Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2007, 18:18   #201
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Dingen die niet in mijn kraam passen vind ik veel aantrekkelijker.
Tja, je bent dan ook een anarchistische bankier...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 18:22   #202
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Tja, je bent dan ook een anarchistische bankier...
Beter dat nog dan het bord voor mijn kop van de zakenman.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2007, 18:28   #203
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter dat nog dan het bord voor mijn kop van de zakenman.
Da's waar. Daar wordt je alleen maar slechter van en het is nu al zo erg...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 19 mei 2007, 18:32   #204
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Da's waar. Daar wordt je alleen maar slechter van en het is nu al zo erg...
Ik voel nog niet de nood om leeuwen te neuken.
Zo ver ben ik gelukkig nog niet heen.
Oud 19 mei 2007, 18:38   #205
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik voel nog niet de nood om leeuwen te neuken.
Zo ver ben ik gelukkig nog niet heen.
Ik ook niet. Ik kan me zelfs niet voorstellen wat de man uit mijn avatar moet bezield hebben. De wereld is om zeep. Om zeep zeg ik u!

Citaat:
Oud 19 mei 2007, 18:39   #206
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ook niet. Ik kan me zelfs niet voorstellen wat de man uit mijn avatar moet bezield hebben. De wereld is om zeep. Om zeep zeg ik u!
Oud 20 mei 2007, 07:46   #207
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoog tijd dat er weer eens wat degelijke en fatsoenlijke waarden en normen worden ingevoerd. Zo kan het echt niet langer...
Oud 20 mei 2007, 21:12   #208
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gaat het hier eigenlijk over 1 bepaalde advertentie of over alle VB-advertenties? Als het over eentje gaat dan hoop ik dat het VB de advertentie op hun website zet zodat we allemaal kunnen vaststellen hoe de kranten tegenwoordig racisme definieren.
Het gaat over ALLE advertenties...

blijkbaar was het geen probleem om advertenties te plaatsen onder de naam vlaams blok; Toen nog in GVA en de tijd etc. maar hoe groter het Vb wordt hoe meer de correcten de duimschroeven aanhalen...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 21:22   #209
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Racisme is inderdaad slechts gedeeltelijk een mening, het is (zeker in uw geval) ook een teken van slechte inborst (domheid, egoïsme, frustratie en onverdraagzaamheid).

Dat rauwe racisme werd trouwens in de loop der jaren aangescherpt in lijn met het succes bij sukkels zoals jij...
Zoals De Moor op de autobus... doodgeklopt werd ?

Maar dat was zijn eigen schuld zeker ? Of omgekeerd racisme ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 21:24   #210
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Zoals De Moor op de autobus... doodgeklopt werd ?

Maar dat was zijn eigen schuld zeker ? Of omgekeerd racisme ?
Ha Spamcapa! Goed weer geweest vandaag hé?

Citaat:
Oud 20 mei 2007, 21:24   #211
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoe een mens kan vernaderen... toch van avatar.

van een blote kont... in een soort hooligan
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 20 mei 2007, 21:25   #212
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
hoe een mens kan vernaderen... toch van avatar.

van een blote kont... in een soort hooligan
En? Leuk weekend gehad? We hebben weinig spam van je moeten ondergaan dit weekend...

Wat een goede zaak is uiteraard! Als het goed is, mag het ook al eens gezegd worden.

Citaat:
Oud 20 mei 2007, 21:33   #213
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nu eens een schoolvoorbeeld hoe een arrest er zou moeten uitzien. Hoogst doordacht, helder geschreven en uitvoerig gemotiveerd.
waarom kon deze rechter dit wel en de andere niet ?

onbekwaamheid van de eerste twee wijzen of de formidastische als derde wijze van Guynokkio-City, Lid van de Lyonsclub met franstalige lidkaart ? Hij las het arrest voor met een duidelijk franstalig accent ! Zoals u weet zijn bijna alle franstalige Vlaams Belang-haters !

Velen zijn gaan twijfelen aan de "recht"spraak in België, het was een puur politiek proces en een afrekening van de grootste Vlaamse (oppositie) partij. Dit is een gevaar voor de democratie en een aanfluiting van de vrije meningsuiting.
Oud 21 mei 2007, 07:55   #214
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Rustig vriendje, rustig. Dit is een forum; geen chatroom. Sommige mensen hebben ook nog wel 'ns wat anders te doen hoor...

Ik onthoud uit die parlementaire vraag vooral het antwoord van de minister. Ik citeer het hier nog even voor je:

Bemerk een belangrijke passage, die ik speciaal voor jou even heb gemarkeerd.

Laat me vooral weten wat je niet begrepen hebt...
Neen natuurlijk is dat geen staatsteun. De staat koopt een bepaalde oplage aan van de kranten. Natuurlijk mooi verpakt in een project he. Maar het resultaat voor de kranten is hetzelfde.... geld in het bakje.

Geld in het bakje in ruil voor....... ik zeg maar iets.... bvb. het niet opnemen van advertenties van politieke tegenstanders ... ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 10:27   #215
Tegendradigaard

Standaard

En ja de kranten moeten een "project" indienen.... maar het resultaat is wel... geld in het bakje...in ruil voor... gehoorzaamheid.... ?

Je krijgt niets voor niets hoor.....zeker niet in dit land...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:33   #216
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Neen natuurlijk is dat geen staatsteun. De staat koopt een bepaalde oplage aan van de kranten. Natuurlijk mooi verpakt in een project he. Maar het resultaat voor de kranten is hetzelfde.... geld in het bakje.

Geld in het bakje in ruil voor....... ik zeg maar iets.... bvb. het niet opnemen van advertenties van politieke tegenstanders ... ?
Dat moet dan haast wel belastinggeld zijn, toch? Betaald door vooral de mensen die die krant niet lezen.
Oud 21 mei 2007, 18:53   #217
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Vlaamse kranten weigeren advertentie Vlaams Belang
De Vlaamse kranten zijn niet van plan een advertentie van het Vlaams Belang te publiceren. De partij wil een betaalde advertentie op A4-formaat publiceren in de Vlaamse kranten. De advocaat van voorzitter Frank Vanhecke dreigt er in een brief mee naar de rechtbank te stappen als de kranten de advertentie weigeren.

Evenveel respect als andere partijen
Vanhecke heeft aan "de commerciële redacties" laten weten desnoods via de rechtbank de publicatie van advertenties te zullen afdwingen. "Het gaat er niet om een onverstandige oorlog te voeren tegen de media. De politieke advertenties vallen trouwens manifest buiten alle redactionele verantwoordelijkheid. Het gaat er wel om dat wij vanwege de media voor onze kiezers evenveel respect vragen als voor de kiezers van andere partijen", schrijft Vanhecke.

Elke uitgever beslist voor zich
De Belgische Vereniging van de Dagbladuitgevers neemt geen gemeenschappelijk standpunt in over de kwestie. "Elke uitgever neemt een onafhankelijke beslissing", luidt het. "De wet voorziet overigens dat de uitgevers advertenties mogen weigeren. Krantenuitgevers zijn overigens privé-ondernemingen en worden niet verplicht, zoals de openbare omroep, om alle democratisch verkozen partijen aan het woord te laten", luidt het.

Het Laatste Nieuws houdt zich aan richtlijnen van raad
Een rondvraag bij de uitgevers leert dat niemand bereid is een knieval te doen. Het standpunt van De Persgroep Publishing, dat De Morgen en Het Laatste Nieuws uitgeeft, is daaromtrent niet veranderd."Het Laatste Nieuws heeft een raad die waakt over de ideologische lijn van de krant. Een publicatie van een advertentie van het Vlaams Belang zou in strijd zijn met de richtlijnen van de raad", zegt Karen Van Brabant, bedrijfsjuriste van De Persgroep.

Corelio
Ook Corelio, uitgever van De Standaard, Het Volk en Het Nieuwsblad, blijft bij zijn standpunt en publiceert geen advertentie van het Vlaamse Belang. "We zullen dat eerstdaags bekendmaken aan Frank Vanhecke", luidt het.

Geen forum voor racistische standpunten bij De Tijd
Ook De Tijd verandert niet van standpunt en publiceert de advertentie niet. "We wijken niet af van onze inhoudelijke lijn", zegt algemeen hoofdredacteur Frederik Delaplace. "De Tijd voert geen promotie voor een partij waarvan de standpunten rechtlijnig staan tegenover die van de krant. Redactioneel behandelen we het Vlaamse Belang als een gewone partij, maar we bieden geen forum aan voor de racistische standpunten van een politieke partij", aldus Delaplace.

Concentra
Ook het standpunt van Concentra, uitgever van Het Belang Van Limburg, Gazet Van Antwerpen en Metro, blijft onveranderd. "Wij publiceren geen advertenties van het Vlaams Belang", aldus algemeen hoofdredacteur Luc Rademakers. Over de reden van die beslissing wil Concentra verder geen uitleg geven.

De Standaard online
(belga/hln)

Commerciële ondenemingen die uit idealistische visie inkomsten weigeren en (geïndoctrineerde) lezers tegen zich in het harnas jagen. Moedig van de redacties, en eerlijk gezegd... hun humane plicht ! Of niet soms ?
Dan mogen ze de advertenties van de NVA ook verbieden. Die zijn niet malser dan die van de NSDAP.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 12:00   #218
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je beter je eigen advies eens zou opvolgen
en het arrest nog eens nalezen. Op de eerste bladzijde van het arrest staat alvast een hoop interessante informatie:
Inderdaad, lees het arrest eens goed door (hierdoor zijn ze veroordeeld)

* "Het aantal vreemdelingen in Antwerpen neemt toe. De overlast ook. Zoveel is duidelijk"

* "Natuurlijk is een terugkeerbeleid mogelijk. Een groot deel van de vreemdelingen voelen zich nog altijd in de eerste plaats Turk of Marokkaan, ook al hebben ze een Belgisch paspoort. Ze blijven hier louter om economische redenen. Als men hier de geldkraan toedraait, zullen veel vreemdelingen naar hun land terugkeren."

"Wij zijn een volk. En wij willen een volk blijven. Geen smeltkroes, geen allegaartje, geen vuilbakgemeenschap."

"In Brussel merkt iedereen hoe steeds meer wijken van hun oorspronkelijke bevolking gezuiverd worden! De overheid werkt daar aan mee door onze wetten en reglementen in bepaalde wijken niet meer toe te passen en door vreemde gewoontes die tegen onze gevoelens indruisen, te gedogen (zoals het barbaars afslachten van schapen)."

* "Onder de titel "Op stap in de Leuvensestraat", met daaronder een spotprent die vreemdelingen zou moeten voorstellen (kroezelhaar, dikke lippen, brede neus), voorzien van baseballsticks en van pakken injectienaalden, met de legende ‘straks gaan we shoppen in de Leuvensestraat'".

Duidelijk racisme right? Doch eerlijkheid gebied me te zeggen dat het volgende iets erover is. Vond ik niet gepast, doch wederom racisme? Denk het niet
--> "Merkwaardig toch, dat net de vertegenwoordigers van de bevolkingsgroep met de hoogste criminaliteitsgraad van Antwerpen per se politieagent moet worden. Wellicht krijgen alle brandstichters binnenkort een uitnodiging om brandweerman te worden? En alle pedofielen een betrekking in het stadsonderwijs?" (Antwerps Nieuws, 1997, 2 de kwartaal)

Wat ook in het arrest staat, is dit : Want door systematische overdrijvingen, onwaarheden, denigrerend of spottend taalgebruik tracht men een zodanig slecht beeld op te hangen van een vreemde bevolkingsgroep dat anderen een diepe afkeer van hen krijgen.

WAT doen de poco's tegenwoordig? VB-mandatarissen systematisch stigmatiseren, onwaarheden verspreiden, blablabla...
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 12:13   #219
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte weduwe
WAT doen de poco's tegenwoordig? VB-mandatarissen systematisch stigmatiseren, onwaarheden verspreiden, blablabla...
Sinds wanneer zijn VB-ers een "ras"?
Doet het VB dat al jaren niet met al wie links is?

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 mei 2007 om 12:15.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 12:57   #220
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Sinds wanneer zijn VB-ers een "ras"?
Doet het VB dat al jaren niet met al wie links is?
Ik heb VB nog nooit horen zeggen om links onder een trein te duwen, of te bestrijden met alle mogelijke middelen, nee

Racisme hoeft niet enkel betrekking te hebben op een ras. (elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur, die tot doel heeft of ten gevolge heeft of kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan, aangetast of beperkt.)
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be