![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
- verbruikskost en -vervuiling - productiekost en -vervuiling - ... Voor elke gebruiker én wagen kan gemakkelijk berekend worden waar op basis van de wagen (motor) en het gebruik ervan (# kilometers, soort verkeer, ...), het omslagpunt ligt dus vanaf wanneer het interessanter wordt om te vervangen.
|
|
|
|
#142 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Aurora_Borealis vbmenu_register("postmenu_2746993", true); om 16u21 |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#144 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
-Het kost je niets om je auto in te leveren, maar je moet wel zelf je busabonnement betalen. -Tov het kost je niets om je auto in te leveren maar je moet wel zelf je nieuwe auto betalen. |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Ik treed deze mensen bij. Wat is er nu zo eenzijdig en naïef om deze mening bij te treden? Ik ben tegen diefstal en manipulatie van de staat.... als jij leeft van de volksverlakkerij en dit dus ook goedpraat dan is dat voor jouw rekening. De aandachtige, en niet zo aandachtige lezer zal zijn besluit hieruit wel zelf trekken. Hoop ik toch allé.... De werkelijke vervuiling voor het produceren zal wel niemand kunnen berekenen. Maar mijn boerenverstand zegt me dat dit wel eens een veelvoud zou kunnen zijn van hetgeen een wagen bij gebruik vervuilt. Monstertrucks (+ onderhoud en ontwerp) voor ijzererts te ontginnen, accomodatie van ingenieursbureaus, ingenieurs die bij hun woon-werk-verkeer ook al vervuilen, ontginning en raffinage van ruwe olie om plastics te maken, assemblage, vervoer per boot uit Japan, korea bvb.... De logistiek errond.... Mijn gezond boerenverstand zegt me gewoon dat het efficienter is om zolang mogelijk met een wagen te blijven rijden.... Iemand die iets anders zegt wil ons bedriegen waar we bijstaan. En uitgerekend voor die mannen betalen we belastingen.... Laatst gewijzigd door Amaj : 21 juni 2007 om 16:52. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In de plek van te zeiken, gewoon een effectieve gebruikstaks per kilometer invoeren. Wat dondert het dat een old timer in de garage staat?
Maar dat durven ze in Brussel niet he, effectief de brandstof nog een € of 2 per liter extra belasten...
|
|
|
#147 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze hebben diesel gepromoot via de aanvullende dieseltax bovenop de verkeersbelasting, ofwa?
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Genre smartcard bvb.... nodig om de wagen te starten en die de duurtijd en km onthoud en 1 maal per jaar ingelezen wordt waarna de afrekening volgt. Deze smartcard kan men dan ook koppelen aan een alcohol test....teveel gedronken en de motor start niet.... |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
|
Citaat:
Je krijgt een busabonnement wanneer je je nummerplaat inlevert, je krijgt een bonus wanneer je je oude wagen vervangt.
|
|
|
|
#150 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
|
Dat heb ik reeds verschillende keren uitgelegd en doe jij nog eens over hier:
Citaat:
Makkelijk te berekenen is dat dus helemaal niet. En gezien de gigantische impact van productie en recyclage op de vervuiling zal dat omslagpunt in de meerderheid van de gevallen veel later vallen. En een kleine wagen zonder opties van 10 jaar oud vervangen door een nieuwe SUV met airco en andere energieverslindende opties betekent trouwens sowieso geen enkele winst voor het milieu. Kortzichtige maatregelen dus, die er alleen op gericht zijn de autoindustrie te doen draaien. |
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#153 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#154 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Nogmaals ... Bewijsmateriaal?
|
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Och ja, dan worden het buitenlands doorvoertransport niet belast....
|
|
|
|
#156 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#157 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Kijk, ik wil vooral met mijn bijdrage aantonen dat wanneer men spreekt over milieu-impact van voertuigen, men alleen maar denkt aan wat er aan uitlaatgassen wordt geproduceerd. Dit terwijl de milieu-impact meer omvat zoals productie en ontmanteling. Dit is ook de reden waarom ik nogal sceptisch sta tegenover heel die hybriede-hype van tegenwoordig: ze vertegenwoordigen een veel grotere materiaalkost tegenover de uitsparing aan brandstofverbruik. (En nee: ik ga zeker niet zover als een recente Amerikaanse studie die stelde dat een Hummer H2 beter is voor het milieu dan een Toyota Prius...) |
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
|
Citaat:
Die Amerikaanse studie stelde niet (NIET) dat, zoals jij omschrijft, een Hummer H2 beter is voor het milieu dan een Toyota Prius. Die Amerikaanse studie berekende dat de ecologische voetafdruk net na productie van de Prius groter is dan de Hummer. Eens men die wagen gaat gebruiken haalt de Hummer de Prius al snel in, maar de vervuiling door productie voor de Prius is enorm (battrerijen e.d.) Wanneer ze echter de vergelijking zouden maken tussen een Prius en pakweg een Golf kan het wel eens blijken dat de Prius pas milieuvriendelijker is dan de Golf wanneer hij de status van old timer heeft bereikt (25 jaar).
|
|
|
|
#159 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En hoe lager het verbruik van fossiele brandstoffen hoe minder co2 uitstoot hoe lager (tijdelijk) de brandstofkosten...etc
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
|
Waarom bewijs jij niet dat de meeste auto's na 10 jaar hun omslagpunt bereikt hebben? Je zal het er op zijn minst mee eens moeten zijn dat zo'n arbitraire grens belachelijk is daar er te veel factoren zijn die dat beïnvloeden zoals ik al schreef. Dat heeft weinig let in het wil om me heen trappen, maar alles met de realiteit. En dat weet je maar al te goed.
|
|
|
|