Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2007, 07:37   #361
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus van oordeel is dat een lager loon rechtvaardig is ?
Nee, dus zal ze geen rechtszaak beginnen, waar Illwill op aanstuurt. Dan is ze haar werk misschien kwijt (of toch zeker de leuke sfeer).
Illwill doet uitschijnen dat vrouwen het toch niet zo erg vinden dat ze minder loon krijgen, anders zouden ze hun werkgever wel aanklagen. Dat is belachelijk.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 08:06   #362
Fashionista
Burger

Fashionista's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Fashionista
Standaard

ik vind het alleszins wel erg dat ik minder betaald word dan mijn mannelijke collega's. Ik wil meer méér mééééééér
Fashionista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 08:25   #363
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fashionista Bekijk bericht
ik vind het alleszins wel erg dat ik minder betaald word dan mijn mannelijke collega's. Ik wil meer méér mééééééér
Ga naar uw baas, en zeg dat ge het problematisch vindt dat ge zo weinig verdient. Indien hij/zij op termijn geen oplossing vindt, gaat ge een andere baan zoeken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 08:29   #364
Fashionista
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ga naar uw baas, en zeg dat ge het problematisch vindt dat ge zo weinig verdient. Indien hij/zij op termijn geen oplossing vindt, gaat ge een andere baan zoeken.
Als een mannelijke collega hetzelfde scenario volgt verdient hij nog steeds meer als mij...
Oud 4 april 2007, 08:35   #365
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fashionista Bekijk bericht
Als een mannelijke collega hetzelfde scenario volgt verdient hij nog steeds meer als mij...
Open kaart spelen en zeggen wat er scheelt. Indien ge een positie hebt binnen uw bedrijf waar niet op 1 2 3 een vervanger voor gevonden is, zult ge uw verhoging wel krijgen. En als ge die niet krijgt de daad bij het woord voegen !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 08:36   #366
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Open kaart spelen en zeggen wat er scheelt. Indien ge een positie hebt binnen uw bedrijf waar niet op 1 2 3 een vervanger voor gevonden is, zult ge uw verhoging wel krijgen. En als ge die niet krijgt de daad bij het woord voegen !
En als je in een beroep zit waar wel makkelijk vervanging te vinden is, moet je maar op je kin kloppen zeker?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 08:37   #367
Fashionista
Burger

Standaard

iedereen is vervangbaar
Oud 4 april 2007, 09:22   #368
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En als je in een beroep zit waar wel makkelijk vervanging te vinden is, moet je maar op je kin kloppen zeker?
Yup, al kan je het nog steeds gaan vragen; wat je niet vraagt krijg je sowieso niet.

Laatst gewijzigd door Sfax : 4 april 2007 om 09:22.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 09:23   #369
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Yup, al kan je het nog steeds gaan vragen; wat je niet vraagt krijg je sowieso niet.
Erken je nu plots de discriminatie van vrouwen bij verloning?
Oud 4 april 2007, 09:26   #370
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Erken je nu plots de discriminatie van vrouwen bij verloning?
Feel free om me even uit te leggen hoe je tot die conclusie komt, op basis van wat ik in voorgaande post zei.
Oud 4 april 2007, 09:28   #371
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feel free om me even uit te leggen hoe je tot die conclusie komt, op basis van wat ik in voorgaande post zei.
Lees de post eens waarop je reageerde en die daarvoor.
Oud 4 april 2007, 09:33   #372
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees de post eens waarop je reageerde en die daarvoor.
Ja, en?
Je stelt de vraag dat als je "vervangbaar" bent, je het op je buik mag schrijven om een loonsverhoging te krijgen; ik antwoord daar bevestigend op. Waar zit de erkenning?
Als je vervangbaar bent, dan is het zowel als man of als vrouw minder vanzelfsprekend om meer te verdienen...
Oud 4 april 2007, 09:38   #373
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en?
Je stelt de vraag dat als je "vervangbaar" bent, je het op je buik mag schrijven om een loonsverhoging te krijgen; ik antwoord daar bevestigend op. Waar zit de erkenning?
Als je vervangbaar bent, dan is het zowel als man of als vrouw minder vanzelfsprekend om meer te verdienen...
Lees de posts van Fashionista waar mijn post uiteindelijk de aanleiding toe was nog een keer. Of insinueer je dat ze even goed werkt dan haar mannelijke collega's?
Oud 4 april 2007, 09:45   #374
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees de posts van Fashionista waar mijn post uiteindelijk de aanleiding toe was nog een keer. Of insinueer je dat ze even goed werkt dan haar mannelijke collega's?

Nu insinueer ik dus al dat ze goed werkt? Je moet het maar durven toch .

Maar goed, nog steeds: ja en dan? Waar zit mijn erkenning?
Oud 4 april 2007, 09:58   #375
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu begint het toch erg te worden Edina
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 09:58   #376
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu insinueer ik dus al dat ze goed werkt? Je moet het maar durven toch
Dat moest natuurlijk "niet even goed" zijn, maar dat had je wel begrepen.

Citaat:
Maar goed, nog steeds: ja en dan? Waar zit mijn erkenning?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fashionista
Als je discriminatie niet erkent, zijn er maar 2 andere opties, ofwel beweer je dat Fashionista uit haar nek lult, ofwel dat ze niet even goed werkt als haar mannelijke collega's.
Oud 4 april 2007, 10:18   #377
Sfax
Banneling

Standaard

Tuurlijk heeft een man ook kans op opslag als hij dat gaat vragen; of net niet, wanneer hij vervangbaar is, net zoals die vrouw. Waar zit de discriminatie Edina?

Citaat:
Als je discriminatie niet erkent, zijn er maar 2 andere opties, ofwel beweer je dat Fashionista uit haar nek lult, ofwel dat ze niet even goed werkt als haar mannelijke collega's.
Alleen spijtig dat ik niet op Fashionista reageerde maar op jou . Bijgevolg beweer ik niets over haar...

Over haar heb ik niets gezegd; als zij vindt dat ze meer moet krijgen, dan moet ze dat maar uitvechten met haar baas. Aan hem om te bepalen of ze dat al dan niet moet krijgen.
Oud 4 april 2007, 10:37   #378
Marc Spandel
Burger

Marc Spandel's schermafbeelding

Standaard

Ik ben dan wel een echte hetero man, maar wil hier kwijt, dat in mijn ogen, voor zover ik 'vrouwen' ken, deze vrouwen op gebied van inzet, werken, verdraagzaamheid enz. veel hoger scoren dan de mannen die ik ken.

Daarom vraag ik me dan ook af waarom een vrouw minder zou moeten verdienen dan een man, integendeel... een vrouw zou eerder recht hebben op een hoger loon dan dit van een man!

Vanaf het moment dat ze opstaat werkt een vrouw voor haar gezin, tot op het moment dat ze gaat slapen, en tussendoor doet ze nog eens een 'job'.

Een man staat op, leest de gazet, drinkt een tas koffie die door de vrouw wordt gezet, doet de kleren aan die door de vrouw gewassen en gestreken werden, eet zijn boterhammekes op waarvoor de vrouw naar de winkel is gegaan..
Dan gaat hij 'werken' en 's avonds valt hij doodmoe in de zetel, wachtend op het eten dat de vrouw klaarmaakt. De afwas, de kuis, de kindjes enz... dat is allemaal voor de vrouw natuurlijk!

LEVE DE VROUWEN !!!
Oud 4 april 2007, 10:56   #379
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Spandel Bekijk bericht
Ik ben dan wel een echte hetero man, maar wil hier kwijt, dat in mijn ogen, voor zover ik 'vrouwen' ken, deze vrouwen op gebied van inzet, werken, verdraagzaamheid enz. veel hoger scoren dan de mannen die ik ken.

Daarom vraag ik me dan ook af waarom een vrouw minder zou moeten verdienen dan een man, integendeel... een vrouw zou eerder recht hebben op een hoger loon dan dit van een man!

Vanaf het moment dat ze opstaat werkt een vrouw voor haar gezin, tot op het moment dat ze gaat slapen, en tussendoor doet ze nog eens een 'job'.

Een man staat op, leest de gazet, drinkt een tas koffie die door de vrouw wordt gezet, doet de kleren aan die door de vrouw gewassen en gestreken werden, eet zijn boterhammekes op waarvoor de vrouw naar de winkel is gegaan..
Dan gaat hij 'werken' en 's avonds valt hij doodmoe in de zetel, wachtend op het eten dat de vrouw klaarmaakt. De afwas, de kuis, de kindjes enz... dat is allemaal voor de vrouw natuurlijk!

LEVE DE VROUWEN !!!
Je moet een ander nooit met jezelf vergelijken.

Laatst gewijzigd door alberto : 4 april 2007 om 10:58.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 11:35   #380
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Spandel Bekijk bericht

LEVE DE VROUWEN !!!
+ het geld van de man.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be