Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2007, 15:13   #501
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik kwam er veel tegen, die beweerden het te zijn, maar...
Zeg Filo, is het niet zo dat geen mens kan oordelen wie een goed moslim is, enkel God heeft dat voorrecht, wel, bij christenen is dat juist hetzelfde.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 15:20   #502
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Zeg Filo, is het niet zo dat geen mens kan oordelen wie een goed moslim is, enkel God heeft dat voorrecht, wel, bij christenen is dat juist hetzelfde.
Nochtans kan in de praktijk duidelijk vastgesteld worden dat moslims en moslima's moslima's (be)oordelen op het goede moslimschap op basis van een vodje. De moslima die haar hoofdschaamhaar verbergt is een goede moslima, diegene die het niet doet staat op de beoordelingsladder een stuk lager.
En nu niet zeggen dat dat niet waar is Layla : nergens is de sociale controle en druk zo groot als in de moslimgemeenschap.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 15:56   #503
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Grove stommiteiten uitgestoken en schrik gepakt op 't politiebureel, dan bij ondervraging de suggestie gekregen van een "goedwillende" ("toevallig" VB)flik dat het inroepen van hun godsdienst een verzachtende omstandigheid zou zijn?'t Zou me niks verwonderen
Dat is niet onmogelijk, maar jou politiek correcte veronderstellingen zijn niet echt een bewijs!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 15:59   #504
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Nochtans kan in de praktijk duidelijk vastgesteld worden dat moslims en moslima's moslima's (be)oordelen op het goede moslimschap op basis van een vodje. De moslima die haar hoofdschaamhaar verbergt is een goede moslima, diegene die het niet doet staat op de beoordelingsladder een stuk lager.
En nu niet zeggen dat dat niet waar is Layla : nergens is de sociale controle en druk zo groot als in de moslimgemeenschap.
Ook niet in de joodse gemeenschap?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 16:05   #505
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ga je zelfs gelijk geven.... enkel niet veralgemenen, de uitspraak dat enkel God kan oordelen over een goede of slechte moslim is een uitspraak die ik vaak genoeg hoor.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 16:18   #506
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
De druk is daar niet minder groot. Maar het resultaat van niet toegeven is net dat iets minder erg.

Het meest gekende resultaat is het uitgestoten worden door de familie/gemeenschap.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 16:20   #507
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Trouwens , waar blijven dan de grote protesten vanuit de moslimgemeenschap ?
Anders staan ze bij het minste te roepen als er iets is dat een smet op hun blazoen kan zijn ...
Stilzwijgende goedkeuring ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 16:47   #508
luc broes

Standaard

Citaat:
Als je een hoofddoek een vodje noemt schakel je bij voorbaat een eerlijke discussie uit.
Oud 17 mei 2007, 16:49   #509
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De druk is daar niet minder groot. Maar het resultaat van niet toegeven is net dat iets minder erg.
Veruit de meest Joden zijn uiterlijk aldusdanig niet herkenbaar. Dus erg groot kan de druk niet zijn.
Oud 17 mei 2007, 16:55   #510
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nice try. Ontkennen lukt niet, dus sleep je d'r gemakshalve de joden bij.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 17:05   #511
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Als je een hoofddoek een vodje noemt schakel je bij voorbaat een eerlijke discussie uit.
hoe noem jij het dan?

- een Heilige Lap?
- een hoofdschaamhaarbedekking?
- een kuisheidspots?
- een moslima-inpak-laken?

Is het nu al zover dat we zulke lappen stof met "respect" moeten gaan behandelen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 mei 2007 om 17:06.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 17:58   #512
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoe noem jij het dan?
- een Heilige Lap?
- een hoofdschaamhaarbedekking?
- een kuisheidspots?
- een moslima-inpak-laken?
Is het nu al zover dat we zulke lappen stof met "respect" moeten gaan behandelen?
Ik noem een hoofddoek een hoofddoek. Toch niet zo moeilijk hé?
Als je een discussie aangaat wil je de andere partij overtuigen van je zienswijze.
Door de andere partij zwaar te beledigen maak je dat bij voorbaat onmogelijk. Verstandig is anders.

Ik ben Vlaming, en als men me vraagt waarom ik die vod (mijn leeuwenvlag) uithang dan vind ik dat ongepast. Ik vraag dat men zulke lappen stof met "respect" behandelt.

Laatst gewijzigd door luc broes : 17 mei 2007 om 17:58.
Oud 17 mei 2007, 18:02   #513
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

U gaat er dus van uit dat die islamitische hoofdschaamhaardoek hetzelfde is als een nationale vlag?

Gaat U met de vlaamse leeuw ook naar het werk? Gaat U daarmee aan de balie van ene openbaar loket zitten? Doet U ook net alsof die is vastgegroeid? En staat er in uw Heilige gebruiksaanwijzing dat je niet-vlaamse-leeuwevlagdragers wèl mag lastigvallen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2007, 18:52   #514
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veruit de meest Joden zijn uiterlijk aldusdanig niet herkenbaar. Dus erg groot kan de druk niet zijn.

Escuseer? Hoe verklaar je dan diegene die de "niet herkendbare" joodse medemensen toch bekogelen met stenen, hun bezittingen vernielen, tot de graven toe..... Ik bedoel maar; hoe heeft anders dat groepje racaille de "onherkenbare" joodse schoolgaande jeugd kunnen belagen. Ja dat groepje dat kollektief een taakstraf kreeg. een betaald en begeleid uitstapje naar een museum ivm de haat tegenover dat "onherkenbaar" groepje medemensen...

En als je denkt dat die druk niet groot is. Hoe zou U u voelen als uw familie beslist dat je eigenlijk nooit bestaan hebt en alles wat met uw leven te maken heeft gewoon verwijderd?

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
Oud 17 mei 2007, 18:55   #515
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
1) U gaat er dus van uit dat die islamitische hoofdschaamhaardoek hetzelfde is als een nationale vlag?
2) Gaat U met de Vlaamse leeuw ook naar het werk? Gaat U daarmee aan de balie van ene openbaar loket zitten? Doet U ook net alsof die is vastgegroeid? En staat er in uw Heilige gebruiksaanwijzing dat je niet-vlaamse-leeuwevlagdragers wèl mag lastigvallen?
1) Ik da er niet van uit dat een hoofddoek hetzelfde is als een nationale vlag.
2) Ik ga er wel van uit dat 'bepaalde stukjes stof' voor bepaalde mensen waarde heeft waaraan ze zeer gehecht zijn.
En ik weet ook wel dat die stukjes stof ook kunnen misbruikt worden.
En die misbruiken moeten afgekeurd worden. Niet door beledigingen en scheldpartijen maar wel op een verstandige manier zoals bv verbod van hoofddoek voor openbare diensten. Niemand mag ook verplicht worden die hoofddoek te dragen.

Je maakt hier wilde veronderstellingen zonder één enkele geldige reden.
Oud 17 mei 2007, 19:02   #516
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Escuseer? Hoe verklaar je dan diegene die de "niet herkendbare" joodse medemensen toch bekogelen met stenen, hun bezittingen vernielen, tot de graven toe..... Ik bedoel maar; hoe heeft anders dat groepje racaille de "onherkenbare" joodse schoolgaande jeugd kunnen belagen. Ja dat groepje dat kollektief een taakstraf kreeg. een betaald en begeleid uitstapje naar een museum ivm de haat tegenover dat "onherkenbaar" groepje medemensen...
Heel eenvoudig: ze waren wel herkenbaar.
Joodse graven zijn zonder twijfel zeer goed herkenbaar.

Ik heb de vage indruk dat men mij ervan verdenkt het racaille te verdedigen. Niets is minder waar.
Oud 18 mei 2007, 05:32   #517
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel eenvoudig: ze waren wel herkenbaar.
En waarom zouden ze zichzelf onherkenbaar moeten maken? Is een djelebah dan noodzakelijk aan het worden voor mannen en de Niqaab voor vrouwen?

Citaat:
Joodse graven zijn zonder twijfel zeer goed herkenbaar.
Ja hoor, meestal aan de naam.... Net zoals het graf van Mustapha Ali wel een marokaans graf moet zijn...

Citaat:
Ik heb de vage indruk dat men mij ervan verdenkt het racaille te verdedigen. Niets is minder waar.
Vergeef me een eigen mening te hebben en U ervan te verdenken politiek correct te willen wezen in dit topic

Oud 18 mei 2007, 08:22   #518
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Schande. De doodstraf voor dit moslimtuig!
Neen. Op die manier gaan we ons evengoed 500 jaar terug zetten.
De doodstraf is barbaars.
Een werkkamp lijkt me veel zinvoller.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 12:50   #519
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Meen je dat nu? Waar kan ik dat juist vinden? In de Koran staat dus dat niet-moslima's mogen verkracht worden?
En ik die dacht dat sex voor het huwelijk totaal verboden was in de Islam!
http://www.answering-islam.org/Silas/femalecaptives.htm
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 12:52   #520
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze geen moslims noemen zou een beetje té ver gaan, het zijn gewoon moslims zoals zovele... ze interpreteren de Koran hoe het hun best uitkomt.
Zijn christenen die niet bidden, niet naar de Kerk gaan en sex hebben voor het huwelijk geen christenen?
De meeste verkrachtingen worden door moslims gedaan:

Muslim Rape Epidemic in Sweden and Norway - Authorities Look the Other Way
http://fjordman.blogspot.com/2005/02...weden-and.html

Immigrant Rape Wave in Sweden
http://www.faithfreedom.org/oped/Fjordman51213.htm

Western Muslims' Racist Rape Spree
http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatc...ves/009563.php

http://www.hvk.org/articles/0205/22.html

net zoals mohammedje het wilde

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 24 mei 2007 om 12:53.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be