![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gas, electriciteit, water...ongeveer 150 euro per maand. Eten...een goeie 300 euro per maand, wat al veel is. Wat nog...? Een gemiddeld inkomen van 1200 euro? Wat zei men hier daarstraks? 1400 was te weinig...awel das dan 1400 euro - 450 euro - 500 euro huur. Dan heb je nog 450 euro over. Awel wat is daar het probleem mee? Als je wil gaat dit gemakelijk. Dergelijke lening krijg je, waarom zou ik hem anders gekregen hebben voor een auto? Gezin onderhouden...tja, dat is misschien teveel ja, maar ik zou ook nooit aan een gezin begonnen zijn voor ik een verblijf had ed. Maar dat is nu bij Eno niet het geval. Jij vind het blijkbaar normaal dat iemand als Eno hier komt klagen, als men hem dan een job aanbied weigert hij zonder enige reden...en jij klaagt bij degene die hem wil hebben... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#722 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat geldt evenzeer voor die meningen die niet direct overstemmen met de jouwe. Je kan praten zoveel je wil, als je niet luistert naar anderen en vice versa, kan je dialogen houden zoveel je wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
exclusief kleding, auto, pc, internet..... dusja, 1250 euro pm is een hongerloon naar mijn mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#724 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En werkende mensen zijn er ook al genoeg zekers? ![]() Stop maar gewoon dan, je wil er zelf niets voor doen, je wil enkel wat klagen en je wil dat anderen het voor jou doen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#725 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, ik heb hier iemand werk aangeboden maar wilden niet, dat betekent maar 1 ding, luierik en profiteren van het geld wat anderen moeten ophoesten. Dat je ergens problemen mee hebt is 1 ding, niet willen werken staat daar los van. Dat snap jij blijkbaar niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik anders gaan piepen? Ben eens benieuwd, misschien kunnen we daar dan eens iets aan doen. Ik heb nooit gezegt dat je iets moet gaan doen waar je minder aan verdient dan dat het je kost. Waar zeg ik dat...quote mij aub.
![]() |
![]() |
![]() |
#727 |
Burgemeester
|
![]() Illwill,
Tja, dan moet je niet klagen. Jij wil er niets aan doen. Heel makelijk é, er zijn er al genoeg, wat is dat nu vor onzin. Denk echt dat ik Chinees aan het schrijven ben maar omdat je er dan achter vraagt. Hieronder dan een antwoord dat we ontvangen omdat we er volgens jou niets voor willen doen. Als Vlaams Volksvertegenwoordiger ben ik lid van de Commissie Welzijn, Volksgezondheid en Gezin. Voor de fractie volg ik ondermeer het beleid rond Algemeen Welzijn, Personen met een handicap, Preventieve Gezondheidszorg, Geestelijke Gezondheidszorg, Non-profit, Vrijwilligerswerk, Mantelzorg en Gebruikersrechten op. Daar uw werk niet meteen aansluit met mijn werkzaamheden als volksvertegenwoordiger laat ik U bij deze weten dat ik geen belangstelling heb om hier verder aan mee te werken. Ik wens U evenwel nog veel succes met Uw initiatief Hoeveel wil je er zo ? Hebben er ondertussen wel een aantal omdat we er dan niets voor doen. Wij schrijven dus over niets anders dan armoede/welzijn en dan krijg je een dergelijk antwoord. Wat moeten we daar dan van denken, enig idee ? En wat nu ? We doen ons best maar we beginnen er toch stilaan een heel vreemd gevoel bij te krijgen, daar mag je zeker van zijn. Moeten we dan eerst eens zelfmoord proberen te plegen of zo ? (er zijn jongeren genoeg die dat doen overigens). Je mag ons altijd adviseren, alle hulp is welkom
![]() |
#728 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dutske toch, ik klaag helemaal niet bij jou !!! ![]() Ik toon alleen aan dat het niet altijd zo makkelijk is om uit de miserie te raken. Het gaat hier idd om Eno en zijn dakloosheid, en of hij al dan niet een gezin te onderhouden gaat mij niks aan, het maakt het misschien iets makkelijker om iets te ondernemen dan maar daar kan ik in zijn plek niet over oordelen. Dat is zijn leven. Persoonlijk zou het voor mij ook makkelijker zijn zonder kinderen om de draad op te pakken. Vandaar dat ik ook niet voor een baas ga werken maar wat anders ga doen. (+ dat ik veel te veel aan mijn vrijheid gehecht ben om naar een baas zijn pijpen te dansen, ik ben en blijf mijn eigen baas over heel de lijn, ik zal wel mezelf rijk maken en daardoor anderen mee rijk laten worden ZONDER minimumlonen) Neemt niet weg dat je niet zomaar een job dient aan te pakken als je er geen profijt aan doet. Jij zou ook niet zelfstandig geworden zijn moest het je niet opbrengen. Net als ik niets doe wat mij niks oplevert, tenzij er zoveel op mijn rekening staat dat ik het zelf niet meer op kan krijgen. Jouw prijzen qua verbruik liggen volgens mij aan de lage kant, zelfs ik als bewuste verbruikster betaal een stuk meer. Goedkopere huren zijn rond de 350€ en je woont dan in vervallen toestanden vaak. Met als gevolg hogere verbruikskosten. PS : nee ik woon 'nog' niet aan de zee, maar dat komt nog, MET pv zwembad. en ik ben net vanuit Antwerpen hier komen wonen omdat het in Antwerpen bvb onbetaalbaar wonen wordt stilaan. Tot slot nog altijd dit : Geen werk = Geen verblijfplaats = Geen werk = vicieus cirkeltje. Daarover gaat het eigenlijk in deze draad, en daar kom je nog altijd niet met een oplossing over aandraven. Geef Eno een plaats om te wonen, DAN kan hij achter werk gaan zoeken. Ipv te liggen briezen dat iemand moet gaan werken. Ergens moet hij een start kunnen pakken, en zonder huisvesting en adres is dat onmogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 |
Burgemeester
|
![]() Ilwill,
Omdat je het dan blijkbaar niet begrijpt en wij er niets voor doen, misschien is het onderstaande dan duidelijker voor je. Soms zegt men dat één van de grootste problemen in de Westerse samenleving de kloof tussen arm en rijk is, dat is waar. Echter, dit is een 'Westerse' manier om ernaar te kijken., louter gekwantificeerd als de inkomenskloof. En hoe alarmerend die kloof ook is, er is nog een zorgwekkender kloof namelijk de innerlijke kloof, een cultuurkloof, een kloof in bewustzijn, een kloof in de diepte. Als het zwaartepunt van een samenleving meer en meer verschuift, als steeds meer mensen overgaan van egocentrisch naar etnocentrisch en wereldcentrisch (of hoger), dan plaatst dit een zware last op de noodzaak van die samenleving om die mensen 'verticaal' te integreren op verschillende diepten in hun eigen ontwikkeling. En hoe dieper het zwaartepunt van een cultuur ligt, des te groter is de noodzaak en de last van deze verticale integratie. Zoals altijd maakt het nieuwe en hogere zwaartepunt de beschikbaarheid van de hogere of diepere structuren voor individuele burgers mogelijk, maar garandeert het die NIET. Naarmate het zwaartepunt van een maatschappij verschuift, zijn er mensen die kunnen achterblijven, gemarginaliseerd, uitgesloten van hun eigen ontwikkeling, benadeeld op de meest gruwelijke wijze namelijk in hun innerlijke bewustzijn, waarde en betekenis. Dit schept een interne spanning in de cultuur die verwoestend kan zijn. De kans op een cultuur- of bewustzijnskloof wordt groter bij iedere nieuwe culturele transformatie. Omdat in het 'Westen' geen diepte wordt erkend, kunnen we geen zicht krijgen op de dieptekloof, de cultuurkloof, de bewustzijnskloof, die daardoor de ontwikkelde en 'beschaafde' landen zal blijven teisteren totdat dit meest cruciale probleem eerst erkend wordt, en vervolgens in een kader gezet wordt op manieren die ons in staat stellen ermee te leren omgaan. Of is dat weer te simpel misschien ? Kunnen we allemaal terugvinden in de boekskes nochtans. Moeder, waarom leven wij ?
![]() |
#732 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 |
Burgemeester
|
![]() Ilwill,
Geef jij geld aan eten voor arme mensen? Als ik het zou hebben, dan zou ik het weggeven ja. Geef dan regelmatig van het weinige dat ik heb aan een clochard. Kwestie van solidariteit, begrijp je ? Zijn we dan echt moordenaars of zo ?
![]() |
#734 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#735 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Omdat je dan eens het leven van een andere kant zult leren verstaan en verder kijken dan je neus lang is. Ik ken de keerzijdes van de medaille langs beide kanten. Ik help mensen, je zou eens een dagje moeten meedraaien, je piept dan inderdaad anders. 3.Ik beweer ook niet dat je dat zegt, ik probeer u gewoon te laten inzien dat het maar al te vaak zo is. En dat dat geen illusie is, maar keiharde realiteit. Kijk wil ik voor een baas gaan werken (wat niet meer zo is) moet ik minimum 1500€ netto hebben. Of ik scheur er mijn broek aan...En liefst nog meer zelfs. Wie gaat mij verplichten om voor 1200€ te gaan werken ? Jij niet, de staat niet, mijn familie niet, niemand maw. Dat is dan meteen ook de reden wrm ik niet meer voor een baas zal werken (ik mag mijn vroegere job niet meer uitvoeren spijtig genoeg) en wrm ik bezig ben met zelfstandig te worden. Wat mij enorm veel tijd en geld kost om dat te kunnen hebben. Maar slagen zal ik en mijn droom zal uitkomen, kost wat kost. En ik kan u verzekeren dat mijn vroegere baas zijn gouden madam nog steeds mist in zijn zaak. Dees gouden madam zal haar gouden talenten wel gebruiken om zichzelf naar de top te werken ipv één of andere baas die mij te weinig betaald. Arrogant ? Nee, het kan zo overkomen, maar ik ben gewoon iemand die weet wat ze wil en geen genoegen neemt met minder. En zo zijn er veel armen, die niet buitengaan voor iets dat niets opbrengt buiten meer ellende en kosten. En niet iedereen heeft de moed, lef of fut om na langere tijd van ellende terug van nul af aan te beginnen, mss ook eens iets om over na te denken ipv altijd maar af te geven op anderen. Er is een oud en heel wijs indiaans gezegde dat luidt (ff vrij vertaald) : Oordeel niet over een ander, tenzij je 2 manen in zijn schoenen hebt gelopen. Think about that Illwill. ![]() Einde epistel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt een gsm, pc en internet en jij klaagt? Waarschijnlijk ook tv, kabeltv, eventueel digitaal al, dvd speler... Je hebt dus ook een auto...idd een auto kost ook enorm veel geld. Toen ik begon te werken had ik ook geen 1250 euro, maar ik had geen gsm, auto was enkel woon-werk verkeer. Geen gsm, geen dvd speler, geen tv. Dat is allemaal paslater gekomen. Als je zegt dat je alle luxe wil die je verkiest...tja dan is 1250 geen luxe. Maar ook dat heb ik nooit tegengesproken.
![]() |
![]() |
![]() |
#737 |
Burgemeester
|
![]() Chipie,
Je bent geen mens, dat is al lang duidelijk. Je bent een egotripper die niet eens weet wat het is om mens te zijn. Je blijft met je holle kop hier af en toe als een autoreply één en ander posten maar steeds totaal naast de kwestie en je hebt er langs geen kanten de ballen van begrepen. Vergeef me dat ik niet meer antwoord op je posts. Niks persoonlijks maar tegen machines is het vrij moeilijk praten.
![]() |
#738 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals, daar ging het in deze topic niet eens over. Hij kreeg werk aangeboden maar wilde niet en dat heeft niets met de armoede in e wereld te maken. Hij is lui en wil profiteren van de werkende mens en dan nog klagen ook. Triestig.
Laatst gewijzigd door illwill : 14 mei 2007 om 14:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#739 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat hem toch doen. Steek je energie in dingen die oplossingen bieden ipv te schieten op de boodschappers. De dag dat je iedereen gaat verplichten te werken tegen wil en dank in, is de dag dat we allemaal 's morgens onze streepkescode op onze arm moeten gaan laten inscannen bij één of andere dienst die ons zal controleren bij wijze van spreken. Dat is ook de dag dat ze uit de werkloosheid gaan en de ziektekosten gaan verhogen. Door te verplichten te gaan werken, gaan er veel op ziekenkas gaan. Dus is dat gewoon het probleem verleggen naar een andere kas. Het neemt nog altijd niet weg dat hij ook recht heeft op een adres. Als hij niet dakloos is of geweest is, waarvoor dient deze topic dan ? Als hij zich goedvoelt in de werkloosheid en zijn situatie, is dat zijn zaak, hij zal voor zichzelf echt wel uitmaken wat voor hem de beste manier van leven is. De meerderheid van werklozen doet echt zijn best om uit die put te raken via herscholingen/studies en sollicitaties. Waarom dan fixeren op die enkelen die zich aangepast hebben aan het leven van de andere kant ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is idd zijn leven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat kan perfect, je zoekt werk en zodra je iets gevonden hebt ga je iets huren in de buurt.
Laatst gewijzigd door illwill : 14 mei 2007 om 14:31. |
||||||
![]() |
![]() |