Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2007, 17:54   #481
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Me dunkt dat de blote borsten rage in de afrikaanse rimboe al een tijdje achter de rug is tot spijt van wie het benijdt. Maar ik meen dat de blanke "ik wil met een masai huwen" dames zich netjes aanpassen hoor

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 17:58   #482
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De drempel om zoeits te doen ligt voor iemand vanuit mijn cultuur hoog.
Maar ik zou het, mocht ik beslissen om lange tijd ergens te wonen waar ontbloot bovenlijf voor vrouwen gebruikelijk is wel doen.
Misschien trek ik thuis weer gewoon een hemd aan, maar mocht ik merken dat ik moeilijk contact leg, omdat er toch wel moeite is om aan mijn bedekt bovenlichaam te wennen temidden van vrouwen die dit niet doen, dan zou het me inderdaad niet storen om mezelf aan te passen aan de ''coleur locale''.
Ziet u daar iets verkeerd aan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 18:01   #483
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Me dunkt dat hier nogal wat ruimte is om tussen ''lokale zeden en gewoontes '' in Vlaanderen je eigen ding te doen, de vraag is, mag de samenleving hier toch grensen aan stellen?
Volgens mij wel, volgens u niet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 18:05   #484
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De drempel om zoeits te doen ligt voor iemand vanuit mijn cultuur hoog.
Dan kun je alvast begrijpen dat voor sommige anderen de drempel hoog ligt om de hoofddoek af te leggen.

Citaat:
Maar ik zou het, mocht ik beslissen om lange tijd ergens te wonen waar ontbloot bovenlijf voor vrouwen gebruikelijk is wel doen.
Misschien trek ik thuis weer gewoon een hemd aan, maar mocht ik merken dat ik moeilijk contact leg, omdat er toch wel moeite is om aan mijn bedekt bovenlichaam te wennen temidden van vrouwen die dit niet doen, dan zou het me inderdaad niet storen om mezelf aan te passen aan de ''coleur locale''.
Ziet u daar iets verkeerd aan?
Tuurlijk niet, ik zou zelf een kijken komen nemen
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 18:06   #485
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Me dunkt dat hier nogal wat ruimte is om tussen ''lokale zeden en gewoontes '' in Vlaanderen je eigen ding te doen, de vraag is, mag de samenleving hier toch grensen aan stellen?
Volgens mij wel, volgens u niet?
Nee.. Willen we vastroesten in een bepaald (gestuurd?) patroon?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 18:50   #486
Banneling

Standaard

Citaat:
Flippend Rund;2601778]Dan kun je alvast begrijpen dat voor sommige anderen de drempel hoog ligt om de hoofddoek af te leggen.
Blijkbaar overlees je moedwillig het stuk waarin Alice zegt dat ze ondanks haar schroom toch wel moeite zou doen om zich te integreren.

Verder moet je eens uitleggen waarom het afnemen van een hoofddoekje gepaard zou gaan met schroom. Stap jij dan toch mee in de sexistische islamitische basisgedachte dat vrouwelijke hoofdharen erotiseren en dat de moslima dus maar moet opdraaien voor de onmogelijkheid van de moslim om zich in toom te houden bij het bekijken van naakt hoofdschaamhaar.

Als het dat soort 'godsdienstvrijheid' is dat de Filosofen en co verdedigen, dan moeten zij dringend eens in therapie gaan. Met dat soort onzin hoeven we in een geseculariseerd land waar vrouwen en mannen gelijke rechten genieten, absoluut geen rekening te houden, te meer daar dezelfde moslima's jarenlang schroomloos door het leven gaan ... tot ze besluiten dat het tijd is om hun wanen aan iedereen te gaan opdringen. Behalve thuis natuurlijk, waar het geen punt is om het schaamtevodje af te werpen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 18:51   #487
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Nee.. Willen we vastroesten in een bepaald (gestuurd?) patroon?

Wil u persé terug naar het obscurantisme?
Mogelijkheden genoeg hoor ! Probeer eens de "flexibele" patronen uit in één of ander moslimland Heftruck.
Oud 11 april 2007, 19:05   #488
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Blijkbaar overlees je moedwillig het stuk waarin Alice zegt dat ze ondanks haar schroom toch wel moeite zou doen om zich te integreren.

Verder moet je eens uitleggen waarom het afnemen van een hoofddoekje gepaard zou gaan met schroom. Stap jij dan toch mee in de sexistische islamitische basisgedachte dat vrouwelijke hoofdharen erotiseren en dat de moslima dus maar moet opdraaien voor de onmogelijkheid van de moslim om zich in toom te houden bij het bekijken van naakt hoofdschaamhaar.

Als het dat soort 'godsdienstvrijheid' is dat de Filosofen en co verdedigen, dan moeten zij dringend eens in therapie gaan. Met dat soort onzin hoeven we in een geseculariseerd land waar vrouwen en mannen gelijke rechten genieten, absoluut geen rekening te houden, te meer daar dezelfde moslima's jarenlang schroomloos door het leven gaan ... tot ze besluiten dat het tijd is om hun wanen aan iedereen te gaan opdringen. Behalve thuis natuurlijk, waar het geen punt is om het schaamtevodje af te werpen.
sja, elke cultuur vindt nu eenmaal van zichzelf dat ze het perfecte midden houdt tussen overdreven losbandigheid en overdreven preutsheid.
Oud 11 april 2007, 19:10   #489
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ben je nu alweer vergeten dat zonevreemdheid niet gelijk staat aan illegaal (en dat de meeste zonevreemde woningen niet illegaal zijn)? Beetje moeite om je ongelijk toe te geven, Rene?

Bouwvergunningen voor zonevreemde woningen zijn helemaal geen uitzondering, behalve dan in natuurgebieden (en die vergunningen zijn helemaal niet beperkt tot grote onderhoudswerken, maar worden onder voorwaarden ook afgeleverd voor verbouwingen, herbouwingen en zelfs uitbreidingen). En zoals ik je ook al eerder zei, staan de meeste zonevreemde woningen niet in natuurgebied (of ander kwetsbaar gebied) waar wel beperkingen gelden.
Vandaar waarschijnlijk dat de meeste afbraken bevolen zijn voor woningen in recreatiegebied, de zgn. vacantiehuisjesproblematiek.

Ik heb nergens illegaliteit, wat in essentie duidt op een probleem met een bouwvergunning, gelijk gesteld met zonevreemdheid, enkel dat zonevreemdheid problematischer is dan het ontbreken van de bouwvergunning.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 19:10   #490
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Alice, ge begrijpt Edina niet.

Als Edina in Pakistan voor een rechtbank moet verschijnen dan komt ze in monokini met haar cocktailke in haar hand en al een beetje tipsy! Dat is haar recht zegt ze! De prioenistische religie weetjewel?
Heu, als de mannen van de Rode Moskee haar zien, kan ze zich beter verstoppen. De vrouwelijke minister van buitenlandse zaken aldaar en nog enkele andere vrouwen hebben dat al mogen ondervinden. Ook verkopers van DVD's en CD's hebben al van die fundi's over de vloer gekregen. Muziek past niet in de islam ... dat zouden vooral de jongens van Fund-A-Mental moeten weten.
Oud 11 april 2007, 19:12   #491
Heftruck

Standaard

Citaat:
Wil u persé terug naar het obscurantisme?
Mogelijkheden genoeg hoor ! Probeer eens de "flexibele" patronen uit in één of ander moslimland Heftruck.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 19:14   #492
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
sja, elke cultuur vindt nu eenmaal van zichzelf dat ze het perfecte midden houdt tussen overdreven losbandigheid en overdreven preutsheid.
Je ontwijkt de vraag Flip.
Oud 11 april 2007, 19:14   #493
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

FF off topic, wtf?? 25 paginas al
Oud 11 april 2007, 19:16   #494
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
De kern van de zaak is inderdaad of die rechter mag verwijten de wet toe te passen. En het antwoord daarop is ja, omdat - zoals diverse rechtsgeleerden en magistraten ondertussen bevestigden - de toepassing ervan tegen de geest van de wet is. En er zijn trouwens massa's regeltjes die ondertussen niet meer worden toegepast wegens totaal verouderd.

Je vergelijking is totaal van de pot gerukt, omdat het nu eenmaal helemaal geen verouderd gegeven is dat ten eerste overdreven snelheid aanleiding kan zijn voor ongelukken en ten tweede dat snelheid een invloed heeft op de ernst van ongevallen. En daar kan een verbeterde infrastructuur niets aan veranderen.
Het antwoord is nee. De wet is duidelijk en zou dus toegepast moeten worden. Het is niet aan de rechter om te beslissen welke wet toegepast moet worden en welke niet. Scheiding der machten heet dat.

De vergelijking gaat perfect op want de snelheidsbeperking dateert nog uit de tijd dat de baanligging van de meeste wagens rampzalig, airbags en kreukelzones onbekend en de rijopleiding rudimentair was. Het probleem bij ongevallen is er een van onvoldoende afstand en onaangepaste snelheid. Daaraan verhelpt men niet met een beperking tot 120 km/u. Die helpt van geen kanten tegen bumperklevers en wegafsnijders.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 19:26   #495
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als ze beweren dat ze schroom voelen, waarom zou het niet waar zijn? En wat kan het mij geven wat een moslim al of niet erotisch vindt? Wat kan het mij geven dat iemand een sjaal rond haar hoofd wil dragen? Het ergert mij niet. Wat mij ergert zijn mensen die stinken, of mensen die papiertjes op de grond smijten.

Citaat:
Oud 11 april 2007, 19:31   #496
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Als ze beweren dat ze schroom voelen, waarom zou het niet waar zijn?

Schroom om hun hoofschaamhaar te tonen waarmee ze tervoren wel naakt door de straten liepen? Hoe verklaar je die plotse omwenteling in hun schroomgevoel? Mentale stoornissen?

Citaat:
En wat kan het mij geven wat een moslim al of niet erotisch vindt?
Oh aangezien je vragen had over de schroombeleving van Alice meende ik dat je interesse ook zou reiken tot diegenen die er het meest last van hebben.

Citaat:
Wat kan het mij geven dat iemand een sjaal rond haar hoofd wil dragen? Het ergert mij niet. Wat mij ergert zijn mensen die stinken, of mensen die papiertjes op de grond smijten.
Dus mensen met sjaaltjes met bij vb het VB-logo op zie je dus ook zitten.
Oud 11 april 2007, 19:38   #497
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Schroom om hun hoofschaamhaar te tonen waarmee ze tervoren wel naakt door de straten liepen? Hoe verklaar je die plotse omwenteling in hun schroomgevoel? Mentale stoornissen?
Weet ik veel hoe die modes evolueren. Dat zijn chaotische systemen. Een paar maanden geleden begonnen heel wat vrouwen ineens van die potsierlijke korte broeken te dragen. Stel je je daar ook zo'n vragen bij?

Citaat:
Oh aangezien je vragen had over de schroombeleving van Alice meende ik dat je interesse ook zou reiken tot diegenen die er het meest last van hebben.
Ik heb repect voor de schroombeleving van Alice, en ik zou nooit van haar eisen dat ze met blote borsten loopt. Evenzo heb ik respect voor de schroombeleving van een moslim-vrouw, en ik zou nooit eisen dat ze haar hoofddoek aflegt.

Citaat:
Dus mensen met sjaaltjes met bij vb het VB-logo op zie je dus ook zitten.
Tuurlijk, waarom niet?
Oud 11 april 2007, 19:42   #498
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ook moet ik opmerken dat, voor elke allochtoons meisje dat rondloopt met een hoofddoek, er twee rondlopen die zich kleden gelijk Beyoncé. Die zijn dan waarschijnlijk wel goed geïntegreerd.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 11 april 2007 om 19:43.
Oud 11 april 2007, 19:45   #499
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En dan tenslotte: als je vindt dat al die allochtonen rondlopen alsof de straat van hen is, er is niets dat je tegenhoudt van rond te lopen alsof de straat van u is. Het is niet de specialiteit van de bescheiden, geknechte Vlaming, maar oefening baart kunst.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 11 april 2007 om 19:46.
Oud 11 april 2007, 19:53   #500
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraagje. Er zijn nogal wat Afrikaanse stammen waar de vrouwen allemaal met blote borsten rondlopen. Stel dat je een tijdje bij zo'n stam moet gaan wonen. Ga je je dan ook aanpassen aan de heersende normen van die stam, en daar met blote borsten rondlopen? Ik veronderstel van wel, want volgens u moeten we respect opbrengen voor de locale zeden en gewoonten.
Daarvoor hoeft u zover niet te gaan.
Op nudistenstranden is dat ook de gewoonte.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be