![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zuid-Amerika werd veel langer gekoloniseerd dan Afrika. Welke van de twee continenten staat er beter voor? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#743 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kolonisatie hoeft niet persé een fout te zijn. Maar er zijn genoeg voorbeelden van landen waar het wél slecht is uitgedraaid, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
|
![]() Citaat:
De meeste Afrikaanse landen zijn er sinds de dekolonisatie trouwens alleen maar op achteruit gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of het een mythe is weet ik niet maar wel dat wij onmogelijk de Noord-Zuidtegenstellingen kunnen wegwerken.
Nochtans is dit volgens Edina de enige effectieve maatregel tegen immigratie. Met andere woorden: De conflicten die eraan komen en die heel wat serieuzer zullen zijn dat een paar brandende autootjes's, dat is 'eigen schuld, dikke bult'. Nietwaar, Edina?
![]() |
#748 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dan maar aan Congo. Je kan dat toch moeilijk 'goed bestuur' (haha, de woordspeling) noemen. Dat was gewoon stomweg gebruiken en tiranniseren. Ik geoof dat het in de meeste landen zo was. Nu goed. Wat heet koloniseren, dan. Ik sta daar niet persé afkerig tegenover, vanuit een historisch perspectief. 'In die tijd was dat normaal.' Heden ten dage keurik het logischerwijze af. Maar de manier waarop gekoloniseerd werd, dat kon in vele (Afrikaanse) gevallen beter. Meer zelfs, ik zou de hedendaagse achteropstelling van Afrika daar voor grote delen aan durven wijten. (Aan het imo ethisch verkeerde koloniseren.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=88560 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus jij vindt het o.k. dat buiten-Europese vreemdelingen die onze nationaliteit weigeren stemrecht krijgen, (Zij kunnen er dus van gebruik maken of dat juist weigeren al naargelang hun eigen voorkeur) terwijl nationaliteitsbezitters dat recht NIET kregen maar hen stemplicht wordt opgelegd? (Zij kunnen er zich dus NIET aan onttrekken als zij dat zouden verkiezen en kunnen zelfs beboet worden als ze zich aan de stemplicht onttrekken)
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 mei 2007 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Engeland ken ik in alle geval een Engelsman die trouwde met een Filipijnse (op de Filipijnen) maar die nooit zijn wettige vrouw de Engelse nationaliteit heeft kunnen bezorgen. Ze mocht zelfs Engeland niet binnen. Reden: hij was een fervente zwartwerker en kon daardoor niet bewijzen dat hij zijn vrouw kon onderhouden.
![]() |
#752 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap niet hoe jij zo'n naast de kwestie antwoord kunt geven, maar goed. Nee, ik vind dat niet ok. Ik ben namelijk voorstander van stemrecht, ook voor de Belgen tout court. Maar ik vind het wel raar dat je me zo'n hele uitspraak in de mond legt. Ik verdedig immigrantenstemrecht, dus ik vind het ineens ok dat Belgen stemplicht hebben? Raar hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#753 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#754 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#755 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil namelijk niets anders dan een gelijke behandeling wat stemrecht betreft. Je geeft dus toe dat die gelijke behandeling er niet is. Vreemdelingen kregen hier stemrecht terwijl autochtonen aan de stemplicht blijven onderworpen. Je kan er dus niet omheen dat vreemdelingen in dit land alvast één recht meer hebben dan niet-vreemdelingen. Ik heb nooit gezegd dat vreemdelingen die hier wonen geen stemrecht mogen hebben. Wél dat ze dat niet mogen krijgen als ze niet aan dezelfde voorwaarden voldoen als wij. De nationaliteit bezitten dus ook en niet alleen hier wonen. In tegenstelling tot Edina is het voor mij minstens zo vanzelfsprekend dat iemand die de nationaliteit bezit dezelfde rechten heeft als iemand die hier wel wenst te wonen maar die geen interesse heeft in de nationaliteit.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 mei 2007 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die hier woont, leeft en bijdragen levert aan de maatschappij (zijnde belastingen) heeft recht op stemmen. Hij is immers een deel van dat land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Democratie = representatief politiek systeem. Als je een wetgeving uitbouwt die op een zeer directe impact heeft op mensen (bvb niet-staatsburgers), lijkt het me logisch ook die mensen aan de onderhandelingstafel te betrekken. Als de gemeentebesturen wetten gaan stemmen waaraan zowel belgen als niet-belgen onderworpen worden, dan lijkt het me billijk dat zowel belgen als niet-belgen mogen/moeten gaan stemmen. Of is dat mss te democratisch voor jou? Andy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier wonen en belastingen betalen geeft je idd recht op bepaalde dingen die met dat belastinggeld betaald worden, maar 'deel van een land' wordt iemand pas als hij ook de nationaliteit van dat land bezit. Zolang hij de nationaliteit bezit van een andere land blijft hij, wetens willens, deel van dat ander land. Hij kan daar om die reden ook blijven stemmen en het bestuur mee bepalen. Dit houdt al een tweede discriminatie in tegenover burgers die slechts in het land waarvan ze de nationaliteit bezitten aan de stemPLICHT worden onderworpen.
![]() |
![]() |
#760 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Democratie = representatief politiek systeem. Als je een wetgeving uitbouwt die op een zeer directe impact heeft op mensen (bvb niet-staatsburgers), lijkt het me logisch ook die mensen aan de onderhandelingstafel te betrekken. Als de gemeentebesturen wetten gaan stemmen waaraan zowel belgen als niet-belgen onderworpen worden, dan lijkt het me billijk dat zowel belgen als niet-belgen mogen/moeten gaan stemmen. Of is dat mss te democratisch voor jou? Andy |
|
![]() |
![]() |