Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2007, 18:35   #281
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Debbie;tja,alimentatie.
Je zegt daar zoiets;ik weet ne gast en z'n vriendin heeft er hem ingeluisd.Je hebt dan 2 keuzes;oftewel blijf je er dan toch bij oftewel betaal je geld voor een kind dat je uiteraard helemaal niet gewild hebben maar uiteraard vooral de manier waarop is helemaal schandalig maar probeer dat dan maar eens te bewijzen?Zo goed als onmogelijk.
Als ik dat zou tegen komen dat iemand mij er zo inluisd en we uit elkaar zijn/gaan dan zou ze der ook naar kunnen fluiten hoe grof het ook moge klinken.Ik zal nooit mee kunnen leven dat ik een pak geld iedere maand moet afstaan voor een kind die ik helemaal niet gewild heb en ik verwijs nogmaals op het belangrijkste punt;de manier waarop.
Dat verhaal hoef je aan mij niet te vertellen. Ik behoor tot het naiefe debiele soort die niet eens alimentatie eist. Ik heb zoiets van: "als je zelf niet inziet dat het van belang is voor je kind, laat het dan maar". Ik heb nog nooit een cent gekregen.

En nog even dit hé, er zijn ook vrouwen die ervoor kiezen om geen kind te krijgen terwijl de man daar zo hard op aandringt dat ze uiteindelijk toegeeft. Uiteindelijk blijft zij ook soms met het kind achter en moet er hoe dan ook voor instaan, ook al is er eigenlijk niet toe in staat...
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 18:43   #282
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Dat verhaal hoef je aan mij niet te vertellen. Ik behoor tot het naiefe debiele soort die niet eens alimentatie eist. Ik heb zoiets van: "als je zelf niet inziet dat het van belang is voor je kind, laat het dan maar". Ik heb nog nooit een cent gekregen.

En nog even dit hé, er zijn ook vrouwen die ervoor kiezen om geen kind te krijgen terwijl de man daar zo hard op aandringt dat ze uiteindelijk toegeeft. Uiteindelijk blijft zij ook soms met het kind achter en moet er hoe dan ook voor instaan, ook al is er eigenlijk niet toe in staat...
Mag ik forumer debbie er nu op wijzen dat ze nu ons niet moet komen verwijten dat iemand haar persoonlijk aanvalt !!!!!
duveltje382
Oud 8 maart 2007, 18:44   #283
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mag ik forumer debbie er nu op wijzen dat ze nu ons niet moet komen verwijten dat iemand haar persoonlijk aanvalt !!!!!
duveltje382
Huh???? Waar heb je het over? Ik heb niemand iets verweten.
Oud 8 maart 2007, 18:50   #284
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Je ontwijkt de kern van de zaak van hetgeen ik heb gepost;ik zeg nogmaals int kort;iemand die ik ken is erin geluisd geweest.Het ging al een tijdje niet goed en het zou uiteindelijk zijn afgeraakt en dat vrouwmens heeft een wanhoopspoging gedaan want rarara,opeens was ze zwanger?? .Het valt echt niet op,ts.
Zij heeft geluk dat haar wanhoopspoging gelukt is en die gast is bij haar gebleven en de reden daarvoor is natuurlijk;je bent het geen 100% ZEKER en dat bedoel ik natuurlijk dat je het niet kan bewijzen en daar wringt het schoentje natuurlijk.

Feit is;mocht het toch niet gelukt zijn ik zou begrijpen dat die gast geen alimentatie zou willen betalen want dan stel je je nog de vraag;wie zegt er dat ze dat geld niet zelf in haar zakken steekt?
De dag van vandaag kan alles en zelfs de onmogelijkste dingen gebeuren.

Sorry;maar als ze zoiets bij mij zouden doen dan kunnen ze ferm de pot op.
Als het een accidentje is dan weet je dat echt wel en dan ben je allebei schuldig.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2007, 19:05   #285
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Je ontwijkt de kern van de zaak van hetgeen ik heb gepost;ik zeg nogmaals int kort;iemand die ik ken is erin geluisd geweest.Het ging al een tijdje niet goed en het zou uiteindelijk zijn afgeraakt en dat vrouwmens heeft een wanhoopspoging gedaan want rarara,opeens was ze zwanger?? .Het valt echt niet op,ts.
Zij heeft geluk dat haar wanhoopspoging gelukt is en die gast is bij haar gebleven en de reden daarvoor is natuurlijk;je bent het geen 100% ZEKER en dat bedoel ik natuurlijk dat je het niet kan bewijzen en daar wringt het schoentje natuurlijk.

Feit is;mocht het toch niet gelukt zijn ik zou begrijpen dat die gast geen alimentatie zou willen betalen want dan stel je je nog de vraag;wie zegt er dat ze dat geld niet zelf in haar zakken steekt?
De dag van vandaag kan alles en zelfs de onmogelijkste dingen gebeuren.

Sorry;maar als ze zoiets bij mij zouden doen dan kunnen ze ferm de pot op.
Als het een accidentje is dan weet je dat echt wel en dan ben je allebei schuldig.
Wat een onzin is dit nu? Dan had hij maar condooms moeten gebruiken hé. Hij heeft wel dat kind verwekt hé en als hij daaraan twijfelt moet hij maar een DNA test laten doen.

Een kind kost trouwens veel meer dan het beetje alimentatie dat men krijgt. Dus van geld in de zakken steken is helemaal geen sprake.

Ik ken dat wel hoor, mannen zeggen bij een niet-geplande zwangerschap heel gemakkelijk "ze heeft het met opzet gedaan". Zo'n simpelaars zouden voor mij meteen oprotten, ik zou zelfs geen cent willen maar dat ze dan na jaren ook niet afkomen omdat ze het kind willen zien.
Oud 8 maart 2007, 19:17   #286
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huh???? Waar heb je het over? Ik heb niemand iets verweten.
Mag ik mede forumer debbie er op wijzen om contact op te nemen met geliefde. Om alzo persoonlijke aanvallen te vermijden ....... duveltje382
Oud 8 maart 2007, 19:23   #287
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Mag ik mede forumer debbie er op wijzen om contact op te nemen met geliefde. Om alzo persoonlijke aanvallen te vermijden ....... duveltje382
?????????? Beetje te diep in het glas gekeken? Waar heb je het over?
Oud 9 maart 2007, 00:23   #288
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Waarom lager betaalde jobs...? Tja, waarom is een zware stiel in de bouw slechter betaald dan lekker warm achter een bureautje zitten met een muis die een 10de lichter is dan een baksteen...?
mmm ... goed .. zuiver fysieke prestatie als quotering dus ?
( da's al weer een halve eeuw geleden dat men die redenering deed voordat machinerie het integraal overnam )

maar goed... maak nu dezelfde vergelijking met een zware job in de zorgsector en een bureaujobke
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 11:43   #289
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Vandaag is het Equal Pay Day. Alweer een reden om deze topic onder de aandacht te brengen dus...

Citaat:
’t Zijn niet de hormonen, ’t is ’t verschil in lonen.

zij-kant, de progressieve vrouwenbeweging, en ABVV-vrouwen organiseren op vrijdag 30 maart de derde editie van hun campagne Equal Pay Day. Onder het motto:
“’t zijn niet de hormonen, ’t is het verschil in lonen” wordt op tal van plaatsen in Vlaanderen, Brussel en Wallonië actie gevoerd op openbare plaatsen en in bedrijven.

Dit jaar hebben wij onze Equal Pay Day, de dag voor gelijk loon, vastgelegd op 30 maart.

Voor de eerste keer is het Instituut voor de Gelijkheid van vrouwen en mannen partner in de campagne.

Equal Pay Day, EPD, is - naar Amerikaans idee - de dag waarop de loonkloof tussen vrouwen en mannen wordt aangekaart. En dat is nog altijd nodig.

Ondanks de wetgeving, de loonevolutie en de gemiddelde loonstijgingen, is de gemiddelde loonkloof vrijwel ongewijzigd gebleven sedert 1995.

Afhankelijk van de gegevensbron en de berekeningswijze stelt men een loonkloof vast van 13 tot 39%. Het pas verschenen officiële loonkloofrapport van het Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen maakt melding van een loonkloof van 15%, berekend op basis van het gemiddelde bruto maandloon van voltijdse werknemers in de industrie en de diensten.

De analyse door het Hoger Instituut voor de Arbeid (HIVA, KULeuven) van de loonenquête van de vakbonden gaf aan dat vrouwen gemiddeld 26% op bruto maandloon en 18% op bruto uurloon moeten inboeten. Deze loonenquête verzamelde gegevens van ruim 20.000 loontrekkenden (59% mannen en 41% vrouwen) in de periode september 2006- maart 2007.

Eén lichtpuntje voor zij-kant en ABVV-vrouwen: dit jaar kunnen we onze derde Equal Pay Day opschuiven van 31 maart naar 30 maart. Wij hebben de campagnedag 2007 symbolisch met één dag vervroegd. Gegevens van het Instituut voor de Gelijkheid van Vrouwen en Mannen en het rapport van het Steunpunt Werkgelegenheid, Arbeid en Vorming tonen immers een lichte verbetering aan in de loonongelijkheid tussen vrouwen en mannen. Ook op beleidsvlak zijn er de afgelopen tijd waardevolle initiatieven genomen om de loonkloof te verkleinen.

EPD is voor ons het ijkpunt dat ons elk jaar aangeeft of én in welke mate de loonongelijkheid van vrouwen t.o.v. mannen evolueert.

Vrouwen verdienen, bruto per maand, gemiddeld nog een kwart minder dan mannen. Ze moeten dus gemiddeld 15 maanden (3 maanden extra) werken om hetzelfde jaarloon te krijgen als hun mannelijke collega’s. Vandaar ook de keuze van 31 maart voor onze eerste Equal Pay Day die wij in 2005 organiseerden.

zij-kant en ABVV-vrouwen hopen dat zij EPD ooit op 31 december zullen kunnen organiseren wanneer de lonen gelijk zullen zijn voor vrouwen en mannen.

Laatst gewijzigd door Edina : 30 maart 2007 om 11:53.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 13:59   #290
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Het nieuwe rapport over de loonkloof in België toont trouwens nog maar eens aan dat een deel van die loonkloof onverklaard blijft:

Citaat:
46% van het loonverschil tussen voltijds werkende vrouwen en mannen kan verklaard worden. Dat wil zeggen dat van elke 2,1 EUR die een vrouw gemiddeld per uur minder verdient dan een man, er 97 eurocent kan worden toegeschreven aan een aantal factoren. 1,13 EUR kan niet verklaard
worden op basis van de gegevens.

Het verklaarbare gedeelte van de loonkloof kan voor 57,7% worden toegeschreven aan professionele kenmerken, 25% aan individuele kenmerken en 17,3% aan de gezinssituaties. Factoren die een grote impact hebben zijn de anciënniteit in de onderneming (12,0%), het beroep (14%) en het al
dan niet hebben van kinderen (12,2%).
Oud 30 maart 2007, 14:05   #291
Sfax
Banneling

Standaard

Dus halen we de lonen van de mannen naar beneden, opdat ze op hetzelfde niveau van de vrouwen komen (dat zullen ze graag hebben)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 15:46   #292
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dus halen we de lonen van de mannen naar beneden, opdat ze op hetzelfde niveau van de vrouwen komen (dat zullen ze graag hebben)
En waar heb ik geschreven dat we de lonen van de mannen dan maar naar beneden moeten halen, beste Sfax?

Laatst gewijzigd door Edina : 30 maart 2007 om 15:47.
Oud 30 maart 2007, 16:17   #293
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Als het verschil niet kan verklaard worden, dan blijft er maar 1 verklaring over. Dat vrouwen gewoon minder goed zijn.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 16:20   #294
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Als het verschil niet kan verklaard worden, dan blijft er maar 1 verklaring over. Dat vrouwen gewoon minder goed zijn.
Het kan niet verklaard worden door objectieve factoren. Kwaliteit kan wel degelijk gemeten worden aan de resultaten. Er blijft dus inderdaad maar één verklaring over: discriminatie. Gebaseerd op de subjectieve zaken, ook wel vooroordelen genoemd.
Oud 30 maart 2007, 16:22   #295
Tavek
Banneling

Standaard

Vrouwen kiezen gewoon minder goed betaalde banen. In een technisch bedrijf zie je nauwelijks vrouwen. In de gezondheidszorg massas....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 16:26   #296
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vrouwen kiezen gewoon minder goed betaalde banen. In een technisch bedrijf zie je nauwelijks vrouwen. In de gezondheidszorg massas....
Dat behoort dus tot het objectief verklaarde deel van de loonkloof. Meer dan de helft kan echter niet verklaard worden.

En los daarvan: het is al evenzeer onaanvaardbaar dat banen in bijvoorbeeld de gezondheidszorg zo slecht verloond zijn. Het gaat vaak om zwaar werk en het is dan nog eens werk dat noodzakelijk is voor basisbehoeften!

Laatst gewijzigd door Edina : 30 maart 2007 om 16:27.
Oud 30 maart 2007, 17:07   #297
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het kan niet verklaard worden door objectieve factoren. Kwaliteit kan wel degelijk gemeten worden aan de resultaten. Er blijft dus inderdaad maar één verklaring over: discriminatie. Gebaseerd op de subjectieve zaken, ook wel vooroordelen genoemd.
Laat ze eens samen met de mannen deelnemen aan het wereldkampioenschap hoogspringen... en betaal ze dan volgens prestatie...

Laatst gewijzigd door Chipie : 30 maart 2007 om 17:07.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 17:12   #298
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Laat ze eens samen met de mannen deelnemen aan het wereldkampioenschap hoogspringen... en betaal ze dan volgens prestatie...
Hmm, ga je nu beweren dat vrouwen fysisch minder geschikt zijn om topmanager te zijn ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 17:15   #299
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Yep, we zijn er, ik verdien minder dus discriminatie.
Gelijk loon voor gelijk werk voor dezelfde prestaties en kunde.
Ik weet bouwvakkers die hetzelfde werk doen, maar den ene is daar wat handiger en sneller in en wordt meer betaald door zijne baas, is dat abnormaal, nee, volgens mij niet.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 17:19   #300
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Yep, we zijn er, ik verdien minder dus discriminatie.
Gelijk loon voor gelijk werk voor dezelfde prestaties en kunde.
Ik weet bouwvakkers die hetzelfde werk doen, maar den ene is daar wat handiger en sneller in en wordt meer betaald door zijne baas, is dat abnormaal, nee, volgens mij niet.
Ja, maar Alberto. Er staat toch "objectief" ? Dat hij sneller werkt als zijn collega, is objectief waarneembaar. Dan is het niet abnormaal dat hij meer verdient. Maar is het per definitie zo dat een vrouw minder snel werkt dan haar mannelijke collega ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be