![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En als ik mijn klak moet afzetten op mijn pas en die moslima niet, dan voel ik me gediscrimineerd. |
|
|
|
|
|
|
#322 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#323 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#324 | |
|
|
Citaat:
Een beetje respect: bepaalde groepen mag je bij wet niet tegen de schenen schoppen, maar zelf moeten we een pispaal zijn. |
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#326 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#327 | |
|
|
Citaat:
*knip* |
|
|
|
|
|
|
#328 |
|
|
Nee, ik voel me niet gediscrimineerd. Ik ben gediscrimineerd.
|
|
|
|
|
|
#329 |
|
|
@Boadicea: je niveau scheert weer hoge toppen
|
|
|
|
|
|
#330 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#331 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
Banneling
|
Hoofddoeken waarvoor dienen ze? Wie draagt ze?
Bij zo'n reportage zou Jambers zeggen: "Hoofddoeken waarvoor dienen ze? Wie draagt ze?" LONDEN - Een Somalische man die gezocht werd voor de moord op een agente is erin geslaagd Groot-Brittannië te verlaten, vermomd als een gesluierde vrouw. Dat schrijft de krant The Times. Mustafa Jamma had de identiteit aangenomen van zijn zus. Hij gebruikte haar paspoort en verborg zich onder een niqab (een gezichtssluier waarbij alleen de ogen onbedekt zijn) om door de veiligheidscontrole op de Londense luchthaven van Heathrow te geraken, zo stellen politiebronnen in de krant. De man werd beschuldigd van betrokkenheid bij de moord op agente Sharon Beshenivsky na een gewapende overval in 2005. Een andere agente, de 37-jarige Teresa Milburn, werd bij datzelfde incident geraakt in de schouder. De vlucht van Jamma dateert al van de periode tussen kerst en nieuwjaar vorig jaar, aldus nog de Times. Op het ogenblik van zijn vlucht was hij een van de meest gezochte mannen in Groot-Brittannië en had hij 21 veroordelingen op zijn naam. Het controlepersoneel op de luchthaven mag passagiers vragen om hun sluier af te nemen om een identiteitscontrole uit te voeren, maar die controle is niet verplicht. ,,Het controlepersoneel voert een visuele controle uit op iedereen die het land binnenkomt, maar niet op wie het land verlaat'', aldus een woordvoerder van Heathrow in The Times.Bron Het Nieuwsblad UPDATE: Mustafa Jamal is 25 jaar oud volgens de EMM Newsexplorer. 21 veroordelingen en 25 jaar oud? |
|
|
|
|
|
#333 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#334 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar weet je, we gaan het zo oplossen: Jij mag van mij OOK met een hoofddoek op je pasfoto. Zo, ben je nu gelukkig? ________________________ Er is geen rechtvaardigheid in deze wereld, en er is geen enkele politieke beweging die dit probleem zal oplossen. Get over it. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 7 april 2007 om 15:30. |
|
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Minister
|
Citaat:
We zullen mekaar nog eens spreken als u een vergunning probeert te krijgen voor aanpassing van een gebouw in natuurgebied. |
|
|
|
|
|
|
#337 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Joods zijn is wel een ethnie, of dat maken ze er zelf alleszins van. In ieder geval: Israël is niet zozeer op het religieuze maar wel op ethnische principe van het Joods zijn, gebaseerd. Voor vele functies vlooit men er zelfs nog iemands stamboom op na. Enkel de uitverkoren die zuiver Joods zijn, komen voor bepaalde functies in aanmerking. Maar tja ... elk volk heeft recht op zijn regels en op dat punt hebben de Joden in mijn ogen wel een punt. Citaat:
En ik zeg nergens dat deze mensen een misdrijf gepleegd hebben. Ik zeg enkel dat heel de heisa enkel aantoont dat het een storm in een glas water is. |
||||
|
|
|
|
|
#338 |
|
|
Ik schreef dan ook opzettelijk "in de meeste gebieden". De meeste zonevreemde woningen liggen namelijk niet in nauurgebieden.
|
|
|
|
|
|
#339 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
|
Troost je, als vrouwen onder elkaar kan ik je enkel zeggen dat ik aan PMS lijdt, maar jouw rode vlag hangt blijkbaar altijd uit.
Als je er niet tegen kunt, dat er mensen zijn met een andere mening, so what. Het feit dat jij mijn argumenten niet kan weerleggen, maakt je wat prikkelbaar. Ik snap jouw standpunt en respecteer het, maar stel wel vast dat je in praktijk niet voor iedereen goed kan doen. Dus moet je keuzes maken. Het spijt me. |
|
|
|