![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En owjeuj, al die 2dehansverkopers (en dat zijn er onnoemelijk veel) overkop. En al de mensen die zich niet de luxe van een spiksplinternieuwe wagen kunnen veroorloven. Ik wil ze die maatregel nog wel eens zien doorgevoerd krijgen. |
|
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#203 | |
|
|
Citaat:
Als je echt iets significant wil veranderen aan de uitstoot dan doe je dat op manieren die het aantal auto's doet afnemen en het aantal kilometers per auto. |
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
|
Citaat:
meerekent die de productie van de nieuwe wagen en recylage/verwerking van de oude wagen meerekent. En hoe minder kilometers je met een wagen doet, hoe groter het aandeel daarvan zal zijn. |
|
|
|
|
|
|
#205 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
* Maken dat een autobestuurder ALTIJD legaal aansprakelijk is voor het aanrijden van een fietser of voetganger ook al zijn die laatste twee in fout, ok * Oude wagens met nog van die bumpers die je kop open scheuren als ze je raken tegen 30/uur proberen uit roulatie nemen, NOK * Oude wagens zonder airbag uit roulatie nemen, NOK Zoeteke, ik verdenk je ervan met een een vreselijk onveilig en zuipende wagen rond te rijden. Hoe kan je zo inconsistent zijn in je streven naar een betere wereld? Citaat:
De wagen die in de plaats komt heeft überhaupt een lager verbruik tenzij de bestuurder van een ford fiesta plots een BMW 5-reeks aanschaft. Dat kan gebeuren bij een succesvol groentje in criminele milieus of zo, maar ik zou daarvan niet de norm maken. Maar als de bestuurder van die ford fiesta een nieuwe fiesta koopt dan betekent dat minder verbruik en minder uitstoot. Zelfs als ie kiest voor promotie en een focus koopt, dan is het nog winst voor het milieu. En dan is er nog het rijgedrag. En dat is grappig. Als ik erg aggressief met het gaspedaal van mijn focus omspring dan ga ik een halve liter meer. De motor is erop berekend, het motormanagement (die moderne technologie toch) regelt het ook wel. Bij mijn Fiesta bijna tien jaar terug kon ik rekenen op een sprong van 3 liter en dan nog kreeg ik er niet echt sportieve resultaten uit. Een motor en zijn motormanagement worden afgesteld op het mogelijke rijgedrag van een chauffeur vandaag de dag. Die oude wagens kunnen soms ook eens lekker optrekken maar dan zuipen ze dat het geen naam heeft. Ik heb genoeg kennissen die met dit argument van je gaan lachen. Laat een tamme diesel motor eens optrekken en je bent 3 keer zoveel diesel kwijt als die sportieve diesel die naast je staat. Het is dat soort van "kleine motor is beter" argumenten dat mensen zand in de ogen gooit. Koop je motor op basis van wat je doet en je doet er het milieu een plezier mee. Citaat:
En die paar warme dagen van je... we hebben een redelijk warm voorjaar gehad. Ik was blij dat ik airco had. Ik zag toen heel wat open raampjes. En het waren net die wagens die in een file de meest gekke dingen gingen doen om toch maar vooruit te raken. Net katten met hun staart in brand en ingesloten door honden. En ik weet waarover ik spreek hoor. Mijn eerste wagentje was een zwart wagentje (nou ja... al mijn wagens zijn zwart geweest) zonder airco. Je zit dan na je werk dampend en kokend in die zon en dan nog dat onhebbelijke wringen en doen op de brusselse ring... je verluchting staat op stand 4 (de max) maar die blaast hete lucht vanonder je motorkap en je twee ramen open (ik kon gelukkig twee ramen openzetten, want het waren elektrische... anders moest ik mijn gordel afdoen en naar de pasagierszetel kruipen om dat andere ook open te doen) en gelukkig dat ik was... de verkoeling die je door twee ramen krijgt als je stilstaat in een file... dat is grandioos. Ik blijf erbij. Een airco (een manuele dan) is priceless voor de verkeersveiligheid. Ik ben geen voorstander van een automatische airco omdat die nooit wordt afgezet. En eh... ik moest ooit voor de verzekering (was toen omwille van een veiliger verkeer project van hen) naar een cursus omtrent defensief rijden en het vermijden van ongevallen. Je kreeg dan een korting op je verzekering of zo... Die leraar was daar kort door de bocht in. Investeer niet in je motor maar wel in airco en alle zaken die niet-decadent comfort betekenen in je wagen. Je moet comfortabel zitten. |
||||
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is dan sowieso tegen een heel lage prijs want tegen dat een auto 20 jaar oud is betaal je meer aan onderhoud dan dat je zou afbetalen aan een lening voor een recente tweedehands. Ik dacht dat ik net in mijn voorbije posts wou duidelijk maken dat de maatregel wel goed is, maar dat die grens van 10 jaar belachelijk is. De grens op 20 lijkt me meer redelijk. |
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus jouw auto, die nu vrij zuinig is, en vrij goed voor het milieu, gaat dat binnen 20j ook nog zijn ? Trouwens, de meeste wagens liggen op hun 20ste allang op de storthoop. Die langer rijden worden classic cars en oldtimers. Minderheid dus. Als je die maatregel er door wil rammen, is 20jaar te laat. 10j onhaalbaar. Zetten we het op 15 ? |
|
|
|
|
|
|
#208 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik loop elke avond de bureaus van ons team af en zet gemiddeld twintig computerschermen uit die anders de hele nacht staan te verbruiken... of het hele weekend. Nu vind ik dat eens een campagne waard. Zoveel dienstenbedrijven waar zoveel mensen werken waarvan zovelen zich zo geëngageerd voelen nu ze die docu van Al Gore hebben gezien op hun digibox of via hun nieuwe sateliet ontvanger en opgenomen op hun digibox en die in high definition hebben en die ruilen via hun portable hard disks... Ik als late vogel die als laatste het werk verlaat merk dat ze allemaal, en echt allemaal de default energy saving options hebben afgezet en dat al die schermen heel de nacht door heel het weekend door blijven schijnen. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#209 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Mijn toyotake van 87 met 260.000 km wordt dit jaar 20, moet die nu weg terwijl deze maar de helft verbruikt van die Amerikaan waar ik normaal mee rondtoer? Ik doe het onderhoud zelf en dat kost me 1x oliefilter, 1x bougies en wat olie....Maar wel de volle pot aan taks en verzekering terwijl hij maar 2000 km per jaar rondtuft...Ze moesten me voor deze bijdragen nog bedanken ipv veroordelen tot de sloophamer.
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om verder op jouw vragen te antwoorden. Binnen twintig jaar is mijn wagen een oud achterhaald monster. Maar dan heb ik die ook niet meer. En ja... de meeste wagens liggen op hun twintigste op de storthoop of worden tegenwoordig gerecycleerd. goed. 20 jaar te laat? Ik weet het niet. Het lijkt me sociaal om de boel wat te rekken. 15? kweenie.. ik ben niet degene die de studies gaat doen. Ik wil geen tweedehands verkopers doen crashen... zoiets kan geleidelijk gaan ok, he? |
|
|
|
|
|
|
#211 | ||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat over de vervuiling die de productie en recylage/verwerking met zich meebrengt en die zwaarder doorweegt naarmate er minder met de auto wordt gereden alvorens hij wordt vervangen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
|
|
|
#212 | ||
|
|
Citaat:
Daar mag inderdaad ook wat aandacht aan besteed worden. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#213 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#214 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#215 | |
|
|
Citaat:
Ik weet uit 1ste (EERSTE) bron dat de studie is gemaakt door Febiac (ik heb deze avond op café gezeten met de adviseur die het onderwerp aan Peeters heeft voorgesteld) , dat de EUR (EUR0, EUR1, EUR2, ...) normen zijn in rekening gebracht waardoor bij toeval de 10 jaar naar buiten is gekomen als kantelpunt van een gemiddeld aantal middenklasse wagens.
|
|
|
|
#216 |
|
|
Maar 80% van de vervuiling wordt wel veroorzaakt door 20% van het wagenpark en welke die 20% dan wel mogen zijn mag je zelf raden.
|
|
|
#217 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#218 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#219 |
|
Banneling
|
Dat die randdebiel dan ook maar gans het voertuigenpark van het Leger op de schroothoop smijt,kwestie vervuilen en verbruiken staan die op de absolute top van de lijst.Boten uit het water halen en vliegtuigen uit de lucht.
|
|
|
|
|
|
#220 |
|
Minister
|
De auto merken die normaal als tweede hands goed in de markt liggen. Moeten hun product dan maar aanpassen.
Productie van wagens die max.5 jaar mee gaan. Geen kosten tegen roesten, alles van recyclage karton zoals de Trabantjes, moet toch maar 5jaar meegaan. Gaat gemakkelijk in de pers. Na 5 jaar zijn ze toch al en beetje slap, wat het recyclage proces ook al versnelt. Type Smart, Max 2personen. Motor niet zwaarder dan 500CC, die zouden dat theoretisch 5jaar kunnen uithouden, door de Max. Snelheid van 60 Km/u. De airbags, enz. zijn voor die snelheid dan ook niet meer nodig. Audi zal wellicht snel uit vorst weg zijn. Geen auto productie. Is geen vervuiling door productie. Geen stakers meer die banden, paletten enz. In de fik steken. Geen nutteloze verplaatsingen van TV en radio om daar over verslag te maken. Het personeel moet zich niet meer naar het werk verplaatsen, géén vervuiling door vervoer van en naar het werk. Geen geld meer om een auto aan te schaffen, geen brandstof verbruik. Terug met de honden kar, puur natuur.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|