![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wapens op school het kan? | |||
Zeer zeker |
![]() ![]() ![]() |
9 | 17,65% |
Dat nooit |
![]() ![]() ![]() |
29 | 56,86% |
Een klein zakmesje moet kunnen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 25,49% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwaar bewapende criminelen op school?
Daar stuur ik mijn kleinkinders niet heen hoor. Zo een gure buurt. Tijd dat pépé eens naar school komt zie ik.
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heu, wat zijn wapens eigenlijk? Persoonlijk ga ik er van uit dat vuurwapens, dolken en andere materiaal niet in een klas thuishoort, maar anderzijds ... een klein zakmesje, waar je niemand dodelijk mee kan raken, kan soms handig zijn.
Bij mij op school had iemand zo een kleinnood en dat is wel eens een paar keer handig van pas gekomen. Je kon er bv je appel mee snijden tijdens de middagpauze, want een bestek was er niet voorzien. Op bosklassen was het handig om ergens een takje af te snijden, als we het als wetenschappelijk studiemateriaal moesten verzamelen. En ooit hebben we inderdaad schoenveters en de sok moeten opensnijden, van een medeleerling die viel tijdens de turnles en wiens gebroken voet ernstig begon te zwellen en waardoor je die dingen niet meer normaal kon uitdoen. Met andere woorden: ik beschouwde dat ding als gereedschap en niet als wapen. Dan mogen we scharen, kurkentrekkers en ga zo verder ook verbieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Metaaldetectoren en bij elk wapen de ouders zwaar straffen, financieel, en de kinderen een soort van werkstraf. Misschien in een gevangenis of vuil van straat pikken.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als iedereen zich zou bewapenen (reglementair of niet) zou dit alleen maar een sneeuwbal effect hebben.
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 17 april 2007 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Ik ben een sterk voorstander van vrij wapenbezit, maar moest ik nu een privé-school oprichten of zo, dan zou ik toch liefst op het schoolterrein wapens verbieden.
Vrij wapenbezit betekent niet dat men overal zomaar met wapens mag rondlopen.
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals is het legaal gebruik en bezit van wapens het probleem niet, een illegaal wapen is in amerika goedkoper te verkrijgen dan een legaal wapen. Een verbod zal dus niets oplossen, buiten dat mensen dus hun eigendom niet meer zullen kunnen verdedigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() Gewone handguns (die samen met de nodige munitie toch nog in een rugzak passen) op school moet kunnen, over volautomatische assault riffles, anti-tankgeschut, surface-to-air missiles alsmede atoombommen in kofferformaat op de schoolbanken ben ik ietwat minder enthousiast.
Ook handgranaten en andere explosieven zou ik toch beperken tot maximaal 5 stuks per persoon.
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een zakmes is een stuk gereedschap als het dan ook als zodanig wordt gebruikt . Dat had ik vroeger ook steeds op zak , en niet als wapen !
Trouwens , wat bedoelen we hier met "school" ??? Als er kids van 7 jaar op school rondwandelen met een wapen is dat wel even wat anders . ![]()
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Het zal moeilijk zijn om een lijn te trekken. De meeste scholieren hebben wel een pennemes mee in hun pennenzak (het zg. cuttermesje). In het secundair stond dit op de lijst met materiaal voor plastische opvoeding. Zelfs in de lagere school waren die dingen beschikbaar en ik heb in het vierde leerjaar er ooit één serieus mee zien uithalen naar een medeleerling. Het gevolg was een diepe snee in zijn hand die genaaid moest worden. Je kan hier perfect iemand mee omleggen.
Een ex-vriending deed haar stage als opvoedster in een centrum voor probleemjongeren. Een van hen volgde een kokopleiding en had dus ook een zeer fraaie collectie messen. Omdat hij er diefstal van vreesde nam hij die elke dag mee van in het centrum naar de school. Dit is natuurlijk ook niet optimaal. Wat wordt dus toegelaten en wat wordt verboden ? Een vuurwapen kan vanzelfsprekend niet, dit is zoiezo als illegaal in België (mits enkele uitzonderingen). Dolken e.d. is ook verboden, maar wat met messen in alle mogelijke categorieën ? Veel gereedschappen kunnen als wapen gebruikt worden. Ik had vroeger in mijn bromfiets altijd een setje gereedschap bij, wat als ik mijn schroevendraaier een beetje bijvijl ? Laat ons ook alle glazen flessen verbieden, deze zijn zo om te toveren in een dodelijk wapen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Zelf onze blote handen zijn moordwapens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zekers als ge Uw vettige hondjes er nog lang laat opstaan
![]() ![]()
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 18 april 2007 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() volwassenen ook niet
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessante informatie:
UPDATE: The news story and quote from Larry Hincker above are dated January 31, 2006. We now learn that after the August 2006 escaped inmate security scare at the Virginia Tech campus, a student gun-owner published an editorial begging for students to be allowed to carry firearms in the future. The editorial was met with a rebuttal published in the same paper just a few days later by the same Larry Hincker from the Virginia Tech administration. Quote Larry: The writer would have us believe that a university campus, with tens of thousands of young people, is safer with everyone packing heat. Imagine the continual fear of students in that scenario. We’ve seen that fear here, and we don’t want to see it again.The only thing Larry Hincker has “prevented” by his opposition to student self-defense is student survival in at least 32 cases. Mr. Hincker is the Virginia Tech Associate Vice President for University Relations. ( http://www.bradspangler.com/blog/ )
Laatst gewijzigd door lombas : 19 april 2007 om 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maatschappij was toen nog niet zo overspoeld en doordrongen met geweld. Maar , toen waren beginnende pubers nog echte kinderen . Nu worden ze te jong in een semi-volwassen rol geduwd. En dat geeft ze een zware last mee. Een zakmesje dient niet meer om een punt aan een takje te snijden . ![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er waren er een pak minder ... ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Hij zou enkel het overleven van 32 studenten hebben voorkomen met zijn protest tegen wapendracht. Dat klopt natuurlijk niet. Ten eerste weet je niet of die leerlingen nog zouden leven als ze een wapen zouden gedragen hebben. Zouden ze het dan ook bijhebben ? Op tijd kunnen trekken ? Kunnen mikken ? Misschien zouden ze zelfs iemand anders verwond hebben. En ten tweede: Als n�*emand een wapen zou dragen naar school, zou er ook geen schietpartij geweest zijn. Het is nog steeds de schutter die schoot, en niet die persoon die de school pistoolvrij wou houden. Hem die doden verwijten is hetzelfde als een anti-oorlogsactivist de zelfmoordaanslagen in Irak verwijten. |
|
![]() |
![]() |