Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 22:55   #461
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je beseft toch goed wat je hier zegt?
Begrijp je wel goed wat het betekent als iemand het gevoel heeft zijn identiteit kwijt te zijn als hij zijn religie opgeeft?

Er heeft hier in de tijd dat Van Gogh vermoord werd een 'moderne vrouw zonder hoofddoek' gepost die ook aan de unief studeerde. Ibeke heette ze. Je kan haar berichten nog altijd terugvinden. Ik kan je alleen maar aanraden er die eens op na te slaan. Een van onze verdwenen superforummers heeft haar zover gekregen dat ze niet anders meer kon dan toegeven dat zij ook hier achter de doodstraf zou staan voor mensen die de islam durven beledigen.
En Ibeke is elke moslim, natuurlijk. ^^
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 22:57   #462
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kukel Bekijk bericht
Nu niet meer idd, maar toen ze hier ingevoerd werden voor in de mijnen wel, in de jaren vijftig, dan dachten velen dat ze onze meisjes zouden verkrachten en onze huizen bestelen.
Idd. Achterdochtig. Maar de kinderen van die italianen, die kenden nederlands (en italiaans, of toch het dialect dat hun ouders spraken), leerden Vlaamse meisjes kennen, trouwden ermee, integreerden zich. Op 1 generatie. Zie je het verschil?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 23:02   #463
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Idd. Achterdochtig. Maar de kinderen van die italianen, die kenden nederlands (en italiaans, of toch het dialect dat hun ouders spraken), leerden Vlaamse meisjes kennen, trouwden ermee, integreerden zich. Op 1 generatie. Zie je het verschil?
Ja, gezinshereniging bestond nog niet naar Europese richtlijn en probeer toen maar eens als iemand met een 'gemiddelde' rijkdom hier effe te geraken. Enzo.
Oud 24 mei 2007, 23:04   #464
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik hoop dat je beseft dat eigen ervaring niet een objectieve bron is om op verder te gaan...
... opgroeien op de cité vs een thesisstudie... hmm
Oud 24 mei 2007, 23:05   #465
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nochtans staat de sociale zekerheid zwaar onder druk en weet iedereen dat er iets moet gebeuren.
De sociale zekerheid mag onder druk staan, ze mag afgeschaft worden. Een verstandig individu heeft geen sociale zekerheid nodig.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 23:06   #466
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ja, gezinshereniging bestond nog niet naar Europese richtlijn en probeer toen maar eens als iemand met een 'gemiddelde' rijkdom hier effe te geraken. Enzo.
Ik begrijp je punt niet
Oud 24 mei 2007, 23:08   #467
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Ik begrijp je punt niet
Dat nu =/= 50 jaar geleden. Ze droog naast elkaar leggen 'gaat' eigenlijk niet.

Verder vind ik de stelling 'na 1 generatie volkomen ingeburgerd' beetje betwijfelbaar.

Citaat:
De sociale zekerheid mag onder druk staan, ze mag afgeschaft worden. Een verstandig individu heeft geen sociale zekerheid nodig.
Mooi zo, de dommen vallen uit de boot.
Oud 24 mei 2007, 23:08   #468
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En Ibeke is elke moslim, natuurlijk. ^^
Neen. Ik zette enkel een 'moderne' en (bijna)afgestudeerde moslima, waar we hier 'merkwaardige' dingen over hebben kunnen vernemen, tegenover Benaïssa.

De Turkse vrouw die ik bijstond toen ze beviel droeg ook geen hoofddoek en keek zelfs neer op haar 'achterlijke' geloofsgenoten die van het platteland kwamen. Zij kantte er zich desondanks hevig tegen dat haar vier zonen met een meisje van hier zouden trouwen. Toen ik aandrong wat er zou gebeuren als dat toch zou gebeuren: 'dan moet ze ons geloof en cultuur overnemen'. Toen ik vroeg of het wel normaal was te eisen dat iemand van hier zich moet aanpassen aan hen terwijl zij hier toch de 'gasten' zijn, was het eenvoudige antwoord: 'dan moeten ze maar geen Turk willen'.
Oud 24 mei 2007, 23:10   #469
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Ik zette enkel een 'moderne' en (bijna)afgestudeerde moslima, waar we hier 'merkwaardige' dingen over hebben kunnen vernemen, tegenover Benaïssa.

De Turkse vrouw die ik bijstond toen ze beviel droeg ook geen hoofddoek en keek zelfs neer op haar 'achterlijke' geloofsgenoten die van het platteland kwamen. Zij kantte er zich desondanks hevig tegen dat haar vier zonen met een meisje van hier zouden trouwen. Toen ik aandrong wat er zou gebeuren als dat toch zou gebeuren: 'dan moet ze ons geloof en cultuur overnemen'. Toen ik vroeg of het wel normaal was te eisen dat iemand van hier zich moet aanpassen aan hen terwijl zij hier toch de 'gasten' zijn, was het eenvoudige antwoord: 'dan moeten ze maar geen Turk willen'.
Hoe bedoelde ze die 'dan moeten ze maar geen Turk willen'?

En tjah, volgens een onderzoek van The Sun (begin het dus alvast maar te nuanceren) wilt 1/4de van de Engelse moslims de sharia invoeren in Engeland. Ook leuk om te weten, natuurlijk.
Oud 24 mei 2007, 23:12   #470
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Hey Ayne!
Hoe was de namiddagshift op de tupperwarefabriek?
Toch in geen file gezeten dat je zo laat bent?
Oud 24 mei 2007, 23:13   #471
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hey Ayne!
Knuppel, een puur product uit de lagere klasse, moet weer op de man spelen, typisch ...
Oud 24 mei 2007, 23:16   #472
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hey Ayne!

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 23:16   #473
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe bedoelde ze die 'dan moeten ze maar geen Turk willen'?
Doen wat van hen geeist wordt: (religie en cultuur van de Turken overnemen) anders géén Turk als man.
Oud 24 mei 2007, 23:17   #474
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
als iemand mij probeert te vermoorden en ik dood die andere persoon dan is dat iets wat indruist tegen de rechten van de mens. Ik mag nu eenmaal geen andere mensen doden.

Laat jij je keeldichtnijpen door iemand anders en denk je dan in je eigen. Tja ik zal mij maar niet verzetten want stel je voor dat ik hem zou doden en de rechten van de mens zou overtreden....
Dat zou ik eerder een geval van wettige zelfverdediging noemen. Een moord is niet echt goed te praten, maar de motieven kunnen tellen.

Het verschil tussen een moordenaar en een beul is dat de eerste onschuldige slachtoffers maakt en de tweede niet. Laat ik het zo stellen: ik zou het niet over mijn hart krijgen om zomaar iemand om te brengen en ga er van uit dat dit normaal is.
Anderzijds, individuen die misdaden plegen waarvan mensen als Annick van Uytsel, Stacy en Nathalie en ga zo verder het slachtoffer van zijn, mogen wat mij betreft een koekje van eigen deeg krijgen. Deze sujetten zijn zo verziekt, dat ze enkel een maatschappij kapot krijgen. Ze gedragen zich niet menselijk en zouden daarom mijns inziens ook geen mensenrechten moeten krijgen.
Oud 24 mei 2007, 23:18   #475
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doen wat van hen geeist wordt: (religie en cultuur van de Turken overnemen) anders géén Turk als man.
Ahja.
Tjah.
Wat doe je dan?
Oud 24 mei 2007, 23:20   #476
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En tjah, volgens een onderzoek van The Sun (begin het dus alvast maar te nuanceren) wilt 1/4de van de Engelse moslims de sharia invoeren in Engeland. Ook leuk om te weten, natuurlijk.
Jij vindt het dus geruststellend dat nog 'maar' een kwart van de Engelse moslims de sharia willen invoeren?
Oud 24 mei 2007, 23:22   #477
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ahja.
Tjah.
Wat doe je dan?
Kiezen voor je grote liefde en moslima worden,zeker?
Er wordt zo'n meisje immers geen andere keuze gelaten?
Oud 24 mei 2007, 23:23   #478
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier zit ook wel iets in. Ik vraag me eigenlijk af wat iemand bezielt om persee een relatie te willen beginnen met iemand van een andere cultuur.

Oké, ik kan aannemen dat je hormonen je misschien parten kunnen spelen, zeker als de multicul er overal ingepompt wordt, maar een normaal mensen zou in mijn ogen zijn verstand ook nog moeten gebruiken.

Inderdaad: een meisje dat persee een Turk wil, moet er maar mee leren leven dat ze een Turk krijgt. Zijn cultuur, familie en heel het pakket moet ze er dan maar bij nemen. De liefde is geven en nemen. Als je partner zich niet aan jou kan aanpassen en je wil het niet uitmaken, pas je je maar aan je partner aan.

Toch gek dat als een moslima enkel met een moslim wil trouwen, dat als perfect begrijpelijk aanzien wordt, maar als een Westerse vrouw geen moslim wil, omdat ze de cultuur er niet wenst bij te nemen, dat als racisme aanzien wordt.
Oud 24 mei 2007, 23:25   #479
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Knuppel, een puur product uit de lagere klasse, moet weer op de man spelen, typisch ...

En ik was nog zo vriendelijk tegen jou....

Iemand een produkt uit de lagere klasse noemen is niet op de man spelen, zeker?
Oud 24 mei 2007, 23:28   #480
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Hier zit ook wel iets in. Ik vraag me eigenlijk af wat iemand bezielt om persee een relatie te willen beginnen met iemand van een andere cultuur.

Oké, ik kan aannemen dat je hormonen je misschien parten kunnen spelen, zeker als de multicul er overal ingepompt wordt, maar een normaal mensen zou in mijn ogen zijn verstand ook nog moeten gebruiken.

Inderdaad: een meisje dat persee een Turk wil, moet er maar mee leren leven dat ze een Turk krijgt. Zijn cultuur, familie en heel het pakket moet ze er dan maar bij nemen. De liefde is geven en nemen. Als je partner zich niet aan jou kan aanpassen en je wil het niet uitmaken, pas je je maar aan je partner aan.

Toch gek dat als een moslima enkel met een moslim wil trouwen, dat als perfect begrijpelijk aanzien wordt, maar als een Westerse vrouw geen moslim wil, omdat ze de cultuur er niet wenst bij te nemen, dat als racisme aanzien wordt.
Je kan ook voor het geld trouwen, tot vandaag de dag in elke cultuur een constante.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be