![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#721 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
*U zegt : Als moslim wil ik een stukje goud zijn, geen lepeltje zout, hier in België of waar dan ook. Q-Indien iedere moslim zo denkt, maakt dat niet de weg open voor de bewuste staat binnen een staat? Laat genoeg goudklompjes in het water vallen en het water loopt over de rand weg, en enkel goud blijft over, het is dan ook geen vijver meer, maar een goudberg. Die twee verschillen wel zeer veel van elkaar. Q-Mag men ook zo vanzelfsprekend de zaken omdraaien in de praktijk, maw, een katholieke vlaming in een moslim land? en indien dat niet zo vanzelfsprekend is, waarom niet? Laatst gewijzigd door Zyp : 28 juni 2007 om 15:37. |
|
|
|
|
|
|
#722 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Jij hebt goede vragen, goed doordacht, ik zal mijn vermoeiend brein ook eens laten werken (net examen gehad, pffff)
|
|
|
|
#723 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Aan de andere kant is het wel ook zo dat de ene religie meer coherentie vertoont dan de andere. Islam staat in dit opzicht op een zéér laag niveau. Laatst gewijzigd door Dycore : 28 juni 2007 om 15:52. |
|
|
|
|
|
|
#724 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
De vragen ivm Moslims is totaal iets anders, of die vrouwen hun hijaab dragen voor hun familie of niet, dat weet ik niet. Ik ga niet voor "denken" domein omdat de mogelijkheden oneindig veel zijn, maar wel voor "weten". En als ik iets weet, dan zeg ik Ik weet dat dit en dat zo is. En de vraag over hoofddoek in de Islam heb ik al beantwoord. Mvg Yahya
|
|
|
|
#725 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Natuurlijk kan ik dat begrijpen, er zijn veel culturen in België aanwezig: Joodse, Islamitische, Marokkaanse, Turkse, Russische, sikhisme, .. etc. Niemand dwingt u om een bepaalde cultuur te volgen, en uw eigen cultuur verlaten. Citaat:
Die ene moedigt u aan om de Belgische verkeerswetten te respecteren en niet te snel rijden, die andere nieuwe luxe auto wenst u graag te hebben. Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 28 juni 2007 om 16:35. |
||
|
|
|
|
|
#726 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/ op dezelfde site: een collectie van SAHIH (= goedgekeurde) ahadith: http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/ Een Nederlandse vertaling van de koran: http://www.dutch.faithfreedom.org/index.php (zie onder e-books: nederlandstalige koran, ook interessant: chronologische koran).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#727 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ja, het is logisch dat er verschillen bestaan tussen moslims, die ene is een Belg en die andere is een surinaam, die ene spreekt Chinees en dien andere spreekt Duits, en die moslims heeft kennis in de islam en die andere gewoon de basis of iets minder dan de basis, .. etc. Wat is het nut van religie zonder richting? Op welk pincipe is deze vraag gebaseerd? Mvg Yahya
|
|
|
|
#728 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Welke geloofswetten bedoelt u? Natuurlijk dat is logisch, integereren wil ik wel, assmileren NIET. Dit geldt voor alle moslims en moet duidelijk zijn, er is geen discussie mogelijk over mijn geloof, niemand heeft het recht om mij te verbieden in God te geloven en volgens zijn wil te denken en leven, en niemand heeft het recht om voor mij te bepalen wat ik wel of niet mag aandoen of eten of drinken. Derde vraag is niet duidelijk, wil je dan moslim land met democratische land vergelijken ofzo ? dat gaat niet! een democratische land is 100 keer beter dan een moslim land zoals Tunisië waar een jonge vrouw geen hoofddoek mag aandoen. Mvg Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 28 juni 2007 om 16:49. |
|
|
|
|
|
|
#729 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Maar afgezien daarvan: - kan een mohammedaans land democratisch zijn? - kan een democratisch land mohammedaans zijn?
|
|
|
|
#730 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#731 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Koran en hadith schrijven voor dat vrouwen moeten gediscrimineerd worden. Koran en hadith schrijven een maatschappij voor die intolerant is. Koran en hadith schrijven een totalitaire ideologie voor. De mohammedaanse ideologie is een uitgesproken vijand van de democratie en van de rechten van de mens. Door je stellingen verklaar je jezelf een vijand van de democratie en van de rechten van de mens. Schaam je je er niet voor van de gastvrijheid van een democratie misbruik te maken om je perfide ideeën te spuien?
|
|
|
|
#732 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
De waarheid is dat de Islam niet voor gelijkheid staat, maar wel voor rechtvaardigheid en daarom moet er altijd onderscheid gemaakt worden tussen vrouw en man, tussen moslim en niet moslim, tussen mensen die in God geloven en mensen die er niet in geloven, .. etc. Bon, je hebt er twee werklozen en alle twee hebben twee jaar gewerkt, maar één van hen heeft deeltijds gewerkt en die andere voltijds. In dit geval moet RVA dicriminerend en rechtvaardig zijn en zo gaat die ene minder werkloosheidsuitkering ontvangen dan die andere. Shura v.s Democratie "Iemand schreef" In een Islamitische staat is er geen sprake van democratie maar wel Shura. weet je wat de Shura inhoudt? -volgens het begrip van de moslims experts-: Shura betekent dat de Islamitische leider ten rade gaat voor een bepaald oordeel bij geleerden die kennis hebben in de Islam als geloof en wetgeving over een bepaal onderwerp waarvoor geen concrete en duidelijke bewijs is uit de bronnen van de Islam. Geen raadpleging of Shura over de zaken die duidelijk zijn. Op basis van die Shura kunnen de Islamitische geleerden en de Islamitische leider tot een bepaalde conclusie komen over een vernieuwing of een nieuwe aardse uitdaging. Dat is Shura. Democratie, intgendeel houdt in dat de leider, ongeacht zijn geloof, het volk raadpleegt, zonder uitzondering over elke kwestie dat we ons kunnen inbeelden, terwijl sommige zaken vastgesteld staan in de Islamitische wetgeving en niet mogen veranderen. Om inspraak te hebben volstaat het bezitten van een identiteitskaart en het bereiken van een minimumleeftijd. Terwijl volgens de Islaam komen volgende mensen niet in aanmerking: - Niet-Moslims - Laaggeschoolden of onwetend mensen. - Zwakzinnigen - Grote zondaars (zoals leugenaars, dronkaards, mannen die vrouwen beschuldigen van overspel, ..) - Racisten - .. etc. Daarbij is het doel van de democratie het volk tevreden stellen en het doel van de Islaam is volgens de wil van De Enige God leven en denken. Bij Shura getuigt men voor De God en zijn wetten. Bij democratie niet. Conclusie: Wees dus een volwassen, want Shura kun je nooit met Democratie vergelijken, en je kunt ook niet zeggen dat shura en democratie samengaan of tegenstrijdig zijn, en de reden is: shura is onafhankelijk totaal een andere systeem met zijn eigen principes, basis en wijze van bewerking en hetzelfde geldt voor democratie.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 29 juni 2007 om 23:26. |
|
|
|
|
|
|
#733 | |
|
Minister
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Visjnu : 30 juni 2007 om 09:37. |
|
|
|
|
|
|
#734 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
6/29/07 ( Khost, Afghanistan ) - Religious extremists kidnap and behead a language interpreter.
6/28/07 ( Ramban, India ) - A civilian is abducted and beheaded by the Religion of Peace. 6/28/07 ( Pulwama, India ) - Lashkar-e-Toiba militants attack a security patrol, killing one member. 6/28/07 ( Paktika, Afghanistan ) - An 18-year-old Afghan civilian is killed by a Fedayeen suicide bomber. 6/28/07 ( Songkhla, Thailand ) - A 51-year-old village guard is shot to death by Jihadis as he is returning home. 6/28/07 ( Salman Pak, Iraq ) - Twenty civilians are kidnapped and beheaded by Muslim terrorists.
|
|
|
#735 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#736 | |||||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#737 |
|
Staatssecretaris
|
De layout is wat mislukt, kan iemand dat aanpassen aub? Ik heb geen verstand van meervuldig quoten...
|
|
|
#738 |
|
Banneling
|
Het leven met islam zoals het is
Terreuraanslag in Londen verijdeld De politie in Londen heeft vannacht een terreuraanslag weten te verijdelen. Voorbijgangers ontdekten bij toeval een verdacht voertuig waarin - zo bleek later - een bom van benzine, gasflessen en spijkers verstopt zat. De Explosieven Opruimingsgdienst kon het explosief met de hand onschadelijk maken. Eerder repten Britse media nog over het uitvoeren van een gecontroleerde explosie om de bom onschadelijk te maken. Was de bom wel afgegaan in de drukke wijk in het centrum, dan waren er zonder twijfel veel slachtoffers gevallen, maakte de politie bekend. "Honderden'' mensen waren in de buurt, aldus het hoofd van de Londense antiterreureenheid. De veiligheidsmaatregelen rond het Britse parlement zijn naar aanleiding van de vondst opgevoerd. Voertuigen werden extra onderzocht alsmede de bestuurders. |
|
|
|
|
|
#739 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
PS: wat is er mis aan oeroude principes ? als je weet dat deze cultuur principes de moralistische graat van onze mensen levens beschouwing vormen !?
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 30 juni 2007 om 14:04. |
|
|
|
|
|
|
#740 |
|
Banneling
|
zoveel vertakkingingen in islam, maar het doel blijft hetzelfde.
Zijn soefi's eigenlijk echte moslim's, vraag mij dit af? Laatst gewijzigd door colargo : 30 juni 2007 om 14:53. |
|
|
|