Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 21:48   #441
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E Bekijk bericht
ik zal ze niet ontwijken ik heb hoger al aangegeven dat de islamitische beschaivng ups en downs heeft gekend en in die zin dus wel degelijk evolueert. zoals ook luc aangaf: de islambeschaving stond in de volle middeleeuwen op een véél hoger peil dan de onze

dat doet niets af aan het feit dat er sinds de 15e-16e eeuw en vooral sinds de laatste twee eeuwen inderdaad een zeer ernstige verstarring en achteruitgang is opgetreden: lokale potentaten hebben zich aan de religie vastgeklampt en van de religie een kaasstolp gemaakt die alle bestaande ouderwetse maatschappelijke verhoudingen moet bestendigen en 'vasthouden'

inderdaad: uit de oubakken maatschappelijke verhoudingen stijgt intussen een stevige rotte lucht op - en de arabische wereld heeft ontegensprekelijk nood aan een renaissance.

maar die renaissance zal een islamitische karakter dragen, dat kan niet anders,dat isnu eenmaal de religie van die mensen. En bvb indonesie bewijst dat een moderne moslimdemocratie kan bestaan (daar is Soeharto die zeker een soort van typische satraap was, verjaagd door het volk,niet door amerikanen ofzo). Idem, al veel vroeger,voor Turkije. En vandaag bewijst bvb marokko - metalle autoritaire beperkingen die er nog aan het regime van Mohammed VI kleven - dat een opener samenleving, die niét door fundamentalisme wordt aangetast, mogelijk is

tenslotte: culturen veranderen, religies zijn niet statisch. geen enkele. anders leefden wij ooknogaltijd in de middeleeuwen. val dus ook niet dehele tijd moslims aan met clichématige versimpelingen van hun eigen geloof. hun gschiedenis is echt wel rijker dan dat.
De islam religie is wel statisch. Vraag het maar diegenen die gepoogd hebben de islam vrij te interpreteren of punten ervan kritisch onder het licht houden. Die starheid maakt juist haar sterkte.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 21:49   #442
E
Schepen

Standaard

ok, en wat het 'marokkanendrama' betreft: ik ben het metdeauteur eens.

alleswat hij beshcrijft, zijn inderdaad zeer reêleen ernstige problemen. ik denk dat ze te wijten zijn aan een gebrekk,ige opvoeding, aan teveel op een piédestal plaatsen van de jongetjes, te kort houden van de meisjes, te weinig engagement voor de samenleving én kennis van de samenleving bij de ouders, te weinig opleiding enz enz Maw de 'sociaal-culturele' achterstand van de vierde wereld gecombineerd met de achterstand van de migratie, van een landelijke cultuur, van een ongeletterde boerensamenleving enz enz enz

ik volg alleen niet helemaal als al het bovenstaande 'de islam' wordt genoemd. het zou enerzijds simpel zijn: bekeer u en ge zijt ook van uwproblemen verlost. ik vrees dat de problemen groter en complexer zijn. we zullen marokkanse oudesmoeten uitnodigen én waar nodig verplichten dieproblemen aan te pakken en hun kinderen op weg te zetten naar een goede toekomst in déze samenleving

maar betekent dat alles dat ze op zondag niet meer naar de moskeemogen? is d�*t het precieze probleem? dat gleoofik niet
E is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 21:52   #443
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
@ luc
1) ik zal ophouden met mensen te beledigen - excuses. als je dat bedoelt met 'extreme praat' dan buig ik het hoofd en aanvaard ik de kritiek
2) maar vinden jullie het idee dat de manier waarop godsdiensten in een samenleving functioneren verandert en evolueert ook zo'n onaancaardbaar idee?
3) dat is nochtans ook een belangrijke uitgangsgedachte binnen de geschiedeniswetenschap - en daar weet ik, toegegeven, meer vanaf dan van de wetenschap v vermeulen en elst
1) dat is voorbeeldig
2) alles evolueert, godsdiensten zeker ook, wie zou daaraan twijfelen.
Soms gebeurt dat traag, soms vlug. Soms in de goede richting soms in de kwade.
3) Dat is dus een goede uitgangsgedachte. Ik weet echt niet of jij daar meer afweet dan U.V. & K.E.

Maar de manier waarop je je uitdrukt boezemt me geen vertrouwen in.
Zeker niet als je mij zomaar zonder enige aanleiding indeelt bij primaire racisten.
Dat is volledig uit de lucht gegrepen. Ik schreef hier bijna 10.000 bijdragen op dit forum, doe nooit mee aan scheldpartijen, zeg steeds duidelijk mijn mening en ben nooit grof of onrechtvaardig ook niet tov vreemdelingen.

Je hebt er wellicht niet op gelet, maar ik haalde U.V. aan omdat hij positieve zaken zei over de islam.

Laatst gewijzigd door luc broes : 24 mei 2007 om 22:05.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 21:52   #444
E
Schepen

Standaard

starheid maakt zwak, niet sterk

de islam is ook niet sterk vandaag. haar meest reactionaire, starre interpretaties houden honderdan miljoenen in het midden oosten in de greep van corrupte en kortziuchtige dictators.

maar het verleden van averroës en cordoba bewijst dat het ook anders heeft gekunnen. toen waren zij veel opener dan het christendom eeuwenlang is geweest. laten ze de lessen van toen hernemen - uiteraard aangepast aan vandaag. de islam wordt door reactionaire interpreaties beheerst, maar zij is daartoe niet gedoemd
Oud 24 mei 2007, 21:58   #445
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:

alleswat hij beshcrijft, zijn inderdaad zeer reêleen ernstige problemen. ik denk dat ze te wijten zijn aan een gebrekk,ige opvoeding, aan teveel op een piédestal plaatsen van de jongetjes, te kort houden van de meisjes, te weinig engagement voor de samenleving én kennis van de samenleving bij de ouders, te weinig opleiding enz enz Maw de 'sociaal-culturele' achterstand van de vierde wereld gecombineerd met de achterstand van de migratie, van een landelijke cultuur, van een ongeletterde boerensamenleving enz enz enz

ik volg alleen niet helemaal als al het bovenstaande 'de islam' wordt genoemd. het zou enerzijds simpel zijn: bekeer u en ge zijt ook van uwproblemen verlost.
Niet mee eens; bekeer en ontdek een ander gedachtegoed, ontdek de moderniteit, ontdek principes als verantwoordelijkheidsbesef (ipv van de eeuwige insh'allah of de islamitisch slachtofferschapsmantra, ...

Citaat:
ik vrees dat de problemen groter en complexer zijn. we zullen marokkanse oudesmoeten uitnodigen én waar nodig verplichten dieproblemen aan te pakken en hun kinderen op weg te zetten naar een goede toekomst in déze samenleving
Ik dacht dat de linkse allochtonenindustrie daar al jaaaaaaaaaaaaaaaren mee bezig was. Het blijkt niet veel uit te halen.

Citaat:
maar betekent dat alles dat ze op zondag niet meer naar de moskeemogen? is d�*t het precieze probleem? dat gleoofik niet
Uiteraard verstrekt dat het probleem.
Oud 24 mei 2007, 21:58   #446
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oh nee, knuppel, je zakt onder zeeniveau...!!!

je hebt net over pim fortuyn (waarvoor trouwns alle respect) een redenering gemaakt van het volgende type. A bracht boodschap X. A werd vermoord. X moet waar zijn...

Che Guevara beweerde dat alle onrecht in de wereld de schuld was van de Amerikanen. Guevara werd vermoord. Alle onrecht in de wereld is de schuld van de Amerikanen

Felix Podevijn beweerde dat alleen Hitler Vlaanderen kon redden. Podevijn werd door leden van het verzet vermoord. Alleen Hitler kan Vlaanderen redden
Martin Luther King en president Kennedy werden ook vermoord.

Waarom al die mensen precies vermoord werden weet ik niet maar over de motieven van ene Van der Graaf kan een en ander worden opgezocht.
Van der Graaf was een linkse extremist die Fortuyn zag als een fascistisch gevaar. Waarom was zag die man dat zo? Omdat teveel Nederlanders die het linkse gezeik en gepamper beu waren zich massaal achter Pim schaarden of was er meer?

Wat mij tot op de dag van vandaag is bijgebleven is hoe zwaar Pim's uitspraak, dat de Islam een achterlijke godsdienst is, hem werd aangerekend door heel links Nederland en....Belgique. De lichaamstaal van de linkse politici op de buis sprak boekdelen. En dit ging door en door en door... tot Pim het hoekje werd omgeholpen.
Oud 24 mei 2007, 22:00   #447
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De islam religie is wel statisch. Vraag het maar diegenen die gepoogd hebben de islam vrij te interpreteren of punten ervan kritisch onder het licht houden. Die starheid maakt juist haar sterkte.
Salman Rusdie is daar een mooi voorbeeld van.
Er werd een fatwa over hem uitgesproken die tot op de dag van vandaag NIET werd opgeheven.
Oud 24 mei 2007, 22:05   #448
Banneling

Standaard

Het Marokkanendrama

From the desk of Jan Neckers on Thu, 2007-05-24 07:01
Juist 159 pagina’s heeft de Nederlandse journaliste Fleur Jurgens nodig om alle maar dan ook alle leugens in de afgrond te kieperen die politici en media nog altijd dagelijks gebruiken om het schofterige, criminele en racistische gedrag van vele jonge (maar ook minder jonge) mannen van Marokkaanse origine goed te praten (Fleur Jurgens: Het Marokkanendrama: Meulenhoff 2007; 15 €).
Zij bewijst keer op keer dat de vele problemen met Marokkanen veroorzaakt worden door “de verstoorde gezagsverhoudingen in het gezin, een opvoeding met achterdocht ten opzichte van Nederland, de islamitische huwelijksmoraal die moeders onmachtig maakt, een sterk eergevoel, een genetische aanleg (geef toe, dat is durven), aanpassingsstress, onderwijs- en kennisachterstand van ouders” (p.151). Eén oorzaak voor de hele ellende aanvaardt zij in geen geval: racisme van de autochtone bevolking, want dat is onbestaande tenzij in een paar zeldzame individuele gevallen.
Hebben de West-Europese landen dan geen fouten begaan? Ja wel degelijk, omdat ze te verdraagzaam zijn geweest, omdat ze Marokkaanse boeven niet direct lik-op-stuk gegeven hebben. In één hilarische pagina somt ze de top-tien op van de drogredenen die de houding van vele Marokkanen vergoelijkt zoals ‘verveling’, ‘tussen twee culturen leven’, ‘negatieve praat over de islam’, ‘discriminatie wegens hun naam’, enz. Kortom, de top-tien van de leugenachtige clichés die nog altijd uit de mond rollen van de SP-a-Spirit collaborateurs (plus medialakeien) van de georganiseerde misdadigersbende PS.
Fleur Jurgens heeft langdurig gesproken met zeventig mensen die dagelijks met Marokkanen en hun zorgen, aspiraties, ontsporingen en criminele daden in aanraking komen. Daar zijn politiemensen, welzijnswerkers, gezinstherapeuten, logopedisten, opvoeders, enz. bij. Velen van de gesprekspartners van Jurgens zijn trouwens van Marokkaanse origine. Jurgens staaft haar betoog met maar een paar cijfers, maar die zijn dan ook beklijvend.
Nederland heeft zeggen en schrijven zo’n 22.000 Marokkanen in de jaren zestig gerekruteerd en het grootste deel van deze groep is weer naar huis gekeerd. Toch zijn er in Nederland zo’n 314.000 Marokkanen en die zijn bijna allemaal gearriveerd in de jaren 80 en 90 via migratie en familiebanden. Daar is dus niemand bij die zich “kapot gewerkt” heeft om onze welvaart op te bouwen, en er is dus geen enkele reden om hen dankbaar te zijn en hen tot in der eeuwigheid uitkeringen te geven. Maar van alle Marokkaanse mannen in Nederland tussen 40 en 64 jaar heeft 62% wel een uitkering.
Nauwelijks 37% van de Nederlandse Marokkanen werkt, en dat is niet onlogisch want 7 op de tien Marokkaanse jongens tussen 17 en 23 verlaat de school zonder een bruikbaar diploma. Dat is bij ons niet beter, en in feite zou men iedere politicus die het woord “discriminatie” durft gebruiken als oorzaak van de Marokkaanse werkloosheid, moeten aanklagen wegens oplichting en zwendel. Het zijn zo’n leugens die Marokkkanse nozems maar al te graag gebruiken om hun grof crimineel gedrag te verschonen. De schuld ligt altijd bij de anderen, bij een slechte en bovendien zondige samenleving.
De gesprekspartners van Jurgens komen bijna allemaal met dezelfde conclusie: veel Marokkanen hebben niet de minste zelfkritiek. Daarenboven hitsen ze nog elkaar op gezien ze bijna allemaal in dezelfde wijken wonen; dat is een normaal verschijnsel bij migranten, maar het kon ook niet anders omdat nep-linkse politici 30 jaar lang hardnekkig weigerden een rem te zetten op het aantal migranten in wijken, sociale woningen of scholen. Dat heeft er ook toe geleid dat de dorpsmentaliteit van het Rif blijvend zijn intrede heeft gedaan. Daar is het de taak van de gemeenschap om voor de opvoeding buitenhuis te zorgen.
De meeste Marokkanen in Europa zien alleen andere Marokkanen en gaan naar Marokkaanse winkels. De heren bezoeken Marokkaanse theehuizen en kijken naar Marokkaanse zenders (“schotelcity” noemen de Nederlanders deze wijken) en denken dus dat ze nog altijd in Marokko wonen. Vele vaders moeien zich dus niet met wat de zoontjes buiten de deur uitspoken (de moeders moeten soms de toestemming aan hun zoon vragen om buiten te komen). En als het verkeerd afloopt (1 op 3 in de Nederlandse justitiële jeugdinrichtingen is Marokkaan) is het de schuld van de autochtonen die te soft zijn, die discrimineren, die het vaderlijk gezag ondermijnen en blablabla.
Deze leugenachtige prietpraat wordt volledig ontkracht door een andere realiteit: de situatie van vrouwen en meisjes. Die moeten niet proberen om ‘aanstootgevend gedrag’ te vertonen, zoals sigaretten roken of met andere jongens en mannen praten, want de keiharde sancties volgen onmiddellijk. Hier treden Marokkaanse mannen (en ook vrouwen) wel direct en onverbiddelijk op, want “de roddelcultuur en bedilzucht in de Marokkaanse gemeenschap is erg eensgezind (p.57).
Jurgens geeft daarenboven het ene na het andere voorbeeld van het racistisch (mijn woord) gedrag van veel Marokkanen. Sommige snotneuzen stelen als de raven op school. Nooit is er een Marokkaanse ouder, vertelt een schooldirecteur, die de school contacteert om te vertellen dat er iets niet pluis is. Veel Marokkanen spreken routinematig over ‘christenhonden’ als ze Nederlanders bedoelen. Anderen zeggen dat scholen per definitie niet deugen, want er staat een lerares voor de klas en een man moet niet naar een vrouw luisteren. Jurgens komt dan ook tot de conclusie dat de verheerlijking door links van de multikul verschrikkelijk veel kwaad heeft gedaan omdat het heeft bijgedragen aan de teloorgang van de universele moraal.
In deze zee van ellende komen uiteraard de mensen die geen problemen veroorzaken niet aan bod. Maar voor hen is het dubbel erg, want zij worden dikwijls gewantrouwd door hun landgenoten en door de autochtonen. De vroegere Marokkaanse buurvrouw van mijn moeder leert nu Nederlands met haar kinderen. Zij vestigde zich in Mechelen omdat ze als Brusselse verpleegster zag hoe de toestand daar verloederde. Ze miste haar familie en wou terugkeren, maar bleef tenslotte toch in Mechelen toen haar broer in Brussel ook het verkeerde pad opging tot hun beider moeder hem hardhandig en in het openbaar corrigeerde (iets wat volgens Jurgens haast nooit gebeurt omdat in veel Marokkaanse gezinnen de zonen wel hun moeder mogen slaan, maar omgekeerd kan niet). De buurvrouw vertelde me onlangs dat ze zo bang is dat haar kinderen Brusselse toestanden zullen meemaken in Mechelen.
We lopen weer tien jaar achter bij Nederland. Een boek als dat van Jurgens is onmogelijk in Vlaanderen. In Nederland geeft een respectabele uitgeverij het uit en is het geschreven in opdracht van Politie en Wetenschap, een onafhankelijk onderzoeksprogramma van de Politieacademie. In Vlaanderen moet Marij Uijt den Bogaard die hetzelfde vertelt haar toevlucht zoeken tot The Brussels Journal van Paul Belien, want alleen iemand met connecties bij het Vlaams Belang durft haar bevindingen publiceren. In Vlaanderen houdt een nitwit als Dewael zich bezig met een wetsontwerp om Blood and Honour te verbieden; niet om wat ze doen, want daar valt weinig kwaads over te vertellen. Wel, omdat ze weerzinwekkende gedachten hebben. In Nederland laat de staatsveiligheid die onnozelaars met rust maar stelt wel dat: “onderbelicht is de provocerende en intimiderende rol van extreem-linkse groepen. Activisten uit anti-fascistische kringen beperken zich lang niet altijd tot verbaal geweld. In sommige steden achtervolgen ze en gebruiken ze persoonlijk geweld tegen (vermeende) rechtse extremisten.” (De Volkskrant, 27 april)
In Vlaanderen worden deze schoften, die altijd gesignaleerd worden bij migrantenrellen waar ze iedereen tot geweld aanzetten, met rust gelaten en zijn er geen problemen om het PVDA-geboefte in een Antwerpse districtsraad op te vrijen. In Nederland kunnen velen het bloed drinken van Geert Wilders, maar toen de indruk ontstond dat een Terrorismebestrijdingsdienst de volksvertegenwoordiger aanmaande zijn toontje wat te milderen, stond de hele Kamer (links inbegrepen) op de achterste poten om zijn absoluut recht op vrije mening als kamerlid te verdedigen. Arm Vlaanderen.
http://www.brusselsjournal.com/node/2146[/quote]

Ik zou eens graag de Edina's van deze wereld de verrijkingen horen toelichten die dat migrantenvolkje onze samenleving hebben bijgebracht. Want die mantra kunnen ze niet vaak genoeg herhalen. Patrick Dewael gisteren ook in dat programma. Jammer dat Morel hem de vraag niet stelde.
Oud 24 mei 2007, 22:08   #449
E
Schepen

Standaard

[quote=Online;2682691]
Citaat:

Niet mee eens; bekeer en ontdek een ander gedachtegoed, ontdek de moderniteit, ontdek principes als verantwoordelijkheidsbesef (ipv van de eeuwige insh'allah of de islamitisch slachtofferschapsmantra, ...
en daar ben ik zelfs mee akkoord: als je er wil geraken in deze samenleving zal je zelf dehanden uit de mouwen moeten steken, alles hangt niet simpelweg van god af

maar nog steeds ben ik niet overtuigd dat je om dat resultaat te behalen de religie moet uitbannen. (naar de moskee gaan versterkt toch niet per se het probleem denk ik) je zal slachtofferisme moeten terugdringen, en fatalisme.

Maar mijn grootmoeder was ook fatalistisch, en katholiek. Mijn andere grootmoeder weet juist heel hard van aanpakken, laatzich niet doen, zorgt dat ze weet waar zenarrtoe wil en hoe dat te bereiken. en is óók katholiek.

Ik bedoel maar...
Oud 24 mei 2007, 22:08   #450
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ik volg alleen niet helemaal als al het bovenstaande 'de islam' wordt genoemd.
Het is volgens jou dus toeval dat het uitgerekend de moslims zijn die veel moeilijker elders integreren dan niet-moslims?

Wat denk je van uitspraken zoals deze?

cultuur is van de mensen, pipo, dat is niet plaatsgebonden. Tis niet: Marokko heeft islam als cultuur en hoge bergen en woestijnen. Tis: de cultuur van de mensen van Marokko is islam http://forum.politics.be/showthread.php?t=89961&page=10
Oud 24 mei 2007, 22:09   #451
E
Schepen

Standaard

(als het niet in je eigen woorden kan, dan hoeft het niet manneke.ik ga dat echt niet helemaalzitten lezen)
Oud 24 mei 2007, 22:10   #452
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Heeft er iemand vanavond naar het debat over de sociale zekerheid gekeken (F. Vanhecke vs Ch. Van Broeckhoven).

Ik moest prof De Vos volgen in zijn stelling dat er in feite niets over structurele oplossingen werd gezegd.

En was ik Rudy Verhoeven, ik zou terugkeren naar de scouts, man, is die kerel effe afgegaan.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 24 mei 2007 om 22:10.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 22:15   #453
E
Schepen

Standaard

maar de slechte integratie van de moslims heeft te maken met de slechte uitgangssituatie waaruit zij zijn vertrokken (als arme ongeletterde boeren uit het rif of anatolie) en met het feit dat zij, omdat de arabische wereld er zo miserabel aan toe is, geen postieve voorbeelden hebben om naar op te kijken, na te streven

en natuurlijk speelt een steeds verder in zichzelf gekeerd godsdienst ook een slechte rol. maar, nogmaals, een mentaliteitswijziging hangt volgensmij niet simpelweg van die godsdienst af. of die mensen, zoals jij het omschrijft, modernistische waarden omarmen, hangt van henzelf af. en er zullen mensen zijn die van de islam vervreemden en nogsteeds niet van aanpakken weten. terwijl er anderzijds héél veel mensen zijn -je vergeet het hier al de hele discussie lang - die wel vooruit willen en ook vooruit komen, omdat ze die waarden wél omarmen, terwijl ze tegelijk vaak toch ook moslim blijven

er zijn dus wel meer mogelijkheden dan de hirsi ali-aanse keuze tussen: 'of achterlijk en islam' enerzijds of anderzijds 'secuelier en modern'. als ze mij in zo'n onmogelijke keuze zouden plaatsen om alleen mee te mogen doen als ik mpijn identieteitopgaf, dan zou ik 'fuck you' zeggen en mij juyist niog méér op mijn religieuze identiteit richten. (precies wat veel moslimjongeren vandaag in europa doen) (en dat leidt helemaalniet altijd tot ver-achterlijking.denk maar aan de zus van Nabela Benaïssa die eerst advocaat en dan kabinetsmedewerker werd, een modern jonge vrouw méthoofddoek. dat kan dus ook)
Oud 24 mei 2007, 22:17   #454
luc broes

Standaard

Citaat:
starheid maakt zwak, niet sterk

de islam is ook niet sterk vandaag. haar meest reactionaire, starre interpretaties houden honderdan miljoenen in het midden oosten in de greep van corrupte en kortziuchtige dictators.

maar het verleden van averroës en cordoba bewijst dat het ook anders heeft gekunnen. toen waren zij veel opener dan het christendom eeuwenlang is geweest. laten ze de lessen van toen hernemen - uiteraard aangepast aan vandaag. de islam wordt door reactionaire interpreaties beheerst, maar zij is daartoe niet gedoemd
Dat klinkt al veel beter. Hopelijk moeten we niet te lang geduld uitoefenen!

'starheid maakt zwak, niet sterk'
hoor ik hier de stem van Laotse?

Ik heb een prachtige Duitse vertaling van Tao te king

Darum sind die Harten und Starken
gesellen des Todes,
die Weichen und Schwachen
Gesellen des Lebens.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 22:18   #455
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Heeft er iemand vanavond naar het debat over de sociale zekerheid gekeken (F. Vanhecke vs Ch. Van Broeckhoven).

Ik moest prof De Vos volgen in zijn stelling dat er in feite niets over structurele oplossingen werd gezegd.

En was ik Rudy Verhoeven, ik zou terugkeren naar de scouts, man, is die kerel effe afgegaan.
Uhu. Daar werd nu eens niks zinnigs gezegd.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 22:22   #456
E
Schepen

Standaard

een mooie gedachte luc. daarmee zal ik gaan slapen denk ik

mijn griepje is over - en daarmee ook mijn geforum denk ik

morgen weer aan het werk!

het was mij een genoegen
Oud 24 mei 2007, 22:22   #457
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(als het niet in je eigen woorden kan, dan hoeft het niet manneke.ik ga dat echt niet helemaalzitten lezen)
Jammer.
Iedereen zou dergelijke getuigenissen moeten lezen.
Anders klinkt binnen 10 jaar al het ecxuus: 'Wir haben es nicht gewüst'.
Oud 24 mei 2007, 22:26   #458
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Uhu. Daar werd nu eens niks zinnigs gezegd.
Nochtans staat de sociale zekerheid zwaar onder druk en weet iedereen dat er iets moet gebeuren.
Oud 24 mei 2007, 22:30   #459
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nochtans staat de sociale zekerheid zwaar onder druk en weet iedereen dat er iets moet gebeuren.
Wel, nee.
Iemand die zegt dat de sociale zekerheid (als geheel) zwaar onder druk staat, is incorrect. Ze heeft problemen, waar. Maar dat heeft ze al sinds het begin van haar bestaan.

Maar goed. We zijn daarstraks echt geen knijt wijzer geworden van wat de partijen willen doen. Hoogstens waar de verschillen zitten.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 22:52   #460
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er zijn dus wel meer mogelijkheden dan de hirsi ali-aanse keuze tussen: 'of achterlijk en islam' enerzijds of anderzijds 'secuelier en modern'. als ze mij in zo'n onmogelijke keuze zouden plaatsen om alleen mee te mogen doen als ik mpijn identieteitopgaf, dan zou ik 'fuck you' zeggen en mij juyist niog méér op mijn religieuze identiteit richten. (precies wat veel moslimjongeren vandaag in europa doen) (en dat leidt helemaalniet altijd tot ver-achterlijking.denk maar aan de zus van Nabela Benaïssa die eerst advocaat en dan kabinetsmedewerker werd, een modern jonge vrouw méthoofddoek. dat kan dus ook)
Je beseft toch goed wat je hier zegt?
Begrijp je wel goed wat het betekent als iemand het gevoel heeft zijn identiteit kwijt te zijn als hij zijn religie opgeeft?

Er heeft hier in de tijd dat Van Gogh vermoord werd een 'moderne vrouw zonder hoofddoek' gepost die ook aan de unief studeerde. Ibeke heette ze. Je kan haar berichten nog altijd terugvinden. Ik kan je alleen maar aanraden er die eens op na te slaan. Een van onze verdwenen superforummers heeft haar zover gekregen dat ze niet anders meer kon dan toegeven dat zij ook hier achter de doodstraf zou staan voor mensen die de islam durven beledigen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be