![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementslid
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
|
![]() t'zou al ne groooote stap in de goeie richting zijn moesten de heren politiekers voor "europees" kiezen.............. kwaliteit waar we in europa zelf kunnen aan werken en zelf iets aan verdienen...... en niet meer afhankelijk zijn van de amerikaanders..........
we zouden begot een beetje meer onze nek moeten uitsteken, we hebben materiaal genoeg waarmee we de US aan ons poepje kunnen laten rieken... Airbus....Saab... enz.... ![]()
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
|
![]() Citaat:
En ik kan mij best voorstellen dat het dan eerst nog gekeurd moet worden door de FAA ook, ... Maar het wordt gedaan ontmotballen, (een schoon nieuw werkwoord, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
|
![]() Citaat:
Een beetje gespecialiseerde firma heeft daar toch het gepaste cut en plooi materiaal voor... ? Als je dat moet uitbesteden kost dat tijd maar ik denk wel dat firma's die zich met zo'n dingen bezig houden, wel een lasercutter, freesmachine en een plooibankske zulle hebben, om 't een en t ander te kunnen zelf doen, Als ge u specialiseerd in het patchen van oude vliegers, hebbde ofwel een uitgebreid kerkhof, met spareparts, (of kende zo iemand) ofwel hebde uw materiaal om het zelf te maken. Die militaire snufjes dat is een ander paar mouwen natuurlijk, maar ik denk dat het meer materiaal verwijderen is, dan installeren, het is het ombouwen van een toestel voor gespecialiseerd werk , naar een vrachtvliegtuig, een ramp, een vloer om materiaal op vast te leggen, een static line , en wa nettekes om in te zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Burger
Geregistreerd: 26 december 2006
Locatie: Het Waasland
Berichten: 184
|
![]() Citaat:
Respect voor de C130, is tenminste een vliegtuig dat mensen helpt door voedselpakketjes te droppen, geen bommen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Die NH90 is nog steeds niet aangekocht en die C130 wordt niet alleen gebruikt om voedselpakketten te droppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.397
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
|
![]() De leeftijd van een vliegtuig bepaalt niet zozeer de kostprijs, eerder het aantal uren dat op het airframe staan. Als dit een lage uren versie is, dan is de aankoop nog te verantwoorden.
Verder is er natuurlijk ook de manier waarop het toestel is ingezet. Als het constant onder hoge stress heeft gestaan zou het geen goede zaak geweest zijn. Herinner de C130 die zijn vleugels verloor tijdens een pull-up na een blusopdracht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 13 december 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 2.133
|
![]() exact, bovendien moet dit toestel maar 10-15 jaar meegaan, de A400 staat gepland voor 2018.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
|
![]() Deze draad heb ik tot nu toe gemist zodat ik schudde van het lachen toen ik, ongeveer een uurtje gelden, dit hoorde vertellen op RadioI:
Citaat:
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
|
![]() Blijkbaar had de C130 20361 u op het airframe toen die buiten dienst werd gesteld bij Evergreen (google even op zijn Amerikaanse immatriculatie N130EV). Het is hier wel een C130E en bij mijn weten heeft de belgische luchtmacht C130H versies. Het zal dus serieus wat updating vragen om dit in vergelijkbare toestand te krijgen dan de andere toestellen. Ik vond op een ander forum dat meestal goed ingelicht is dat dit toestel pas in oktober 2008 inzetbaar zal zijn.
Verder had ik nooit een toestel overwogen dat als hurricane chaser heeft gediend. Het toestel dat men nu gekocht heeft is ongeveer 10 jaar ouder dan de andere C130's van de luchtmacht. |
![]() |
![]() |