![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En als die vrouw dan het geluk heeft om toch aangeworven te worden, dan ga je haar die zwangerschap nog eens aanrekenen ook. Want och ja, je moet vervanging zoeken en dat kost geld. Daarom dat ik veel eerder in deze thread al stelde dat men mannen ook maar verplicht 3 maanden verlof moet geven voor elk kind dat hij krijgt. Dan kan dat in ieder geval al niet meer als argumennt gebruikt worden. En kan hij ineens ook eens wat meer verantwoordelijkheid opnemen. Citaat:
Wat die kinderen van 16 - 17 jaar betreft. Het is niet omdat die al voor zichzelf kunnen zorgen dat dit geen invloed meer kan hebben hé. Wie doet het huishouden daar? Wie zorgt er voor het eten. En voor de was? Als dat - zoals jammer genoeg nog heel vaak het geval is - allemaal op haar kap terecht komt en als haar mannelijke collega ook een vrouw heeft die dat allemaal voor haar rekening neemt, is het perfect te bergijpen waarom die flexibeler kan zijn en overuren kan doen. Mag die flexibiliteit dan niet beloond worden, vraag je dan? Er valt heel wat te zeggen om dat inderdaad niet te veel in rekening te brengen. Want dat houdt die ongelijkheid in stand. En er zijn ook andere manieren om vrouwen de kans te geven meer flexibel te zijn. Door bijvoorbeeld opvang voor de kinderen te regelen. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
|
![]() Citaat:
En ik heb ondertussen al redelijk uitvoerig beargumenteerd waarom ik het niet met je eens was. Ik spreek mij overigens niet uit over de bewuste personen waarover jij het hebt. Ik spreek in algemene termen. Dat lijkt mij veel zinniger. Het is niet echt verstandig om op enkele voorbeelden verder te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En waarom zou de rest van het bedrijf moeten stilstaan tijdens haar afwezigheid, of zou zij moeten kunnen profiteren van wat anderen doen tijdens haar afwezigheid? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor zover ik weet telt voor haar loon enkel wat ze tijdens werktijd voor het bedrijf doet, net zoals bij die man; wat beiden in hun privé-leven doen, telt voor geen van beiden. Citaat:
Citaat:
Ik zal je toch moeten teleurstellen Edina; een werknemer die bereid is wat flexibiliteit te tonen en een tandje bij te steken wanneer het nodig is,,die heeft een streepje voor op de werknemer die klokslag 8h30 begint en klokslag 4h30 weer aan haar wagen staat om te vertrekken. Citaat:
Bijstand bij kinderopvang is hier trouwens een mogelijkheid Edina; erg eh... Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 30 maart 2007 om 21:53. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De realiteit vat zich niet in één statistiek; de oplossingen al helemaal niet. Los daarvan zijn man en vrouw inherent niet gelijk; je hebt dan ook geen gelijke behandeling nodig. Gelijkwaardigheid is immers niet hetzelfde als gelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Banneling
|
![]() Laatste keer dat ik checkte kreeg de vrouw ook kindergeld op haar rekening gestort....balanceert dat niet het plaatje. Veel mensen in deze draad stellen dat vrouwen vaak door hun kinderen niet aan carriere maken toekomen. Awel, ze krijgen toch deels betaald door de staat door die kinderen. Tel dat eens op bij het loon en vergelijk dan nog eens....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 31 maart 2007 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() Sterk argument. Hoeveel vrouwen zie je in technische opleidingen ? Hoeveel vrouwen zie je in managementsopleidingen (post grads dan wel) ? Hoeveel vrouwen zie je bedrijfjes opstarten ?
Dit zijn allemaal factoren die er toe bijdragen dat ze minder verdienen. Er wordt hun niks verboden, ze kiezen gewoon een ander leven. En dat is hun goed recht. Ik ken dames die keihard voor de carriere gaan. Ze zijn met weinig, en verdienen minstens evenveel als hun mannelijke tegenhangers. Maar ze zijn met zo weinig dat ze geen invloed op de statistieken hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp de problematiek maar al te goed. Je wilt dat een persoon niet meer verloond wordt naar capaciteiten en werken, maar naar geslacht. Een vrouw werkt nu gewoon op een andere manier. En lees goed: ANDERE manier. Niet slechter, niet beter. Haar manier van werken is beter geschikt voor bepaalde jobs als anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 31 maart 2007 om 14:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Of als U iets tegen hoogspringen hebt, laat ons dan de 100 of 200 m sprint nemen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 31 maart 2007 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Banneling
|
![]() ²
Laatst gewijzigd door Chipie : 31 maart 2007 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Banneling
|
![]() OF de 10.000 meter...
Laatst gewijzigd door Chipie : 31 maart 2007 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wedden dat zogoed als niemand een werkgever gaat aanklagen omdat zij minder betaald word voor dezelfde job als een mannelijke collega?
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
(Misschien heeft het ermee te maken dat ze graag haar werk zou willen houden, maar wel rechtvaardig wil verloond worden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |