onder controle te kunnen krijgen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 06:59   #62
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik dachtr dat onze rechtse vrienden de PS altijd verweten dat ze soft on crime waren en nu dienen ze eens een voorstel in om misdaad en terrorisme harder aan te pakken en het is ook niet wel. Tss. Hiermee krijgt de Belgische geheimediensten gewoon dezelfde bevoegdheden als hun buitenlandse collega's in de veel andere landen reeds hebben.

Met dat verschil dat het hier niet gebruikt gaat worden om terroristen te bestrijden, maar om separatisten te intimideren en te saboteren, hopelijk worden er zo'n paar agentjes gepakt, tijdens hun opperaties (als het doorkomt) en wat doen we dan ook weer met volksveradende sujeten ? Ik denk dat we een paar man op cursus gaan moeten sturen bij de palestijnen...
Oud 29 maart 2007, 07:01   #63
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
maar 't voorstel komt van 'ne linkse'.
had FDW gezegd dat we de veiligheid van agenten die infiltreren in islamitische terreurorganisaties moeten verhogen door hen valse paspoorten geven en hen toe te laten alles grondiger te onderzoeken door hier en daar wat aan schriftvervalsing te doen, dan was er geen vuiltje lucht voor onze rechtse klagers.
Dan zou het effectief ook gebruikt worden om terroristen op te sporen, nu weet iedereen maar al te goed waarvoor dit moet gaan dienen, niets anders dan de strijd tegen de eigen burgers.

De belgische staatsveiligheid haar hoofddoel is immers de eigen burgers in de smiezen houden, moslimterrorisme is voor hun priority zero.
Oud 29 maart 2007, 09:14   #64
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

De staatsveiligheid van België is gewoon een parodie op zichzelf .. het nog maar stilstaan bij de vraag of ze bepaalde wetten mogen overtreden is belachelijk.. een rechtgeheide dienst had dat al jaren afgedwongen.
Oud 29 maart 2007, 09:30   #65
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dan zou het effectief ook gebruikt worden om terroristen op te sporen, nu weet iedereen maar al te goed waarvoor dit moet gaan dienen, niets anders dan de strijd tegen de eigen burgers.

De belgische staatsveiligheid haar hoofddoel is immers de eigen burgers in de smiezen houden, moslimterrorisme is voor hun priority zero.
Heel wat van de potentiële gevaren voor de staatsveiligheid bevinden zich inderdaad onder de "eigen burgers".
Ook de "eigen burgers" moeten zich eigenlijk maar gewoon aan de wet houden, vind je ook niet?
Oud 29 maart 2007, 09:33   #66
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel wat van de potentiële gevaren voor de staatsveiligheid bevinden zich inderdaad onder de "eigen burgers".
Ook de "eigen burgers" moeten zich eigenlijk maar gewoon aan de wet houden, vind je ook niet?
Zeker weten...vraag het maar aan Soetkin Collier....
Oud 29 maart 2007, 09:34   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
ge vergeet al die Davidsfondsers nog !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 09:35   #68
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Zeker weten...vraag het maar aan Erdal...(als je ze ziet)...
Oud 29 maart 2007, 09:36   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
komkom, dit voorstel laat de stasi veel te vrij, het is een open deur naar de jaren tachtigtoestanden met Zwarte Baronnen, Bendes van Nijvel, Front de la Jeunesse en ander donkerblauwbloederig Franstalig gespuis met staatsgreepcomplotten ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 maart 2007 om 09:37.
Oud 29 maart 2007, 09:56   #70
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

staatsgreepcomplotten
Oud 29 maart 2007, 10:01   #71
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Er is toch een verschil tussen de RTBF en de staatsveiligheid.
Oud 29 maart 2007, 10:14   #72
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen precies idee hoe ver de misdrijven gaan die ze mogen plegen, maar het lijkt mij dat het overtreden van de verkeersregels om een verdachte bij te kunnen houden toch wel mogelijk moet zijn. En het aannemen van een valse identiteit of het oprichten van een nepfirma lijkt mij ook helemaal niet vreemd voor een geheime dienst. Eigenaardig dat ze dat hier nog niet mogen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 10:27   #73
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Maar trouwens, deze wet is slechts een regularisering van bestaande situaties. Wie denkt dat bovenstaande organisaties nu niet geïnfiltreerd zouden zijn, is wel uiterst naïef...
Natuurlijk worden verschillende organisaties nu al geïnfiltreerd. Dat is ook helemaal niet verboden. Maar deze wet zou het mogelijk maken dat ze bij die infiltratie ook ongestraft misdrijven mogen plegen met zeer weinig beperkingen: ze mogen alleen niet "rechtstreeks en op ernstige wijze afbreuk doen aan de fysieke integriteit van personen"!!! Dat is gewoon totale waanzin. Zo wordt provocatie bijvoorbeeld mogelijk.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 10:29   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
staatsgreepcomplotten

idd om van te smullen, maar dit was gewoon geschiedenis uit de jaren tachtig hoor VDB,Baron de Bonvoisin ... en consoorten ...

Anna wordt oud
Oud 29 maart 2007, 10:29   #75
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen precies idee hoe ver de misdrijven gaan die ze mogen plegen, maar het lijkt mij dat het overtreden van de verkeersregels om een verdachte bij te kunnen houden toch wel mogelijk moet zijn. En het aannemen van een valse identiteit of het oprichten van een nepfirma lijkt mij ook helemaal niet vreemd voor een geheime dienst. Eigenaardig dat ze dat hier nog niet mogen.
Het gaat wel wat verder dan verkeersregels overtreden of het aannemen van een valse identiteit. Dat zijn trouwens zaken die inderdaad nu ook al gebeuren... met dat verschil dat daar nu nog controle op is. Die valt totaal weg in de voorgestelde wet.
Oud 29 maart 2007, 10:30   #76
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is toch een verschil tussen de RTBF en de staatsveiligheid.
stasi had dat 'lek' toch georganiseerd ...
Oud 29 maart 2007, 10:39   #77
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Natuurlijk worden verschillende organisaties nu al geïnfiltreerd. Dat is ook helemaal niet verboden. Maar deze wet zou het mogelijk maken dat ze bij die infiltratie ook ongestraft misdrijven mogen plegen met zeer weinig beperkingen: ze mogen alleen niet "rechtstreeks en op ernstige wijze afbreuk doen aan de fysieke integriteit van personen"!!! Dat is gewoon totale waanzin. Zo wordt provocatie bijvoorbeeld mogelijk.
idd ! en niet alleen provocatie, maar ook infiltreren en dan extremisten echt aanzetten tot criminele daden (terwijl het veelal bij zotte plannen blijft) om zo het belang van de eigen dienst te benadrukken (en extra middelen te genereren)

staat in de staat ... WAANZIN
Oud 29 maart 2007, 10:41   #78
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het gaat wel wat verder dan verkeersregels overtreden of het aannemen van een valse identiteit. Dat zijn trouwens zaken die inderdaad nu ook al gebeuren... met dat verschil dat daar nu nog controle op is. Die valt totaal weg in de voorgestelde wet.
Ah, dan stelde de meneer van de staatsveiligheid het eventjes te simpel voor, maar dat had ik wel verwacht.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 10:42   #79
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Een voorbeeldje wat ook mogelijk wordt: bij een betoging, kunnen undercovers ongestraft rellen uitlokken. Als daar een paar heethoofden in meegaan, heeft de oproerpolitie het perfecte excuus om zwaar op te treden en wordt de hele manifestatie meteen in een slecht daglicht gesteld. En dat is echt niet zo ver gezocht als het misschien lijkt hoor...
Oud 29 maart 2007, 10:56   #80
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Die arme ventjes van de staatsveiligheid, ze mogen niet door het rood licht rijden en zo zijn ze Erdal kwijtgeraakt. Denken die nu allemaal dat we kwiebussen zijn? Bende incompetente paljassen.

Maar even ernstig nu, nu dat ze door het rood licht mogen rijden. Wie is er verantwoordelijk als zo'n geheim agentje uw kinderen doodrijd? Hé, want ze mogen door het rood vlammen. Dan zijn uw kinderen in fout? Gaat ge dan boven op de begrafeniskosten nog de kosten aan de wagen mogen betalen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be