Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2007, 09:18   #621
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht
Welke cultuur is dat dan? Want vlaams kunnen ze best leren hoor. En het maakt blijkbaar niet uit welke religie je hebt, want vlaams zijn heeft daar niets mee te zien, zoals je zelf zegt. Definieer nu alleen nog 'cultuur'.
ik heb zo'n klein vermoeden dat jij me klaar en duidelijk gaat kunnen duidelijk maken wat "marokkaanse cultuur" inhoudt, desnoods weet je ook wel wat "turkse cultuur" inhoudt, laten we er nog "indische cultuur" bovenopgooien, een scheut "chinese cultuur", en nog een snuif "rusissche cultuur".

Maar Vlaamse cultuur? nee ! die bestaat helem�*�*l niet hé.

Mag ik je definities van bovenstaande culturen aub? het is maar dat we tenminste kunnen leren wat "multicultuur" betekent, ook al hebben we die hier door onze strot geramd gekregen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:20   #622
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
welcome to the world.... zou ik zeggen.

Het is die onverdraagzaamheid die mij ook meer en meer onverdraagzaam maakt.

Ik weet niet in welk forums mijn eerste 100 posten stonden, maar ge zou nogal verschieten hoe ik ben opgeschoven.....en in mijn stemgedrag ook ....

Ik was eerst de hofnar en links en rechts kon met mij lachen.... nu ben ik (soms) nog de hofnar maar kan links niet meer om of met mij lachen.....ze zijn verzuurd ... LOL
sinds het Vlaams Blok boven de 15% kwam, is de verzuring van kant gewisseld. Dat is een feit waar je niet omheen kan.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 25 mei 2007 om 09:20.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:21   #623
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Bwah, ik heb geleerd de onverdraagzamen op dit forum (en geloof me, dat zijn er zowel aan de linker- als aan de rechterkant) gewoon te negeren. Ze dragen toch niks zinnigs bij aan de discussies.
Ik niet, ik probeer ze nog wat aan te porren.... ik heb dan ook een slecht karakter....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:22   #624
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de wet waarbij Ierland zelfstandig werd binnen het Gemenebest en Noord-Ierland werd gevormd werd aan het nieuwe gebied een zeer grote mate van zelfbestuur toegekend. De wijze waarop de protestantse meerderheid invulling gaf aan dat zelfbestuur is een van de redenen waarom de verhoudingen tussen beide bevolkingsgroepen, protestant/Unionistisch en katholiek/nationalistisch steeds slechter werden. In de woorden van de Noord-Ierse oud-premier en winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede David Trimble werd Noord-Ierland voor katholieken een koude plek om in te wonen.
In de periode vanaf de stichting van Noord-Ierland tot aan de jaren zestig was er sporadisch sprake van ernstige ongeregeldheden tussen katholieken en de protestantse bestuurders. In de jaren zestig ontstond er langzamerhand onder de katholieken een beweging die gelijke rechten opeiste. Hun acties werden door de protestantse meerderheid als zeer bedreigend gezien waardoor er met veel machtsvertoon op werd gereageerd. De spanningen in Noord-Ierland liepen daardoor snel op. In Engeland groeide het idee dat de wijze waarop het protestantse bestuur zijn macht gebruikte het probleem eerder verergerde dan oploste. Om te voorkomen dat de situatie geheel uit de hand zou lopen, koos Londen daarom uiteindelijk voor de afschaffing van het zelfbestuur.

bron= http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-Ierland

tevreden?
Duidelijk een conflict tussen de katholieke religie en de protestantse religie!

Ik had het kunnen weten dat iemand die de bijnaam van David Bowie durft gebruiken om kul postings te plaatsen niet beter weet.

Ga je nu de ETA ook als "katholiek" conflict bestempelen Mustafa?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 mei 2007, 09:27   #625
Tegendradigaard

Standaard

Om nog even terug te komen op de poging tot de mond snoeren van prof Vermeulen.

Dat doet mij altijd denken aan het liedje dat Miel Cools onder andere gezongen heeft.

"Als een kleine man de waarheid zegt
stelt men hem meteen terecht..."

die kleine man kan iedereen zijn en dus ook een grote professor....
de tekst zou ik kunnen aanpassen tot:

"als een kleine man zijn waarheid zegt
stelt men hem meteen terecht...."

en dat terechtstellen gebeurt niet meer lichamelijk. Neen men heeft nu veel "humanere" oplossingen he. Men broodrooft die mens zodat ook zijn nakomelingen ineens de les geleerd hebben : zwijg of......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 25 mei 2007, 09:32   #626
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste Edina, door de massale huwelijksmigratie (dikwijls zonder vrije keuze) spreken jonge allochtonen zeer slecht Nederlands; daardoor ontstaat schoolachterstand, daardoor verlaten zeer veel allochtonen de school zonder diploma en geraken aldus in de werkloosheid of veel erger.
Om did hoge werkloosheid tegen te gaan willen sommigen dan quota's invoeren en 'racisme' bestraffen!? Gekker kan niet
.
Er moeten dus maatregelen, zoals hier zojuist voorgesteld, genomen worden om dit te voorkomen. Indien dat niet gebeurt mogen we ons ook aan duizenden brandende auto's verwachten. Dat is wellicht niet tegen de mensenrechten maar toch vrij vervelend.
Ik heb nog nooit ontkend dat dit een probleem vormt hoor... Alleen is dit verre van de enige oorzaak van schoolachterstand of werkloosheid. Net zo min als er één oplossing is om die problemen op te lossen.

De voorgestelde maatregelen zijn onaanvaardbaar omdat dit indruist tegen elementaire mensenrechten zoals het kiezen van een partner (en ja, ik weet dat het vaak om gearrangeerde huwelijken gaat). Er is geen enkele aanvaardbare wet te bedenken die daarin ingrijpt.

Zoals ik al een aantal maal heb herhaald, is het wegwerken van de noord-zuidtegenstelling de enige effectieve maatregel tegen migratie. En noodzakelijk om op termijn conflicten te vermijden. Conflicten die wel wat serieuzer zullen zijn dan wat brandende auto's.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:35   #627
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb nog nooit ontkend dat dit een probleem vormt hoor... Alleen is dit verre van de enige oorzaak van schoolachterstand of werkloosheid. Net zo min als er één oplossing is om die problemen op te lossen.

De voorgestelde maatregelen zijn onaanvaardbaar omdat dit indruist tegen elementaire mensenrechten zoals het kiezen van een partner (en ja, ik weet dat het vaak om gearrangeerde huwelijken gaat). Er is geen enkele aanvaardbare wet te bedenken die daarin ingrijpt.

Zoals ik al een aantal maal heb herhaald, is het wegwerken van de noord-zuidtegenstelling de enige effectieve maatregel tegen migratie. En noodzakelijk om op termijn conflicten te vermijden. Conflicten die wel wat serieuzer zullen zijn dan wat brandende auto's.
Edina, welke instelling heeft het noorden geholpen bij zijn ontwikkeling ?
Vanuit welke hoek heeft men steun gegeven aan Europa en Noord Amerika om onze streken tot zulke welvarende streken te maken ?

Ik dacht dat wij het zelf gedaan hebben. Waarom zouden de mensen in Afrika dat ook niet zelf kunnen ?
Waarom moeten wij die helpen ?

Oud 25 mei 2007, 09:35   #628
Tegendradigaard

Standaard

Nu gaat de discussie nen heel andere kant op. Misschien iets voor in een ander forum apart over te praten ?

Oud 25 mei 2007, 09:38   #629
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Edina, welke instelling heeft het noorden geholpen bij zijn ontwikkeling ?
Vanuit welke hoek heeft men steun gegeven aan Europa en Noord Amerika om onze streken tot zulke welvarende streken te maken ?

Ik dacht dat wij het zelf gedaan hebben. Waarom zouden de mensen in Afrika dat ook niet zelf kunnen ?
Waarom moeten wij die helpen ?
[Offtopic] Afrika is iets aparts. Wij Westerlingen hebben hard moeten werken om te overleven (bij aankomende winters moesten wij ervoor zorgen dat er eten voorzien was, warmte was, al bij al ons voorzien) In Afrika heeft dit probleem zich nooit gesteld. Men kon dag op dag leven. Het is een hele andere mentaliteit. Doen we het vandaag niet, dan is het morgen wel. En die mentaliteit is er nog altijd (en door mediatisering is het allemaal erger geworden).
[/Offtopic]

Laatst gewijzigd door Blackwidow : 25 mei 2007 om 09:39.
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 09:46   #630
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blackwidow Bekijk bericht
[Offtopic] Afrika is iets aparts. Wij Westerlingen hebben hard moeten werken om te overleven (bij aankomende winters moesten wij ervoor zorgen dat er eten voorzien was, warmte was, al bij al ons voorzien) In Afrika heeft dit probleem zich nooit gesteld. Men kon dag op dag leven. Het is een hele andere mentaliteit. Doen we het vandaag niet, dan is het morgen wel. En die mentaliteit is er nog altijd (en door mediatisering is het allemaal erger geworden).
[/Offtopic]
offtopic : het is dus hun eigen schuld. einde off topic en echt wel voor een ander forum eventueel.

Bon: Morel heeft ze alle hoeken van de studio laten zien.

Oud 25 mei 2007, 09:50   #631
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is niet omdat elders bepaalde wetten gelden, dat je die hier ook maar zonder meer moet invoeren. De vergelijking die je maakt met zelf naar het buitenland gaan, gaat ook niet zomaar op. Jij zou immers vertrekken uit een land met een degelijke sociale voorzieningen, wat impliceert dat je ouders kunnen rekenen op de nodige hulp. In vele landen is dat niet het geval en is het dus niet abnormaal dat kinderen hun ouders dus willen laten overkomen.
Dat ze hun ouders laten overkomen en die oudjes verzorgen is normaal. Wat niét normaal is, is dat ze dat op MIJN kosten willen doen!

dit neemt natuurlijk niet weg dat JIJ er gerust voor mag betalen hoor, Edina's nieuwe slogan : "neem een allochtonenouderlingenpaar in huis".

Oud 25 mei 2007, 09:51   #632
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat ze hun ouders laten overkomen en die oudjes verzorgen is normaal. Wat niét normaal is, is dat ze dat op MIJN kosten willen doen!

dit neemt natuurlijk niet weg dat JIJ er gerust voor mag betalen hoor, Edina's nieuwe slogan : "neem een allochtonenouderlingenpaar in huis".
wel geen varkensvlees op de menu zetten he....

Oud 25 mei 2007, 09:51   #633
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Als je toegeeft dat zelfs de Italianen hier het kop op stelten zetten..... Waarom dan zo eigenzinnig doen om te negeren dat de Noord-Afrikanen minstens even moeilijk kunnen doen?

Zeg Edina, ik vraag mij trouwens af of jij wel beseft dat je door je reacties net het tegenovergestelde bereikt?

Of is dit net de bedoeling?
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant. Het ging over de stelling dat Italianen (en andere Europsese migranten) zich in één generatie volkomen zouden hebben geïntegreerd. En dat is complete nonsens. De eerste Italiaanse migranten zijn al hier van kort na de eerste wereldoorlog. Dat is wel een pak langer dan de Marokkanen en Turken.

Laatst gewijzigd door Edina : 25 mei 2007 om 10:09.
Oud 25 mei 2007, 09:55   #634
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
In concreto heb je gelijk. Maar dat is voor mij te idealistisch.
Je verwart idealisme met realisme. Die problematiek negeren is alleen uitstel van executie.
Oud 25 mei 2007, 09:56   #635
Tegendradigaard

Standaard

begin jaren 50 en de Marokkanen begin jaren 60..... in de menselijke geschiendenis is dat een klein detail (LOL) .

Ik ben nu meer 45 jaar en ik kan mij geen problemen herinneren met Italianen in mijn leven of er van gehoord te hebben.
Mijn Limburgse mijnwerkersfamilietak kent vele Italianen en.... enkele zijn ingetrouwd in onze familie... (zijn hevig VB trouwens ....)

Met Marokkanen ......tja.... ik heb ze Borgerhout zien inpalmen...... Ik weet er alles van....

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 25 mei 2007 om 09:57.
Oud 25 mei 2007, 10:02   #636
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Ah, Morel heeft bewezen dat ze minder van 't partijprogramma afweet dan Verstrepen...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:04   #637
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[\quote]

In mijn ogen wel ja. Dat en zich aanpassen aan de WETTELIJKE bepalingen van het land, niet aan de culturele.

[\quote]

Opnieuw: u geeft voorbeelden van Amerikaanse cultuur die ons land al volledig heeft gekolonialiseerd (spuw daar liever u w gal op uit). En uw West is the Best visie hangt mijn keel uit. Waarom denkt u dat?
Ik begrijp niet waarom U niet emigreert naar een hoogstaand cultureel islamitisch land: Iran bijvoorbeeld.

Citaat:
En opnieuw: uw visie is zeer eng. Arabieren zijn meer dan uit de woestijn geplukte peten, het zijn mensen. Weet je nog wel, mensen? Mensen zoals u en ik?
Amerikanen daarentegen zijn een onderontwikkelde diersoort zeker?

Citaat:
Wel die mensen hebben hun eigen cultuur en die is inderdaad een verrijking. U doet arabieren af als middeleeuwse boeren, maar vergeet dat zij tot voor 200 jaar een van de grootste en meest beschaafde rijken waren op heel de wereld. Zonder hun invloed: geen wiskunde, zonder hun filosofische inzichten: geen verlichting. Het westen was een boerengat voor de aanraking met de islamitische cultuur.
En die aanraking tussen culturen kan vandaag de dag ook nog steeds geen kwaad.
Misschien wordt het even tijd je cultureel ingeprente sprookjesboek eens te dumpen en een beetje échte wetenschap te leren?
Over uw "arabische" wiskunde en wetenschappers, zijn er namelijk échte wetenschappers die U een lesje kunnen leren (of moeten ze je dan eerst in het arabisch aanspreken?)
[\quote]
http://lvb.net/item/4393
http://lvb.net/item/4456

Citaat:
Ach u bent zo onverdraagzaam als u groot bent (niet dat ik weet hoe groot u bent, ma bon). Ik zeg nergens dat ik een geïslamiseerd belgië wil, ik wil een multicultureel belgië waar we kunnen leren van mekaar. Maar ik wil zeker ook geen all-western belgië, want dat verengt de gedachten van de mens (u bent er denk ik het levende bewijs van).
De westerse 'cultuur' is geen cultuur meer, het is kapitalisme, het is commercie.
je wil géén islamisering? je wil géén westerse cultuur? wat wil je wel? terug naar je zandbak?

Citaat:
Voor mij is dit gesprek afgesloten, u hebt bewezen dat u onverdraagzaam bent en bang bent van islamieten. U slaagt er overigens niet in de belgische cultuur écht te definiëren, u zegt alleen wat het niet is.
jij bent gewoon gewogen en te licht bevonden pipootje! je wéét zelfs niet waarover je praat, laat staan dat je zogenaamde "opinie" iets waard is.
Terug naar de schoolbanken en deze keer je lesjes wèl goed leren hé jongen?

Oud 25 mei 2007, 10:08   #638
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er werd mij gevraagd te definieren wat Vlaamse cultuur was en daar heb ik antwoord op gegeven.
Maar dram gerust nog wat door, hoor Edina.
Nee, er werd gevraagd wat van iemand een Vlaming maakt.
Oud 25 mei 2007, 10:10   #639
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Noem het maar gerust om aandacht SMEKEN.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2007, 10:11   #640
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
begin jaren 50 en de Marokkanen begin jaren 60..... in de menselijke geschiendenis is dat een klein detail (LOL) .
Het moest eerste wereldoorlog zijn... En tussen de jaren '20 en de jaren '60 zijn er 2 generaties verschil.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be