Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 10:13   #641
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat is complete nonsens. Geen enkel mensenrecht wordt door deze voorstellen geschonden. Vrije migratie naar een land waarvan men het staatsburgerschap niet geniet is GEEN mensenrecht.
Het ging dan ook niet over vrije migratie, maar wel over de vrije keuze van een partner.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:13   #642
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Het enige dat ik opmerkte is dat het niet abnormaal is om voor je ouders te willen zorgen. Op welke manier dan ook.
Het enige wat JIJ opmerkte was de vraag of we wilden dat we "ons cultuurpatroon van oudjes dumpen in bejaardentehuizen" moest doorgegeven worden aan de ho zo brave en ouderlingenverzorgende allochtoontjes, Edina.

Ik noteer dat je ondertussen al toegeeft dat mensen naar een bejaardentehuis mogen gaan, zolang we er maar op bezoek gaan.
Dat jij in jouw kennissenkring mensen hebt die hun oude ouders nooit meer bezoeken in het tehuis laat ik voor jouw rekening. De mensen uit mijn omgeving doen dit niet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2007 om 10:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:20   #643
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

[quote=AdrianHealey;2680602]Morel was idd vrij goed. Alleen jammer dat ze populistische argumenten en geen rationele argumenten moest gebruiken tegen Meyrem.

(U wou geen hand geven. Dat is dus _geen_ argument, in de discussie, maar dient uitsluitend om de 'tegenstander' belachelijk te maken, maar inhoudelijk zeg het niets.)

Dat vrouwmens naast Bracke irriteert me nóg meer dan Bracke zelf. En dat wilt al wat zeggen. Aléja, ze probeert wel, maar het lukt haar niet. :/

Morel haar argumenten sloegen echter niet altijd evenveel hout. Zoals gezegd, iemand persoonlijk aanvallen (hoewel terecht) is geen goed argument.
Gij zijt ne pippo,
Morel was den top, zatten opgezwollen rode ogen De Wael had geen argumenten, die trut van groen liet blijken hoe racistisch de linkerkant wel is, i love it
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:44   #644
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
UV viel nochtans niet toevallig pas 'uit de gratie' nadat De Morgen (nog maar eens) uit de bocht ging. De rechtzetting die De Morgen heeft moeten publiceren werd zo goed weggemoffeld dat nauwelijks iemand ze heeft opgemerkt.
Onzin, UV was op veel plaatsen al veel langer "uit de gratie" gevallen en terecht. Want wat hij in Leopolsburg verkondigde, deed hij al veel langer. Niet in het minst in zijn colleges aan de universiteit. UV is een ordinaire islamofoob die daar met zijn functie een zogezegde wetenschappelijke basis probeerde voor te geven. Iets wat hem overigens totaal niet gelukt is. Het hypocriete aan de hetze die er op een bepaald moment rond zijn persoon ontstond was dat het ten eerste niets nieuws onder de zon was en ten tweede dat hij jammer genoeg verre van de enige persoon is die daar een forum voor krijgt/kreeg.
Oud 25 mei 2007, 10:50   #645
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Onzin, UV was op veel plaatsen al veel langer "uit de gratie" gevallen en terecht. Want wat hij in Leopolsburg verkondigde, deed hij al veel langer. Niet in het minst in zijn colleges aan de universiteit. UV is een ordinaire islamofoob die daar met zijn functie een zogezegde wetenschappelijke basis probeerde voor te geven. Iets wat hem overigens totaal niet gelukt is. Het hypocriete aan de hetze die er op een bepaald moment rond zijn persoon ontstond was dat het ten eerste niets nieuws onder de zon was en ten tweede dat hij jammer genoeg verre van de enige persoon is die daar een forum voor krijgt/kreeg.
Juist hij was al veel langer uit de gratie gevallen van de poco's omdat hij dingen zegt die de poco's niet aanstonden. Pas na een leugenachtig verslag heeft de Morgen er een zaak van kunnen maken. En later hebben ze kunnen kak mogen intrekken.
Net zoals de KUL heeft gedaan.

"Als een kleine man de waarheid zegt
stelt men hem meteen terecht...."
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:56   #646
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De voorgestelde maatregelen zijn onaanvaardbaar omdat dit indruist tegen elementaire mensenrechten zoals het kiezen van een partner (en ja, ik weet dat het vaak om gearrangeerde huwelijken gaat). Er is geen enkele aanvaardbare wet te bedenken die daarin ingrijpt.
Ik dacht al met een VB-te doen te hebben die staat te roepen aan de kant maar die geen oplossingen geeft.
Oud 25 mei 2007, 11:01   #647
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E Bekijk bericht
als ze mij in zo'n onmogelijke keuze zouden plaatsen om alleen mee te mogen doen als ik mpijn identieteitopgaf, dan zou ik 'fuck you' zeggen en mij juyist niog méér op mijn religieuze identiteit richten.
Wat is jouw identiteit?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:02   #648
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
nu ben ik (soms) nog de hofnar maar kan links niet meer om of met mij lachen
je vergist je schromelijk!
Oud 25 mei 2007, 11:05   #649
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Edina, welke instelling heeft het noorden geholpen bij zijn ontwikkeling ?
Vanuit welke hoek heeft men steun gegeven aan Europa en Noord Amerika om onze streken tot zulke welvarende streken te maken ?

Ik dacht dat wij het zelf gedaan hebben. Waarom zouden de mensen in Afrika dat ook niet zelf kunnen ?
Waarom moeten wij die helpen ?
LOL! Denk je nu echt dat de mensen in het zuiden niet hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van het noorden? Ik denk dat je dan dringend eens de geschiedisboeken moet induiken. Wat we vooral moeten doen, is niet meer op de kap van de mensen in het zuiden leven en ze dus de kans geven te ontwikkelen.
Oud 25 mei 2007, 11:06   #650
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ofwel was het dus tóch geweten dat MM ongesteld was ook al hing ze het niemand aan zijn neus, (Morel stonk misschien zo hard?) ofwel niet en dan was het gewoon uit onbeschoftheid of ....op basis van Morels' politieke overtuiging dat een moslim haar weigerde aan te raken. Voor dat laatste kan je zelfs naar het CGKR stappen.

Het kan best zijn dat moslims anders denken over de beleefdheidsregels uit een land dat niet het hunne is, maar ze zijn nu eenmaal hier inplaats van in hun moslimland. Uit respect alleen al omdat ze hier mogen leven zouden ze zich aan de allergewoonste 'huisregels' moeten aanpassen. Zeker voor wie een parlementair ambt uitoefent. In de politieke wereld kussen mannen elkaar zelfs als ze elkaar ontmoeten. Stel je voor dat Poetin inplaats van een hand een afwijzende blik krijgt van 'jij bent niet rein want je ruikt naar het bordeel'?

Ikzelf heb ook een hekel aan het geven van slappe handjes en halfslachtige kussen maar waar de beleefdheidsregels dat vereisen zal ik daaraan tegemoet komen.
Of hij had de beleefdheid om niet schijnheilig te doen en openlijk te laten zien, dat hij daar was als haar tegenstander en vijand en niet voor een vriendelijk onderonsje.

Want ook dat is beleefdheid volgens onze cultuur, eerlijk toegeven wie je vijanden zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:10   #651
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
[Offtopic] Afrika is iets aparts. Wij Westerlingen hebben hard moeten werken om te overleven (bij aankomende winters moesten wij ervoor zorgen dat er eten voorzien was, warmte was, al bij al ons voorzien) In Afrika heeft dit probleem zich nooit gesteld. Men kon dag op dag leven. Het is een hele andere mentaliteit. Doen we het vandaag niet, dan is het morgen wel. En die mentaliteit is er nog altijd (en door mediatisering is het allemaal erger geworden).[/Offtopic]
OMG! Stap eens van je superioriteitsgevoel af! Jij hebt net zo min als ik iets bijgedragen tot onze ontwikkeling. Je hebt alleen net zoals ik het geluk gehad hier geboren te zijn. Van dag tot dag leven is helemaal geen luxe als dat niet uit vrije wil gebeurt, maar een noodzaak is. Dat mensen in derdewereld landen niet hard zouden (kunnen) werken, is wel de grootste nonsens die er bestaat. Meer zelfs: wij kunnen niet meer leven zoals velen daar moeten doen! En het is alles behalve off topic. De noord-zuidtegenstelling ligt aan de basis voor de migratieproblematiek.
Oud 25 mei 2007, 11:11   #652
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat ze hun ouders laten overkomen en die oudjes verzorgen is normaal. Wat niét normaal is, is dat ze dat op MIJN kosten willen doen!
Voor de meerderheid geldt dat dan ook helemaal niet.
Oud 25 mei 2007, 11:17   #653
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL! Denk je nu echt dat de mensen in het zuiden niet hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van het noorden? Ik denk dat je dan dringend eens de geschiedisboeken moet induiken. Wat we vooral moeten doen, is niet meer op de kap van de mensen in het zuiden leven en ze dus de kans geven te ontwikkelen.
Nee, het zuiden heeft niets bijgedragen tot de ontwikkelingen van onze huidige maatschappij.
Ze hebben daar enkel de oudste culturen terug gevonden en kenden daar enkel al een beschaving die meetbaar is met onze huidige maatschappij uit de tijd dat wij nog leefden zoals de Afrikaanse bevolking nu. Van de jacht en de visvangst.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:22   #654
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zolang het maar een 'minderheid' is die op andermans kosten leeft is er niks aan de hand.
Oud 25 mei 2007, 11:23   #655
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een kanjer van een leugen. Die allochtonen-oudjes worden ook ouder en hebben op termijn ook nood aan medische verzorging of interventies. En wie betaalt die Edina? De kosten voor die medische interventies die soms in de miljoenen lopen worden opgehoest door de werkenden. Wanneer hebben die importoudjes hun bijdragen geleverd? vertel het ons eens.
Waarom denk je dat ze sowieso geïmporteerd worden? Toch niet om zich multicultureel te verrijken aan het grijze weer en de mosselen-friet zeker?
Nee, die komen voor de uitstekende SZ waar ze graag een graantje van mee pikken zonder er ooit 1 euro toe bijgedragen te hebben !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:27   #656
Banneling

Standaard

Citaat:
OMG! Stap eens van je superioriteitsgevoel af! Jij hebt net zo min als ik iets bijgedragen tot onze ontwikkeling. Je hebt alleen net zoals ik het geluk gehad hier geboren te zijn. Van dag tot dag leven is helemaal geen luxe als dat niet uit vrije wil gebeurt, maar een noodzaak is. Dat mensen in derdewereld landen niet hard zouden (kunnen) werken, is wel de grootste nonsens die er bestaat. Meer zelfs: wij kunnen niet meer leven zoals velen daar moeten doen! En het is alles behalve off topic. De noord-zuidtegenstelling ligt aan de basis voor de migratieproblematiek.
En het feit dat ze in het zuiden niet gefoeterd zijn zich te organiseren - economisch, politiek en sociaal - ligt aan de basis van de noord-zuid tegenstelling. Wij hoeven niet verantwoordelijk gesteld te worden voor hun gebrek aan organisatietalent en de zucht naar corruptie van hun 'leiders'.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 11:28   #657
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het enige wat JIJ opmerkte was de vraag of we wilden dat we "ons cultuurpatroon van oudjes dumpen in bejaardentehuizen" moest doorgegeven worden aan de ho zo brave en ouderlingenverzorgende allochtoontjes, Edina.
Dat heb ik nergens beweerd! Ik reageerde enkel op de uitspraken van Jantje die zei dat zijn ouders geen deel uitmaakten van zijn gezin en niet bij hem moesten komen wonen. Ik denk niet zo zwart-wit als jij.

(en ik zou het wel appreciëren indien je in het vervolg mijn uitspraken quote met verwijzing zodat iedereen de context van die uitspraken kan nagaan)

Citaat:
Ik noteer dat je ondertussen al toegeeft dat mensen naar een bejaardentehuis mogen gaan, zolang we er maar op bezoek gaan.
Dat jij in jouw kennissenkring mensen hebt die hun oude ouders nooit meer bezoeken in het tehuis laat ik voor jouw rekening. De mensen uit mijn omgeving doen dit niet.
Ik heb nergens beweerd dat mensen niet naar een bejaardentehuis mogen gaan, Circe, ik heb er enkel op gewezen dat mensen daar wel eens aan hun lot overgelaten worden door de familie. Je idiote insinuatie dat die wetenschap uit praktijken in mijn kenissenkring zou voorkomen, slaat natuurlijk nergens op (al ben ik ervan overtuigd dat dit ook in mijn kenissenkring zal gebeuren, net als in de jouwe). Ontken jij maar gerust het bestaan van die dumpingpraktijken als je je daarbij beter voelt. Maar een paar bezoekjes aan rusthuizen zouden je snel op andere gedachten brengen.
Oud 25 mei 2007, 11:29   #658
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht al met een VB-te doen te hebben die staat te roepen aan de kant maar die geen oplossingen geeft.
Niet alles moet met wetten opgelost worden hé Knuppeltje!
Oud 25 mei 2007, 11:30   #659
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, het zuiden heeft niets bijgedragen tot de ontwikkelingen van onze huidige maatschappij.
Ze hebben daar enkel de oudste culturen terug gevonden en kenden daar enkel al een beschaving die meetbaar is met onze huidige maatschappij uit de tijd dat wij nog leefden zoals de Afrikaanse bevolking nu. Van de jacht en de visvangst.
Salvernij en kolonisatie zijn je onbekend?
Oud 25 mei 2007, 11:31   #660
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zolang het maar een 'minderheid' is die op andermans kosten leeft is er niks aan de hand.
Waar beweer ik dat er niets aan de hand is?
En denk jij nu echt dat jij enkel en alleen op je eigen kosten leeft?
Is het al ooit eens in je gedachte opgekomen dat onze manier van leven enkel mogelijk is ten kosten van anderen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be