Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2007, 16:37   #241
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Bart Laeremans is een zeer bekwaam politicus. Het is niet omdat het iemand is van het Vlaams Belang dat hij niet betrouwbaar is !

Geloof je liever een "tsjeef" of een waalse loeder ?
Is Jambon een 'tsjeef'?
Twee mensen die voor splitsing van BHV zijn hebben elk een andere versie van het gebeurde. Van welke partij ze zijn maakt me niet uit.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 18:08   #242
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
O, maar hier hebben we geen discussie over. Fout is fout.

Ik heb vorige week een buurtvergadering meegemaakt met vertegenwoordigers van de Gemeente. Eén van mijn buren onderbrak de voorzitter elke twee zinnen met 'Dat gaat steeds fout', 'Wij zijn tegen' etc. Ik was het met hem eens maar door zijn toedoen was de sfeer gezet en konden er geen beslissingen worden genomen. Bij thuiskomst heeft hij ongetwijfeld tegen zijn vrouw gezegd dat 'hij het zootje eens goed de waarheid heeft verteld' en over de gematigden dat 'die verraders dansen naar het pijpen van de gemeente'.
We moeten nu weer wachten tot de volgende vergadering om verder te kunnen en officieel protest te kunnen indienen.
Ik zie het al gebeuren dat een VB-er wordt toegelaten te doen wat er meestal tegenover hen gedaan wordt: hen voortdurend onderbreken en niet laten uitspreken.

Deze keer waren het dus geen 'democraten' die de enige VB-er onderbrak door hem, bijvoorbeeld, op zijn fascistische lichaamstaal of zijn mestkevergehalte te wijzen. Neen, deze keer was het Bart Laeremans die elke twee zinnen de commissieleden onderbrak met de woorden:

Ja, ik keur de voorbije, ongrondwettelijke, verkiezingen goed omdat ik weet dat mijn verzet toch niets uithaalt maar,

ja, ik wil ook graag dat het ongrondwettig karakter van de unitaire kieskring B-H-V hier en nu wordt erkend en dat er rekening wordt gehouden met de 624 bezwaarschriften die werden ingediend.

Reynders antwoordde daarop: Natúúrlijk wordt het ongrondwettig karakter erkend want wij, democraten, houden ons aan wet en grondwet. En uiter�*�*rd wordt alles wat hier besproken wordt in de notulen vermeld. Als het er niet in staat is er dus ook niet over gesproken en weet iedereen dat Laeremans gelogen heeft. Ja toch?

We mogen voortaan ook op onze twee oren slapen want de N-VA gaat deze keer onverwijld de kieskring BHV splitsen zodat er geen derde keer ongrondwettige verkiezingen hoeven te komen. Reynders staat immers te trappelen om de Belgische grondwet te gehoorzamen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 juli 2007 om 18:10.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 18:13   #243
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zie het al gebeuren dat een VB-er wordt toegelaten te doen wat er meestal tegenover hen gedaan wordt: hen voortdurend onderbreken en niet laten uitspreken.

Deze keer waren het dus geen 'democraten' die de enige VB-er onderbrak door hem, bijvoorbeeld, op zijn fascistische lichaamstaal of zijn mestkevergehalte te wijzen. Neen, deze keer was het Bart Laeremans die elke twee zinnen de commissieleden onderbrak met de woorden:

Ja, ik keur de voorbije, ongrondwettelijke, verkiezingen goed omdat ik weet dat mijn verzet toch niets uithaalt maar,

ja, ik wil ook graag dat het ongrondwettig karakter van de unitaire kieskring B-H-V hier en nu wordt erkend en dat er rekening wordt gehouden met de 624 bezwaarschriften die werden ingediend.

Reynders antwoordde daarop: Natúúrlijk wordt het ongrondwettig karakter erkend want wij, democraten, houden ons aan wet en grondwet. En uiter�*�*rd wordt alles wat hier besproken wordt in de notulen vermeld. Als het er niet in staat is er dus ook niet over gesproken en weet iedereen dat Laeremans gelogen heeft. Ja toch?
Je weet wel dat ik dat niet bedoelde hé?

Citaat:
We mogen voortaan ook op onze twee oren slapen want de N-VA gaat deze keer onverwijld de kieskring splitsen zodat er geen derde keeer ongrondwettige verkiezingen hoeven te komen.
Nu ja, er �*s iets ingediend. We weten wel niet precies door wie.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 3 juli 2007 om 18:13.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 18:46   #244
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het VB heeft het voorstel van de burgemeesters al meer dan een jaar geleden opnieuw ingediend maar de regering mocht er niet over vallen, waardoor niemand het voorstel wilde steunen. Ook de N-VA niet. Owee echter als de N-VA van hetzelfde laken een pak krijgt.
Oud 3 juli 2007, 18:51   #245
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg eens Hertog, zouden verkiezingen die het Nederlandse grondwettelijk Hof onwettig verklaarde met twee weken vervroegd zijn geworden om zo een uitspraak van het hoogste hof te omzeilen?

Zou er in Nederland geen enkele partij zijn die zich daartegen zou verzetten?

Zouden dergelijke verkiezingen hoe dan ook hebben plaatsgevonden in Nederland?

Wel, hier HEBBEN ze plaatsgevonden.
Als je er niets meer over hoort dan weet jij evengoed als ik wat er gebeurde in die commissie.

Laermans heeft de verkiezingen toch goed gekeurd!

Dus de hele zever hierover doet niets ter zake.
Oud 3 juli 2007, 21:12   #246
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij noemde het kartel dat van Van Maerlant.
Ik dacht dat Van Maerlant juist heeft afgehaakt wegens dat kartel.

Ik heb evenmin de indruk dat Van Maerlant gelukkig is met het feit dat de N-VA het cordon sanitaire tegen het VB mee handhaaft maar er geen graten in ziet om op politieke vlak tafel en bed te delen met het Vlaamshatende FDF.
Je maakt hier dus enkel jezelf belachelijk met je veronderstellingen.
Aha, dus van Maerlant is ondertussen nog verder geraakt op het spectrum van de *knip*. Waarom verbaast mij dit niet?

Gelieve geen persoonlijke aanvallen te lanceren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 21:34   #247
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Aha, dus van Maerlant is ondertussen nog verder geraakt op het spectrum van de debiliteit. Waarom verbaast mij dit niet?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 21:41   #248
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bedankt moderator. Ik hoop dat ook hier de nodige strafpunten werden uitgedeeld...
Raf is nochtans ook niet heilig. De moderatie moest ook ingrijpen in een discussie tussen Raf en Duupje.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=159

Citaat:
Die vraag werd al beantwoord. *Knip*

Gelieve je manier te houden als je tegen een vrouw praat.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 3 juli 2007 om 21:42.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 21:54   #249
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Edit. Laat maar, ik maak geen woorden meer vuil aan Kallikles.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 3 juli 2007 om 21:57.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 05:16   #250
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Laermans heeft de verkiezingen toch goed gekeurd!

Dus de hele zever hierover doet niets ter zake.
Leuk te weten dat een N-VA-er al de moeite die ik, en honderden anderen, zich hebben getroost om de laatste ongrondwettige verkiezingen aan te klagen wegens het bestaan van een voor de Vlamingen discriminerende kieskring 'niets ter zake doende zever' noemt.
Oud 4 juli 2007, 09:56   #251
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Leuk te weten dat een N-VA-er al de moeite die ik, en honderden anderen, zich hebben getroost om de laatste ongrondwettige verkiezingen aan te klagen wegens het bestaan van een voor de Vlamingen discriminerende kieskring 'niets ter zake doende zever' noemt.
Knuppel, uw reacties beginnen stilaan hilarisch te worden.

- In een zitting voor het goedkeuren van de laatste verkiezingen zet je geen vermelding naar de volgende verkiezingen. Dit is total irrelevant in die context. Laermans heft ze goedgekeurd! Al de rest doet niks terzake wat u hier zegt.

U zou u beter neerleggen bij het feit dat u in uw openingspost ferm vergist heeft in uw uitlatingen aan het adrs van de N-VA! Tenminste als je wat zelfrespect hebt. Want nu probeert u zich in allerlei bochten te wringen, en stokken te zoeken om de N-VA toch maar eens te kunnen slaan. Zielig!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 10:00   #252
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Het VB heeft het voorstel van de burgemeesters al meer dan een jaar geleden opnieuw ingediend maar de regering mocht er niet over vallen, waardoor niemand het voorstel wilde steunen. Ook de N-VA niet. Owee echter als de N-VA van hetzelfde laken een pak krijgt.
Niet beginnen zeveren hé!
Het kon niet goedgekeurd worden, het werd door paars niet eens tot een agendapunt gebracht. Meerderheid tegen volledige oppositie.

In tegenstelling tot 2003 waar het VB zich onthouden heeft waar wel kon worden gestemd!

Laatst gewijzigd door giserke : 4 juli 2007 om 10:02.
Oud 4 juli 2007, 10:59   #253
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik pleit voor een groot televisiedebat tussen enerzijds de B.U.B. en anderzijds de N-VA en het VB. Wedden dat die twee laatste elkaar nog méér gaan bekampen?

Maar vergeet het, voorzitter van de B.U.B., we leven niet in een democratie. De VRT zal NOOIT toelaten dat Belgisch-gezinden hun zeg mogen doen tégen de gevestigde Vlaams-nationale partijen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 11:05   #254
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik pleit voor een groot televisiedebat tussen enerzijds de B.U.B. en anderzijds de N-VA en het VB. Wedden dat die twee laatste elkaar nog méér gaan bekampen?

Maar vergeet het, voorzitter van de B.U.B., we leven niet in een democratie. De VRT zal NOOIT toelaten dat Belgisch-gezinden hun zeg mogen doen tégen de gevestigde Vlaams-nationale partijen.
Zouden we niet eens partiot kim hans1 bruno nello in 1 debat plaatsen?
Oud 4 juli 2007, 11:07   #255
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zouden we niet eens partiot kim hans1 bruno nello in 1 debat plaatsen?
Laten we ervoor zorgen dat een debat VB-NVA een beetje verstandiger verloopt.
Wie doet er mee?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 14:12   #256
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Niet beginnen zeveren hé!
Het kon niet goedgekeurd worden, het werd door paars niet eens tot een agendapunt gebracht. Meerderheid tegen volledige oppositie.

In tegenstelling tot 2003 waar het VB zich onthouden heeft waar wel kon worden gestemd!
Is dat niet (op beide punten naast de kwestie ?)

Ik had een vraagje over je posts Giserke,
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=208

En die zijn nu al 3 keer per ongeluk door jou gemist ondanks dat je toch wel op 't forum was en nu zelfs in deze thread reageerde, ik snap echt je eerdere posting niet zo goed en zou graag beter mee zijn in de logica van de nva , ik heb zoiets van "ik zou je graag geloven maar ik zie het echt niet zitten zo meteen"

Ik zou bijna beginnen geloven dat je mijn posts in deze draad negeert of zoiets ? Ik zou graag willen kunnen concluderen dat nva goed bezig is daar ... maar nva ( en jou uitleg eerder in de draad waarvan de vraagjes onbeantwoord bleven ) maken dat wel steeds moeilijker voor mij

mvg. Sing Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 4 juli 2007 om 14:13.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 15:26   #257
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Laten we ervoor zorgen dat een debat VB-NVA een beetje verstandiger verloopt.
Wie doet er mee?
Volmondig mee eens, wanneer je de partijprogramma's naast elkaar legt blijken die voor 75% gelijklopende te zijn en de overige 25% vertonen nog veel raakvlakken.
Oud 4 juli 2007, 16:00   #258
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Is dat niet (op beide punten naast de kwestie ?)

Ik had een vraagje over je posts Giserke,
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=208

En die zijn nu al 3 keer per ongeluk door jou gemist ondanks dat je toch wel op 't forum was en nu zelfs in deze thread reageerde, ik snap echt je eerdere posting niet zo goed en zou graag beter mee zijn in de logica van de nva , ik heb zoiets van "ik zou je graag geloven maar ik zie het echt niet zitten zo meteen"

Ik zou bijna beginnen geloven dat je mijn posts in deze draad negeert of zoiets ? Ik zou graag willen kunnen concluderen dat nva goed bezig is daar ... maar nva ( en jou uitleg eerder in de draad waarvan de vraagjes onbeantwoord bleven ) maken dat wel steeds moeilijker voor mij

mvg. Sing Ignacius
Is het hierover?

Citaat:
agendapunt 1: aanwezigheden noteren
agendapunt 2: voorstel van Reynders voor ... aangenomen
agendapunt 3: amendement van Jambon voor ... niet aangenomen
agendapunt 4: voorstel van Van Broeckhoven over ... aangenomen
agendapunt 5: ideeke van Laeremans dat ... niet aangenomen
agendapunt 6: afronden van de vergadering
Ik dacht Jan Jambon zelf antwoordde heeft gegeven over uw vraag. Anderen ook trouwens.
Het Idee van Laermans is niet opgenomen omdat het met de kwestie niks te maken heeft. In een goedkeuring van het verslag van voorbije verkiezingen neem je geen voornemens op naar de toekomst

Laatst gewijzigd door giserke : 4 juli 2007 om 16:01.
Oud 4 juli 2007, 16:14   #259
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Volmondig mee eens, wanneer je de partijprogramma's naast elkaar legt blijken die voor 75% gelijklopende te zijn en de overige 25% vertonen nog veel raakvlakken.
De doelstelling is voor 100% dezelfde, de wijze waarop ze die willen bereiken verschilt eveneens voor 100%.

Het Vlaams Belang wil met een flinke aanloop over de communautaire ravijn springen, NVA wil de vijand aan de overkant een touw toewerpen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2007, 16:54   #260
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
De doelstelling is voor 100% dezelfde, de wijze waarop ze die willen bereiken verschilt eveneens voor 100%.
Niet akkoord.
NVA wil stapsgewijze vooruit via onderhandelingen.
VB meent dat onderhandelingen leiden tot toegevingen waarbij men meer betaalt dan ontvangt. Daarom moet men durven de confrontatie aangaan, vermits de Fr België veel meer nodig hebben dan de Vl.
VB wil stappen wel steunen zolang men niet teveel toegevingen doet.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be