Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2007, 10:38   #181
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Tsjecho-Slowakije vergeten ? Geen gelul van of over internationale instellingen. DE reinste onzin dat jij hier uitbraakt
hier ben ik weer. Voor Tsjechië en Slowakije is het inderdaad vreedzaam verlopen en door iedereen erkend. Maar deze splitsing werd aanvaard door BEIDE landsdelen. Iets wat hier nog niet aan de orde is.

Verder nog een bemerking: ik hoor hier nogal veel het woord "revolutie" en stoere praat. In de trend van "wa gaan z'ons doen? ze moete da wel internationaal erkenne!" Vraag maar aan de Basken, Noord-Ieren, Catalanen en vooral Palestijnen hoe moeilijk het is om een onafhankelijke/erkende staat te krijgen.

ik heb eerlijk geegd veel leiver een paar walen in mijn tuin, dan het risico op een revolutie. Revolutie is een gok, waarbij je veel kan winnen. maar ook allles kan kwijt geraken.

Laatst gewijzigd door franke fritz : 3 juni 2007 om 10:40.
franke fritz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 10:48   #182
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vraag maar eens aan R. Vanoudenhove hoe makkelijk het is een onafhankelijk land op te richten..
dus u verwijst naar een halve gare tv idioot die zich perse enkele weken interessant wil maken. WAAR BEN JE MEE BEZIG????
Citaat:
Vergeet nu toch eens eindelijk niet meer dat wij een NATO, EEG en BENELUX land zijn en geen oostblok land dat lost komt van het uiteengevallen oostblok en USSR.
wat heeft dat er mee te maken???
Citaat:
Buiten een transfers van 12 miljard binnen de Belgische staat een paar politieke taalruzies zijn er geen problemen in België.
Want voor de internationale instellingen heeft Vlaanderen een eigen regering en dus zelfbestuur.
Leef je wel in deze wereld. Lees de kranten: op geen enkel punt is er komen Walen en Vlamingen overeen : werkgelegenheid, verkeersbeleid, economisch
Citaat:
Vlaanderen is zelfs reeds veroordeel geweest voor het discrimineren van een Franstalige minderheid door het Europees hof.

Er zijn voor de internationale instellingen dus helemaal geen reden waarom Vlaanderen onafhankelijk zou moeten worden van België.
waar slaat dat op ???
Citaat:
En zonder die instellingen kan een regio niet onafhankelijk worden.
En voor hen is het leven in België goed en zelfs rijkelijk en zou de enige reden van Vlaanderen om van Wallonië los gekoppeld te worden enkel de bedoeling hebben om Wallonië die 12 miljard niet meer te moeten geven om het te helpen.
Sinds wanneer heeft een volk,land de toestemming nodig van internationale instellingen????
Citaat:
Dus als Vlaanderen onafhankelijk wil worden en door de rest van de wereld als een onafhankelijke staat erkent wil worden, zal het daar een prijs voor moeten betalen.
We leven niet meer in de middeleeuwen hoor.
een prijs zullen we moeten betalen daar ben ik het met u eens. Niet aan internationale instellingen MAAR WEL aan de Walen, zoals we al voor alles moeten betalen hebben in deze rotconstruktie door onze o zo goede corrupte vlaamse politiekcorrecte schijtbroeken (politiekers), die meer in hun postje van Belgiek dan voor het welzijn van hun stemmers geintresseerd zijn.
En probeer eens met degelijke argumenten te komen dan de prietpraat die je uitslaat

Laatst gewijzigd door rookie : 3 juni 2007 om 10:50.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 10:58   #183
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
hier ben ik weer. Voor Tsjechië en Slowakije is het inderdaad vreedzaam verlopen en door iedereen erkend. Maar deze splitsing werd aanvaard door BEIDE landsdelen. Iets wat hier nog niet aan de orde is.

Verder nog een bemerking: ik hoor hier nogal veel het woord "revolutie" en stoere praat. In de trend van "wa gaan z'ons doen? ze moete da wel internationaal erkenne!" Vraag maar aan de Basken, Noord-Ieren, Catalanen en vooral Palestijnen hoe moeilijk het is om een onafhankelijke/erkende staat te krijgen.

ik heb eerlijk geegd veel leiver een paar walen in mijn tuin, dan het risico op een revolutie. Revolutie is een gok, waarbij je veel kan winnen. maar ook allles kan kwijt geraken.
Slowakije was eerst niet al te happig op een splitsing en heeft alle wettelijke middelen gebruikt om deze splitsing tegen te houden.
Het rare is dat achteraf Slowakije meer voordeel heeft gehad van de splitsing dan Tsjechië ( economisch).

Bij mijn weten willen Catalanen niet onafhankelijk worden, Basken en vooral Palestijnen krijgen weinig erkenning omdat zij voor het grote deel in de internationale scene worden vertegenwoordigd door (halve) terroristen. ETA, FATAH en HAMAS zijn nu niet bepaald ideale vertegenwoordigers
Oud 3 juni 2007, 11:51   #184
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slowakije was eerst niet al te happig op een splitsing en heeft alle wettelijke middelen gebruikt om deze splitsing tegen te houden.
Het rare is dat achteraf Slowakije meer voordeel heeft gehad van de splitsing dan Tsjechië ( economisch).
Gelieve je eerst fatsoenlijk te informeren voor je met halve waarheden komt aandraven.
het was juist Slowakije die de aanzet heeft gegeven voor onafhankelijkheid. Tsjechië was er wat minder happig op. Maar hebben dat uiteindelijk met een nipte meerderheid goedgekeurd. Ik weet niet welke bronnen jij naar voor wilt halen om je mening te staven. hier is alvast de mijne: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tsjecho...e#Uiteenvallen
Citaat:
Bij mijn weten willen Catalanen niet onafhankelijk worden, Basken en vooral Palestijnen krijgen weinig erkenning omdat zij voor het grote deel in de internationale scene worden vertegenwoordigd door (halve) terroristen. ETA, FATAH en HAMAS zijn nu niet bepaald ideale vertegenwoordigers
En het VB zou internationaal wel gesteund worden? ik herinner mij nog ene Haider, die op niet al te veel steun moest rekenen. deze steun heb je dus nodig om tot onafhankelijkheid te komen.
De kans dat VB trouwens aan een meerderhied geraakt is klein. Zelfs in antwerpen (hometown) blijven ze hangen op 30-35% van de stemmen. In andere arrondisementen blijven ze onder de 20%. Niet echt representatief om te spreken dat ALLE Vlamingen separatisten zijn.

Laatst gewijzigd door franke fritz : 3 juni 2007 om 11:51.
franke fritz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 14:32   #185
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus u verwijst naar een halve gare tv idioot die zich perse enkele weken interessant wil maken. WAAR BEN JE MEE BEZIG????

wat heeft dat er mee te maken???

Leef je wel in deze wereld. Lees de kranten: op geen enkel punt is er komen Walen en Vlamingen overeen : werkgelegenheid, verkeersbeleid, economisch

waar slaat dat op ???

Sinds wanneer heeft een volk,land de toestemming nodig van internationale instellingen????

een prijs zullen we moeten betalen daar ben ik het met u eens. Niet aan internationale instellingen MAAR WEL aan de Walen, zoals we al voor alles moeten betalen hebben in deze rotconstruktie door onze o zo goede corrupte vlaamse politiekcorrecte schijtbroeken (politiekers), die meer in hun postje van Belgiek dan voor het welzijn van hun stemmers geintresseerd zijn.
En probeer eens met degelijke argumenten te komen dan de prietpraat die je uitslaat
Mag ik je er even op wijzen dat de heer "De Man " hier op het forum zelf heeft toegegeven dat de mandatarisen van het VB geen haar beter zijn dan de andere politici en de voorrand geven aan hun postjes als ze een keuze moeten maken tussen iets goedkeuren tegen de wil van het volk in of hun postje verliezen.
Ze zijn dus echt geen haar beter dan de rest hoor, veel lawaai en veel beloven en de mensen een massa wijsmaken, maar verder enkel hun eigenzakken vullen en niets doen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 17:31   #186
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Gelieve je eerst fatsoenlijk te informeren voor je met halve waarheden komt aandraven.
het was juist Slowakije die de aanzet heeft gegeven voor onafhankelijkheid. Tsjechië was er wat minder happig op. Maar hebben dat uiteindelijk met een nipte meerderheid goedgekeurd. Ik weet niet welke bronnen jij naar voor wilt halen om je mening te staven. hier is alvast de mijne: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tsjecho...e#Uiteenvallen

En het VB zou internationaal wel gesteund worden? ik herinner mij nog ene Haider, die op niet al te veel steun moest rekenen. deze steun heb je dus nodig om tot onafhankelijkheid te komen.
De kans dat VB trouwens aan een meerderhied geraakt is klein. Zelfs in antwerpen (hometown) blijven ze hangen op 30-35% van de stemmen. In andere arrondisementen blijven ze onder de 20%. Niet echt representatief om te spreken dat ALLE Vlamingen separatisten zijn.
Wie spreekt er over het VB?? JIJ toch maar? Denk jij echt dat alle separatisten ook separatistisch stemmen? Zeker weten van niet. Velen weerhouden zich op het VB te stemmen door de stemmingmakerij in de media. Anderen zien ook het NVA niet zitten wegens niet veel voorstellend en nu vastgekluisterd aan een belgicistische partij.

En NEEN, Leterme is GEEN separatist, Leterme is een Belgicist, net zoals de meeste tjeven. Hun stemmers daarentegen zijn meer Vlaamsgezind, en daarom laat Leterme wel eens een Vlaams gezichtje zien, en wil wel eens met de spierballen rollen vanuit het Vlaamse rechtsforum. Toen echter de moment was aangebroken om zich kandidaat te gaan stellen NATIONAAL, en daar wat te gaan doen voor Vlaanderen, was het al heel wat minder hé?

Zijn partij heeft TEVEEL postjes in Belgie, en Belgie opblazzen zou niet goed zijn voor Hen. D�*t is de echte reden van hun Belgicisme. In Vlaanderen alleen zijn er nu eenmaal zoveel minder postjes te verdelen he. Het is DIE moed die ontbreekt!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 17:58   #187
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mag ik je er even op wijzen dat de heer "De Man " hier op het forum zelf heeft toegegeven dat de mandatarisen van het VB geen haar beter zijn dan de andere politici en de voorrand geven aan hun postjes als ze een keuze moeten maken tussen iets goedkeuren tegen de wil van het volk in of hun postje verliezen.
Ze zijn dus echt geen haar beter dan de rest hoor, veel lawaai en veel beloven en de mensen een massa wijsmaken, maar verder enkel hun eigenzakken vullen en niets doen.
Waar in heel mijn repliek verwijs ik naar het Vlaams Belang ??????????
Ik analiseer uw prietpraat en antwoord daarop, omdat u kan niets weerleggen sleur je het VB erbij handige nooduitgang maar degelijke argumenten daar wacht ik nog op (en ik denk nog heeeel lang)
Oud 3 juni 2007, 18:01   #188
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Zegt privacywetgeving u iets?

Ik denk niet dat die koppels het leuk vinden als hun naam even publiek vernoemd zou worden.
Toch handig als je zoiets kunt gebruiken als het de poco-hypocrieten past, nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 18:02   #189
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mijn bronnen zijn slowaken zelf maar ja die weten het blijkbaar niet onze hoge IQ weet beter dan heeeel de wereld

Citaat:
waar in mijn post verwijs ik naar het VB???????? Niet allen die de scheiding willen stemmen VB maar meer en meer stemmen vragen de splitsing zowel vanuit economische achtergrond als het VB en NVA (deze laatste draaien teveel hun kar naar mijn mening)
Oud 3 juni 2007, 18:14   #190
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Wouter...ken jij één plaats of land waar de multikulturele verrijking heeft gewerkt?
Ja...Rome...

Woehahahaha!!!

Wouter...is dat jouw standpunt?...want jouw partij zegt iets he"el anders hoor...
Mijn partij zegt veel....

Woehahahaha

Ziehier het gevolg van positieve discriminatie: Wouter is bekend geworden door zijn huidskleur en niet door zijn intellect...een ware belediging voor het intellect van onze zwarte medevlamingen...
En een zoveelste bewijs van de minachting van een pak politiekers voor hun kiezers! Zijn dat allemaal lieden die straks "politiek" moeten bedrijven en alles in ons land in rechte paden leiden? Of gaat het erom veel stemmetjes te lokken voor "de partij" waarbij dat soort "politiekers" en het kiesvee straks alleen hun mond moeten houden of zich bezig houden met onbenulligheden terwijl de klassieke "politieke kanonnen" gewoon verder doen op de manier waarop ze gewoon zijn?
Democratie, gelijk of dat ze zeggen...
Oud 3 juni 2007, 18:34   #191
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Geef mij één referendum waar bovengenoemde volkeren zich met meer dan 50% achter onafhankelijkheid scharen???? (buiten palestijnen dan)

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 3 juni 2007 om 18:35.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 18:34   #192
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet dat het VB voorstander is van een splitsing in de sociale zekerheid. En ik weet ook waarom zij dat willen. Maar mijn vraag blijft: hoe gaan zij dat op een democratische wijze aanpakken?? gezien de noodzaak van een 2/3de meerderheid. nog nooit heb ik daarvoor een afdoende antwoord gekregen. en zo heb ik nog een pak grote vraagtekens bij het VB.
Dan moeten de Vlamingen maar eens die 2/3 aan hun laars lappen en gewoon doorduwen wat wenselijk is voor Vlaanderen!
Een beetje simpel om de Walen/francophonen voor ééns en altijd het recht te geven om hun profitariaatsstaat in stand te houden en de Vlamingen nog in hun gezicht uit te lachen ook... want er is de 2/3 meerderheid. En natuurlijk gaan ze niet/nooit akkoord met het afbreken van hun opgebouwd profitariaatssysteem!
Wat zou er wel gebeuren indien de Vlamingen het zo zouden oplossen?
België barst? Europa valt uit elkaar? De zon komt niet meer op?
Een burgeroorlog? Grapje zeker! En Vlaanderen heeft enkel maar te winnen bij zo een scenario, ook al zouden er heel praktische problemen op te lossen zijn, maar die ééns en voor altijd oplossen of voor eeuwig het schoothondje van de waalse maffia blijven, mijn keuze zou rap gemaakt zijn!

Laatst gewijzigd door andev : 3 juni 2007 om 18:39.
Oud 3 juni 2007, 18:39   #193
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar in heel mijn repliek verwijs ik naar het Vlaams Belang ??????????
Ik analiseer uw prietpraat en antwoord daarop, omdat u kan niets weerleggen sleur je het VB erbij handige nooduitgang maar degelijke argumenten daar wacht ik nog op (en ik denk nog heeeel lang)
Leer eerst eens hoe de wereld werkelijk in elkaar steekt en kom dan terug met je onzin over het splisten van België zonder goedkeuring en mede werking van de internationale instellingen.
Oud 3 juni 2007, 19:01   #194
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn bronnen zijn slowaken zelf maar ja die weten het blijkbaar niet onze hoge IQ weet beter dan heeeel de wereld

waar in mijn post verwijs ik naar het VB???????? Niet allen die de scheiding willen stemmen VB maar meer en meer stemmen vragen de splitsing zowel vanuit economische achtergrond als het VB en NVA (deze laatste draaien teveel hun kar naar mijn mening)
Ik ga persoonlijk zeer regelmatig met Slavaken om, er zijn er zelfs die reeds meer dan 20 jaar bij mij op vakantie komen voor een periode van een maand en van twee maanden.
En ik ga regelmatig naar ginder bij hen op bezoek.
Ik kan je dus verzekeren dat ik wel goed op de hoogte ben hoe daar de splisting van het land is gegaan.
En het is juist omdat ik daarvan op de hoogte ben, en er van heb geleerd hoe wij Vlaanderen onafhankelijk kunnen krijgen.
Totale onafhankelijkheid voor Vlaanderen is gewoon niet meer mogelijk door de bestaande internationale verdragen die België heeft afgesloten, als het niet de Walen zijn die de splitsing van België eisen.

Zelfs al zouden alle Vlamingen de onafhankelijkheid van Vlaanderen willen.
Wij zijn de rijke regio van België en daardoor dus de bedreiging voor België volgens de internationale verdragen als wij Vlaanderen eenzijdig onafhankelijk verklaren.

Wij laten dan Belgîë en het arme wallonnië in de steek.
Volgens de bestaande internationale verdragen, moeten alle Nato landen dan ook België en Wallonië komen helpen tegen de bedreiging van het Belgische grondgebied en democraties verkozen regeringen of het staatshoofd ervan dit daarom vragen.

Met andere woorden bij de minste vraag om hulp van de Walen of de koning is bijna heel Europa en Noord-Amerika verplicht hen te komen helpen en de Vlamingen hun opstand tegen de Belgische staat de kop te komen indrukken.

En dat zijn verdragen die geen enkel piliticus in Vlaanderen of België kan negeren.
Oud 3 juni 2007, 19:04   #195
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Wij laten dan Belgîë en het arme wallonnië in de steek.
Volgens de bestaande internationale verdragen, moeten alle Nato landen dan ook België en Wallonië komen helpen tegen de bedreiging van het Belgische grondgebied en democraties verkozen regeringen of het staatshoofd ervan dit daarom vragen.

Met andere woorden bij de minste vraag om hulp van de Walen of de koning is bijna heel Europa en Noord-Amerika verplicht hen te komen helpen en de Vlamingen hun opstand tegen de Belgische staat de kop te komen indrukken.
Daar is'm weer met zijn NATO fixatie LOLOLOL

ni te doen. Man toch.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 juni 2007 om 19:08.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 19:09   #196
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Daar is'm weer met zijn NATO fixatie LOLOLOL

ni te doen
Ga dat verdrag dan eens eerst behoorlijk lezen en bestuderen.
Je zal er dan ook heel snel achterkomen dat dit verdrag juist de grootste hinderpaal voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen.
Oud 3 juni 2007, 19:29   #197
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga dat verdrag dan eens eerst behoorlijk lezen en bestuderen.
Je zal er dan ook heel snel achterkomen dat dit verdrag juist de grootste hinderpaal voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen.

stop stop ik kan ni meer

moest ge nu nog niet zoveel onnozeliteiten geschreven hebben
Oud 3 juni 2007, 19:51   #198
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
stop stop ik kan ni meer

moest ge nu nog niet zoveel onnozeliteiten geschreven hebben
Ge zou beter eens deftig gaan uitzoeken hoe je de Vlamingen wel van de Walen en de kosten eraan kan verlossen, inplaats van de mensen die dit op een verstandige manier willen bereiken proberen belachelijk te maken.
Want de enige die zich belachelijk maakt ben jij.

Ik geef je enkel de redens waarom het niet kan via een eenzijdige onafhankelijksverklaring van Vlaanderen.

Er zijn gewoon te veel internationale verdragen die België hiertegen beschermen.
Oud 3 juni 2007, 20:13   #199
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge zou beter eens deftig gaan uitzoeken hoe je de Vlamingen wel van de Walen en de kosten eraan kan verlossen, inplaats van de mensen die dit op een verstandige manier willen bereiken proberen belachelijk te maken.
Want de enige die zich belachelijk maakt ben jij.

Ik geef je enkel de redens waarom het niet kan via een eenzijdige onafhankelijksverklaring van Vlaanderen.

Er zijn gewoon te veel internationale verdragen die België hiertegen beschermen.
sure

daag
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be