Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2007, 21:16   #21
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Moeten domme uitspraken strafbaar zijn?
nee, dat moet niet voor mij.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 21:28   #22
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

''Doe geen domme uitspraken'' wat is dit dan, iedere vorm van kritische bedenking?
Daarmee schakel je eveneens iedere vorm van oppositie uit, dat wordt oppassen voor een dictatuur.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 21:31   #23
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Wat is een voor de openbare veiligheid gevaarlijk voorwerp dat geen wapen is?
Een computer met een printer en een Internetaansluiting.
Oud 19 april 2007, 21:36   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dat zou ik nu juist als een gevaarlijk wapen zien!
Via internet kun je immers een ideologie verspreiden, weg met de computer, terug naar de tam tam!
Oud 19 april 2007, 21:55   #25
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
dat zou ik nu juist als een gevaarlijk wapen zien!
Via internet kun je immers een ideologie verspreiden, weg met de computer, terug naar de tam tam!
Die wet over het toezicht van de Staatveiligheid op alle communicatiemiddelen is ook op komst. Ze zal gebruikt worden tegen alle echte en potentiele subversieven.

Start morgen al met een Samnizdat (ondergrondse pers) voor dat je op het lijstje staat.
Oud 19 april 2007, 22:08   #26
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
het is heel simpel mensen.
doe geen domme uitspraken en je hebt geen last van die wet.
Maar wat is een domme uitspraak? Weer al zoiets dat voor interpretatie vatbaar is.
Oud 19 april 2007, 23:34   #27
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik las vandaag in Gazet van Antwerpen dat men racisme en negationisme over heel Europa gaat verbieden. Men gaat er dus een Europese wet van maken. Binnenkort wordt heel Europa vanuit het standpunt hierboven geregeerd.

Ik vraag me af wat voor chaos dat teweeg gaat brengen en als men bedenkt dat er gevangenisstraffen tot drie jaar op staan, hoeveel gevangenissen men dan niet moet gaan bijbouwen. Of hoeveel gediscrimineerde, cultuurverrijkende misdadigers een lichte straf gaan krijgen, om plaats te maken voor de racisten?
Deze wet is inderdaad vandaag gestemd. Het is een wet die veel ruimte laat aan de rechters, zodat men moeilijk kan spreken van beperking van de vrije meningsuiting. De wet maakt wel racistische menners zoals Dewinter tot gevangenisvoer.
Ik hoop dat men op basis van deze wetgeving eindelijk de twintigste eeuw kan afsluiten. Dat menners die uit het oude vaatje van nationalisme en de erbij horende vreemdelingenhaat en racisme zal beschouwen zoals we nu de inquisitie, het radbraken, de kruistochten en de slavernij beschouwen: als een universeel wraakroepend "erfgoed".
Het is vandaag de eerste dag van een beschaving die de barbarij, en allen die er toe aanzetten heeft strafbaar gesteld. Het is de dag dat men niet langer mensen kan discrimineren op basis van godsdienst (islamofoben bijvoorbeeld gaan de bak in), of oproepen tot vreemdelingenhaat.

En laat Dewinter en zijn bende criminelen (dat zijn ze vanaf vandaag als ze nog één keer hun onbeschofte bakkes opendoen) nu maar zagen dat deze wet "pecifiek tegen hen" is gericht: dat gelooft deze keer geen hond.

Ik hoop dat de eerste koppen binnenkort vallen. Het heeft lang geduurd, eeuwen geduurd, voor de beschaving zich wapende tegen crapuul.
Ik hoop dat deze dag later een feestdag wordt. Een Europese feestdag.

Het is een hoogdag voor alle vreemdelingen, in alle Europese landen. Voor alle homosexuelen, voor alle gehandicapten en voor alle mensen die tot een minderheidsgroep behoren en daarvoor moesten het gezeik ondergaan van de autoritaire partijen.

Ik hoop dat op dit forum deze nieuwe wetten strikt worden toegepast.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 april 2007 om 23:57.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2007, 23:37   #28
ericferemans

Standaard

Citaat:
''Doe geen domme uitspraken'' wat is dit dan, iedere vorm van kritische bedenking?
Daarmee schakel je eveneens iedere vorm van oppositie uit, dat wordt oppassen voor een dictatuur.
Deze wetgeving is de eerste die de democratie effectief poneert als enige staatsvorm. Het is het sluitstuk van de demmocratie: het verbiedt de dictatuur.
Indien je het opleggen van democratie dictatuur noemt, leg dan eens uit hoe je het afschaffen van democratie noemt.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 19 april 2007 om 23:56.
Oud 20 april 2007, 00:12   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Deze wet is inderdaad vandaag gestemd. Het is een wet die veel ruimte laat aan de rechters, zodat men moeilijk kan spreken van beperking van de vrije meningsuiting. De wet maakt wel racistische menners zoals Dewinter tot gevangenisvoer.
Ik hoop dat men op basis van deze wetgeving eindelijk de twintigste eeuw kan afsluiten. Dat menners die uit het oude vaatje van nationalisme en de erbij horende vreemdelingenhaat en racisme zal beschouwen zoals we nu de inquisitie, het radbraken, de kruistochten en de slavernij beschouwen: als een universeel wraakroepend "erfgoed".
Het is vandaag de eerste dag van een beschaving die de barbarij, en allen die er toe aanzetten heeft strafbaar gesteld. Het is de dag dat men niet langer mensen kan discrimineren op basis van godsdienst (islamofoben bijvoorbeeld gaan de bak in), of oproepen tot vreemdelingenhaat.

En laat Dewinter en zijn bende criminelen (dat zijn ze vanaf vandaag als ze nog één keer hun onbeschofte bakkes opendoen) nu maar zagen dat deze wet "pecifiek tegen hen" is gericht: dat gelooft deze keer geen hond.

Ik hoop dat de eerste koppen binnenkort vallen. Het heeft lang geduurd, eeuwen geduurd, voor de beschaving zich wapende tegen crapuul.
Ik hoop dat deze dag later een feestdag wordt. Een Europese feestdag.

Het is een hoogdag voor alle vreemdelingen, in alle Europese landen. Voor alle homosexuelen, voor alle gehandicapten en voor alle mensen die tot een minderheidsgroep behoren en daarvoor moesten het gezeik ondergaan van de autoritaire partijen.

Ik hoop dat op dit forum deze nieuwe wetten strikt worden toegepast.
Samenvatting: we moeten kijken naar het tv scherm en knikken en buigen en vooral moeten we ons schikken naar wetten die bepalen wat we mogen denken en wat we niet mogen denken. De volgende stap zijn wat electroden in ons brein. Misschien heeft onze meesteruitvinder al wat patenten op zulks system dat nog in 3D werkt ook. Jij rijk, de mensen in hun gedachten verdrongen door een systeem dat voor hen gaat denken.

Het wordt tijd dat JIJ eens de boekjes van George Orwell gaat herlezen, beste patient.

Jij denkt dat je liberaal bent?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 april 2007 om 00:13.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 00:14   #30
ericferemans

Standaard

Citaat:
De volgende stap zijn wat electroden in ons brein. ...
Jij denkt dat je liberaal bent?
Jazeker, schat: je elektrode zit op de verkeerde plaats: LIBERAAL, MOI???

Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 april 2007 om 00:14.
Oud 20 april 2007, 00:32   #31
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mij lijkt het dat je democratie uitsluit, als je zegt nadat de burger heeft gestemd'' daar willen '' wij '' niet mee samenwerken en dus maken ''wij'' die partij monddood.
En als de dan bovendien nog beweert dat wie erop stemt een mestkever is,ben je flink bezig om aan polarisatie te doen.
Evenmin lijkt me sprake van onbehoorlijk besuur als je niet wilt luisteren naar de verzuchtingen van die mestkevers met hun ''verkeerde politieke keuze''.
Ik ben het voor alle duidelijkheid , niet eens met het Vlaams belang, omdat ik meen dat ze terecht een aantal problemen op een agenda zetten, maar daarom nog niet met een goede en aanvaardbare oplossing aankomen.
Maar daarom weiger ik niet, om met een politicus van het Vlaams belang te praten, of vind ik het cordon sanitaire , bedacht door een betweterige linkse intelligentia correct vanuit democratisch standpunt.
Als er mensen zijn, die vinden dat ik daarom '' op en lijstej hoor te staan'' u doet maar hoor.
Oud 20 april 2007, 00:32   #32
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

lijstje, mijn excuses!
Oud 20 april 2007, 00:39   #33
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij lijkt het dat je democratie uitsluit, als je zegt nadat de burger heeft gestemd'' daar willen '' wij '' niet mee samenwerken en dus maken ''wij'' die partij monddood.
En als de dan bovendien nog beweert dat wie erop stemt een mestkever is,ben je flink bezig om aan polarisatie te doen.
Evenmin lijkt me sprake van onbehoorlijk besuur als je niet wilt luisteren naar de verzuchtingen van die mestkevers met hun ''verkeerde politieke keuze''.
Ik ben het voor alle duidelijkheid , niet eens met het Vlaams belang, omdat ik meen dat ze terecht een aantal problemen op een agenda zetten, maar daarom nog niet met een goede en aanvaardbare oplossing aankomen.
Maar daarom weiger ik niet, om met een politicus van het Vlaams belang te praten, of vind ik het cordon sanitaire , bedacht door een betweterige linkse intelligentia correct vanuit democratisch standpunt.
Als er mensen zijn, die vinden dat ik daarom '' op en lijstje hoor te staan'' u doet maar hoor.
Correcte analyse vanuit de praktijk, beste Marij.

Het is gewoonweg zielig om zien hoe de apparatsjiks hun voorbeelden napraten en elke kritiek naar de vuilbak verwijzen en je desnoods een kroontje van fascisme en racisme geven.

Tijd voor openheid omtrent dat thema... het kan migranten die serieus willen integreren in ons land enkel ten goede komen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 20 april 2007, 01:06   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BRUUUUUUUUL ik doe je een proces aan. BRUL.

(en dat alles in 3D natuurlijk)

Is zijn uitvinding al op de markt?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 01:15   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is vandaag de eerste dag van een beschaving die de barbarij, en allen die er toe aanzetten heeft strafbaar gesteld.

Gaat men het openlijk aanzetten om homo's te vermoorden (van de hoogste toren gooien) ook aanpakken?

Nog een opmerkeijk artikel op teletekst:

'' 1 op de 3 homo's voelen zich onveilig bij het uitgaan in Brussel. De daders zijn meestal jonge mannen die in groep opereren en heel dikwijls zijn daar allochtonen bij''.

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 april 2007 om 01:20.
Oud 20 april 2007, 01:16   #36
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Is zijn uitvinding al op de markt?
BRUUL ik doe jou een process aan. BRUUUUUUL.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 20 april 2007, 01:17   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Gaat men het openlijk aanzetten om homo's te vermoorden (van de hoogste toren gooien) ook aanpakken?
Feremans wil moord op homos goedkeuren als hij denkt dat het vb dat dat doet.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 20 april 2007, 01:24   #38
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feremans wil moord op homos goedkeuren als hij denkt dat het vb dat dat doet.
Als feremans dat gaat goedkeuren gaat hij in aanvaring komen met Rafke, en die heeft het deze tijd al zo moelijk nu hij een zelfdiagnose heeft gesteld van beginnende dementie.

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
De oude dag, kindlief. Het duurt soms eventjes voor ik me dingen herinner...

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 april 2007 om 01:54.
Oud 20 april 2007, 01:26   #39
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Ik stel me toch een aantal vragen bij die wet.

Hoe ga je dat actief controleren ???
Oud 20 april 2007, 06:28   #40
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Deze wetgeving is de eerste die de democratie effectief poneert als enige staatsvorm. Het is het sluitstuk van de demmocratie: het verbiedt de dictatuur.
Indien je het opleggen van democratie dictatuur noemt, leg dan eens uit hoe je het afschaffen van democratie noemt.
daar wisten ze in de USSR alles van ! Denk zoals wij, doe zoals wij, loop in de voor, loop op de lijn, buig en kniel...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be