![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En nog even dit hé, er zijn ook vrouwen die ervoor kiezen om geen kind te krijgen terwijl de man daar zo hard op aandringt dat ze uiteindelijk toegeeft. Uiteindelijk blijft zij ook soms met het kind achter en moet er hoe dan ook voor instaan, ook al is er eigenlijk niet toe in staat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
duveltje382
![]() |
![]() |
#283 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zij heeft geluk dat haar wanhoopspoging gelukt is en die gast is bij haar gebleven en de reden daarvoor is natuurlijk;je bent het geen 100% ZEKER en dat bedoel ik natuurlijk dat je het niet kan bewijzen en daar wringt het schoentje natuurlijk. Feit is;mocht het toch niet gelukt zijn ik zou begrijpen dat die gast geen alimentatie zou willen betalen want dan stel je je nog de vraag;wie zegt er dat ze dat geld niet zelf in haar zakken steekt? De dag van vandaag kan alles en zelfs de onmogelijkste dingen gebeuren. Sorry;maar als ze zoiets bij mij zouden doen dan kunnen ze ferm de pot op. Als het een accidentje is dan weet je dat echt wel en dan ben je allebei schuldig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een kind kost trouwens veel meer dan het beetje alimentatie dat men krijgt. Dus van geld in de zakken steken is helemaal geen sprake. Ik ken dat wel hoor, mannen zeggen bij een niet-geplande zwangerschap heel gemakkelijk "ze heeft het met opzet gedaan". Zo'n simpelaars zouden voor mij meteen oprotten, ik zou zelfs geen cent willen maar dat ze dan na jaren ook niet afkomen omdat ze het kind willen zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik mede forumer debbie er op wijzen om contact op te nemen met geliefde. Om alzo persoonlijke aanvallen te vermijden ....... duveltje382
![]() |
#287 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( da's al weer een halve eeuw geleden dat men die redenering deed voordat machinerie het integraal overnam ) maar goed... maak nu dezelfde vergelijking met een zware job in de zorgsector en een bureaujobke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandaag is het Equal Pay Day. Alweer een reden om deze topic onder de aandacht te brengen dus...
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 30 maart 2007 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Het nieuwe rapport over de loonkloof in België toont trouwens nog maar eens aan dat een deel van die loonkloof onverklaard blijft:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() Dus halen we de lonen van de mannen naar beneden, opdat ze op hetzelfde niveau van de vrouwen komen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
|
![]() En waar heb ik geschreven dat we de lonen van de mannen dan maar naar beneden moeten halen, beste Sfax?
Laatst gewijzigd door Edina : 30 maart 2007 om 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het verschil niet kan verklaard worden, dan blijft er maar 1 verklaring over. Dat vrouwen gewoon minder goed zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
|
![]() Het kan niet verklaard worden door objectieve factoren. Kwaliteit kan wel degelijk gemeten worden aan de resultaten. Er blijft dus inderdaad maar één verklaring over: discriminatie. Gebaseerd op de subjectieve zaken, ook wel vooroordelen genoemd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() Vrouwen kiezen gewoon minder goed betaalde banen. In een technisch bedrijf zie je nauwelijks vrouwen. In de gezondheidszorg massas....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
En los daarvan: het is al evenzeer onaanvaardbaar dat banen in bijvoorbeeld de gezondheidszorg zo slecht verloond zijn. Het gaat vaak om zwaar werk en het is dan nog eens werk dat noodzakelijk is voor basisbehoeften! Laatst gewijzigd door Edina : 30 maart 2007 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 30 maart 2007 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gelijk loon voor gelijk werk voor dezelfde prestaties en kunde. Ik weet bouwvakkers die hetzelfde werk doen, maar den ene is daar wat handiger en sneller in en wordt meer betaald door zijne baas, is dat abnormaal, nee, volgens mij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |