Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 06:19   #601
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Een moslim mag een vrouw geen hand geven.
Een moslim mag een vrouw wel een hand geven.
Maar een moslim mag een vrouw die ongesteld niet beroeren.
En ik denk niet dat Morel even op TV gaat zeggen of ze ongesteld is of niet.

De reden waarom de moslims een vrouw die ongetsled is niet mogen beroeren, is even simpel als normaal.
Tijdens de menstruatie scheid de vrouw een stof af die zelfs een enorme geur kan veroorzaken. En de vrouw is in die periode ook verzwakt door bloedverlies en moet dus met rust gelaten worden volgens de Koran.

Het geen hand geven aan een vrouw door een moslim is dus meer een teken van respect dan van onbeleefdheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 06:28   #602
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik kan er ook niet aan doen dat je na je echtscheiding verplicht bent om je kinderen af en toe op te vangen.
je kinderen opvangen is een recht, geen plicht.
En ja, nu krijg je nog meer tegen wind, want kinderen zijn voor sommige hier op het forum heilig.

Want ouder (mama/papa) worden is een gunst, maar een goede ouder zijn is een grote kunst.

En ik als gescheiden vader kan je verzekeren dat dit vaak veel zelfopofferingen vraagt.
En wees gerust ik heb mijn kids bij mijn en niet de moeder, en dit is de keuze van de kids nietvan ouders of gerecht.
Oud 25 mei 2007, 06:49   #603
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat ik zo dom ben om mijn bedrijven te laten vernietigen?
Jij bent dus duidelijk geen bekwame CEO.

Want een goed CEO doet zulke uitspraken niet.
De kans bestaat immers dat hij juist een meer waarde voor je bedrijven zou kunnen betekenen.

En iedere CEO weet dat internet geen beveiligd medium is en een goede ITer zonder problemen kan achterhalen van waaruit iemand op het internet aan het werken is.

Voor het zelfde geld, was ik gisteren avond op de univ bezig met een paar vrienden om jou op te sporen of was ik bezig vanuit een internet centrale om jou verbindingen na te kijken en je gegevens te kopieren.

Mss ben ik wel een aandeelhouder met macht binnen jou bedrijf en wil ik je nu uit het bedrijf werken.

Of ben ik je financier en vertrouw ik je niet meer met mijn geld.

AyneRand, je heb je zelf dus in een zeer lastig pakket gebracht en zal dus kleur moeten gaan bekennen.

Als je echt een CEO bent zal je dus duidelijk de sector en de grote van de bedrijven die je leid moeten geven of hier verder doorgaan als stoeffer en ongeloofwaardige.
Bij de goede gescheiden ouders heb je trouwens afgedaan.
Oud 25 mei 2007, 06:51   #604
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Je kan ook voor het geld trouwen, tot vandaag de dag in elke cultuur een constante.
daar weet hij alles van...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 06:57   #605
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je bent absolute anti-reclame voor jouw bedrijf.

waarom blaas je hier dat je zo rijk bent terwijl je in de verste verte niet wil laten weten wat waar is en wat niet.
Citaat:
Waarom denk je dat ik zo dom ben om mijn bedrijven te laten vernietigen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 mei 2007 om 06:59.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 07:03   #606
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

De reden waarom de moslims een vrouw die ongetsled is niet mogen beroeren, is even simpel als normaal.
Tijdens de menstruatie scheid de vrouw een stof af die zelfs een enorme geur kan veroorzaken. En de vrouw is in die periode ook verzwakt door bloedverlies en moet dus met rust gelaten worden volgens de Koran.

Het geen hand geven aan een vrouw door een moslim is dus meer een teken van respect dan van onbeleefdheid.
In de Westerse maatschappij is wel een hand geven een teken van beleefdheid en respect, het niet doen is meer een onbeleefdheid, je zou kunnen denken dat we met dit dan in een patselling zitten maar dat is het niet, mensen die naar hier komen kunnen rekening houden met onze regels en gewoonten, als je als Westerling naar moslimlanden gaat moet je rekening houden met hun gewoonten.

Laatst gewijzigd door alberto : 25 mei 2007 om 07:04.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 07:06   #607
Plot
Burger

Standaard

Citaat:

Ken u er zo nog een paar?
Plot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 07:06   #608
Tegendradigaard

Standaard

Lol verzekerd als Aynerand op het net zit he...

Hij doet mij altijd denken aan het liedje van de ooievaar en de kikker....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 25 mei 2007, 07:07   #609
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
In de Westerse maatschappij is wel een hand geven een teken van beleefdheid en respect, het niet doen is meer een onbeleefdheid, je zou kunnen denken dat we met dit dan in een patselling zitten maar dat is het niet, mensen die naar hier komen kunnen rekening houden met onze regels en gewoonten, als je als Westerling naar moslimlanden gaat moet je rekening houden met hun gewoonten.
Juist.

Oud 25 mei 2007, 07:10   #610
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:

Het is voor mij een uiting van achterlijkheid om in zulke oude teksten te blijven geloven......
In de tijd dat de koran geschreven werd was dat misschien een gedachte die leefde bij de mensen. Ondertusesn weten we wel beter. De man die trouwens durft beweren dat een vrouw minder waard is tijdens haar maandstonden wordt aan het feministische kruis genageld...

Ik heb vandaag mijn ongesteld vrouw een kus gegeven voor ik vertrok... toonde ik dan geen respect voor haar ?

Oud 25 mei 2007, 07:12   #611
Tegendradigaard

Standaard

Na het leuken intermezzo met Aynerand gaan we weer over tot de echte discussiepunten....

Wat ik altijd vreemd vind in die gezinsherenigingen is het feit dat als een Marokkaan naar hier komt hij zijn familie mag laten overkomen. Waarom eigenlijk ? Als hij zijn gezin niet kan missen is er toch geen enkele wet die hem verbiedt om terug naar zijn gezin te gaan ? Als men eigenlijk vraagt om het gezin over te brengen zou men die man gewoon moeten terugsturen en zeggen: ga naar huis en wees gelukkig met uw gezin.

Oud 25 mei 2007, 07:23   #612
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Wel, ik zelf ben een oude Belg en heb ook een hekel aan dat handjes geven en kusjes geven.
En in veel gevallen probeer ik daar ook onderuit te komen.
Het is namelijk geen teken van beleefdheid, maar een teken dat je ongewapend bent in je rechterhand.
En vind het dus ook ongepast om iemand een hand te geven als je met die persoon net in het strijdperk treed.

Met een handdruk kan je immers verraden of je strijdvaardig bent of niet.
En met die zelfde handdruk kan je de tegenstander zijn zelfvertrouwen verhogen.
Dus nee, ik vind het echt niet ongepast dat twee vijanden weigeren elkaar een hand te geven voor het gevecht. Want die twee staan daar niet om elkaar geluk te wensen en een lang en gezond leven, maar juist om elkaar naar de hel te helpen.
Op de rechtbank geef je toch ook geen hand aan de tegenpartij, enkel de advocaten geven na de uitspraak elkaar de hand om hun strijd te stoppen en elkaar terug als vrienden te aanvaarden.

De verkiezingen zijn de gerechtsprocedure van de politici, met de kiezers als jury. In die periode begroeten politci van verschillende partijen elkaar dus niet met een handdruk, maar met getrokken wapens.

Dit is ook een gewoonte hier, laten zien dat je de strijd wil winnen en de andere zijn bloed lust.
Oud 25 mei 2007, 07:30   #613
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plot Bekijk bericht
Ken u er zo nog een paar?
ja, hoor.

Volgens de Koran had hij haar ook mogen aanvallen en onderwerpen als slavin en er daarna zijn zin mee mogen doen, als ze niet ongesteld is natuurlijk.
Oud 25 mei 2007, 07:58   #614
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ofwel was het dus tóch geweten dat MM ongesteld was ook al hing ze het niemand aan zijn neus, (Morel stonk misschien zo hard?) ofwel niet en dan was het gewoon uit onbeschoftheid of ....op basis van Morels' politieke overtuiging dat een moslim haar weigerde aan te raken. Voor dat laatste kan je zelfs naar het CGKR stappen.

Het kan best zijn dat moslims anders denken over de beleefdheidsregels uit een land dat niet het hunne is, maar ze zijn nu eenmaal hier inplaats van in hun moslimland. Uit respect alleen al omdat ze hier mogen leven zouden ze zich aan de allergewoonste 'huisregels' moeten aanpassen. Zeker voor wie een parlementair ambt uitoefent. In de politieke wereld kussen mannen elkaar zelfs als ze elkaar ontmoeten. Stel je voor dat Poetin inplaats van een hand een afwijzende blik krijgt van 'jij bent niet rein want je ruikt naar het bordeel'?

Ikzelf heb ook een hekel aan het geven van slappe handjes en halfslachtige kussen maar waar de beleefdheidsregels dat vereisen zal ik daaraan tegemoet komen.
Oud 25 mei 2007, 08:04   #615
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Het is voor mij een uiting van achterlijkheid om in zulke oude teksten te blijven geloven......
Voor jou wel ja....

Citaat:
In de tijd dat de koran geschreven werd was dat misschien een gedachte die leefde bij de mensen. Ondertusesn weten we wel beter.

Wij wel ja....

Citaat:
De man die trouwens durft beweren dat een vrouw minder waard is tijdens haar maandstonden wordt aan het feministische kruis genageld...
Moslims niet, neen....

Citaat:
Ik heb vandaag mijn ongesteld vrouw een kus gegeven voor ik vertrok... toonde ik dan geen respect voor haar ?
Jij bent dan ook een van die westerse mannen waar moslims op neerkijken. Westerse mannen hebben nu eenmaal andere opvattingen over respect voor vrouwen dan moslims....
Oud 25 mei 2007, 08:49   #616
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

wat mij in deze terzake vooral is opgevallen:dat de zogezegde verdraagzamen steeds meer onverdraagzaam worden.valt mij ook op in dit forum.
van exaerde herman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:05   #617
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht
dat jullie geen enkele deftige reden kunnen geven waarom jullie zo onverdraagzaam zijn. Hoeveel moslims ken je? Hoeveel heb je er in je leven al ontmoet? Ik ken er enkele, ik studeer namelijk Arabisch-Hebreeuws aan de UGent, en dat zijn wijze gasten en meiskes.

Ze zijn hier niet met de intentie om u te komen bestelen of uw huis over te nemen en uw vrouw mee te pikken zenne!
enig idee waarom ze dit niet studeren in Arabië zelf?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:08   #618
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht
leest ne keer een boekske derover. Aan de basis van het conflict ligt protestantisme - katholicisme.
aan de basis van het Iers conflict ligt de strijd voor de Ierse onafhankelijkheid pipo.
Enkel de protestanten in het stukje in het noorden wilden liever bij Engeland blijven.

Maar geen nood hoor, voor mij mag je er een beeldenstorm van maken!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:08   #619
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
wat mij in deze terzake vooral is opgevallen:dat de zogezegde verdraagzamen steeds meer onverdraagzaam worden.valt mij ook op in dit forum.
welcome to the world.... zou ik zeggen.

Het is die onverdraagzaamheid die mij ook meer en meer onverdraagzaam maakt.

Ik weet niet in welk forums mijn eerste 100 posten stonden, maar ge zou nogal verschieten hoe ik ben opgeschoven.....en in mijn stemgedrag ook ....

Ik was eerst de hofnar en links en rechts kon met mij lachen.... nu ben ik (soms) nog de hofnar maar kan links niet meer om of met mij lachen.....ze zijn verzuurd ... LOL

Oud 25 mei 2007, 09:10   #620
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
welcome to the world.... zou ik zeggen.

Het is die onverdraagzaamheid die mij ook meer en meer onverdraagzaam maakt.

Ik weet niet in welk forums mijn eerste 100 posten stonden, maar ge zou nogal verschieten hoe ik ben opgeschoven.....en in mijn stemgedrag ook ....

Ik was eerst de hofnar en links en rechts kon met mij lachen.... nu ben ik (soms) nog de hofnar maar kan links niet meer om of met mij lachen.....ze zijn verzuurd ... LOL
Bwah, ik heb geleerd de onverdraagzamen op dit forum (en geloof me, dat zijn er zowel aan de linker- als aan de rechterkant) gewoon te negeren. Ze dragen toch niks zinnigs bij aan de discussies.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be